Grenzeloos inzicht

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 10 jan 2019, 10:43

MetalPig schreef:
10 jan 2019, 08:43

Nee, maar wat wel uitmaakt is of hij door Einstein geschreven is of niet. En dan ben ik eerder geneigd de expert te geloven dan de anonieme bron op internet.

Zo zijn er wel meer citaten die toegeschreven worden aan Einstein (en anderen) waarvan de oorsprong eigenlijk onbekend is.
Geloven is een aanname.

Ik was er ook niet bij toen de brieven werden geschreven, :mrgreen:
maar ik neem aan dat de hele correspondentie wel degelijk door Einstein zelf geschreven is.
Wat ik (onder andere) las, geeft nergens aan dat men twijfelde aan de echtheid van de brieven aan Liesrl,
ook niet dat er twijfel bestond aan de 3500 velletjes van stiefdochter Margot.
(of de brieven aan diverse anderen die er ook bij zaten)

CITAAT
Een kort gedeelte:

The Hebrew University in Jerusalem heeft haar collectie met 1400 brieven die Albert Einstein schreef aan zijn vrouwen en kinderen openbaar gemaakt. Einstein liet het aanzienlijke archief na aan de universiteit; zijn stiefdochter Margot liet vastleggen dat de brieven pas twintig jaar na haar dood mochten worden onthuld.

Margot Einstein overleed in 1986. Gisteren deed de Hebreeuwse Universiteit voor het eerst onthullingen over het briefarchief dat ze al sinds de dood van de wetenschapper in 1955 in bezit had. Volgens Barbara Wolff, archivist aan de universiteit, en prof. Chanoch Gutfreund die alle zaken omtrent Einstein behandelt, werpen de 3.500 pagina’s correspondentie een nieuw licht op het persoonlijke leven van een van de grootste wetenschappers van de twintigste eeuw.

http://www.joods.nl/2006/07/1400-brieve ... r-gemaakt/

-----

En nog een paar stukjes van een andere langere tekst:

Deze zomer zijn de brieven vrijgegeven, en een deel ervan is opgenomen in deel 10 uit de reeks Collected Papers van het Einstein Papers Project aan het California Institute of Technology. Anne Kox, hoogleraar wetenschapsgeschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam is al 21 jaar aan dat project verbonden. “Alles wat Einstein schreef of wat anderen hem schreven moet uiteindelijk geïnventariseerd en deels gepubliceerd worden in deze reeks”, vertelt hij. En dat gaat nog jaren duren, want met het huidige deel 10 is het project pas in 1920 aangeland (Einstein stierf in 1955).

De brieven, uit 1915 tot en met 1920, laten een andere Einstein zien. Niet de geniale wetenschapper. Niet de publieke figuur die met wisecracks strooide. En niet de man die in netelige politieke tijden telkens de goede kant koos en zo een groot moreel gezag verwierf. “Je ziet een gescheiden vader die worstelt met zijn rol”, zegt Jeroen Van Dongen, wetenschapshistoricus in Utrecht en ook bij het Einstein Papers Project betrokken.


Het was pijnlijk om de brieven te lezen, zeggen Kox en Van Dongen allebei. De acht redacteuren van Deel 10 hebben er onder leiding van hoofdredacteur Diana Kormos Buchwald ook enorm over gediscussieerd. De een zag ze vrij nuchter als de weerslag van een scheidingsdrama waarin alles misging wat mis kan gaan. Een ander vond ze te pijnlijk, te privé ook, om openbaar te maken. “Maar in een project als dit, horen deze brieven er natuurlijk gewoon bij’, zegt Van Dongen.

Zonder twijfel zullen ze gebruikt worden in nieuwe biografieën, want boeken over Einstein staan voortdurend op stapel. Kox laat het graag over aan anderen – om al het materiaal in het project objectief te kunnen beoordelen, kan hijzelf maar beter wat afstand tot Einstein bewaren. Maar natuurlijk heeft hij wel over de brieven nagedacht.

“Ik denk dat Einstein wel degelijk tot heel warme gevoelens in staat was. Als je de brieven leest over de lange avonden die hij met zijn Leidse collega Paul Ehrenfest al pratend over het leven doorbracht, en als je de warme brieven van Ehrenfest leest, dan kan het niet anders of Einstein moet zelf ook veel gegeven hebben.”

https://www.nrc.nl/nieuws/2006/09/23/va ... 937-a17352
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door MetalPig » 10 jan 2019, 12:12

Susan schreef:
10 jan 2019, 10:43
Ik was er ook niet bij toen de brieven werden geschreven, :mrgreen:
maar ik neem aan dat de hele correspondentie wel degelijk door Einstein zelf geschreven is.
Ja, maar deze brief zat daar dus niet bij, volgens Diana Kormos-Buchwald.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 10 jan 2019, 17:42

MetalPig schreef:
10 jan 2019, 12:12
Ja, maar deze brief zat daar dus niet bij, volgens Diana Kormos-Buchwald.
Wat deze dame (Katharine Rose) hier: https://www.huffingtonpost.com/katharin ... ccounter=2
beweerd, dat Diana Kormos-Buchwald dat dus tegen haar gezegd zou hebben, is voor mij geen bewijs van waarheid.
Het blijft bij aannames zo lang niet door meerdere deskundigen de brieven zijn onderzocht en aantoonbaar bewezen is dat
deze ene brief ook niet authentiek is en niet door Einstein zelf geschreven zou zijn.
Er staat nergens dat Diana Kormos-Buchwald ook tegen haar gezegd zou hebben dat deze brief aan Liesrl er zelfs niet eens bij zat...

Het heeft verder ook geen zin om daar verder over te speculeren, ik wacht tot er (hopelijk) misschien nog eens een uitgebreid onderzoek
naar zal worden gedaan die de waarheid boven tafel kan brengen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door MetalPig » 11 jan 2019, 08:58

Susan schreef:
10 jan 2019, 17:42
Wat deze dame (Katharine Rose) hier: https://www.huffingtonpost.com/katharin ... ccounter=2
beweerd, dat Diana Kormos-Buchwald dat dus tegen haar gezegd zou hebben, is voor mij geen bewijs van waarheid.
Wie heeft jou dan verteld dat de brief *wel* echt van Einstein is? En waarom geloof je dat wel?

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 11 jan 2019, 10:34

MetalPig schreef:
11 jan 2019, 08:58
Wie heeft jou dan verteld dat de brief *wel* echt van Einstein is? En waarom geloof je dat wel?
Overbodige vraag MetalPic, indien je wat ik schreef goed gelezen zou hebben.
MetalPig schreef:
10 jan 2019, 12:12
Susan schreef:
10 jan 2019, 10:43
Ik was er ook niet bij toen de brieven werden geschreven, :mrgreen:
maar ik neem aan dat de hele correspondentie wel degelijk door Einstein zelf geschreven is.
Ja, maar deze brief zat daar dus niet bij, volgens Diana Kormos-Buchwald.
Wijs je me nog even aan waar dit staat dat deze brief er zelfs niet eens bij zat?
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door MetalPig » 11 jan 2019, 10:42

Susan schreef:
11 jan 2019, 10:34
MetalPig schreef:
11 jan 2019, 08:58
Wie heeft jou dan verteld dat de brief *wel* echt van Einstein is? En waarom geloof je dat wel?
Overbodige vraag MetalPic, indien je wat ik schreef goed gelezen zou hebben.
Ik vind alleen een link naar wakkeremensen.blogspot

Waarom geloof je het?

En heb je ook een idee hoe Margot in het bezit gekomen kan zijn van een brief van Albert aan Lieserl?
Susan schreef:
11 jan 2019, 10:34
MetalPig schreef:
10 jan 2019, 12:12
Ja, maar deze brief zat daar dus niet bij, volgens Diana Kormos-Buchwald.
Wijs je me nog even aan waar dit staat dat deze brief er zelfs niet eens bij zat?
Overbodige vraag Susan, indien je wat ik schreef goed gelezen zou hebben. (Je hebt er zelfs op gereageerd dat je het niet gelooft...)

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 11 jan 2019, 11:12

MetalPig schreef:
11 jan 2019, 10:42
Susan schreef:
11 jan 2019, 10:34
MetalPig schreef:
11 jan 2019, 08:58
Wie heeft jou dan verteld dat de brief *wel* echt van Einstein is? En waarom geloof je dat wel?
Overbodige vraag MetalPic, indien je wat ik schreef goed gelezen zou hebben.
Ik vind alleen een link naar wakkeremensen.blogspot

Waarom geloof je het?

En heb je ook een idee hoe Margot in het bezit gekomen kan zijn van een brief van Albert aan Lieserl?
Susan schreef:
11 jan 2019, 10:34
Wijs je me nog even aan waar dit staat dat deze brief er zelfs niet eens bij zat?
Overbodige vraag Susan, indien je wat ik schreef goed gelezen zou hebben. (Je hebt er zelfs op gereageerd dat je het niet gelooft...)
Ach, ga je nu op die toer...je kan het dus niet aanwijzen.
Als je manipulerende 'spelletjes' wil spelen moet je niet bij mij zijn.
Discussie is voor mij gesloten, ik ben hier klaar mee.
Jij mag het laatste woord wel hoor...
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door MetalPig » 11 jan 2019, 11:21

Susan schreef:
11 jan 2019, 11:12
Ach, ga je nu op die toer...
Jij begon, met je "overbodige vraag...".


Maar goed hier is ie nog een keer, want ik kan het wel aanwijzen:

https://www.huffingtonpost.com/katharin ... ccounter=1

De quote van Diana Kormos-Buchwald:
"This document is not by Einstein. The family letters donated to the Hebrew University - referred to in this rumor - were not given by Lieserl. They were given by Margot Einstein, who was Albert Einstein’s stepdaughter. Many of those letters were published in Volume 10 of The Collected Papers of Albert Einstein in 2006 and in subsequent volumes, in chronological order."

Kun jij dan nu aanwijzen waar staat dat de brief wel degelijk echt is en waarom je dat wel gelooft?

En speculeren over hoe de brief in het bezit van Margot gekomen kan zijn?

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 11 jan 2019, 12:04

Herinnering:

Susan » 10 jan 2019, 17:42
Wat deze dame (Katharine Rose) hier: https://www.huffingtonpost.com/katharin ... ccounter=2
ook beweerd, dat Diana Kormos-Buchwald dat dus tegen haar gezegd zou hebben, is voor mij geen bewijs van waarheid.
Het blijft bij aannames zo lang niet door meerdere deskundigen de brieven zijn onderzocht, aantoonbaar bewezen is dat
deze ene brief ook niet authentiek is en niet door Einstein zelf geschreven zou zijn.


En dit schreef ik ook 10 jan 2019, 17:42
Er staat nergens dat Diana Kormos-Buchwald ook tegen haar gezegd zou hebben had dat deze brief er zelfs niet eens bij zat...

Laatste opmerking:
nog een herinnering
Discussie is voor mij gesloten, ik ben hier klaar mee.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door MetalPig » 11 jan 2019, 13:41

Susan schreef:
11 jan 2019, 12:04
Herinnering:
<...>
En dit schreef ik ook 10 jan 2019, 17:42
Er staat nergens dat Diana Kormos-Buchwald ook tegen haar gezegd zou hebben had dat deze brief er zelfs niet eens bij zat...
Als de brief niet van Einstein was dan zat hij logischerwijs niet in een verzameling brieven die van Einstein zijn.
Ze zegt het inderdaad niet expliciet, maar met een beetje begrijpend lezen kun je de conclusie wel trekken.
Susan schreef:
11 jan 2019, 12:04
Laatste opmerking:
nog een herinnering
Discussie is voor mij gesloten, ik ben hier klaar mee.
Jammer dat je wel vragen stelt maar de discussie afkapt als je zelf soortgelijke vragen voor je kiezen krijgt.


Samenvattend:

Is deze brief van Einsteins hand?
- anonieme bron op internet: Ja (via 'Susan', een anonieme forummer)
- Diana Kormos-Buchwald, hoofdredacteur van de uitgave van Einsteins brieven: Nee (via Katherine Rose, een journalist)

De lezer kan zijn eigen conclusie trekken (in acht nemend dat de anonieme bron abusievelijk meldt dat de brief openbaar gemaakt zou zijn door Lieserl, en dat er niet echt een plausibel scenario is waardoor de brief in handen van Margot terechtkwam).

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 11 jan 2019, 15:50

De oude healer zei tegen de ziel:

Het is niet je rug die pijn doet,
maar de last die je draagt.
Het zijn niet je ogen die pijn doen,
maar het onrecht dat je ziet.
Het is niet je hoofd dat pijn doet,
maar je gedachten die je pijn doen.
Het is niet je keel,
maar dat wat je niet durft vertellen.
Het is niet je buik,
maar je ziel die niet kan verteren wat er rond jou gebeurt.
Het is niet je lever die pijn doet,
maar de boosheid vanbinnen.
Het is niet je hart dat pijn doet,
maar de liefde.
Het verlangen naar liefde, de liefde die je wil delen.
En het is liefde zelf,
wat al deze pijn kan genezen.

Het meest krachtige medicijn

auteur: onbekend
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door MetalPig » 11 jan 2019, 16:04

De oude healer zei tegen de ziel:

Het is niet je rug die pijn doet,
maar de last die je draagt.
Het zijn niet je ogen die pijn doen,
maar het onrecht dat je ziet.
Het is niet je hoofd dat pijn doet,
maar je gedachten die je pijn doen.
Het is niet je keel,
maar dat wat je niet durft vertellen.
Het is niet je buik,
maar je ziel die niet kan verteren wat er rond jou gebeurt.
Het is niet je lever die pijn doet,
maar de boosheid vanbinnen.
Het is niet je hart dat pijn doet,
maar de liefde.
Het verlangen naar liefde, de liefde die je wil delen.
En het is liefde zelf,
wat al deze pijn kan genezen.

Het meest krachtige medicijn

auteur: Albert Einstein

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 11 jan 2019, 16:29

Je kunt niemand redden… Je kunt bij hen aanwezig zijn, je aarding, je gezond verstand, je vrede aanbieden. Je kunt zelfs je pad met hen delen, je perspectief bieden. Maar je kunt hun pijn niet wegnemen. Je kunt niet op hun pad lopen voor hen. Je kunt geen antwoorden geven die goed zijn voor hen, of zelfs antwoorden die ze nu kunnen verteren.

Ze zullen hun eigen antwoorden moeten vinden, hun eigen vragen stellen of hun eigen vragen verliezen, vrienden maken met hun eigen onzekerheid. Ze zullen hun eigen fouten moeten maken, hun eigen verdriet voelen, hun eigen lessen leren. Als ze echt in vrede willen zijn, moeten ze het pad van genezing vertrouwen dat zichzelf stap voor stap onthult.

Maar je kunt ze niet genezen. Je kunt hun angst niet verspreiden, hun woede, hun gevoelens van machteloosheid. Je kunt ze niet redden, of de dingen goed maken voor hen. Als je te hard drukt, verliezen ze misschien hun eigen unieke manier. Jouw manier is misschien niet hun manier.

Je hebt hun pijn niet gecreëerd. Je hebt misschien wel iets gedaan of niet gedaan, zei of niet wat dingen gezegd, waardoor pijn die al in hen zat, werd veroorzaakt. Maar je hebt het niet gecreëerd, en je bent niet schuldig, zelfs als ze zeggen dat je dat bent.

Je kunt de verantwoordelijkheid nemen voor je woorden en daden, ja, je kunt rouwen over een verleden, maar je kunt niet wissen of veranderen wat er gebeurd is, en je kunt de toekomst niet beheersen. Je kunt ze alleen ontmoeten in het hier en nu, je enige plaats van macht. Jij bent niet verantwoordelijk voor hun geluk, en zij zijn niet verantwoordelijk voor de jouwe.

Je geluk kan niet van buiten je komen. Als dat zo is, is het een afhankelijk geluk, een breekbaar geluk dat zo snel tot verdriet zal leiden. En dan zul je verstrikt raken in een web van schuld en schuld, spijt en vervolging. Je geluk is rechtstreeks gerelateerd aan je aanwezigheid, je verbinding met je adem, je lichaam, de aarde.

Je geluk is niet klein, en kan niet worden verwijderd door angst, of woede, of de meest intense schaamte. Je geluk is geen staat, of een passerende ervaring, of zelfs een gevoel dat anderen je kunnen geven. Je geluk is enorm, altijd aanwezig, de grenzeloze ruimte van het hart, waarin vreugde en verdriet, geluk en verveling, zekerheid en twijfel, eenzaamheid en verbinding, zelfs angst en verlangen, kunnen bewegen als het weer, zoals de regen en de Zonneschijn, allemaal gehouden in de hugeness van de hemel.

Je kunt niemand redden, en je kunt niet worden gered als je wilt worden gered. Er is geen zelf te redden, geen zelf te verliezen, geen zelf te verdedigen, geen zelf om perfect of perfect gelukkig te maken. Laat elk onmogelijke ideaal los. Je bent mooi in je imperfectie, perfect in je twijfels, beminnelijk zelfs in je gevoelens van stoppen-vermogen. Al deze onderdelen zijn gegeven, allemaal delen van het geheel, en je was nooit minder dan geheel.

Je ademt. Je weet dat je nog leeft. Je hebt het recht om te bestaan, voel wat je voelt, denk wat je denkt. Je hebt recht op je vreugde en recht op je verdriet. Je hebt ook het recht om te twijfelen. Je hebt het recht om je pad te bewandelen. Je hebt het recht om gelijk te hebben en het recht om fout te zijn, een recht op dit enorme geluk dat je wist toen je jong was. Je ademt, en je bent onafscheidelijk van de life force die alle dingen animeert, kent zichzelf als alle wezens, ontdekt zichzelf in elk moment van dit onmogelijke wonderlijke bestaan.

Je eigenwaarde is niet gebonden aan wat anderen van je denken. Het is gebonden aan de maan, aan het oneindige uitspansel van de kosmos, aan kometen die naar onbekende bestemmingen brandende, aan het vergeten van tijd en de liefde van eenzaamheid en deze onuitsprekelijke dankbaarheid voor elke nieuwe dageraad, onverwacht, gegeven.

https://marreiki.wordpress.com/2018/08/ ... nd-redden/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 15 jan 2019, 23:27

Geloof me niet

De onvermijdelijke eenwording van de mensheid.

Brexit
1-11-(20)11
Het instortmechanisme van de oude realiteit is al begonnen.
We willen de illusies vasthouden en tegelijk ‘’verlicht ‘’worden. Dat is niet mogelijk.
De angst, de zorgen en de controle van anderen, vaak nog steeds wanhopig vasthouden aan de laatste rietjes van de oude stervende realiteit.
Alle gebrokenheid komt naar boven in onze wereld, alles wat verborgen is, wordt onthuld zodat we het kunnen erkennen, helen, loslaten of overstijgen.

Kiezen voor ego-bewustzijn of eenheidsbewustzijn.
Aquarius is eenheidsbewustzijn. Het proces is niet te stoppen.
Het gaat niet om een datum, het is een proces.
Het tijdperk van het opnieuw ontmoeten van onszelf.

Afbeelding

Wanneer een mol in de buurt is, is het belangrijk om te geloven in wat je voelt, en niet in wat je kunt zien. De ‘’blindheid’’ gaat verdwijnen voor degene die gereed zijn. Een kwestie van balans en voelen…

Het spiritueel ontwaken is een van de meest verwarrende, eenzame, vervreemde, maar ook uiterst mooie ervaringen in het leven. Jij bent de enige persoon die jezelf kan bevrijden en uit deze onhandige situatie kan komen. Je moet sterven om te leven.

Leren om meer naar onze intuïtie / ziel te luisteren, en niet naar de negatieve stem van ego / angst. Het is een keuze, de Aquarius energie wordt steeds sterker……

Bewust zijn van alle stemmen in je hoofd is een uitdaging, maar ook cruciaal op het pad
“verborgen’’ energie die overal om ons heen is. Hoe meer we ons openstellen voor onszelf en onze waarheid, hoe meer we ons openstellen voor deze realiteit. Wij zijn de reizigers in de ruimte.

Afbeelding
Mediteren: Diep, dieper, niet diep genoeg, nog dieper……… Splitsen..
Een (frequentie) splitsing die plaatsvindt op het subatomaire nivo van je bewustzijn.
Als een ontdekkingsreiziger van het goede en het kwade.

Als kinderen van de kosmos hebben we allemaal een besef van weten.
Maar om dat weten nog dieper te verdiepen, moeten we in stilte zijn om te bepalen wat we nodig hebben. Het is een weg van volledige acceptatie van de waarheid, hoe moeilijk het ook is om te dragen. Luisteren naar je gidsen

Signalen:
De paradoxen van de kwantummechanica:
Alles is energie en op de een of andere manier verbonden op het subatomaire nivo
En ik bedoel alles. En verstrengeling onthult waarom.

Ontwaken uit (‘’ the ninth hell’’) onze beperkte materialistische kijk op het leven.
We zijn slechts één stap verwijderd van het toegeven dat de wereld om ons heen slechts een illusoir product (Maya)van onze geest is….
De ‘’blindheid’’ gaat verdwijnen voor degene die gereed zijn….. Opgesplitst in een andere realiteit. We bestaan uit sterrenstof. We zijn sterrenmensen.
We zijn al multidimensionale wezens.

De simulatie hypothese
Iedereen die een VR-game heeft gespeeld, zal zich realiseren dat het mogelijk is om de echte wereld te vergeten en te 'geloven' dat de wereld die je ziet echt is. (toeval…)
Om "wakker te worden" moet je erkennen dat de wereld om ons heen een illusie is. "Boeddha" letterlijk "wakker".
We zijn op dit moment gevangen in de illusoire wereld, terwijl er een wereld is die verder gaat dan we normaal niet kunnen waarnemen tenzij we "wakker worden".

Afbeelding
Met het energieveld ‘’communiceren’’.
De Maya's begrijpen dat het fysieke lichaam een tijdelijk voertuig is dat helpt bij spirituele ontwikkeling.
Ieder van ons kan een Maya zijn. In feite zou dit ons doel moeten zijn - om de Maya-bewustzijnsstaat te bereiken.
Uit het hoofd, In het hart. Geen angst. her-inneren……
Voorbereiden op de ‘’event ‘’/splitsing (simpel). Vertrouw op de ‘’toekomst’’.

2012 de signalen herkennen:
The Kingdom of Shambhala
‘’Many people have asked:“I thought this was supposed to be the TIME OF NEVER ENDING PEACE?”
The world has never seemed more out of balance!”
Bhakha Tulku (Tibetan Buddhist teacher) wanted me to share that :
“No matter how it looks, it is all an illusion. It is merely PHENOMENA”.
https://www.thegroundcrew.com/time-of-g ... r-21-2016/

Met het energieveld communiceren.
‘’Door Ceremonie hebben we onze voorouders en de spirituele wezens kunnen
Oproepen. :roll:
die helpen herinneren aan wat ons duizenden jaren lang heeft kunnen overleven als een volk.
‘’Het is de Geest :wink: die ervoor zal zorgen dat de waarheid zal worden onthuld.’’
‘’De natuur [think] heeft op dit moment gewacht, voor ons om samen te komen en verenigd te worden’’
Anishinaabe Elder Dave Courchene

Anishinaabe Ouderling Dave Courchene, oprichter van de Turtle Lodge, heeft lang geleden gezegd dat het 8ste vuur is aangestoken, het een dat de samenzwering van alle volkeren en de onthulling van hun onderlinge verbondenheid met elkaar en de omgeving voorspelde.
https://newsmaven.io/indiancountrytoday ... ZzZYKG4Hw/

Ka Hinga Te Arai
Afbeelding
Maori elders :Ka Hinga Te Arai (Het gordijn zal vallen)
de 'Ka hinga te aria' zal plaatsvinden die zich vertaalt naar de 'val (hinga) van het gordijn / de sluier (aria).' Het vallen van het gordijn zal de wereld van de mens en andere fysieke entiteiten toelaten om te fuseren met de wereld van geesten en godheden.

De natuur is een Maya van schoonheid, die nog een diepere kosmische realiteit
suggereert
Afbeelding

spirituele ogen
De Mol leert ons hoe we geloof kunnen omarmen. De mol leert het ons dat soms geloof belangrijker is dan wat we kunnen zien en valideren.
Alles we waarnemen als materie zijn uiteindelijk elektrische signalen in ons brein.
Een zuivere waarneming bestaat niet.

Een Sioux legende
De Schepper riep de dieren bij zich en zei: "Ik wil iets verstoppen voor de mensen totdat ze er klaar voor zijn. Het is inzicht dat zij hun eigen werkelijkheid creëren.
" De adelaar zei: "Geef het maar aan mij, ik breng het naar de maan." De Schepper zei: "Nee, er komt een dag dat ze daar komen en dan zullen ze het vinden, voordat ze er aan toe zijn.
" De zalm zei: "Ik zal het naar de bodem van de oceaan brengen." De Schepper zei: "Nee, ook daar zullen zij heengaan.
" De buffel zei: "Ik zal het begraven op de wijde vlaktes." De Schepper zei: "Nee. Ze zullen de huid van de Aarde opensnijden en het zelfs daar vinden."

Grootmoeder Mol, die in de schoot van Moeder Aarde leeft en geen fysieke maar spirituele ogen heeft, zei: "Plaats het in henzelf, dat is de laatste plaats waar zij zullen kijken." En de Schepper zei: "Het is gedaan."
https://www.frederike.eu/nl/totemdieren/

nummer 0 The Fool
Afbeelding

‘’De Dwaas heeft vertrouwen in het leven en verwacht dat zijn weg de moeite waard en gelukkig is. Er is vertrouwen in de goden om hem te zien met een totale afwezigheid van angst.’’
‘’De Dwaas schuwt zichzelf niet voor het licht - hier zijn we geboren en van hier vervolgen we ons pad. Het is tijd om van de klif af te springen ....’’
https://www.helderziende-paragnosten.nl ... t.php?id=1

Afbeelding
“De mensheid zal zich verenigen.”
De Maya-profetie zegt: "Sta op, allemaal staan op, er blijven geen of twee groepen achter, samen zullen we opnieuw de plaats zien waar we vandaan komen"
Don Alejandro Cirilo Perez Oxlaj
[youtube-2]
[/youtube-2]
Maya-leringen
2012 SHIFT OF THE AGES, de splitsing 2020 of verder, We are lost to the correct date…
2012 Het Jaar Nul
Afbeelding

film:


09:00 min. communicatie met de voorouders :wink: , communiceren met de wezens van de onzichtbare wereld :wink: . Een wereld die we niet zien. Maar zij kunnen ons zien….
39:20 min . Ze (the elders) weten wat er gaat gebeuren. Vast in de illusie (pad) ego-bewustzijn en angst …..
Voor degene die begrijpen en weten dat er leven is na de dood……voor degene die willen luisteren (naar de stemmen van onze voorouders)……In het hart (pad). De splitsing/multiversum. Wij zijn spirituele wezens met een Aardse ervaring, die verbinding na de splitsing gaan maken met onze voorvaderen..

Afbeelding
Voor degene die willen luisteren…… Grandmother Elizabeth Araujo

Het einde van een tijdperk..
Alles moet ons verwijderen om uit te zoeken wat ‘’ECHT’’ is.
Omarm dit wanneer het plaatsvindt en verwelkom de dagelijkse (dna) upgrades als ze binnenkomen. Omarm de veranderingen, ook al zijn ze misschien moeilijk, ze leiden ons naar de grootste verandering van alles - het evenement met de transformatie naar het Lichtlichaam.. We zijn spirituele wezens op een menselijke reis. Her-inneren.

[youtube-2][/youtube-2]

"Maya" , "illusie die zich maskeert als schijnbare realiteit."
Laten we onze ego's verteren, onze angsten, onwaarheden, begrenzingen en onze
oude huid
afleggen. Laat de verwachtingen varen en vertrouw op je instincten. Voordat de nieuwe zon komt. Als ontdekkingsreizigers van het goede en het kwade.

“We do not need more intellectual power, we need more spiritual power. We do not need more of the things that are seen, we need more of the things that are unseen.”
― Calvin Coolidge

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 24 jan 2019, 12:12

Wat hier is geschreven, geldt voor mij ook voor vluchtelingen.

CITAAT:

Vrijheid is er mogen zijn zoals je bent ongeacht je sexuele geaardheid, ras of geloof. Vrijheid is dit niet hoeven verbergen omdat je anders wordt bedreigd, aangevallen en uitgescholden.

Even was er die tolerantie en veiligheid, we konden trots zijn op ons land. Maar al te vlug was het weer verdwenen. Met de kop in het zand en mooie woorden doen we alsof het niet gebeurt. We zijn bang.

Het is nog niet zo lang geleden. Al die kinderen die gescheiden werden van hun ouders, al die mensen die jaren in angst leefden, al die wreed afgebroken levens. Het leed hangt nog in alle straten.

‘Ik ben geen Hollander, ik ben een mens
en alle mensen zijn mijn landgenoten,
ik voel mij niet door band of boei omsloten
dan door de Liefde wijd-getrokken grens’,
schreef de dichter Francois Pauwels.

Laat de liefde onze ogen openen, laat de liefde ons kracht geven en onze democratische waarden beschermen, laat de liefde het winnen van de angst.

Carolina Bont
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 26 jan 2019, 16:48

Prima stukje vind ik dit waar ik het mee eens kan zijn, we kunnen in eerste instantie heel boos ergens om worden,
maar een tijdje later evengoed bepaalde zaken accepteren waar we toch niets aan kunnen veranderen.
Sta het jezelf toe dát je ook heel boos kan zijn en voel het, dus niet weg stoppen,door niks te laten merken en net doen of het er niet is....
(echter niet om in boosheid dan daadwerkelijk iemand te gaan bijten natuurlijk...maar dat 'advies' geeft deze schrijfster ook niet) :mrgreen:


CITAAT:

Waarom rust er zo’n taboe op boosheid?
Woede is lelijk, en Susan kan het weten. Ooit beet ze eens uit opperste boosheid haar ex in zijn arm. Toch pleit ze voor het doorvoelen van deze emotie, omdat het een functie heeft.

In deze tijd waarin spirituele verlichting als hoogste goed geldt, is het taboe op boosheid alleen maar groter geworden. We vinden dat we alles rimpelloos moeten kunnen incasseren en accepteren. ‘Accept the things you cannot change’, zeggen we wijsneuzerig tegen elkaar. Boosheid is voor de mensen die lager op de verlichtingsladder staan. Voor de sukkels die deze inferieure emotie nog niet onder de duim hebben.

Als je je onmachtig voelt, onrechtvaardig behandeld, afgewezen, niet-gezien, belogen of bedrogen, word je op een zeker moment hoogstwaarschijnlijk boos. En misschien zelfs wel hysterisch oncontroleerbaar boos. Of je wordt niet boos, en dat is veel erger. Dan slaat de boosheid naar binnen en slaat om naar neerslachtigheid, passiviteit of cynisme.

