Isla

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Gebruikersavatar
Zoë
Onderzoeker
Berichten: 316
Lid geworden op: 05 okt 2012, 10:30

Isla

Bericht door Zoë » 31 okt 2012, 14:01

Als alles gedachte kracht is
Als alles een illusie is
Als alles is zoals je wil hoe het eruit ziet dan...


Isla Margarita,
Mijn thuis op deze aardbol
Nu leef ik in mijn thuis in Nederland.
Maar daar.. daar ben ik thuis..
mijn energie mijn gevoel mijn hersens mijn zijn kloppen daar allemaal als ik daar ben..
Ik ben er nu 2 x geweest ,vorig jaar ben ik alleen gegaan ,dat wilde ik zelf en dat was heerlijk !! de woorden beschrijven niet eens van wat de inhoud was….

Na de laatste terug reis een pijn gevoelt van loslaten van mijn thuis.
Het lukte mij terug te visualiseren naar mijn strand naar de zee dat stuk dat mijn thuis is..

Net begonnen de kriebels weer,ik krijg weer vlucht neigingen ,ik wil er heen ik wil de warmte zon cultuur mensen muziek zand strand alles..
wie niet, maar omdat we nu toch op dit volgens sommige zweef topic zitten ,het is meer dan missen en het dieper, het is geen luxe wat ik wil maar de energie die daar hangt.
De voor mij juiste trilling.
Het volk ,prachtige mensen ,vele Europeanen kijken afkerend naar hun.. maar die Europeanen hebben nog een hoop te leren :wink: want die zien maar heel kort.
Die mensen bezitten een energie en inzicht die mij aantrekt.
gewoon basic niks poespas van dit Europeaanse materialistische.. maar meer en dieper inzichten
De natuur jeetje wat een enrgie kracht en pracht.

Zo ondertussen al een heel verhaal en ben nog niet eens begonnen waar ik wilde beginnen.
tis een korte samenvating van me blog die ik ergens anders heb staan :grin:

Kortom in het nu hier in Nederland..
Ik heb behoefte aan isla...
Als alles zoals boven een illusie is en alles met gedachte kracht te realiseren is en als afstand eigenlijk net bestaat....
Moet er een manier zijn mij met die energie te kunnen verbinden zonder dat je er fysiek ben
Chips hoe leg ik dit uit..

Met het visualiseren ,ruik ik de zee voel ik de zee en beleef ik de zee..voel ik de zon Voel ik dus duidelijk die energie en trilling..

Maar je kan moeilijk een hele dag en dagen aan het visualiseren zijn..
Je leeft hier in dit leven..maarrrr...
haha alles was illusie, dus dit leven ook...
De gedachte(kracht) creëert wat je kan en wil zien..
Dussss…nu de vraag aan mezelf hoe krijg ik die energie dat thuiskom gevoel hier gecreëerd..
Ik kan nog steeds niet de zon strand zee en mensen hier toveren..

http://www.youtube.com/watch?v=XLKJ6QXFLUA
( ook een tik van mij bij vele dingen die ik schrijf hoor ik gelijk liedjes in mijn hoofd haha)

Maar er moet een manier zijn om daar hier te krijgen ,want daar bestaat niet …

http://www.youtube.com/watch?v=HSWR4os7 ... re=related
Onvoorwaardelijke liefde kan falen, maar liefde onder voorwaarde krijgt zelfs geen kans op bestaan (J.M.L Descalzo)

Gast1

Re: Isla

Bericht door Gast1 » 31 okt 2012, 18:48

Ik begrijp jou ... en ik heb het met Italië ... Dat is alweer heel wat dichterbij. Het landschap, de Natuur, de mensen en de cultuur. Des avonds op straat dansen en lang buiten op het terras zitten. De muziek en de passie en op een bepaalde wijze ook weer de rust, hoewel Italianen altijd erg druk overkomen. Ik had en heb het trouwens ook in Oostenrijk en Zwitserland, in Frankrijk en veel dichterbij in Duitsland. Alsof ik overal vriendelijke mensen tegenkom. In het weekend ga ik vaker heel even de grens over en dat zijn maar 6 km. van mijn huis af. Na 16 km. ben ik al in prachtige plaatsjes waar ik vaker zomaar een gesprekje aan kan gaan en ik zie dat de ander dat ook vaak op prijs stelt. Vooral oudere mensen. Maar ik hoef er niet voor over de grens of over grenzen te gaan. Ik kom ze ook in mijn straat tegen en als ik in de tuin aan het werken ben, zie ik de vlinder en de hommel waar ik intens van kan genieten. Ik raak de boom met mijn blote handen aan en doe bij een aangename temperatuur mijn schoenen uit om op mijn blote voeten door het bedauwde gras te lopen. Ik ben een Natuurknuffelaar en vind het heerlijk om dieren of mensen te strelen, soms door aanrakingen en soms met woorden. Er hangt hier een veel grotere energie dan dat wij denken, maar we zijn het vergeten. We denken heel veel moois elders te zien, maar heel dichtbij is het ook mooi, en soms moeten we dat weer leren te zien en leren te horen, leren waar te nemen. Weten dat er van je gehouden wordt en weten dat je aandacht krijgt, zoals ik je nu ook deze door mij geschreven woorden schenk. De Isla is vaker dichterbij dan dat je denkt Zoë ...









En Zoë ...

Nederland is nog steeds heel erg mooi, de intro is vrij lang, maar kijk maar eens na 5 minuten en 30 seconden:

[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=rBKeqk88 ... re=related[/youtube-2]

Gebruikersavatar
Zoë
Onderzoeker
Berichten: 316
Lid geworden op: 05 okt 2012, 10:30

Re: Isla

Bericht door Zoë » 01 nov 2012, 11:07

Er hangt hier een veel grotere energie dan dat wij denken, maar we zijn het vergeten. We denken heel veel moois elders te zien, maar heel dichtbij is het ook mooi, en soms moeten we dat weer leren te zien en leren te horen, leren waar te nemen.
Dit klopt ind,ik zie het en voel het gelukkig wel ,zal niet in zijn volledigheid zijn maar elke dag voel zie en ervaar ik meer ..

nederland is ind ook prachtig en ook hier hangen mooie energieën..
De Isla is vaker dichterbij dan dat je denkt Zoë ...
Ja ook dat klopt ,weten doe ik het al nu nog het ervaren...
Weten dat er van je gehouden wordt en weten dat je aandacht krijgt, zoals ik je nu ook deze door mij geschreven woorden schenk.
Afbeelding

-----------
wel eens een idee gehad dat ik daar eens geleefd heb..
Tis met recht een herkening in het land dat eigenlijk niet mogelijk is omdat ik het nog maar 2 x bezocht heb...

Het bizare vind en vond ik ook dat met het weggaan mijn reactie en gevoel niet gewoon is..
Met elke stap van weggaan voel ik iets losrukken en met het opstijgen van het 1e vliegtuig voelde of het weggerukt werd en ik in paniek raakte.. niet van het vliegen das pinuts maar het loslaten van...
Heel lang heb ik het strand kunnen visualiseren,momenteel lukt het niet .. en maakt het gemis nog groter..
het bizare is ook toen ik aankwam in venuzuela en ik nog 1 vlucht moest van een uurtje naar isla.. was het gevoel te ervaren van thuiskomen..
Ik kon alles loslaten ..ik was thuis en was veilig en was..
terwijl het land nu niet bekend staat als veilig..
Bizar..
ik probeer te begrijpen waarom.. zodat ik hopelijk dat gevoel hier ook kan krijgen..
Onvoorwaardelijke liefde kan falen, maar liefde onder voorwaarde krijgt zelfs geen kans op bestaan (J.M.L Descalzo)

Gast1

Re: Isla

Bericht door Gast1 » 01 nov 2012, 19:58

ik probeer te begrijpen waarom.. zodat ik hopelijk dat gevoel hier ook kan krijgen..
Dat gaat jou lukken en nog meer en sneller als je er in gelooft :wink:

Gebruikersavatar
Zoë
Onderzoeker
Berichten: 316
Lid geworden op: 05 okt 2012, 10:30

Re: Isla

Bericht door Zoë » 02 nov 2012, 20:34

uhh ja..
Het geloof is er nog niet helemaal omdat het nog niet zichtbaar is hoe..
Al snap ik al een stuk..ik zie het geheel nog niet hoe het mogelijk is..
Ook al weet ik wel dat het mogelijk is nu alleen het HOE nog ..

Vraag me ook af waarom ik niet op mijn strand kom..

D*mm het moet zo makkelijk zijn in wezen..alleen zie ik het niet..

Rare is ook toen ik daar was werd iedereen incl ik gewaarschuwd dat het gevaarlijk is.. en ja dat is het ook ..maarr.. (mischien me kop in het zand dauwe maar)iedereen raakte in paniek als ik alleen aan de wandel was .. halve zoektochten werden opgezet omdat zoë weg was..en nog wel alleen ..
Maar ik "weet"dat mij niks gebeurt...
Vraag me niet waarom maar ik "weet"dat ik veilig ben..
Terwijl ik buitenlander ben en er uit ziet als een buitenlander voor hun ..voel ik me gelijk aan hen en hetzelfde als hen ..
Dat o.a. is het thuis gevoel dat ik hier in nl eigenlijk weinig tot niet ervaar..

De enige keer dat ik bang was daar was toen ik luisterde naar andere ipv mezelf en ervaarde hun angst zodat ik lag te rillen als een rietje..
Tot het moment ik bewust werd dat dit de angsten van een ander was en niet die van mij..
deze angsten losgelaten en ik was weer veilig en weer thuis..
Vraag weer aan mezelf.. waarom heb ik dat gevoel wat ik daar heb niet hier?

Als alles gedachte kracht is
Als alles een illusie is
Als alles is zoals je wil hoe het eruit ziet dan...
[think]
Onvoorwaardelijke liefde kan falen, maar liefde onder voorwaarde krijgt zelfs geen kans op bestaan (J.M.L Descalzo)

Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Isla

Bericht door shaffy » 02 nov 2012, 21:24

Het gevoel van vooruitzicht alsof het bij je hoort waardoor angst plaats maakt in vertrouwen.
Ik kan me in je gevoel wel inleven omdat ik dat met Zd Afrika heb.

Misschien komt je droom uit om je even bij te tanken in je geliefde land waar je hart ligt.

:grin:
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Gebruikersavatar
Zoë
Onderzoeker
Berichten: 316
Lid geworden op: 05 okt 2012, 10:30

Re: Isla

Bericht door Zoë » 02 nov 2012, 23:16

Misschien komt je droom uit om je even bij te tanken in je geliefde land waar je hart ligt.
Je slaat de spijker op zijn kop..
Dat is wat ik bedoel te snappen in mijnzelf..
Mijn hart ligt daar ..hoe krijg ik het hier met dezelfde energie en trilling en thuisgevoel..
want afstand tijd bestaat niet ..
Waarschijnlijk zoek ik iets dat niet mogelijk is..
Want ik weet het (nog) niet..

ik zou wel is terug willen kunnen gaan naar mijn vorige levens misschien dat daar wat antwoorden liggen..
Ik heb heel isla al nagetrokken veel kan ik er niet over vinden op het net wat onbewust herkenbaar is.

Misschien ook is mijn stamboom is nakijken.
Want voor in Nederland voelde waar ik nu woon als een herkening en hoe bizar ook na jaren iemand van de familie niet gezien te hebben en nu ineens wel en wist deze persoon te vertellen dat mijn overgroot oma 20 km hiervandaan woonde en mijn overgroot vader hier een aantal kilometers hiervandaan woonde..
Wat ik dus helemaal niet wist :shock:
Dus voor mij herkenbaar dat waar ik nu woon iets van herkening gaf ook een deels thuis gevoel al is die niet zo sterk van wat ik met isla heb.


Mooi dat jij dat met afrika heb Shaffy,heb je dat ook hierheen kunnen halen ?

En ja ik weet dat ik zeker weer een keer terug gaat alleen nog niet wanneer.
Maar de afgelopen reis was zeker niet mijn laatste
Onvoorwaardelijke liefde kan falen, maar liefde onder voorwaarde krijgt zelfs geen kans op bestaan (J.M.L Descalzo)

Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Isla

Bericht door shaffy » 03 nov 2012, 00:34

Haha kan je wel zeggen ja. Mijn muren beschilderd met o.a. op ware grote 2 krijgers. Afbeelding
Familie die soms wat uit Afrika meebrachten dat nu ook ergens staat.


We zoeken het vaak buiten ons om, terwijl het gevoel van binnen zit, wat je hier voelt is daar dan hetzelfde.
Misschien er van genieten dat het er is :grin:
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Gast1

Re: Isla

Bericht door Gast1 » 03 nov 2012, 05:32

Mijn hart ligt daar ..hoe krijg ik het hier met dezelfde energie en trilling en thuisgevoel..
Ik weet hoe dat kan voelen, ik heb het heel sterk bij Toscane. Elke keer weer voelt het, alsof ik 'thuis' kom wanneer we daar op vakantie gaan. Dat wat ik daar voel, voel ik hier niet. Ik voel het hier anders, maar ik voel het wel en daarom wees ik ook op de heerlijke energieën hier.

De sterkste energieën voelde ik in Assisi, Rome en Florence en misschien kun je je dat wel voorstellen als je de plaatjes gecombineerd met de muziek ziet.



Maar ik zou er niet willen wonen, dat zou ik op het platteland graag willen waar het liefst heel dun bevolkt is. Een flinke lap grond met kippen en een paar geiten. Een oud huisje en ... geitenwollen sokken :wink:

Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Isla

Bericht door shaffy » 03 nov 2012, 06:08

Gast1 schreef:[
Maar ik zou er niet willen wonen, dat zou ik op het platteland graag willen waar het liefst heel dun bevolkt is. Een flinke lap grond met kippen en een paar geiten. Een oud huisje en ... geitenwollen sokken :wink:
Dat is ook onze wens :hands:
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Gast1

Re: Isla

Bericht door Gast1 » 03 nov 2012, 06:49

Het verbaast me eigenlijk niet ...

Voor jou shaffy ...


Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Isla

Bericht door shaffy » 03 nov 2012, 07:33

Dank je wel. :grin:

Heerlijk zo in de vroege ochtend al luisterend naar de mooie stem van Andrea Bocelli

Van mij ook eentje
[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=AnXgZZkP ... re=related[/youtube-2]
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Gast1

Re: Isla

Bericht door Gast1 » 03 nov 2012, 07:55

Wahauw zeg ... Hangt al meteen bij mijn favorieten. Wat een kracht en emotie, ja mieters!

Vooruit, nog een met power:


Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Isla

Bericht door shaffy » 03 nov 2012, 08:12

Hallelujah haar stem is ook prachtig :loveU:

Luister eens naar deze stem



Leonard Cohen is mijn grote favoriet waar dit mooie hallelujah nummer vandaan komt.
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Isla

Bericht door Susan » 03 nov 2012, 08:31

Gast1 schreef: Maar ik zou er niet willen wonen, dat zou ik op het platteland graag willen waar het liefst heel dun bevolkt is. Een flinke lap grond met kippen en een paar geiten. Een oud huisje en ... geitenwollen sokken :wink:
Mijn droom ook altijd nog geweest, ;P! en wat die geitesokken betreft he, 'k ga toevallig vandaag weer een paar halen. :grin: Zijn lange tijd niet overal meer te krijgen geweest.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Isla

Bericht door Gast1 » 03 nov 2012, 08:36

Hahaha, prachtig Susan.

@shaffy en Susan:

Wat is muziek toch prachtig en wat raakt het toch veel, haar stem is ook prachtig inderdaad en Leonard Cohen is niet alleen jouw favoriet shaffy. Op het forum zijn ook nog enkele andere leden die er zo over denken. Ik zal het dadelijk eens gaan beluisteren want ik heb dat minder. Maar ieder zijn of haar smaak. Ik ben blij en gelukkig en dank voor jou en jullie, voor alle anderen en voor deze nieuwe dag, jullie zijn vandaag mijn nieuwe dag.


Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Isla

Bericht door Susan » 03 nov 2012, 08:43

Blijft ook prachtig deze altijd weer te horen Gast1! :grin:

@ shaffy
Leuk shaffy, ik heb verschillende cd's van hem en blijf de meeste liedjes van hem prachtig vinden. Lang lang geleden al weer de eerste gekregen met het lied wat mijn naam heeft.(toen nog niet op cd)
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Isla

Bericht door Gast1 » 03 nov 2012, 08:51

Heu ... Het valt eerleik geschreven niet tegen:


Gebruikersavatar
shaffy
Onderzoeker
Berichten: 457
Lid geworden op: 24 sep 2012, 22:48

Re: Isla

Bericht door shaffy » 03 nov 2012, 09:12

Jaaaah Suzanne is een schitterende lied daar krijg ik ook kippetjesvel van. Ook Herman van veen zingt Suzanne heel mooi.

Pierre, buurman haha's tuurlijk is die hallelujah van Cohen ook een genot voor onze oren.


Eventjes Zoe uit bed zwingen en laten Isla tot haar komen :knuffie:
[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=SjwCAifh ... re=related[/youtube-2]
Voorspelling van Nostradamus, ik zou opgraven 123.584 romeinse munten en 680.00 goudstaven.
Mijn vondsten tot op heden zijn; 307.900 blik-clipjes en 6000 roestige spijkers

Gebruikersavatar
Zoë
Onderzoeker
Berichten: 316
Lid geworden op: 05 okt 2012, 10:30

Re: Isla

Bericht door Zoë » 03 nov 2012, 13:35

(Had al een heel verhaal hier totdat me pc vast liep grr)
Hola,
@ Shaffy,haha ik lag in nog te ronken , jeetje wat PRACHTIG die muur tekening!!
En heerlijk om zo wakker te worden met deze prachtige nummers.

@ Gast1, Muziek doe t ind. veel en bezit een hoop energie.
Zo zorgen deze heren er al dagen voor dat ik voor een beetje het Isla gevoel heb
Willekeurige uit mijn lijst tekst doet er nog niet toe ik kan (nog) geen Spaans.[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=9j_Y6jL_ ... re=related[/youtube-2]
Ze zorgen er al voor dat ik niet teveel me laat beïnvloeden door het weer wat ik buiten ziet..

Aangezien ik hier nu weer mee bezig ben dit Isla gebeuren ,heb ik mezelf bij elkaar gepakt en mij is afgevraagd wat ik nu echt wil.
2 jaar geleden hier in mijn hutje op de hei komen wonen en hier dit stuk is al mijn deels thuis.
Het geiten wollen sokken heb ik hier en ben ik nog steeds aan het uitbreiden.
En voelt heerlijk ,

Ruim 2 jaar geleden wilde wij verhuizen naar Isla,maar is niet doorgegaan mede omdat we onze dochter niet uit haar omgeving willen halen.
Maar Isla blijft roepen blijft..

Mijn toekomst bord/plan.
Hier waar we nu wonen op het stuk grond hebben we en blokhut wat door omstandigheden niet gebruikt wordt waar het voor bedoeld was.
Het is een mooie starters woning.
Me dochter kan daar mooi als 1e op haar zelf(later dan)
Als zij een gezin gaat starten gaat pa en ma in de blokhut en kan zij in ons huis gaan wonen.(alles natuurlijk als dit haar eigen wens is ze hoeft niet mijn droom te volgen maar juist die van haarzelf)
Dus als zij haar eigen wortels gaat planten en pa en ma minder nodig heeft kunne wij in de winter grijze periode naar Isla.

Om naar deze droom toe te groeien heb ik een afspraak met mezelf gemaakt.
Sinds ik hier woon en me thuis voel is er een hoop gebeurd in mij..
Het is nu tijd om de boel recht te zetten en nu is zorgeloos te gaan leven..
En daarbij ben ik van de week gestart om via het net spaans te gaan leren..
Als ik tussen het volk wil leven en dicht bij hun wil staan zal ik hun taal moeten beheersen.
Zodat het contact ook intiemer kan worden.
Dus Gast1 dit stukje in geloven heb ik al ;-)

Dus mooi toekomst plan..
Waarom ik dit topic ben gestart is omdat de weg naar die droom ik het in het nu ook wil ervaren…
Ver weg is niet ver weg,Ver weg kan ook hier zijn..
Zoals Shaffy zei ergens het zit in jezelf..nu nog zoeken waar
Onvoorwaardelijke liefde kan falen, maar liefde onder voorwaarde krijgt zelfs geen kans op bestaan (J.M.L Descalzo)

Plaats reactie