Grenzeloos inzicht

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 30 mar 2020, 09:58

Verleden vrijdag heb ik mij gedoucht.
Dat doe ik uiteraard wel vaker, maar verleden vrijdag was het écht nodig.
Ik had grote stenen geslepen met de elektrische slijpschijf, tegels van 38 kg. gelegd en erg veel gedaan die mooie voorjaarsdag.

Ik liet de 'hemeldouche' de shampooresten van mijn lijf afspoelen.
Met lekker nét niet te warm water.
Op precies dát moment toen ik met mijn handen over mijn bijna 63-jarig lijf de shampoo naar beneden begeleidde, ontwaarde ik mijn lijfelijk bestaan intens.
Ik besefte mij dat ik rechtop stond en moe maar voldaan was.
Ik voelde mijn spieren en keek om me heen en zo zag ik mezelf in onze vrij nieuwe douche staan.
Ik rook de shampoogeuren en ik leek zelfs het water vast te kunnen houden.
Ik voelde het warme water over mijn nog rimpelloze huid en ik voelde dat ik leefde.
Het was bijna alsof iemand anders mijn lijf streelde en mooie woorden sprak.
Ik stond daar alsof ik opnieuw geboren was, geheel naakt en nat en ik voelde me puur: herboren!
Emotie overmande mij en ik prees mij intens gelukkig.
Een moment zoals dit had ik niet eerder beleefd.

Ik ben mij bewust van mijn leven, van mijn daden en van mijn tal van vergissingen.
Van mensen die ik blij én verdrietig heb gemaakt, mensen die ik zelfs pijn heb gedaan.
Mensen die ik geholpen heb, op allerlei manieren.
Mijn echtgenote en onze kinderen, mijn Moeder, mijn vrienden en vriendinnen ...
Mijn werkleven en mijn hobby's en de vele plaatsen waar ik ben geweest en die ik allemaal heb kunnen delen.

Maar een moment zoals op die vrijdagavond ... nee, dat had ik nooit eerder beleefd.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 03 apr 2020, 10:54

Mooi Gast1 , houd dit gevoel maar vast! :grin:

Ik had het natuurlijk al gelezen, maar plaats nu dit er toch bij
waar ik meteen aan moest denken toen jij dit geplaatst had.
Een mooie tekst die ik het liefst lees zonder de muziek en zangers er bij
te horen...al zingen ze prachtig.

voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 03 apr 2020, 10:54

Was weer eens 2 X geplaatst... [think]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 06 apr 2020, 12:24

Al wat er in de huidige wereld gebeurt en zo krachtig op de mensheid inwerkt - dingen van schoonheid en afgrijselijke dingen, levenswijze, beschaving en cultuur, vooroordelen en voorliefde, wetenschappelijke blijken van kundigheid, artistieke uitingen en de vele methoden waarmee de mensheid over de gehele planeet het bestaan kleurt - zijn aspecten van gevolgen welke ergens, te eniger tijd op één of ander niveau, door menselijke wezens, zowel individueel als in massa, zijn ingeleid.

Karma is bijgevolg datgene wat de mens....door de eeuwen heen tot op het huidige ogenblik verricht heeft, bevestigd heeft, verzuimd heeft te doen of goed gedaan heeft. De oogst is nu rijp en de mensheid oogst wat zij gezaaid heeft, terwijl zij zich voorbereidt op in de lente van het Nieuwe Tijdperk opnieuw te ploegen en opnieuw te zaaien met zaad dat een betere oogst zal voortbrengen.

Wanneer ik u vertel dat de Wet van Karma, ingeval zij op de juiste wijze begrepen en op de juiste wijze gehanteerd wordt, datgene kan brengen wat geluk, welzijn en vrij zijn van pijn gemakkelijker teweegbrengt dan dat zij pijn brengt met de reeks van gevolgtrekkingen ervan, bent u dan in staat de betekenis van hetgeen ik zeg te bevatten? Er is over het algemeen genomen meer goed karma dan slecht, al zult u zich dit niet kunnen indenken, nu wij in een dusdanige periode als de tegenwoordige zijn ondergedompeld.

Wanneer de wil en het doel van het Ego of de Ziel door de mens in zijn waakbewustzijn in het fysieke brein beseft worden, begint de wet van karma in de drie werelden (fysiek, emotioneel en mentaal) geneutraliseerd te worden en is de mens op de drempel van bevrijding.

Alice Bailey
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door univers » 06 apr 2020, 12:32

Was weer eens 2 X geplaatst..
Helpt goed.

Afbeelding :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 08 apr 2020, 17:34

Geen van onze daden gaat in de eeuwigheid verloren, want alles rijpt op de eigen tijd, wordt vrucht in het eigen uur.
Wij hebben als geboorterecht de vrijheid van keuzes.
Aan elke keuze is er een overeenkomstig gevolg verbonden dat terug op je zal afkomen.
Karma is de uitwerking van Kosmische wetten van oorzaak en gevolg in je leven.
We kunnen in het Nu stappen, en hetgeen verder op ons af komt beïnvloeden.
Het komt eropaan positieve keuzen te maken op zieleniveau.
In het westen spreken we van moreel en ethisch hoogstaande keuzen, waarbij juist gedrag, verantwoordelijkheidsbesef en plichtsgevoel centraal staan.
In het oosten wordt dit Dharma genoemd. De karmische wetten hebben dus niets te maken met fatalisme of predestinatie.
Het stoffelijk universum wordt beheerd door de wetten van oorzaak en gevolg. Die vinden we ondermeer terug in de fysica en de chemie.
Er gaat dus nooit energie verloren; elke actie brengt een overeenkomstige reactie teweeg.
Dit is eveneens het geval op spiritueel vlak.

Anoniem
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 24 apr 2020, 10:15

Susan schreef:
Hier staat veel waars Chuen, wel even ingekort hoor, ik hoop dat de huidige tijd heel veel mensen niet alleen aan het denken zet,
maar dat we met elkaar een werkelijke omslag in denken ondergaan en er veranderingen komen.
Maar dit zal de tijd ons leren..
Het ga jou ook goed
Susan. Je hebt gelijk.
Een omslag in denken, maar ook veel minder denken. Meer voelen. Voel de druk, maar geen angst. (belangrijk) .
De ouderlingen zeggen dat angst de krachtigste vorm is van bidden voor dingen die je NIET wilt.

Voor mij is de verschuiving, dat we de wereld moeten zien zoals de inheemse bevolking haar ziet.
De mensheid maakt een periode door waarin het nodig wordt om al onze schema's in twijfel te trekken: onze manier van consumeren, het gebruik van hulpbronnen, het zoeken naar comfort.
Enorme veranderingen zijn onderweg. Dit is het begin.
Veel mensen weten (met deze dreun) dat er nu iets moet gaan veranderen in het leven, omdat het echt moet.(toeval)

De maatschappij repareren?. Vergeet het maar.
Lijkt me verstandig om naar inheemse teachers te luisteren, en het niet als fantasie te bestempelen.
De druk is enorm. Niet te beschrijven wat ik voel. Het (levens)web trilt…...

Ik ben altijd gefascineerd geweest, hoe wijsheid tijd en ruimte overstijgt.
Wat ik vond, blies me weg. De diepte van wijsheid die vandaag de dag nog steeds bestaat binnen de Indiaanse cultuur uit Amerika is verbazingwekkend.
“Man did not weave the web of life, he is merely a strand in it. Whatever he does
to the web, he does to himself.”
― Chief Seattle (ca. 1786 – 7 juni 1866) Een manier om ons eraan te herinneren hoe we allemaal verbonden zijn.

Nederland Februari 2020
Coronavirus: We zijn allemaal met elkaar verbonden . En voilà (toeval)
Coronavirus: herkent geen verschil tussen rijk of arm
Jonge kinderen en oudere mensen worden meestal het zwaarst getroffen door griep, maar het coronavirus lijkt een ander geval te zijn, waardoor wetenschappers perplex staan. Dus wat beschermt ze? (toeval)
Momenteel activeert de Aarde haar afweermechanismen zodat we precies datgene kunnen tegenkomen dat we al zo lang vermijden. Als we een stap in de goede richting willen maken, dienen we ‘’3D’’ te overstijgen.
Dit zal wel nog even duren, omdat te veel mensen weer snel naar het vertrouwde –doodlopende- pad willen terugkeren. Vast in de 3D illusie. Het virus is echter nog maar het begin.
De vraag is: Hoeveel kunnen we verdragen tijdens het veranderingsproces ?. Het wordt ‘’beroerd’’ de komende jaren…(Het is niet nodig, maar helaas)
Ruzie om de laatste pot pastasaus: ‘Klanten zijn van g*d los’

Afbeelding
Ik geloof dat het kwartje nog niet is gevallen.
Dit is wat ik op dit moment van de inheemse teachers begrijp.

Afbeelding
Chuen. Mediteren. Stil zijn. Uren. Minder denken. Voelen. Moed. Geen angst . De weg naar harmonie is om in het hart te zijn, en niet in de geest. ‘’Was’’ je geest schoon.
Vertrouw het veranderingsproces. Voel wat er op je afkomt. Blijf in je centrum, want als je verstrikt raakt in de’’ wervelwind’’…..

April 2020:
Een boodschap van wijsheid van de ouderlingen in de tijd van de pandemie >

Naarmate de wervelwind groeit en sterker wordt ... blijf in je centrum, want als je verstrikt raakt in de wervelwind, zal het moeilijk zijn om eruit te komen. Blijf in je centrum, wat er ook om je heen gebeurt.
We zien de opkomst van een virus, iets dat altijd in de natuur heeft bestaan, maar de natuur is zo verstoord door mensen dat wat voorheen niet waarneembaar was, merkbaar wordt.
Het is een waarschuwing van Moeder Aarde dat wat we doen een punt heeft bereikt dat mensen moeten ontwaken uit deze diepe slaap van bewusteloosheid.
De ouderlingen zeggen dat we in een omgekeerde of binnenstebuiten gelegen samenleving leven, waar de geest nu het hart vertelt wat te doen, terwijl we traditioneel het hart de geest hadden laten vertellen wat te doen.
Tegenwoordig is de wereld gefocust op het gebruik van iemands geest als de bron van alle intelligentie, terwijl we weten dat de intelligentie niet alleen in het hoofd ligt, maar in het hele lichaam, dat wordt geïnformeerd door iemands hart.
Logica en rede werken niet als het om het spirituele gaat ... alleen het hart werkt. En toch probeert de wereld ziekten, angsten, oorlogen, onrechtvaardigheden, vernietiging van Moeder Aarde en vele andere soortgelijke dingen op te lossen met behulp van logica en rede, de bron van deze grote onevenwichtigheden waarmee we als mensen worden geconfronteerd.
Daarom worden de dingen erger in plaats van beter als we naar onze geschiedenis als mensen kijken. We kunnen problemen niet oplossen met hetzelfde bewustzijn dat deze problemen in de eerste plaats heeft veroorzaakt.

Deze pandemie is een kans, een uitdaging en een waarschuwing - om te stoppen met wat we hebben gedaan ... om echte antwoorden te vinden.
Het zorgt ervoor dat we op veel manieren vertragen om naar de innerlijke, niet naar de uiterlijke stem te luisteren. Deze pandemie zorgt ervoor dat we vertragen naar het tempo van Moeder Aarde, zodat we kunnen horen wat ze zegt.

De inheemse volkeren van de wereld hebben voorspeld wat we nu ervaren en vragen dat de wereld verandert om nu naar zijn hart te luisteren. Het hart is de enige plaats die ons onberispelijk leidt en de plaats om iemands eigen antwoorden te vinden en ernaar te handelen.

Stop met alleen naar buiten te luisteren en geef voorrang aan wat je eigen hart je vertelt. Het hart handelt nooit uit angst, en het is de enige plaats die bestaat in het oneindige huidige moment. Het is de plaats waar de wijzen van de wereld keer op keer over hebben gesproken, een plaats van waarheid.
Weet dat angst alleen de pandemieën van de wereld en al het andere waar we ons op richten, zal voeden als reactie op gebeurtenissen in ons leven. De ouderlingen zeggen dat angst de krachtigste vorm is van bidden voor dingen die je NIET wilt.
We moeten de wereld dromen die we willen zien, niet als reactie op wat dan ook. Om dit te doen, is er veel moed nodig om op onszelf, onze medemensen die hetzelfde durven te doen, in het leven, in het universum en de Grote Geest die in alle dingen leeft, te vertrouwen.
Vertrouw volledig, niet met de geest, maar met het hart. Als je op dit moment aanwezig bent, in je hart en vertrouwt, zal alles voor zichzelf zorgen. Dit maakt deel uit van wat de natuur inheemse volkeren heeft geleerd.
Ilarion Merculieff namens het Wisdom Weavers Heart-Council Team
https://bioneers.org/a-message-of-wisdo ... -zp0z2004/

We moeten thuis blijven. Thuis is je hart.(toeval)
Zoals Merculieff zegt: Als je op dit moment aanwezig bent, in je hart en vertrouwt, zal alles voor zichzelf zorgen. Dit maakt deel uit van wat de natuur inheemse volkeren heeft geleerd.
Relax en adem en voel. Dit is een tijd om tot rust te komen. Dit is een bijzondere tijd.
Onze aura dienen we te herstellen waar scheurtjes aanwezig zijn. Blokkeer niet je hart…
Afbeelding

Dus geen angst. Vertrouw op je intelligentie. Vertrouw je instinct. Houd ze gewoon in balans, vrij en puur. VOEL…
Door dingen te zien en te accepteren zoals ze zijn, in plaats van ze te beoordelen, kunnen we vrede vinden te midden van chaos en moeilijkheden, het geeft ons de kans om evenwichtig en alert te blijven in plaats van te reageren op wat is. We bevinden ons daar op het hoogste niveau van de
-piramide- :wink: van bewustzijn, waar de adelaar zweeft en naar de verschillende kleuren van ons land kijkt in één en uniek zicht. Lijkt wel, of er bekeken wordt of je het snapt in je hart……’’5D’’.

Alert blijven ‘’5D”.
Flying eagle point of view #1


Terwijl je zweeft, zie je dat veel mensen (beneden je) het op dit moment het moeilijk hebben …
Zie
a) de ‘’chaos’’ beneden je. Mensen uit balans. Oordelen, veroordelen. Een ander is verkeerd, een ander zus, een ander zo. Onze systemen kraken in hun voegen, en maar volhouden en maar weer snel terug naar het doodlopende pad…. Gaat niet lukken.
De Aquarius energie helpt je op weg (als je niet wakker wil worden) en wordt steeds sterker, aldus een inheemse teacher. Je raakt nog dieper in de put.
Een native elder zei: Vergelijk het met popcorn. Door het schudden zakken de hardere stukjes naar de bodem. De lichte stukjes stijgen op.
b) concentreer je op positieve signalen

Het ga je goed Susan , en de rest van je familie. Doorloop je proces, volg je intuïtie en luister vooral naar jezelf. [wave]

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 25 apr 2020, 21:34

Afbeelding
Vlas Linum Usitatissimum “most useful”

Earth Day 2020 - We can be the changers

vlinder…..
Afbeelding
Dakota Chief Explains that Grey Horn Butte, aka "Devils Tower" is an Ancient Tree Stump


De matrix staat ons niet toe om te zien
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dwarsdoorsneden van een vlasstam

Afbeelding
Some believe that it is a mountain.
‘’I believe that it is a giant tree stump on a silicon life form and can easily prove it.’’
‘’Everything you read up until now – this is the beginning. Much more and even better is to come!’’
‘’We are Sleepers – in the literal sense of the word…’’
https://secretenergy.com/are-these-gian ... ric-trees/

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 28 apr 2020, 18:21

VAN ONS MEDE FORUM LID HERMAN50:

Bericht door herman50 » 12 apr 2020

Corona Corona wat doe je ons aan
ons heel vertroude leventje is naar de maan
hoe is het zover kunnen komen
zat dan iedereen te dromen
het is niet ´even´ dat je ons vasthoud
en je niet snapt dat het ons allen benauwt
om thuis te zitten ..dag na dag
behalve booschappen doen dat net nog mag
hier zijn we toch niet voor geschapen
om straks de ellende bijeen te schrapen
vele levens zijn door jou verwoest
begon vaak met nies en gehoest
is zelfs buitenlander te vragen
niet te komen
leef ook eens mee met hen die worden opgenomen
kun je of wil je het dat niet begrijpen
Corona wij zitten hem ook elke dag te knijpen
wat zullen we nou weer niet mogen of laten
wat hebben we gedaan dat jij ons zo kan haten
denk eens aan al die doden die gevallen zijn
hoe dat bij familie aankomt die angst en pijn
mag hopen dat ze niet voor niets zijn gestorven
door jou is bij velen het leven bedorven
mensen die jarenlang hebben gewerkt ,dag en nacht
zij weten niet wat hierna -nóg meer-op hen wacht
een ding kunnen we samen doen
dat is de regels naleven in goed fatsoen
alleen hopen en bidden dat we krijgen betere tijden
en ieder weer z´n eigen leven mag leiden
echter tot zolang wil ik iedereen sterkte wensen
want er komt een eind aan beste mensen
Herman -// c.2020,4 ( [wave]

* * *
Geweldig geschreven Herman! ;P!
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 10 mei 2020, 18:41

Elk kind krijgt in zijn leven een tekenboek, waarin het zijn leven tekent en inkleurt. Nu zijn er ook vele personen die zich maar graag bemoeien met het leven van anderen. In feite kleuren deze personen de tekeningen van een ander in. En er zijn weer anderen die zelfs hele tekeningen maken in het boek van een ander. Wie kent ze niet…? Mensen die jou vertellen hoe jij in elkaar steekt? Mensen die anderen vertellen wat jij gezegd zou hebben over anderen? Mensen die jouw leven bepalen en eigenlijk jouw leven willen leiden. Of beter gezegd, mensen die willen dat jij jouw leven deelt met hun… Doe jij dit niet dan zorgen zij ervoor dat jouw leven een chaos wordt. Jouw leven wordt dan bepaald door de verhalen die zij over jou rondstrooien die alleen gebaseerd zijn op leugens, leugens om jou in een kwaad daglicht te zetten. In deze video krijg je allerlei handvatten om jezelf los te maken van dominante personen die jouw leven willen invullen.



* * *
(de muziek is niet te horen bij mij, maar dat vind ik zelf totaal geen bezwaar)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 21 mei 2020, 12:18

Afbeelding

Een van de onderwerpen waar ik, als filosoof, veel over nadenk is ‘geluk’ en de ‘ervaring van geluk’. Ik word gelukkig door het aangaan en onderhouden van verbintenissen. In de eerste plaats met mensen. Er zijn een aantal mensen waarbij ik mij gelukkig voel. Als ik bij hen ben voel ik mij vrolijk, veilig, geborgen en ontspannen, dat ervaar ik dan als geluk en daarom koester ik alle momenten dat ik bij hen kan zijn. Ik verzamel in mijn gedachten heel bewust de herinneringen aan deze momenten en herbeleef ze in tijden dat ik niet bij hen ben of kan zijn. Een andere verbintenis die geluk genereert is de verbintenis met situaties. Vaak gaat dat samen met de verbintenis met mensen. Samen iets ondernemen, ergens heen gaan, of gewoon zwijgend samenzijn, langdurig elkaars hand vasthouden. Dat zijn waarlijk waardevolle situaties. Dit alles kan ik nu vrij gemakkelijk doen omdat ik gezond ben van geest, lijf en leden en mijn dierbaren dit ook zijn. De verbintenis met mijn gezonde lichaam, als je al over een verbintenis met je eigen lichaam kunt spreken, is cruciaal voor mijn gelukservaring. Ik kan gaan en staan waar ik wil, ik kan naar de dierbaren uit mijn inner circle toegaan en samen met hen geluk gevende ervaringen opdoen. Dat geeft wederkerig geluk. Ook word ik gelukkig van bepaalde materiele zaken, zoals bijvoorbeeld boeken.

Gaandeweg het leven onthechten mensen van geluk gevende verbintenissen. Vrienden, familieleden, partners komen te overlijden. Door gebrekkigheid en ouderdom en het ontbreken van dierbaren zijn de gelukgevende situaties niet meer vanzelfsprekend en materie wordt steeds minder belangrijk. Dat is natuurlijke onthechting. Doordat het lichaam faalt, de inner circle steeds kleiner wordt, doordat je onthecht van materie, is het contact met de enkele dierbare overblijvers veelal het enige dat nog geluk kan genereren. De rest doet er dan niet zoveel meer toe. Dit is vooral van toepassing op ouderen die door lichamelijke gebreken verzorging en verpleging moeten krijgen in de Nederlandse verpleeg- en verzorgingshuizen. Het frequent zien van hun nog levende partner, hun kinderen, kleinkinderen en nog overgebleven vrienden is dan cruciaal voor het ervaren van flarden van geluk. Je nieuwgeboren kleinkind vasthouden, een kleurplaat van een ander kleinkind ontvangen, een knuffel van je zoon of je dochter die je hand vasthoudt. Het zijn de waarlijke hoogtepunten. We weten al lang dat eenzaamheid dodelijk is en dat sommigen snel sterven aan een ‘broken heart’ als de laatste dierbare is komen te overlijden.

Dr.Erwin Kompanje

Klinisch ethicus aan het Erasmus M.C. Rotterdam
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 25 mei 2020, 11:14

Goed zo
Alleen Jij voelt het. Jij bent de enige.
Je worstelt met de wet van vrije wil. De wet van vrije wil vraagt om moed.
Er is geen afrekening. Er bestaat geen hel. Relax, Take It Easy
En nu door blijven ‘’lopen’’ en niet meer ‘’achteruit’’ kijken.
The tasks of these “Warriors of the Rainbow” are many and great. There will be terrifying mountains of ignorance to conquer and they shall find prejudice and hatred. They must be dedicated, unwavering in their strength, and strong of heart. They will find willing hearts and minds that will follow them on this road of returning “Mother Earth” to beauty and plenty – once more.

Geloof me niet

25 mei 2020 Road/Eb toon 12
De ouderlingen zeggen: ‘’Het is niet wat u weet, maar of u het zich zult herinneren.’’
Afbeelding
Spirituele vuur. Moed. Vertrouwen. De uitkomst staat allang vast. Het achtste vuur aansteken.
De Maya-ouderlingen uit Guatemala hebben gezegd, dat er een tijd zou komen dat alle mysteries door de wetenschap zouden worden verbroken.
Afbeelding

Een bijzonder waargenomen fenomeen
‘’De Geest van de Maya-natie en de Geest van Moeder Aarde doen ons zoeken naar vriendschapsbanden met alle volkeren van de wereld.
De Maya-profetie vertelt ons
"... We zullen elkaar ontmoeten, want we zijn één als de vingers van de hand".
We zijn allemaal kinderen van de Aarde,
we zijn bloemen van de tuin
van onze Schepper in verschillende kleuren, in verschillende vormen, in verschillende maten, met verschillende aroma's; ze spreken verschillende talen, en elk aanbidt en mediteert op zijn eigen manier voor dezelfde Schepper die verschillende namen heeft volgens hun eigen cultuur.’’
Alejandro Cirilo Perez Oxlaj/ Wandering Wolf Grand Elder of the National Council of Elders Mayas, Xincas and Garifunas of Guatemala

24 mei 2020 CHUEN
Afbeelding
was Monkey / CHUEN/Wasbeer toon 11 het elfde Zonneteken
Dit is de "Kosmische grap" -energie om ons te helpen de dualiteit te transcenderen.
De waarheid is dat we ons allemaal gedragen als een stel apen.
Verberg je je ware zelf?
De magie van de wasbeer medicijn zit in het masker
Als we een masker dragen, zijn we niet langer wie we dachten. We maken ons één met een andere kracht. We creëren een doorgang in de geest en in de fysieke wereld een drempel die we kunnen oversteken naar nieuwe dimensies en nieuwe wezens.
Neem de tijd om naar het hele plaatje te kijken, het geziene en het ongeziene om een oplossing te vinden. Je hebt de vindingrijkheid om het probleem op te lossen.
Vindingrijkheid bij het oplossen van puzzels en mysteries. Het is een puzzel die alleen op te lossen is met minder denken en voelen. Want voelen is het nieuwe denken.


De betekenis van de eekhoorn gaat over overgave en dingen laten gebeuren, net als de wasbeer

Photographer captures moment squirrel stops to smell flower KNWA

Afbeelding
Het oog van je lichaam kan de werkelijkheid nooit zien . Blijf neutraal . De Aquarius energie wordt steeds sterker en reageert op je wat je in het web stopt… (negatief of positief)
Het is een tijd om te helen. Alle negativiteit los te laten. Vertrouw het (transformatie) proces , aldus de native elders.
"Het is geen gemakkelijke taak om van de geest naar het hart te gaan en ons hart de leiding te laten geven over wat we doen. Omdat de meeste mensen dat gek zouden vinden. Maar inheemse mensen over de hele wereld weten dat dit de juiste weg is ''
De zetel van het bewustzijn zit niet n.l. in de hersenen, maar in het hart.
De kwantumtheorie onthult wat veel inheemse culturen altijd hebben geweten: alles bestaat in dynamische stroom - alles trilt - en alles staat in relatie tot al het andere.
De mensen die in deze (purificatie) ‘’tijd’’ hier het beste mee omgaan, zijn de mensen van het vuur.
Mensen die in het hart blijven. Blijf in je centrum, wat er ook om je heen gebeurt.
Wat zouden zij daar nou mee bedoelen?
Afbeelding
Je ogen zijn geen ramen.
-Plaats het in henzelf, dat is de laatste plaats waar zij zullen kijken.-

Is There a 'Real' World Out There? Robert Lanza on Science, Consciousness & Reality.

1:50 min eekhoorn :wink:
‘’Sommigen kunnen zich voorstellen dat er twee werelden zijn, een 'daarbuiten' en een aparte in de schedel. Maar het 'twee werelden'-model is een mythe. Zoals we hebben gezien, is er nog maar één visuele realiteit; het is degene die bewustzijn nodig heeft om te manifesteren. Zoals Nobel-natuurkundige John Wheeler ooit zei: "Geen enkel fenomeen is een echt fenomeen totdat het een waargenomen fenomeen is."
Robert Lanza
Afbeelding
Al die ‘’mensen’’ die niet luisteren……. spirituele wezens die een menselijke…..
Jij weet al waar je moet kijken . dat is de laatste plaats waar zij zullen kijken.
De ouderlingen zeggen: ‘’Het is niet wat u weet, maar of u het zich zult herinneren.’’
Afbeelding
Mooi omschreven:
‘’Alles is bewustzijn
Zodra de identificatie verschuift van jou als afgescheiden individu, naar jou als bewustzijn, lost een wereld van pijn op. Wanneer er het werkelijke besef is dat alles bewustzijn is, laat je het lichaam/geest systeem rustig z'n weg bewandelen. Je bent dan de waarnemer, getuige van datgene wat er gebeurt. Zonder verzet, zonder de obsessie van controle, zonder moeten, stress, verkramping, onnodige angsten, hardnekkige verlangens, frustraties of schuldgevoelens.
Er is het besef dat alles precies is zoals het moet zijn en dat het universum en ons leven, een spel is waarin wij als bewustzijn onszelf kunnen ervaren.’’
http://www.aan-de-basis.nl/detk_oks%20Ik%20Illusie.html
Een bijzonder waargenomen fenomeen:
Experts vrezen nu al voor hete zomer: “Uitzonderlijke droogte legt fond voor hittegolven”
Een bijzonder waargenomen fenomeen:
Afbeelding
‘’En dit (corona) virus is slechts de eerste plaag [think] van velen die eraan komen als we het achtste vuur niet aansteken.’’ Joseph White Eagle
https://birdclanmessenger.com/2020/04/2 ... -prophecy/
Lessons for the future
‘’While this pandemic is presenting an opportunity to find meaningful ways to connect, it’s also a wake-up call with important lessons for the future. “If we don’t learn from now,” warns Mindahi Bastida Muñoz, general coordinator of the Otomi-Toltec Regional Council in Mexico, “then another thing, more powerful [think] , is going to come.”
https://www.nationalgeographic.com/hist ... -pandemic/
Een Sioux legende
De Schepper riep de dieren bij zich en zei: "Ik wil iets verstoppen voor de mensen totdat ze er klaar voor zijn. Het is inzicht dat zij hun eigen werkelijkheid creëren.
" De adelaar zei: "Geef het maar aan mij, ik breng het naar de maan." De Schepper zei: "Nee, er komt een dag dat ze daar komen en dan zullen ze het vinden, voordat ze er aan toe zijn.
" De zalm zei: "Ik zal het naar de bodem van de oceaan brengen." De Schepper zei: "Nee, ook daar zullen zij heengaan.
" De buffel zei: "Ik zal het begraven op de wijde vlaktes." De Schepper zei: "Nee. Ze zullen de huid van de Aarde opensnijden en het zelfs daar vinden."
Afbeelding
Grootmoeder Mol, die in de schoot van Moeder Aarde leeft en geen fysieke maar spirituele ogen heeft, zei: "Plaats het in henzelf, dat is de laatste plaats waar zij zullen kijken." En de Schepper zei: "Het is gedaan."
Afbeelding
come full circle . voelen is het nieuwe denken

Slechts met het hart kan men goed zien, het essentiële is onzichtbaar voor de ogen. (Antoine de Saint-Exupéry)

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Susan » 25 mei 2020, 12:06

chuen schreef:
25 mei 2020, 11:14
Mooi omschreven:
‘’Alles is bewustzijn
Zodra de identificatie verschuift van jou als afgescheiden individu, naar jou als bewustzijn, lost een wereld van pijn op. Wanneer er het werkelijke besef is dat alles bewustzijn is, laat je het lichaam/geest systeem rustig z'n weg bewandelen. Je bent dan de waarnemer, getuige van datgene wat er gebeurt. Zonder verzet, zonder de obsessie van controle, zonder moeten, stress, verkramping, onnodige angsten, hardnekkige verlangens, frustraties of schuldgevoelens.
Er is het besef dat alles precies is zoals het moet zijn en dat het universum en ons leven, een spel is waarin wij als bewustzijn onszelf kunnen ervaren.’’

‘’En dit (corona) virus is slechts de eerste plaag [think] van velen die eraan komen als we het achtste vuur niet aansteken.’’ Joseph White Eagle
https://birdclanmessenger.com/2020/04/2 ... -prophecy/
Lessons for the future
‘’While this pandemic is presenting an opportunity to find meaningful ways to connect, it’s also a wake-up call with important lessons for the future. “If we don’t learn from now,” warns Mindahi Bastida Muñoz, general coordinator of the Otomi-Toltec Regional Council in Mexico, “then another thing, more powerful [think] , is going to come.”
https://www.nationalgeographic.com/hist ... -pandemic/

Een Sioux legende
De Schepper riep de dieren bij zich en zei: "Ik wil iets verstoppen voor de mensen totdat ze er klaar voor zijn. Het is inzicht dat zij hun eigen werkelijkheid creëren.
" De adelaar zei: "Geef het maar aan mij, ik breng het naar de maan." De Schepper zei: "Nee, er komt een dag dat ze daar komen en dan zullen ze het vinden, voordat ze er aan toe zijn.
" De zalm zei: "Ik zal het naar de bodem van de oceaan brengen." De Schepper zei: "Nee, ook daar zullen zij heengaan.
" De buffel zei: "Ik zal het begraven op de wijde vlaktes." De Schepper zei: "Nee. Ze zullen de huid van de Aarde opensnijden en het zelfs daar vinden."
Grootmoeder Mol, die in de schoot van Moeder Aarde leeft en geen fysieke maar spirituele ogen heeft, zei: "Plaats het in henzelf, dat is de laatste plaats waar zij zullen kijken." En de Schepper zei: "Het is gedaan."

Slechts met het hart kan men goed zien, het essentiële is onzichtbaar voor de ogen. (Antoine de Saint-Exupéry)
;P!
Mooi het hele stuk weer al heb ik het wat ingekort, ook het laatste stukje wat ik kende is een leuke legende .
We zullen het zien komende jaren....wat er gaat gebeuren Chuen, én of de mensen door krijgen
dat er een omdenken plaats zal moeten vinden, dat we niet op de oude voet door kunnen blijven gaan.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 25 mei 2020, 16:33

chuen schreef:
25 mei 2020, 11:14
Goed zo
Alleen Jij voelt het. Jij bent de enige.
Vertel Chuen, waarom ik 'het' bijvoorbeeld niet zou voelen? :wink:

Leuke illustraties trouwens, maar ik wil de discussie graag met je aangaan betreffende jouw stelling.
Ik ben oprecht benieuwd naar jouw reactie waarbij ik focus op de titel van dit topic.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door univers » 25 mei 2020, 17:01

Vertel Chuen, waarom ik 'het' bijvoorbeeld niet zou voelen? :wink:
Verder lezen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 25 mei 2020, 17:04

Ik heb gelezen univers, mijn vraag is echter aan Chuen gericht.
En dat is ook te lezen. :wink:

Het gaat hier over 'Grenzeloos inzicht' ...

Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 25 mei 2020, 17:07

Mijn 'grenzeloze inzicht' zegt mij dat ik nu dien te beginnen met het bereiden van asperge.
Anders ben ik niet op tijd klaar als mijn vrouwtje thuiskomt van het werken. :mrgreen:

Ik sta volledig open voor de vragen die Chuen mij zou kunnen stellen ...

Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 25 mei 2020, 19:25

Mijn vrouwtje vond het eten lekker en zelf ben ik er ook tevreden over. :grin:

Chuen, jouw bijdragen zijn prachtig, rijk geïllustreerd en zeer uitvoerig.
Ik denk dat je mij overtreft in de uitvoerigheid en veel eerder hebben we al lekker geboomd.

Het ware wakker worden, het ware ontwaken heeft geen zetje nodig.
Het gebeurt of niet.
Ik heb mijn ontwaken spontaan gekregen, niet van clips, video's, mooi aangeklede indianen of van goeroes.
Iets mooiers kun je denk ik niet 'beleven', en het allereerste ontwaken begon op mijn geboortedag.
Ik wist nog niets van deze wereld.

Vrij snel daarna dutte ik in en vergat mijn puurheid.
Puurheid die vertroebeld werd door het vele 'moeten' en niet mogen of wel mogen.
Ik hervond mijzelf nét voor mijn 50-ste levensjaar.

Ik lees je graag en glimlach steeds als ik je lees.
Zie vanaf 2 oktober 2016 onze eerdere positieve discussie.
Becommentariëren wil ik je beslist niet, maar jouw reactie op mijn eerdere vraag benieuwd mij.
Weet dat ik veel van je houd.

:knuffie:

chuen
Student
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door chuen » 25 mei 2020, 23:10

Afbeelding

Gast1 je bent een leraar. Iedereen is een leraar.

door Gast1 » 25 mei 2020, 16:33
Zie dat je het woordje ‘’Ik ‘’ (4x) gebruikt. Krijg via :roll: door dat het om WE gaat
Dus jouw energie helpt me . Zit op het goed ‘pad’.

Univers een leraar zegt : ‘’verder lezen’’. Dit klopt >
door chuen » 25 mei 2020, 11:14
Zie:
http://www.aan-de-basis.nl/detk_oks%20Ik%20Illusie.html
Van gericht op EGO naar gericht op Eenheid
Als een gevoel ontstaat, creëert het ego het idee "IK voel".
-waarom ik 'het' bijvoorbeeld niet zou voelen?-

De Maya-profetie vertelt ons
"... We
zullen elkaar ontmoeten, want
we
zijn één als de vingers van de hand".

Ga je goed Gast1 :wink:
Afbeelding
voelen dat we 'in flow' zijn

Les nuées d'étourneaux © Philippe Lavaux / Biosmotion
Hoe doen ze dit, zonder tegen elkaar aan te vliegen ? WE in plaats van IK.

Gast1

Re: Grenzeloos inzicht

Bericht door Gast1 » 26 mei 2020, 08:45

Het voelt nu bij mij alsof er een roos opengaat.
chuen schreef:
25 mei 2020, 23:10
Hoe doen ze dit, zonder tegen elkaar aan te vliegen ?
WE in plaats van IK.
Voelen dat we 'in flow' zijn ...
En zie ... hier word 'ik' blij van.
Dank je Chuen.

Geloof me wel, ik heb je goed gelezen.
Héél goed zelfs.
'Ik' voel het zoals 'ik' het al heel lang voel.

De Maya profetie:
"... We zullen elkaar ontmoeten, want we zijn één als de vingers van de hand".
... is dan ook niet mis te verstaan.
'Ik' heb er al veel over geschreven, net als andere forumleden.

Maar 'ik' zie nu door jouw verwijzing naar de link http://www.aan-de-basis.nl/detk_oks%20Ik%20Illusie.html waar de schoen wringt.

Daarvoor dien 'ik' de juiste woorden te kiezen, waarvan 'ik' weet dat jij het weet.
Ik weet en ... IK BEN ... alles.
Geloof me wel.

Ik ga ik nu niet meer tussen leestekens zetten, want ik zie dat ik niet begrepen wordt.
Laat me beginnen met een video die ik al heel vaak geplaatst heb, lang geleden en zelfs nog vrij recentelijk:



Daarna zal ik overgaan tot een verdere uitleg.
Je krijgt een knuffel.

Plaats reactie