Woede is lelijk. Ik heb in opperste boosheid eens mijn ex in zijn arm gebeten (niet tot bloedens toe, wil ik hier nog aan toevoegen, maar er was wel een tandafdrukje te zien). Woede ziet eruit als het tegenovergestelde van sereen en wijs. Dus je zou zomaar kunnen denken dat het in de ban moet, wil je ooit verlicht raken en gelukkig zijn. Niet doen. Boosheid is een zuivere en normale emotie die gevoeld en geuit moet worden. Als je mijn driejarige zijn speelgoedauto afpakt, dan gaat hij gillen en stampvoeten. En terecht. Door je woede te accepteren, neem je jezelf serieus en komt er levenskracht vrij. Als je het niet als iets slechts ziet en jezelf veroordeelt, dan uit je het direct bij de persoon die je woede heeft opgewekt op een (hopelijk) constructieve manier. En niet jaren later bij een onschuldige nieuwe liefde of een baliemedewerker. Je bezorgt de post op het juiste adres.

Bovendien heeft boosheid een functie. Het is de drijvende kracht achter het bewaken van je grenzen, het behartigt je belangen en het brengt onderscheid aan tussen wat juist en niet juist is. Het voedt je met een roodgloeiende energie die groter is dan je verlegenheid, angst en bescheidenheid bij elkaar en laat je met de vuist op tafel slaan en in verzet komen.

Het wordt als een spirituele doodzonde beschouwd om boos te zijn op iets wat je niet kunt veranderen (of er verdrietig om te zijn, trouwens). Jammer dan. Soms zijn dingen ook fucking oneerlijk en daar mag je best een welluidende vloek aan wijden. Als de boosheid uiteindelijk zakt, besef je dat je woede voortkomt uit de illusie dat je ergens (geluk, gezondheid, succes, zíjn liefde) recht op denkt te hebben en dat iedereen en alles daar aan mee moet werken. Zo bekeken is boosheid de overgangsfase van de verwachting naar de realiteit. En die kun je, hoe handig en verlicht dat ook zou zijn, niet overslaan.

Susan Smit

https://www.happinez.nl/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 03 feb 2019, 13:14

Twijfel
Mensen kunnen zichzelf vreselijk verliezen in vraagstukken waar ze niet uitkomen. Wel of niet, zus of zo, links of rechts of gewoon geen bevredigende oplossing kunnen zien in een bepaalde situatie. Met als gevolg onrust, twijfel, angst, chagrijnigheid, geen zin meer hebben op te staan en de verbinding met jezelf verliezen. Daarop wil ik graag wat licht schijnen.

Wij mensen, wachten vaak tot we ‘het weten’. En als we dan de richting opgaan die we hebben uitgestippeld, loopt het toch weer anders. We ‘weten’ het dus nooit echt. Maar ons gevoel kan wel een richtingaanwijzer zijn. Daarom willen we weten wat de oorsprong is van het kringetje waarin je ronddraaide. In dit geval was dat twijfel, je wilde perse een antwoord op een vraag. En die kreeg je niet van jezelf. En ongeduldig als wij zijn, willen we toch echt nu een antwoord! Kijk, daar gaat het mis. Je vertrouwd de stroom van het leven niet. Bij twijfel namelijk of sowieso vraagstukken waar je niet uit komt, zal er een mogelijkheid voorbij moeten komen die zo goed voelt en waarvoor je echt geen concessies hoeft te doen, maar die wel even in je brein op moet komen en dus tijd nodig heeft! En om in je brein op te kunnen komen, moet er wel ruimte in dat brein zitten en niet krampachtig in beslag genomen zijn door jij die zo nodig nu een antwoord eruit wil persen!

Ik zeg altijd maar zo: twijfel je tussen het een en het ander, dan is er dus nog een derde mogelijkheid. Ik persoonlijk geloof niet in concessies. Maar! Dan moet je wel herkennen wanneer iets ‘goed voelt’. En niet mentaal blijven zoeken tot iets zich gevormd heeft volgens jouw perfecte ideeën. Gevoel is hier je richtingsaanwijzer.

Hoe voelt iets ‘goed’? Dat voelt als ‘gewoon’, als ‘passend’, als ‘alsof het nooit anders geweest is’, als ‘JA!’ Dus niet euforisch of als perfect in jouw plaatje. Het plaatje kan verrassend zijn, maar toch voelend als ‘ja, het had niet anders gekund dan zo’.

Is er in jouw brein nog geen idee opgekomen dat zo voelt, geef het dan nog wat tijd. Stel je brein open, zodat er iets nieuws in kan vallen, ga niet krampachtig zoeken!

Vera Helleman
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 13 feb 2019, 13:07

Vol overgave je overgeven
geschreven door Yael

Overgave betekent het opgeven van de strijd. Opmerkelijk genoeg betekent het ook toewijding of veel inzet. Je vol overgave over geven. Het vraagt veel moed. Moed om die stap verder te zetten dan loslaten. Om dingen niet te willen beïnvloeden en te nemen zoals ze komen. Om het verzet op te geven tegen de realiteit van wat er daadwerkelijk gebeurt. ‘Het is zoals het is’, een acceptatie zonder daarbij waarde te hechten aan het verdere verloop of de uitkomst. Je wilt dus niet meer iets vermijden of juist sturend naar iets toewerken. Nee, de dingen zijn wat ze zijn en je koppelt daar geen negatief of positief oordeel aan. Je omarmt ze als het ware met een warme deken. In feite is het een ultieme vorm van lief zijn voor jezelf. Tenminste zo ervaar ik het. Want zo gewend het negatieve, dat wat ik niet wil, de pijn, te willen vermijden, ben ik altijd de strijd aangegaan. Maar strijd is vermoeiend, het kost energie en werkt deconstructief. Het veroorzaakt ruis. Druk doende te vermijden wat je niet wilt, zie je immers niet meer wat er wél is en wat je écht wilt. Het brengt je verder van oplossingen en van jezelf vandaan. Dat is helaas iets wat je pas ziet als je het ziet en begrijpt als je het ervaart. De ware kunst hiervan zit, net als bij veel in het leven, in het ‘doen’, in het oefenen en het vallen en opstaan. In het aangaan van de confrontatie met ‘wat is het ergste dat kan gebeuren als dat gebeurt wat ik niet wil?’. In het onder ogen komen van het respect voor die pijn – van dat wat je wilt vermijden – en dit vervolgens omarmen met een warme deken. Want hoewel pijn niet fijn is, hij mag er toch zijn. Hij verdient ruimte, net als blije en plezierige dingen. Realistischer dan het verzet opgeven tegen de harde werkelijkheid (van het moment) kan ik niet zijn. En zo vervolg ik vol overgave mijn weg. Telkens een jasje uitdoend en meer over-gave in mezelf aantreffend. Hoeveel meer vrijheid zal ik ontdekken? Hoeveel meer liefde mag ik ervaren? Hoeveel meer rijkdom zal ik aantreffen? Met een glimlach verwelkom ik de rest van het jaar.

