Het Universeel bewustzijn

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Het Universeel bewustzijn

Bericht door taigitu » 12 dec 2012, 00:15

[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=2S7OokWO ... ure=relmfu[/youtube-2]
Het Universeel Bewustzijn bevind zich mogelijk niet in de Geest of de hersenen. De hersenen werken slecht als ontvangers van dit bewustzijn.
Net zo zeer de programma's op TV zich ook niet in de TV bevinden. maar de Tv slechts als een ontvanger werkt.
Het is gewoon te groot.. de Doos is te klein !!!


Bewustzijn van iets betekent dat wij iets hebben begrepen. Hoger Universeel Dimensionale bewustzijn is een bewustzijn dat uitstrekt voorbij het hier en nu. Dit Universeel bewustzijn heeft verschillende Dimensies. Als er werkelijke veranderingen in de menselijke denkwijze plaats vindt wordt pas een bewustzijn geactiveerd. (Please Feel free to Download & re-upload with other titles )
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Het Universeel bewustzijn

Bericht door Gast1 » 12 dec 2012, 05:07

Dank je Taigitu, ik heb dit filmpje op het perfecte moment bekeken en ga dat nu nog een keer doen.
Het is vandaag 12 - 12 - '12 ... en ik kan alleen maar heel vaag overkomen door te beschrijven wat ik gisteren te horen kreeg en hoe ik hier mee omging. Ik geloof dat ik er goed mee omging en toch speelt de latente conditionering op. Vandaar dat ik waarschijnlijk wakker ben of komt het toch door de vier boterhammen met pindakaas die ik gisterenavond tot mij heb genomen (?) wetende dat dit natuurlijk onverstandig is om dat voor het slapen gaan te doen. *censuur* Mijn conditionering is daar nu echter toch mee bezig (de boodschap van mijn werkgever) en vermoedelijk gaat er een nieuwe wereld open, een nieuwe dimensie. Ik vraag me af Taigitu of mensen op bepaalde boodschappen zitten te wachten en of ze wel luisteren. Zelf slaag ik daar niet al te best in en waarschijnlijk weet ik ook hoe dat komt. Ik vergeet verjaardagen en wanneer mensen het over hun carrière hebben of hun nieuwe auto dan ben ik volgens mij in mijn hoofd met totaal andere dingen bezig. Het gebeurd zelfs wel eens een keer dat iemand het over een probleem heeft, dat ik dat dan weer afzet tegen veel verschrikkelijkere problemen elders, maar als ik iemand in de ogen aankijk, en ik hoor het verhaal aan waarbij de ander emoties laat zien, dan weet ik dat over 10 of 20 jaar nog. Het zijn de intense momenten die ik dat deel met de persoon die ik aan raak, en ik kan ook iemand aanraken zonder de persoon aan te raken, ik raak de persoon dan aan met mijn ogen. Lichaamscontact maakt het nog sterker. Een stem horen betekent ook al veel maar een geschreven woord is slechts een geschreven woord. Niemand weet hoe lang ik over dit stukje tekst heb gedaan en hoe intens ik er over na heb gedacht. Toch waren het maar 12 hele minuten en met het filmpje erbij dus ruim 21 minuten.

We hebben het allemaal over futiliteiten, over dingetjes die eigenlijk niets voorstellen terwijl het grote (de essentie) aan ons voorbij gaat. Ik keek op het juiste moment naar het filmpje waarin ik niets dan alleen maar herkenning zag en ga nog een keer kijken en daarna slapen. Vandaag is het mijn datum die mij nu al bij zal blijven, de eerste kleine apocalyps vindt nu plaats bij mij, terwijl ik dat ook al eerder heb gehad, en toch lijkt het alsof er nu ook een kalender stopt bij mij wat mij toch ook weer niet verbaast. Ik typ met pretogen en leef het leven graag.

Wauw ... Ik heb het filmpje nóg een keer bekeken en ik heb wél geluisterd. Niet naar het filmpje, dat deed ik de tweede keer pas écht heel erg goed en nu zag ik ook nog veel meer dan de eerste keer toen ik alleen maar herkenning zag en hoorde.
Ik heb de essentie tot mij door laten dringen en ik heb wel geluisterd, waarvan ik hierboven nog schreef dat ik niet luister. Maar ik heb geluisterd naar al dat wat mijn innerlijke tot mij heeft gesproken en soms dreigde ik 'mijn geloof' te verliezen. Mijn innerlijke ik heeft talrijke keren tot mij gesproken maar ik ben pas een 6 of 7 tal jaren aan het luisteren en ik luister ook naar mensen, maar ik wil ze zien en aanraken en begrijpen, wetende dat ik ze begrijp zolang ze het maar niet over 'dingetjes' hebben ...
Laatst gewijzigd door Gast1 op 16 dec 2012, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het Universeel bewustzijn

Bericht door taigitu » 12 dec 2012, 10:57

Tussen de regels door lezen en van je schrijven over jezelf op dit forum krijg een
beetje het idee wat er mogelijk speelt op dit moment. Blijf bij jezelf en leg jouw
situatie niet langs de lat van wat de ander doormaakt. Je denkt het te relativeren en
het zo kleiner te maken. Maar het maakt het niet wezenlijk kleiner. Het is wat het is,
en daarmee zal je aan de slag moeten.
Dit duurt een periode en dan..................
Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Het Universeel bewustzijn

Bericht door Gast1 » 12 dec 2012, 16:09

kan de vlinder weer fladderen. Dank je Taigitu ...

cinnia

Re: Het Universeel bewustzijn

Bericht door cinnia » 12 dec 2012, 17:45

@Pierre
Ook ik heb het idee dat ik wel weet wat er is gebeurd. En ik ben het met Taigitu eens.
Moffel het gevoel niet weg bij jezelf omdat jij vind dat andere mensen het slechter hebben dan jij. Dat is niet slim.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Het Universeel bewustzijn

Bericht door Susan » 12 dec 2012, 18:34

Ik heb niet de indruk dat hier bij Gast1 sprake is van het voorbij gaan, of weg moffelen van eigen gevoelens? Ook al komt het vergelijken er bij dat er overal mensen zijn die het echt veel en veel slechter vergaat.
Maar wél het overdenken van wat betreft het werk dus, óf er consessies gedaan dienen te worden wat tegen het eigen gevoel in druist. En zo ja, tot hoever dan. Om vrijwel direct voor zichzelf te weten dat dat geen optie is, omdat het geweld doet aan de hele wijze van denken en in het leven staan.
Wel rekening houden met de ander(en), maar tot bepaalde hoogte,echter niet tenkoste van zichzelf, wat zich onheroepelijk zal wreken op den duur, en doodongelukkig doen voelen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Het Universeel bewustzijn

Bericht door Gast1 » 12 dec 2012, 21:40

Susan ...

Afbeelding

Je slaat de spreekwoordelijke spijker exact boven op z'n kop. :wink:

Het wegmoffelen van gevoelens gaat ten koste van spirituele en uiteindelijk ook fysieke gezondheid.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Het Universeel bewustzijn

Bericht door Susan » 13 dec 2012, 07:01

:hands:
Toch had ik bij het schrijven van jouw stuk de 1e keer ook even die indruk waar taigitu en Cinnia het over hebben hoor Gast1.
Maar bij nog eens een paar keer door lezen, las ik er iets anders 'doorheen', waardoor die indruk meteen verdween.
Gezien het vroege uur kreeg ik het vermoeden dat je voor de vuist weg jouw gevoelens er neer gezet had en dan kan het gebeuren dat je anders overkomt dan de bedoeling was.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Het Universeel bewustzijn

Bericht door Gast1 » 13 dec 2012, 07:25

Toch had ik bij het schrijven van jouw stuk de 1e keer ook even die indruk waar taigitu en Cinnia het over hebben hoor Gast1.
Dat klopt. Toen ik mijn stukje terug las, zag ik het ook. Soms is het erg lastig om op te schrijven wat je precies bedoelt. Het betreft dit stukje:
Van wat ik gisteren te horen kreeg *censuur* zou voor de een een reden kunnen zijn om voor een trein te springen en voor de ander zou het een uitdaging kunnen zijn. Ik bevond me op dat moment er precies tussen in terwijl ik op het moment zelf dacht aan de verschrikkingen op Aarde die wij met elkaar doen. Op dat moment kreeg ik een dubbel gevoel waarbij ik mij realiseerde dat het heel erg goed met mij ging, terwijl er op andere plekken mensen gemarteld en doodgeschoten worden. Ik dacht aan de gruwelijkheden en mat mijn eigen situatie daar aan af en dat voelde niet goed. Op dat moment *censuur* terwijl de boodschap op mij overkwam als de wind die wegwaaide.
en begrijp nu hoe dit opgevat kan worden, terwijl ik iets anders bedoelde.
Excuses dames. Ik kom er op terug. Work to do ... :wink:
Laatst gewijzigd door Gast1 op 16 dec 2012, 13:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: Het Universeel bewustzijn

Bericht door Gast1 » 15 dec 2012, 06:31

A lot of work to do...

Gast1

Re: Het Universeel bewustzijn

Bericht door Gast1 » 16 dec 2012, 13:47

A whole lot of work to do ...




Plaats reactie