2013 en verder...

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

2013 en verder...

Bericht door Susan » 18 dec 2012, 19:00

Caroline Cory schreef dit al jaren geleden n a v 2012 en alle verhalen daar om heen....
Dat over de hele wereld plotseling een behoefte aan verbondenheid en vereniging zal opkomen bij de verschillende spirituele denk richtingen en instellingen. Dit is echter een geleidelijk proces dat 22 jaar in beslag neemt- vanaf 2013- en dat uiteindelijk leidt tot het opheffen van alle afzonderlijke religieuze sekten.
Pas dan ontstaat er een vernieuwde vorm van spiritualiteit, waardoor de wereld een nieuw begrip van 'God' zal krijgen.
Je zou kunnen stellen dat tegen 2035 de traditionele godsdiensten worden afgeschaft en plaats zullen maken voor een nieuw spiritueel besef, dat is gebaseerd op de wet van Eën en een oprechte en verenigde verbinding met de Ene 'Goddelijke' Bron van het lokale universum. (hoe men het ook wil noemen,maakt niet uit vind ik zelf)

En hier kijk ik dus ook naar uit, eens zal er toch iets grondig 'moeten' veranderen met alle neuzen de zelfde kant op??
Of dit alles echt zo gaat zullen we tegen die tijd zeker weten, ik ga er wel van uit dat het zo iets wel moet zijn. De hoop daar op heb ik zeker. :grin:
_________________
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: 2013 en verder...

Bericht door taigitu » 18 dec 2012, 23:33

Susan schreef: Dat over de hele wereld plotseling een behoefte aan verbondenheid en vereniging zal opkomen bij de verschillende spirituele denk richtingen en instellingen[/u]. Dit is echter een geleidelijk proces dat 22 jaar in beslag neemt- vanaf 2013- en dat uiteindelijk leidt tot het opheffen van alle afzonderlijke religieuze sekten.
Pas dan ontstaat er een vernieuwde vorm van spiritualiteit, waardoor de wereld een nieuw begrip van 'God' zal krijgen.
Je zou kunnen stellen dat tegen 2035 de traditionele godsdiensten worden afgeschaft en plaats zullen maken voor een nieuw spiritueel besef, dat is gebaseerd op de wet van Eën en een oprechte en verenigde verbinding met de Ene 'Goddelijke' Bron van het lokale universum. (hoe men het ook wil noemen,maakt niet uit vind ik zelf)
Hier staat geschreven dat die 'behoefte aan' opkomt bij de verschillende spirituele denkrichtingen en instellingen, deze mensen leven al de ervaring dat we meer dan 5 zintuigen gebruiken, en het besef dat alles Eén is. Nog afgezien van het feit dat dit 'weten' zo oud als de mensheid is. De Westerse mens loopt daar in achter omdat wij gekaderd/geprogrammeerd zijn door het Christendom met hun regels. Het is geen nieuw concept wat ze beschrijft. Er is jaren lang een groei in de mens naar Universele spiritualiteit in de Westerse maatschappij. Het is een yin/yang beweging die heel langzaam maar zeker de verandering in de mensheid zichtbaar maakt.

In het stuk tekst staat niets over de mensen die alleen leven vanuit hun 5-zintuigen. En dat zijn de mensen die gefocust zijn op alles wat met de materie te maken heeft, en weinig of niets wil weten van spiritualiteit. Het ligt nog buiten hun belevingswereld.
Dus geld en de macht die daar bij hoort, bezit en het vermeerderen van hun bezit....... het ego leidt ze. Ik zie het dus nog niet zo gauw gebeuren met deze groep. Het afstand doen van hun traditionele leven met het oog op rijkdom en macht die dit hun geeft. Ze zullen hevig tegenspartelen als er geleefd moet gaan worden met de gedachte dat wat je doet het 'geheel' moet dienen en niet alleen jou persoonlijk. Ik ben bang dat dat langer gaat duren dan 22 jaar.

Ik vraag me wel af waarom er eerst wordt geschreven over religieuze denkrichtingen en instellingen en daarna over het opheffen van religieuze sekten?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: 2013 en verder...

Bericht door Gast1 » 19 dec 2012, 05:09

... mensen die gefocust zijn op alles wat met de materie te maken heeft, en weinig of niets wil weten van spiritualiteit. Het ligt nog mijlenver buiten hun belevingswereld.
Dus geld en de macht die daar bij hoort, bezit en het vermeerderen van hun bezit....... het ego leidt ze. Ik zie het dus nog niet zo gauw gebeuren met deze groep. Het afstand doen van hun traditionele leven met het oog op rijkdom en macht die dit hun geeft. Ze zullen hevig tegenspartelen als er geleefd moet gaan worden met de gedachte dat wat je doet het 'geheel' moet dienen en niet alleen jou persoonlijk.
Ik kan slechts 'hopen' dat Caroline Cory gelijk gaat krijgen ... Tja, ik vrees dat het ook langer gaat duren dan 22 jaren en mijn verleden week liet zien dat het klopt wat er in de geciteerde tekst staat. Sterker nog, ik denk dus dat deze mensen altijd blijven bestaan of ...
Zou het misschien ook kunnen zijn dat er toch iets gaat gebeuren en dat de mens 22 jaar lang iets moois gaat beleven naar aanleiding van? ... Ik droom maar wat ...

Gast1

Re: 2013 en verder...

Bericht door Gast1 » 19 dec 2012, 08:03

Een kleine toevoeging. Ik las elders op dit forum:
Het kind in me gaat nooit weg. [joker]
en antwoordde:
... zoals ik al talloze keren heb geschreven. Toch werd het kind in mij vorige week weggejaagd en ik kon het niet meer vinden. Het kind wat in mij zat heb ik zelf nooit weg willen jagen maar het kan dus werkelijk gebeuren dat andere invloeden hiervoor kunnen zorgen, ook al zou je beweren dat dat nooit kan gebeuren. Het gebeurde mij. Dat was een heel akelig gevoel en ik bevond me in een grote draaikolk. Ook met alles wat ik hier schreef op het forum. Alle woorden leken te verwaaien ... Een leermoment van ruim één week waarin ik mijzelf heel sterk observeerde en deze kerst leek voor mij in die week ook te verwaaien. Er waren ook erg mooie momenten in die week ... en die merkwaardige week die vandaag precies één week geleden begon eindigde gisteren. Ik had de deur waar achter de tijger in mij zat, al ontdaan van de stalen ketting en het grote hangslot. Dat kostte heel veel moeite want alles was al vastgeroest, overigens dacht ik dat de tijger gromde maar hij sliep. Ik trok tot gisterenmorgen uit alle 'macht' aan de deur maar mijn fysieke kracht mocht niet baten, ik kreeg hem niet los en volgens mij heb ik me dan ook niet voldoende ingezet. Op een bepaald moment draaide ik mij gisteren om en ... vond het kind weer ... Ik was het bijna vergeten en het wordt bijna geboren ...
Mijn God, hoe kon ik je vergeten ... en wat voor een geweldige les gaf je mij ...



Ik zette mij ogen weer op 1080p:

Ja ... je kunt wel zéker gekwetst worden ook al denk en weet je heel zeker dat dat niet meer het geval kan zijn. Naïviteit is bij mij op zijn plaats geweest. Al schrijf je regelrecht uit je hart en voel je je geweldig. Wat er met mij gebeurde stelde niets voor wanneer ik de maatlat langs anderen leg (zie, nu doe ik het toch en zelfs bewust). Alle schrijvers en lichtwerkers die er 'warmpjes' bij zitten, hebben 'makkelijk' zeggen en schrijven, ook al zijn ze uit diepe dalen gekomen. Ze kunnen er allen weer gewoon in vallen en natuurlijk wist ik dit, maar beleefde het nu ten lijve. Misschien is dat ook wel het mooie van het leven; bergop en bergafwaarts om vervolgens weer bergopwaarts te gaan.

Tja, 2013 zal uiteraard anders zijn dan 2012 en alle jaren daarvoor. Van het concert des levens krijgt niemand een program en dat ik ook maar goed. Ik ben klaar voor 2013 maar ga eerst kerst vieren. Als een 'gelovige' ... in die zin dat de geboorte van een kind daarin centraal staat op 25 december. En of dat nu Jezus Christus was, Mitras of Simon van Pirea ... dat maakt niet uit. Op deze dag zullen er veel kinderen geboren zijn en ik denk dus aan het pasgeboren kind, een nieuw leven en nieuwe hoop. Een hoop waar anderen misschien hun toekomst op kunnen bouwen of een schouder vinden waar ze tegen kunnen uithuilen. Het samen zijn en het samen delen. :wink:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: 2013 en verder...

Bericht door Susan » 19 dec 2012, 08:43

Je hebt als laatste in jouw quote stuk dit gezegt:
"Op een bepaald moment draaide ik mij gisteren om en...vond ik het kind weer...ik was het bijna vergeten en het wordt bijna geboren...
Mijn God, hoe kon ik je vergeten...en wat voor een geweldige les gaf je mij..."

Je bent het kind in jou nooit vergeten hoor, die is contenu aanwezig, maar door al dat nare gedoe oa van jouw werk denk ik, moet je kiezen welke houding jij tegenover die wereld daar het beste aan kan nemen als volwassene die zich aan moet passen,ik bedoel dus gedeeltelijk aanpassen?

Wat er met jou gebeurde afgelopen week of weken, stelde juist wél veel voor!
Hoe kan je dat nu zeggen dat het niets voorstelde...? Dan heb je denk ik iets niet helemaal begrepen,
want in die zin kan je beter geen 'maatlat' als vergelijkings materiaal gebruiken? En zónder anderen te vergeten die het op andere wijze veel en veel zwaarder hebben,kan er een onnoemelijke zware strijd in ons zelf aan de gang zijn...Dat zet aan tot introspectie, heel goed! Mits...jij je zelf niet door te veel gaan zitten analyseren, ook nog eens af gaat vallen. :wink:
Jouw innerlijk kind was er nog steeds, is er nog steeds, en blijft er ook. Het ligt aan jou zelf om dat kind niet te 'verwaarlozen'he? Door de keiharde werkelijkheid buiten jou zelf, waar je nog altijd rekening mee moet houden,toch? In zo'n wereld leven we nu eenmaal en daar zullen we het mee moeten doen Gast1.
Wat dus beslist niet betekent om het naïve lieve kind in je zijn gevoelens weg te laten drukken, of zijn mond dicht te houden, aub niet! :grin: Dan toch maar op je werk bijv. beetje toneel te spelen, zónder jezelf geweld aan te doen of nog erger jezelf te verliezen. Dit kan echt samen gaan door het goed
toe te passen. Zelf doe ik dit al járen zo, niet altijd leuk maar is wel hanteerbaar. (houd me tengoede hoor, soms zit desondanks ook wel eens heel moedeloos in het bekende 'zwarte gat', en het gevoel blijft dan ook aanwezig dat ik hier in de wereld van nu niet pas. Toch realiseer ik me terdege dat ik niet voor niets hier ben en nog veel moet leren. En dit alles in mijn leven en er omheen, vooral de mensen die op mijn pad zijn gekomen,zou ik dan ook niet hebben willen missen, en al helemaal het kind in mij niet! Dat kind, zo ben ik namelijk echt, en niet de volwassen susan die zich echt laat zien zoals ze is, maar helaas toch ook soms aan moet passen....al wil ze dat totaal niet...ik ontkom er echter net als jij en iedereen niet aan.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: 2013 en verder...

Bericht door Susan » 19 dec 2012, 12:47

taigitu schreef:Hier staat geschreven dat die 'behoefte aan' opkomt bij de verschillende spirituele denkrichtingen en instellingen, deze mensen leven al de ervaring dat we meer dan 5 zintuigen gebruiken, en het besef dat alles Eén is. Nog afgezien van het feit dat dit 'weten' zo oud als de mensheid is. De Westerse mens loopt daar in achter omdat wij gekaderd/geprogrammeerd zijn door het Christendom met hun regels. Het is geen nieuw concept wat ze beschrijft. Er is jaren lang een groei in de mens naar Universele spiritualiteit in de Westerse maatschappij. Het is een yin/yang beweging die heel langzaam maar zeker de verandering in de mensheid zichtbaar maakt.

In het stuk tekst staat niets over de mensen die alleen leven vanuit hun 5-zintuigen. En dat zijn de mensen die gefocust zijn op alles wat met de materie te maken heeft, en weinig of niets wil weten van spiritualiteit. Het ligt nog buiten hun belevingswereld.
Dus geld en de macht die daar bij hoort, bezit en het vermeerderen van hun bezit....... het ego leidt ze. Ik zie het dus nog niet zo gauw gebeuren met deze groep. Het afstand doen van hun traditionele leven met het oog op rijkdom en macht die dit hun geeft. Ze zullen hevig tegenspartelen als er geleefd moet gaan worden met de gedachte dat wat je doet het 'geheel' moet dienen en niet alleen jou persoonlijk. Ik ben bang dat dat langer gaat duren dan 22 jaar.

Ik vraag me wel af waarom er eerst wordt geschreven over religieuze denkrichtingen en instellingen en daarna over het opheffen van religieuze sekten?
Ze heeft ook nergens beweerd dat het een nieuw concept is taigitu, en heeft dit geschreven omdat het belangrijk is dit onder de aandacht te blijven brengen,óók voor mensen die al lang hier mee bezig zijn in het leven. Dit wat ik plaatste slaat dan ook alleen even op het 'doemdenken' wat velen weer doen gezien 21-12-2012. Vandaar hier kort neergezet omdat ook na 2012 het leven door gaat, met even een stukje aangetipt wat vooral belangrijke grote veranderingen zal ondergaan volgens haar.
En natuurlijk is het maar een piepklein deeltje van alles wat ze geschreven heeft, de rest waar je
kritiek op hebt, of er niet bij staat, wordt echter wel beschreven in het boek. Maar ik kan moeilijk het hele boek hier nu even gaan citeren.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: 2013 en verder...

Bericht door taigitu » 19 dec 2012, 15:41

Susan schreef: Ze heeft ook nergens beweerd dat het een nieuw concept is taigitu, en heeft dit geschreven omdat het belangrijk is dit onder de aandacht te blijven brengen,óók voor mensen die al lang hier mee bezig zijn in het leven. Dit wat ik plaatste slaat dan ook alleen even op het 'doemdenken' wat velen weer doen gezien 21-12-2012. Vandaar hier kort neergezet omdat ook na 2012 het leven door gaat, met even een stukje aangetipt wat vooral belangrijke grote veranderingen zal ondergaan volgens haar.
En natuurlijk is het maar een piepklein deeltje van alles wat ze geschreven heeft, de rest waar je
kritiek op hebt, of er niet bij staat, wordt echter wel beschreven in het boek. Maar ik kan moeilijk het hele boek hier nu even gaan citeren.
Ik ging ervan uit dat het min of meer een compleet citaat was wat een idee geeft hoe zij denkt over de 21-12-2012? En als ze schrijft 'Pas dan ontstaat er een vernieuwde vorm van spiritualiteit, waardoor de wereld een nieuw begrip van 'God' zal krijgen' dan benoemt ze dat als een nieuw concept. Maar wat zij beschrijft is al aanwezig in spiritualiteit en een kosmische God voor veel spirituele mensen die niets hebben met de persoonlijke God van de kerken. Verder verwacht ik ook niet dat je een heel boek overzet op het forum, zoals ik slechts kan reageren op dat stukje dat er wel staat. En zo reageer ik daar dan op omdat ik nuances mis, het is voor mij maar een gedeeltelijk plaatje.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: 2013 en verder...

Bericht door Gast1 » 19 dec 2012, 19:42

Susan ....?

Alsjeblieft (voor dat wat je naar mij toe schreef om 09:43 uur):

Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: 2013 en verder...

Bericht door Susan » 19 dec 2012, 22:13

Dank je wel voor dit moois,prachtig!
Blij dat het goed overgekomen is hoor. :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: 2013 en verder...

Bericht door Gast1 » 19 dec 2012, 22:19

Dat is het heel zeker ... :wink:

Plaats reactie