Levenskracht/Levensenergie

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Levenskracht/Levensenergie

Bericht door Susan » 15 mar 2020, 10:40

Levenskracht

Langzaam naar een fontein lopen. Het beeld voor deze weg heb ik gevonden in 'De Kleine Prins' van Antoine de Saint- Exupèry, een verhaal dat voor iedere leeftijd leuk en interessant is. Waar gaat het ook weer over: de Kleine Prins reist van planeet naar planeet. Op een gegeven moment ontmoet hij een koopman die een pil heeft uitgevonden, waardoor je nooit meer dorst hoeft te hebben. De koopman is er trots op. Hij prijst zijn pil aan en zegt: 'Dankzij dit middel hoeven we niet meer naar bronnen te gaan of water uit een fontein te halen en je bespaart je daarmee een uur per week.

De Kleine Prins was verbijsterd toen hij dat hoorde en antwoordde: 'Als ik een uur had, zou ik heel langzaam naar de fontein lopen. Met andere woorden: ik zou de tijd nemen om heel langzaam naar de bron te lopen die me bevredigt en me nieuwe levenskracht geeft. Nog voordat ik het heb geproefd, nog voordat ik mijn handen erin heb gedaan, verheug ik me op de frisheid van het water. Ik zou er de tijd voor nemen om daar te zijn waar het leven me voedt en mijn dorst echt wordt gelest.

We leven in een tijd waarin we allemaal steeds sneller en steeds slechter communiceren. We hebben mobiele telefoons, antwoordapparaten, e-mail, internet... We wisselen veel informatie uit, dat wel, maar ontmoeten we elkaar ook? Onderhouden we contacten die voedend en echt bevredigend zijn? We hebben elkaar vaak pillen gegeven om geen dorst meer te hebben. We vergaderen, zetten de kinderen voor de tv, in de vriezer ligt nog een pizza. Pil!! Ik heb geen tijd voor je. En we rennen en we rennen van dingen die we moeten doen naar dingen die we moeten doen, van pil naar pil. En we zijn verbaasd dat we altijd dorst hebben, dat we onverzadigbaar op weg zijn en altijd op zoek, onbevredigd, met een droge keel en een droog hart! We zitten boven op de enige put die onze dorst kan lessen, maar we weten het niet. Hij vraagt om bij onszelf te zijn, bij de ander te zijn en in de wereld te zijn (bewustzijn van jezelf, van de ander en van de wereld)°.

Levensenergie
Onze geest, onze emoties, onze levensenergie kan ons maken en breken. De ongrijpbare, onzichtbare levensenergie en emotionele huishouding van een mens heeft net zo grote invloed op de lichamelijke gezondheid- zo niet groter- als de fysieke factoren zoals voeding en vergiften.
Ontdek en ken de kracht van onze levensenergie en emoties. Iedereen kan zich namelijk ziek voelen hoewel hij zich optimaal voedt met voedende natuurstoffen.

Veel stress, chronische boosheid, instabiel zijn en een laag niveau van levensenergie is van grote invloed op je welbevinden.

Het gaat erom wat je uitstraalt op een ander. Wat straal jij aan liefde , energie en gevoelens uit op je omgeving? De omgeving wordt er altijd door beïnvloedt.
Zo is er ook sprake van een verschil tussen de ene persoonlijk fysieke aanraking van mensen en de andere. Een wetenschapper kan heel goed uitleggen wat er gebeurt als mensen elkaar strelen; er ontstaat een elektrisch geladen stroompje dat we als mens kunnen voelen. Maar niemand kan uitleggen waarom de streling van mijn partner goed voelt en die van mijn buurvrouw niet.

Er bestaan namelijk verschillende energieën en wij mensen reageren verschillend afhankelijk van de hoogte en intensiteit van die energieën. Veel mensen hebben positieve ervaringen en zijn genezen door bewustwording van hun levensenergie en het besef van emotionele stabiliteit.

Bij je geboorte heb je, naast een enorm potentieel aan energie, ook een krachtig fysiek lichaam en keuzevrijheid meegekregen. Iedereen is dan ook verantwoordelijk voor zijn keuzen tijdens alle fasen van het leven. Bij gezondheidsproblemen, beperkingen en ziekten gaan de meeste mensen naar hun huisarts met de vraag 'wat kunt u doen om mij te helpen?
Terwijl de vraag gesteld moet worden: 'Wat kan ik doen om beter te worden?'

Mensen geven in dergelijke situaties direct hun kracht weg en schuiven hun eigen verantwoordelijkheid opzij. Heeft dit met onwetendheid, met angst of iets anders te maken?

Naast angst speelt afhankelijkheid een rol. We zijn opgegroeid met het idee dat lichaam en geest gescheiden zijn en dat ziekten en gebreken ons overkomen en we afhankelijk zijn van doktoren. Bij de behandeling van ziekten wordt in de reguliere gezondheidszorg vaak overdreven veel aandacht gegeven aan de lichamelijke symptomen en weinig of niet gekeken naar de emotionele kant. De lichamelijke klachten vinden vaak hun oorsprong in het emotionele vlak. Door het hele lichaam bevinden zich namelijk moleculen van gevoel- neuropeptiden. Deze lichaamsstoffen zijn verantwoordelijk voor onze emotionele huishouding. Daarom kunnen we ons lichaam ook niet los zien van onze emoties.

Daarom kijk in de spiegel, niet voor je haar, maar voor het ontdekken van je emoties. Begin met het ontdekken van je eigen kracht, de bijzondere werking en unieke mogelijkheden van je fysieke lichaam.

Kwantumbegrippen
In de kwantumvisie op de wereld is de gedachte kennelijk de beslissende factor: de gedachte is het voornaamst.
Het begrip van de kwantumfysica omvat het idee van volledige eenheid. Onze spiritualiteit moeten we aan een gevoel van eenheid ontlenen.

http://www.flowyoursoul.com/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie