Man beweert dat hij 23 minuten 'naar de hel ging'

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
4l13N

Man beweert dat hij 23 minuten 'naar de hel ging'

Bericht door 4l13N » 09 jul 2021, 16:23

Na een bijna-doodervaring in 1998, werd Bill Wiese wakker met nogal verontrustende herinneringen.
Vraag iemand die een bijna-doodervaring heeft gehad wat ze zich daarvan herinneren en meestal zullen ze zich het zien van dierbaren, een tunnel van licht en een gevoel van vrede en tevredenheid herinneren. Voor Bill Wiese was zijn ervaring echter precies het tegenovergestelde. Wiese beweert dat hij rond 3 uur 's nachts was opgestaan om iets te drinken toen hij wat hij beschreef als een 'uittredingservaring' had, waarbij hij door een lange tunnel reisde naar wat volgens hem de hel zelf was.

"Het werd heter en heter en ik belandde op een stenen vloer in een gevangeniscel in de hel," zei hij. "Er waren stenen muren, tralies, het leek meer op een kerker een smerige, stinkende, met rook gevulde kerker."

"De hitte was zo ondraaglijk, ik vroeg me af hoe ik kon leven. Waarom ben ik hier, hoe ben ik hier gekomen?"

Het volgende dat hij wist, deelde hij de cel met wat leek op twee grote demonen.

"En toen richtten ze deze haat die ze tegen God hadden op mij", zei hij. 'Een demon pakte me op en gooide me tegen de muur van deze gevangeniscel. Het voelde alsof botten waren gebroken.'
"Nu weet ik dat een geest geen botten heeft, maar zo voelde het. Ik vroeg me af waarom ik hierdoor nog in leven ben. De andere demon stak zijn klauwen in mijn borst..."

Het tafereel verschoof toen naar een vuurput die gevuld was met duizenden mensen.

"De stank in de hel is de meest vieze, bedorven walgelijke geur", zei hij.

Maar voordat hij het wist, was hij weer in zijn lichaam. Hij ging verder met het schrijven van een boek over zijn ervaring, waarvan uiteindelijk miljoenen exemplaren werden verkocht. Of hij een echte ervaring had of gewoon droomde, blijft echter onduidelijk.

https://www.ladbible.com/news/weird-man ... e-20210707

Plaats reactie