“Starseed”

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

“Starseed”

Bericht door Susan » 10 feb 2020, 13:56

Hier had ik nog nooit van gehoord terwijl het stukje al uit 2013 is,
ben niet zo gecharmeerd van al die labeltjes die men overal op
plakt, maakt ook niet uit verder, wel leuk om even te lezen vond ik.

*
CITAAT:

Ben jij een “Starseed”
vrijdag, mei 31st, 2013


Het begrip “Starseed” is de afgelopen jaren te pas en te onpas gebruikt door vooral de zogenaamde New Age aanhangers.

Daardoor is het beeld van wat een “Starseed” werkelijk is behoorlijk vertroebeld.

Heb je je ooit afgevraagd of je eigenlijk wel thuishoort op deze planeet? Heb je wel eens om je heen gekeken naar de wereld en je vol verbazing afgevraagd hoe sommige mensen kunnen denken en handelen op een manier die voor jou eenvoudigweg niet voor te stellen is? Heb je ooit het gevoel gehad dat je niet thuishoort bij je familie?

Als het bovenstaande op jouw van toepassing is, dan is er een kans dat je een zogenaamde “Starseed” bent. Echter, dit woord is de afgelopen jaren te pas en te onpas gebruikt door allerlei New Age aanhangers die vooral bezig waren met hun eigen ego en het wel interessant vonden om bij zichzelf het label “Starseed” op te plakken.

Ook zijn er websites vol geschreven met kenmerken en eigenschappen waaraan je een starseed kunt herkennen en aangezien de meeste mensen wel scoorden op een aantal punten dacht al snel de halve wereld dat ook zij een starseed waren.

Een Starseed reïncarneert op aarde met een hoger doel maar, dat is niet iets waarmee ze te koop lopen. Overal op het internet kom je hoogdravende definities tegen, die eigenlijk het tegenovergestelde zijn van wat het zou moeten zijn. Ze zijn grotendeels gebaseerd op de verheerlijking van het ego.


Het hiernavolgende stuk dat we tegenkwamen op een forum, is geschreven door iemand die naar ons gevoel toch wel de spijker op z’n kop slaat:

“Een starseed is niet te labelen en is in essentie ondefinieerbaar. Starseeds hebben bepaalde eigenschappen die een hoger doel dienen maar zullen deze nooit kenbaar maken. Starseeds zijn eenlingen in het uitvoeren van hun werk. Hun toegevoegde waarde voor de maatschappij vindt plaats achter de schermen. Starseeds vertellen je niet wat je moet doen, vertellen je niet hoe de vork in de steel zit en zeker niet wat de waarheid of de werkelijkheid is. Want dat is jouw eigen taak om jouw eigen waarheid en werkelijkheid te vinden.

Het enige wat starseeds doen is begeleiden. In veel gevallen geven ze mensen die hun pad kruisen en het nodig hebben een bepaalde wijsheid mee wat deze mensen op een later moment helpt bij het maken van bepaalde keuzes. Iemand die in aanraking komt met een starseed zal dit in de meeste gevallen gedurende de periode van het contact niet weten en tegen die tijd dat men hier bewust van wordt en realiseert wat dat contact in die periode voor een invloed heeft gehad op hun keuzes in hun verdere leven en hun heeft gebracht daar waar ze nu zijn is het contact vaak allang verbroken.

Een starseed is helder van geest en puur en één met alles en haalt je innerlijke zelf naar boven wat vaak zeer confronterend kan zijn. Dit kan ook een reden zijn waarom contact met een starseed vaak niet lang duurt. Mensen reageren nu eenmaal impulsief en willen zichzelf niet tegenkomen, willen niet geconfronteerd worden met hun innerlijke zelf en het masker waarmee men deze wereld bewandelt.

Het is ook daarom dat op veel latere tijd iemand hier pas bewust van wordt juist omdat men dit lang blijft ontkennen tot een moment in hun leven komt en er een omslagpunt is. Een starseed handelt altijd in en voor het hogere bewustzijnsproces van de ander in zijn proces tot bewustwording zonder eigenbelang in welke vorm dan ook. Iets wat voor de meeste mensen ‘nog’ ondenkbaar is. Immers in de huidige maatschappij doet niemand iets voor niets.

Starseeds handelen al vanaf zeer jonge leeftijd en worden vaak niet begrepen, maar de boodschap is dan al afgeleverd ook al lijkt het op dat moment nog geen effect te hebben bij de mensen waardoor ze niet begrepen worden. Starseeds laten zich niet leiden en volgen alleen hun eigen pad om hun werk te kunnen verrichten ook al is het onzichtbaar voor de meeste mensen.

Starseeds zijn herkenbaar maar alleen voor diegene die ten alle tijden daadwerkelijk en alleen vanuit hun hart en intuïtie handelen. Voor het overgrote deel van de mensen blijven ze onzichtbaar en misschien herkenbaar op een later moment in hun leven als men meer tot bewustzijn komt.

Mensen die zichzelf indigo, sterrekind, lichtwerker of een van die andere vele termen noemt zouden zich eens af moeten vragen wat ze eigenlijk doen. Deze mensen labelen zichzelf en leggen zichzelf daardoor beperkingen op. Want iets wat gelabeld is, is definieerbaar en plaatst zichzelf daardoor in een hokje. Iets wat groen is kan nooit rood zijn, maar iets wat geen kleur heeft kan alles zijn. Ze willen zich met iets kunnen identificeren, ergens bij horen, herkent willen worden dat ze iets speciaals kunnen, hebben of zijn. Op zich niks mis mee omdat deze mensen volop in het proces van bewustwording zitten echter door jezelf middels een label te beperken stagneert ook de verdere groei tot een hoger bewustzijnsniveau”.

Bron: Word Wakker Wereld

http://www.spirituelepraktijksananda.nl ... =8&paged=2
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: “Starseed”

Bericht door Gast1 » 10 feb 2020, 14:47

Sterrenzaad ... :grin:

Klinkt nóg beter dan sterrenstof, mooi gevonden en ik vind het mooi. :post:

gusteman

Re: “Starseed”

Bericht door gusteman » 11 feb 2020, 08:58

Ik had het nooit in die richting gezocht, maar nadat ik dit had gelezen
Spirituele Praktijk Sananda schreef:Want dat is jouw eigen taak om jouw eigen waarheid en werkelijkheid te vinden.
begrijp ik waarom Donald Trump handelt zoals hij doet.
En trouwens niet alleen hij, zowat elke potentaat leeft in een eigen waarheid, een eigen werkelijkheid.

Ik maak me trouwens sterk dat die 'eigen waarheid' en 'eigen werkelijkheid' enkel kunnen leiden tot een wereld waarin iedereen vervreemd is van elkaar.

Anders wel leuk om een uittreksel te zien uit een forum waar ik ooit nog moderator en medebeheerder ben geweest.
Een forum dat van het net gehaald is omdat sommigen het niet konden hebben dat hun stiekeme plannetjes aan het licht werden gebracht.
Ook zij waren er van overtuigd in een eigen waarheid, een eigen werkelijkheid te leven.
En als ik kijk naar wat gebeurt op Niburu.co zijn ze dat nog steeds.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: “Starseed”

Bericht door univers » 11 feb 2020, 09:16

Sterrenzaad ... :grin:
Ik noem het pretpap. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: “Starseed”

Bericht door Gast1 » 11 feb 2020, 09:18

Hihihi .. Uni weer.
gusteman schreef:
11 feb 2020, 08:58
Spirituele Praktijk Sananda schreef:Want dat is jouw eigen taak om jouw eigen waarheid en werkelijkheid te vinden.
Ik vraag mij af wie er bepaalt dat het 'mijn eigen taak' is om mijn eigen waarheid en werkelijkheid te vinden en wanneer ik die 'taak' dan heb gekregen. :grin:
De meer dan 20 definities laten mij iets zien van wat volgens mij bezijden de werkelijke waarheid is, en dat is allerminst een taak hebben.
Een taak is in dat kader een door de mens verzonnen concept.

Tal van mensen accepteren het leven an sich en leven het leven gewoon: lekker aan de oppervlakte.
Niks 'taak', niks 'moeten' en de politiek en tal van andere zaken interesseren hun niet.
Ik kan me voorstellen dat dit gelukkige mensen kunnen zijn.
Ik kan me ook voorstellen dat mensen met een heel laag IQ nóg gelukkiger zijn, omdat juist zij steeds in het moment 'nu' leven.
Dus wat 'taak' ???

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: “Starseed”

Bericht door Kristof Piessens » 11 feb 2020, 18:07

Een taak hebben of doen is an sich geen verplichting is maar wat je er zelf van maakt...maar de werkelijke spirituele zoeker heeft een taak te achterhalen voor zichzelf wat de doelen en mogelijkheden zijn, je kunt alleen maar groeien voor zover je een leercurve hebt en de wil om zaken te begrijpen.

Een taak is niet opgelegd, noch krijg je een taak...is een doel gemoeid bij een taak, sommigen zeggen ja, omdat je er iets aan verdiend, sommigen zeggen neen, omdat er niets aan is om een doel te hebben die afleidt van je spirituele ontwikkeling.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: “Starseed”

Bericht door Gast1 » 11 feb 2020, 18:19

Kristof Piessens schreef:
11 feb 2020, 18:07
Een taak hebben of doen is an sich geen verplichting is maar wat je er zelf van maakt...maar de werkelijke spirituele zoeker heeft een taak te achterhalen voor zichzelf wat de doelen en mogelijkheden zijn, je kunt alleen maar groeien voor zover je een leercurve hebt en de wil om zaken te begrijpen.

Een taak is niet opgelegd, noch krijg je een taak...is een doel gemoeid bij een taak, sommigen zeggen ja, omdat je er iets aan verdiend, sommigen zeggen neen, omdat er niets aan is om een doel te hebben die afleidt van je spirituele ontwikkeling.
Ik zie het zo Kristof, een 'taak' is iets -bijvoorbeeld werk- wat je moet doen ... van iemand anders. :wink:
Iets 'moeten doen' is geheel iets anders, dan wat je zou willen.
Dus iets wat jezelf wilt.

Als je daarna weer ga stellen dat je dat 'van jezelf moet', dan is dat toch nog steeds iets wat jezelf wilt. :wink:

Voorbeelden van taken:

'Iemand een taak geven/opleggen/toewijzen', 'iemand met een taak belasten' ...
Je goed van je taak kwijten = het opgegeven werk goed doen.
Iemand van zijn taak ontheffen = zeggen dat iemand de opdracht niet meer hoeft uit te voeren.
Een ondankbare taak = vervelend werk.

Plaats reactie