https://www.inspirerendleven.nl/
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 21 feb 2019, 12:09

Verbeter jezelf in plaats van anderen te bekritiseren
Er is niets vermoeiender dan te luisteren naar iemand die kritiek heeft op alles wat beweegt. Leven omgeven door dit specifieke type negativiteit zorgt ervoor dat we ons verschrikkelijk voelen, omdat de woorden en de houding van een criticus als een virus zijn dat onze geest binnendringt en vernietiging veroorzaakt.
Het is beter om gewoon afstand te nemen van kritische mensen, want ze vergiftigen ons en zorgen ervoor dat we ons emotionele evenwicht verliezen. Vreedzaam leven is van onschatbare waarde, dus moeten we niet toestaan dat iemand inbreuk maakt op onze fysieke en psychologische ruimte.
Een van de beste indicatoren van emotionele armoede is het wijden van je tijd en moeite aan het bekritiseren van anderen.
Gelukkige mensen spreken geen kwaad over anderen
Hoeveel tijd besteedt je elke dag aan het luisteren naar kritiek? Een beetje? Veel? Nou, het is tijd om opzij te stappen en afstand te nemen van de situaties en mensen die je welzijn en emotionele evenwicht in gevaar brengen.
Wijd je tijd aan het verbeteren van jezelf en je omgeving. Dit zal je op twee manieren van pas komen: je zult een gezonde houding tegenover het leven houden en je zult het goede voorbeeld geven.

Als we, in plaats van te wijzen op fouten van andere mensen, onszelf bezig houden met het corrigeren van onze eigen fouten, zullen we het hoogste niveau van emotioneel welzijn dat bestaat bereiken. Dus moeten we ons concentreren op het uitblinken op persoonlijk niveau, zodat we oprechtheid, respect, nederigheid, vrijgevigheid en eerlijkheid kunnen verdienen.
We zijn niet perfect en we moeten niet proberen dat te zijn, maar het is belangrijk om een constante houding van verbetering aan te houden, die ons de mogelijkheid biedt om ons leven te leven zonder ons te onderwerpen aan de emotionele staat van anderen.
Wat andere mensen van je denken is hun eigen realiteit, niet de jouwe
Er zijn mensen die hun mening geven over ons, ons leven, onze beslissingen en alles om ons heen. Ze doen het zelfs als niemand ze erom gevraagd heeft en ze hebben de neiging kwaadaardig te zijn. Hun enige doel is om schade te veroorzaken en anderen te devalueren en te pesten.

Over het algemeen zijn het mensen met een laag gevoel van eigenwaarde die zichzelf niet accepteren, waardoor het moeilijk voor hen is om anderen te accepteren. Deze mensen plakken etiketten op die de realiteit weerspiegelen op de manier waarop zij het zien en projecteren zo hun emotionele problemen op anderen.

gezonderleven.com
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 24 feb 2019, 22:02

Geloof me niet

11:11
24 februari 2019 is Cib/Ajmaq toon 11

13 Manen van het jaar ,13 Tonen 13 spirituele energieën, 20 galactische Maya zonnezegels

Afbeelding
Afbeelding

De dierlijke totems van Cib/Ajmaq zijn de gier en de uil.
Gier betekent dat je weet dat je altijd vrij bent om je pad te kiezen, maar wees flexibel terwijl je vooruitgaat.

Cib/Ajmaq is focus op het woord, de boodschap, voorouderlijke lijnen, en de energie die afkomstig is van levende lichamen, een aura genaamd.
In lijn met de oude herinneringen die wachten in de steen van tempels en heilige plaatsen over de hele wereld.

Toon 11 is patronen breken en overtuigingen loslaten die niet langer relevant zijn voor ons leven.
Afbeelding
Evolutie

Afbeelding
We zijn begonnen op één plek, we zijn helemaal doorgegaan en nu zijn we terug naar waar we zijn begonnen. Herinneren (terugkijken) in wie en wat we zijn, om de stap vooruit te maken….
Afbeelding
We beginnen de ‘’donkere kloof’’ in de Melkweg te verlaten.

Aquarius is ether…verbinding.. puur licht
De Aarde gaat naar een hogere meer spirituele dimensie.
De mensheid moet mee evolueren.
Onze telepathische vermogens zullen toenemen tot het punt waarop "liegen" niet langer mogelijk is.

[youtube-2][/youtube-2]
11:11 Herinneren in wie en wat we zijn. Een kosmische oproep….
Amor Luz Speaks About Picking Up Sacred Responsibility

De Maya's ontdekten een nieuwe manier om de tijd te volgen.
Inheemse culturen zijn verbonden met het verleden, ze leven in het heden en bieden wijsheid voor de toekomst.
De ouderlingen adviseren ons, dat als de dingen versnellen je zelf zou moeten vertragen. Hoe sneller dingen gaan, hoe langzamer je gaat.
De oude wereld is echt aan het afbrokkelen.

Ether is verbinding... puur licht. Tijd van geen tijd. De ‘’tijd’’ is aan het oplossen. Wat gaat de’’ tijd’’ snel.Voelen….

22 februari 2019 j.l. Jaguar toon 9
Afbeelding
Ek' Balam (de tempel van de zwarte jaguar) Een portaal naar de 'andere wereld', compleet met tanden.
Het zicht krijgen van de zwarte jaguar is een zegen ontvangen door degenen die de tempel met nederigheid in hun hart binnengaan. Voor degenen die met ego en oordeel binnengaan, wendt de zwarte jaguar zich af en wordt de site alleen als een oudheidkundig wonder gezien.

Afbeelding
Een kosmische oproep….Cosmic call…
Het te volgen pad wordt door jou gekozen.
Ether (puur licht, verbinding) is een medium. Het doordringt alle ruimte en zendt energiegolven uit in een breed scala aan frequenties, van mobiele telefoons tot menselijke aura's. De onzichtbare kracht.

Aarde, gemaakt met behulp van alle andere elementen, kan door alle vijf de zintuigen worden waargenomen horen, voelen, zien, proeven en ruiken.
Water, heeft geen geur maar kan worden gehoord, gevoeld, gezien en geproefd.
Vuur, dat kan worden gehoord, gevoeld en gezien.
Lucht is te horen en te voelen.
Deze elementen zullen in de tijd van aquarius minder van belang zijn.

Ether is het medium van geluid (vibratie) maar is ontoegankelijk voor alle andere zintuigen.
Terwijl ons bewustzijn zich ontvouwt en zich uitbreidt, verenigen we ons geleidelijk (met onze familie) in de ether. Wij zullen de scheppers in de ether zijn.

Afbeelding
Elke cyclus die we samen doorlopen, tilt ons op in frequentie en bereidt ons voor op het volgende.
Wanneer de Condor en de Adelaar weer samen vliegen in dezelfde lucht zal de Aarde ontwaken, de wereld in balans komen en vrede heersen.
Zo luidt een oude profetie bij de Inca’s en andere Zuid-Amerikaanse volken.

Wat gaat de’’ tijd’’ snel….
Afbeelding
Hoe meer je begrijpt wat er gebeurt, hoe meer je door alle veranderingen kunt gaan zonder je evenwicht en stabiliteit te verliezen.
Laat je niet ‘’wegblazen’’, want alles gebeurt met een reden….
De mens kan groeien in bewustzijn en ontwaken, zich opnieuw verbindend met de oude wijsheid.
Wanneer het mannelijke en het vrouwelijke in evenwicht zijn, is er een stroom van energie, eenheid, totaliteit. Voelen …….
Deze profetie noemt twee paden: een van acceptatie en tolerantie en een andere van vernietiging en angst. Het te volgen pad wordt door jou gekozen.

Afbeelding
Een "gebalanceerde geest" elke dag. Vertrouwen.
Dit is de pelgrim die moet verdwalen om zichzelf te vinden.
Een persoon die een instrument van harmonie is (Aztec)
Onthoofding van het ego. Een volledig operationeel lichtlichaam hebben. Homo luminous.
De mens van het licht.

De toegenomen licht energieën en frequenties van de ‘’shift’’ zijn onze hersenen opnieuw aan het ‘’bedraden’’. Dualiteit ontrafelen. Heb geduld.

We zijn zowel de 'meester' als de 'slaaf' van onze eigen geest.
We kunnen de arend en condor in balans brengen die zich in ieder van ons bevinden
Het samengaan van de hart en de geest, het spirituele en materiële, het mannelijke en vrouwelijke, de Aarde en de hemel. Dus, de wereld opnieuw in balans brengen en de chaos kalmeren. Het volgende niveau van bestaan.

Aquarius is verbinding..ether…
‘’Om al onze bewuste broeders en zusters te oriënteren
De dag zal komen dat we leven
zoals de rivieren zonder grenzen
We leven als de wolken zonder grenzen
Zoals de vogels vliegen zonder grenzen
De Aarde is van iedereen
Alles op zijn tijd’’
Wandering Wolf, Don Alejandro Cirilo Perez Oxlaj.

Het proces is niet te stoppen.
Een nieuwe cyclus. Evolutie
Iedereen kan mee. Een proces van balans en heelheid.
We bereiden ons voor om te evolueren en het ego moet worden vrijgelaten als we eenheid willen bereiken.
Mayapan, Mexico
Afbeelding
Het is duidelijk dat toen de Maya's de taak op zich namen om tempel te bouwen, zij van plan waren dat hun structuren eeuwig zouden duren.

Aanwijzingen…. Herinneren….
Wanneer het ‘’gat’’ weer gevuld is. Onthoofding van het ego.
Je hoofd wordt beschouwd als symbolisch voor het spirituele vlak.
Omdat al je denken daar gebeurt.
Kijk rond en zie wat er aan de hand is waardoor je twijfelt. Een belangrijke overweging om in gedachten te houden is, dat het tegenovergestelde van twijfel vertrouwen is.

In elke situatie zul je een van deze twee energieën uitstralen. Twijfel of vertrouwen.
Dat jezelf de schepper van Maya bent. Jij creëert Maya, ego en de gevangenis.

Aanwijzing: een symbolische versmelting van de condor en de arend.
Het is geen fout; let op de opening en ga de opening in. Wees niet bang voor storende gevoelens. Voel het geruststellende gevoel dat bestaat in de ruimte waar de realiteit geript is.

Dus waar het hoofd en hart elkaar ontmoeten.
De uitdaging is om het te proberen en te begrijpen.
De vrouwelijke / rechter hersenaspecten van bewustzijn en functioneren (hart, gevoel, koestering, intuïtie, samenwerking) zullen meer en meer integreren met het mannelijk / linkerbrein bewustzijn en functioneren (denken, denken, produceren, analyseren van concurrentie), of we nu mannen of vrouwen zijn. Mensen zullen meer geheel en geïntegreerd worden. En vrouwen zullen als gevolg daarvan tot een meer gelijkwaardige gelijkheid met mannen komen.

Afbeelding
Afbeelding

Heilig….(slangen) met dubbele helix die de evolutie van de mensheid vertegenwoordigen.

Cuarandera Maria Teresa Valenzuela (een inheemse traditionele genezer en spirituele leraar) deelt de Maya profetie.
Over wat onze voorouders De Tijd van Geen Tijd noemen
Mayan Prophecy: Time Of No Time
[youtube-2][/youtube-2]
Aarde, Water, Vuur, Lucht These elements will not have much importance anymore… [think]
De homo luminous…

Active Ether
Heart intelligence
Roze in zijn duidelijkste vorm in de aura staat voor vreugde, romantische liefde en een optimistische kijk op de wereld. Wanneer het roze wordt gemengd met een beetje oranje, heeft het zijn hoogste niveau bereikt, waarbij het tweede (sacrale) chakra wordt gemengd in de hogere vormen van liefde van het vierde (hart) chakra en dit staat voor evenwicht tussen de fysieke, emotionele en spirituele vormen van liefde.
[youtube-2][/youtube-2]
‘’Nikola Tesla was aware that energy is not just a mechanical movement of particles; that he was interacting with Consciousness. Nowadays they call it the Field. Tesla used to call it Active Ether. In Tesla Metamorphosis, we are in this Consciousness through our heart intelligence. The healing occurs through the transfer of information between the consciousness of the client's bodies and Active Ether (the Consciousness). The healer is invited to be a part of the equation - observer and the observed.’’
https://teslametamorphosis.com/?lang=EN&pg_id=3
Afbeelding
Dualiteit ontrafelen. Heb geduld.

We do not need more intellectual power, we need more spiritual power. We do not need more of the things that are seen, we need more of the things that are unseen.
Calvin Coolidge

Plaats reactie