Tineke de Nooij vindt Jomanda in documentaireserie voor discovery+

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Tineke de Nooij vindt Jomanda in documentaireserie voor discovery+

Bericht door taigitu » 29 dec 2022, 16:32

Afbeelding
Tineke de Nooij vindt Jomanda in documentaireserie voor discovery+

24 september 2021

Jomanda: hét fenomeen van de jaren negentig.
De vrouw die zichzelf als de schakel tussen hemel en aarde zag en met haar paranormale krachten spectaculaire healings gaf aan tienduizenden mensen. Heel Nederland raakte in de ban van haar, maar na een storm van kritiek en een langslepend juridisch proces is Jomanda uit Nederland vertrokken. Ze houdt zich al jaren schuil in het buitenland en lijkt ieder contact te vermijden.

Wie is deze vrouw? Wat heeft ze teweeggebracht en waar is ze nu precies? Afgelopen week is radio en Tv-icoon Tineke de Nooij (80) afgereisd naar Canada, samen met particulier rechercheur John Warrink. Ze hebben daar Jomanda gevonden en Tineke heeft haar meerdere keren gesproken. De vierdelige documentaireserie Jomanda: Lady of the Light duikt de geschiedenis in van de wereld van Jomanda en volgt Tinekes reis. De opkomst, maar ook de ondergang van Jomanda worden beschreven aan de hand van uniek archiefmateriaal en interviews met mensen die zeggen wonderbaarlijk te zijn genezen en nog steeds fervent aanhanger van haar zijn. Voormalige collega’s, fans en critici komen aan het woord, maar ook BN’ers zoals Mylene de la Haye, Jack Spijkerman, Jan Uriot, Haye van der Heyden en Sjoerd Pleijsier. Jomanda: Lady of the Light is vanaf vrijdag 29 oktober wekelijks te zien op discovery+.

“Wat ik in de afgelopen dagen heb meegemaakt is onbeschrijfelijk.
De zoektocht naar Jomanda was totaal anders dan ik had verwacht: veel emotioneler”, aldus Tineke de Nooij over haar reis.


Precies dertig jaar geleden beleefde Jomanda haar landelijke doorbraak in de populaire Tv-shows van Tineke. Jomanda werd razend populair: veel mensen – die soms ernstig ziek waren – lieten zich daar door de ‘engel in de blauwe jurk’ behandelen. Ze werkte met bovennatuurlijke ‘witte wezens’ en haar ingestraalde water was voorzien van genezende krachten. Maar naarmate haar succes groeide en ze bekend werd met eigen shows op radio en Tv, roerden ook steeds meer critici zich. Zo werd ze beschuldigd van geldklopperij en legden tegenstanders een link met de dood van actrice Sylvia Millecam, die voor haar borstkanker hulp zocht bij Jomanda. Dit werd uiteindelijk haar ondergang. Ze verhuisde naar het buitenland om een rustiger bestaan te leiden.

Tineke was in de jaren negentig bevriend met Jomanda, maar ook zij heeft lang niets meer van haar gehoord. Omdat Tineke nooit heeft getwijfeld aan de gaven van Jomanda en haar altijd is blijven steunen, is zij samen met John Warrink naar Canada gegaan om met eigen ogen te ervaren hoe het nu met het medium gaat. Wat haar te wachten staat is bijzonder, ontroerend én… spiritueel.

Jomanda: Lady of the Light is vanaf vrijdag 29 oktober t/m 19 november wekelijks te zien op discovery+ en wordt geproduceerd door Concept Street.

https://www.discoverybenelux.nl/nieuws/ ... discovery/
Ik zag gistermiddag toevallig in de radiobode bij de ID-zender dat er die nacht om 01.00 uur een uitzending zou zijn over Jomanda,
het medium uit de jaren negentig. Ik kon me niet voorstellen waarover het zou gaan want ze is al jaren onvindbaar.
Ik ben vroeger ook enkele keren naar Jomanda toe geweest en was geïnteresseerd wat er is gebeurd waardoor ze verdween
en heb me vaker weleens afgevraagd of ze nog zou leven......
Ik heb nu een stukje van de docu zitten kijken het gaat over haar leven en hoe ze zo in de belangstelling is komen te staan.
Heel toevallig was er een man die haar leerde kennen (even kort samengevat) en die zag wel een toekomst (in eerste instantie voor hemzelf)
dat dit weleens op de tv zou kunnen komen. Hij wilde graag die kant op voor zijn carrière en zo geschiedde.

Dus wil je vanavond kijken naar de uitzending op de zender ID (zie radio-bode), die is om 00.00 uur tot 02.00 uur.
Hieronder alvast een paar opnames ed. met Jomanda, die ik op het internet vond.









[youtube-2][/youtube-2]
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Tineke de Nooij vindt Jomanda in documentaireserie voor discovery+

Bericht door Tet » 29 dec 2022, 17:10

taigitu schreef:
29 dec 2022, 16:32
Ik ben vroeger ook enkele keren naar Jomanda toe geweest
En hoe was dat?
truth is stranger than fiction

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Tineke de Nooij vindt Jomanda in documentaireserie voor discovery+

Bericht door taigitu » 30 dec 2022, 10:54

Tet schreef:
29 dec 2022, 17:10
taigitu schreef:
29 dec 2022, 16:32
Ik ben vroeger ook enkele keren naar Jomanda toe geweest
En hoe was dat?
Dat was heel bijzonder. Het was op de keren dat ik er was niet zo bizar druk als je in de video's ziet.
Er waren toen ook mensen die zich op manieren bewogen die me verbaasde. Vooral de eerste keer dat
je zo iets ziet vraag je je af wat die persoon beleeft, hoe hij dit ervaart. En hoe voelt hij/zij zich erna.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie