Je ziel heeft alle tijd

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Je ziel heeft alle tijd

Bericht door taigitu » 27 jan 2013, 16:25

Je Ziel heeft alle tijd…

Waarom hebben we het gevoel niet genoeg tijd te hebben? Het lijkt alsof het leven sneller gaat dan ooit tevoren. Toch is dat niet zo, wij gaan sneller. Nee, wij willen sneller!

De technologie is de laatste decennia sneller ontwikkeld dan ooit. Het probleem daarbij is dat onze menselijke geest dat niet bijhoudt. Ons natuurlijke ritme is/wordt verstoord door al die snelle technische ontwikkelingen die we denken te moeten bijhouden. We raken hierdoor verwijderd van ons innerlijke Zelf.

Je innerlijke groeiproces heeft namelijk tijd nodig. Deze tijd wordt nu door het bijhouden van alles in beslag genomen. Hierdoor hebben veel mensen het gevoel ‘geen tijd voor zichzelf te hebben’. Wat men eigenlijk bedoeld: ik heb geen tijd voor mijn innerlijke ontplooiing, de ontwikkeling van mijn bewustzijn. Hierdoor ontstaat het gevaar dat je niet meer in balans bent met je unieke Zelf en/of met wat je werkelijk wilt. Dit geldt helaas niet alleen voor volwassenen, zelfs onze kinderen zijn druk, druk, druk!

Onze klok volgt een tegennatuurlijke beweging. Ook de klok bepaalt onze tijd, terwijl deze slechts laat weten in welke kwanti(tijd)teit wij ons bevinden. De aarde draait tegen de wijzers van de klok in en ook nog in ellips vorm, terwijl de klok ons een cirkel laat zien. Onze klok klopt niet met het natuurlijke ritme van de aarde.

De klok is ongeveer 500 a 600 jaar oud en we zijn er inmiddels aan gewend geraakt. De wijzers van de klok gaan echter tegen de draaiing van de aarde in. Je kunt dus stellen, dat alles dat je met de klok meedoet tegennatuurlijk is.

Graanmolens draaiden, tot ongeveer aan het einde van de negentiende eeuw, tegen de klok in – in harmonie met het ritme van de aarde. Daarna werden ze niet meer gebruikt. Alle planeten draaien dezelfde kant op als de aarde, behalve Venus, die draait met de klok mee. Hedendaagse windmolens om (onze?) energie op te wekken draaien met de klok mee. Kijkende naar de draaiende voorwerpen op aarde en het heelal is dit in een tegennatuurlijke richting.

Onze klok is niet de klok van het Universum, de wijzers gaan tegen ons natuurlijk aardse levensritme in. Meegaan met de tijd is tegen de energiestroom van onze aardse tijd inzwemmen. Menigeen voelt dat alles veel energie kost – en dat is ook zo.

Wij leven met de klok mee in plaats van met het natuurlijke ritme van onze aarde. De oplossing is om niet met al die technologische ontwikkelingen mee te gaan. Om een keuze te maken in dat wat je wordt aangeboden via de media en de materiewereld. Om in te gaan tegen het ritme van wat de ‘wereld’ je nu voorschotelt. Het ‘moeten’, dat ingegeven wordt door ons jachtige leven, ombuigen in ‘dit en dat kies ik wel of niet’. Verklein je wereld, dan heb je tijd voor spiritualiteit, groei, verbondenheid en stilte.

AfbeeldingLaatst zag ik de film “Man from Eearth’. Deze gaat over het afscheid van professor John Oldman, die het na tien jaar welletjes vindt aan zijn universiteit en de biezen pakt naar een onbepaalde bestemming. De man vertelt bij dit afscheid aan zijn vrienden en collega’s dat hij al 14.000 jaar leeft en elk decennium wegtrekt zodra het begint op te vallen dat hij in die tijd niet ouder is geworden. De discussie barst los en de gasten zijn verdeeld in twee kampen: zij die het weigeren te geloven en zij die, vooral uit interesse, de optie openlaten dat het misschien waar is. Een Cro-Magnonmens met een feilloze lichaamsregeneratie en daardoor veertien millennia later nog leeft.

Telkens zich aanpassend aan: nieuwe ontwikkelingen, honger, rijkdom, oorlog, stilte, monnik zijn, diverse huwelijken en kinderen, elke keer bijleren en dat op allerlei gebied. Ziek zijn en weer beter worden, van jager naar ontwikkeld mens. Trekkend over de hele aarde. Een leerling van Boeddha, ver voordat Jezus kwam. Hij liet zelfs doorschemeren dat hij Jezus was geweest. Een eenvoudige man, waar vele verhalen over zijn geschreven die niets met de waarheid te maken heeft: zoals hij zegt.

The Man from Earth (2007), film van 1,5 uur. http://vimeo.com/51703552

Als je deze film ziet, dan begrijpt je wellicht je ziel. Want ook je ziel heeft veel meegemaakt. Zich telkens aanpassend aan het nieuwe leven dat je besloot te leven. Als je het leven vanuit je Ziel bekijkt is er geen enkele reden om je te haasten.

Hoe kun je als mens alle tijd hebben? Door te beseffen dat je ziel ook alle tijd heeft! Eeuwen en eeuwen, lukt het je niet in dit leven dan in een volgend leven. Of over een paar jaar. Je bent als een kind in een snoepwinkel, er is zoveel te beleven! Tv, radio, telefoon, feest, krant, internet, boeken, tijdschriften, sport, familie, vrienden, kinderen, en o ja, ook nog je werk misschien.

Kijk elke dag wat voor jou het belangrijkst is. Maak je wereld kleiner in plaats van groter. De wereld gaat door, ook zonder dat jij je er mee bemoeit. Wil je een innerlijk groeiproces, een dimensie hoger komen in je bewustzijn, innerlijke ontwikkeling, mediteren, licht sturen naar mensen die het nodig hebben? Geweldig, maar neem daar dan ook ruim de tijd voor.
Een workshopje hier, een lezing daar. Dat zijn slechts nanoseconden voor je ziel, die helpen je niet om innerlijke rust te krijgen. Ze brengen soms zelfs nog meer onrust. Je Ziel wil ruim de tijd hebben voor verdieping. Met een hoger bewustzijn en meer innerlijk ontwikkeld uit dit leven weggaan, dan dat je Ziel gekomen is.

Hoe kunnen je creativiteit, je gaven, je kwaliteiten en je mogelijkheden worden ingezet of verder ontwikkeld worden als je geen tijd hebt? Grote geleerden, schilders, beeldhouwers, schrijvers, uitvinders, ze kunnen alleen maar resultaat hebben als ze zichzelf tijd gunnen! Ofwel tijd nemen…

Weet: tijd bestaat niet, het is een illusie! Wij mensen hebben de tijd gemaakt, zelfs belangrijk gemaakt. Zo belangrijk dat het ons ongemerkt in de greep heeft gekregen! Maar alles dat de mens maakt, kan teniet worden gedaan, dus ook geen tijd hebben.

Leef naar het ritme van je ziel. Zodat je de rust hebt om de juiste beslissingen te nemen, om innerlijk verder te komen. Leef alsof je eeuwen tijd hebt!

Veel liefdevolle tijd toegewenst,
http://www.daishabol.nl

* 26-6-2013 Hoofdletters in titel verwijderd
Laatst gewijzigd door taigitu op 26 jun 2013, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: JE ZIEL HEEFT ALLE TIJD

Bericht door goudroes » 27 jan 2013, 19:05

Dat tegen de klok in draaien natuurlijk is, is nieuw voor me.
Maar als je een dop los wil draaien, draai je tegen de klok in.

Onze jongste dochter en haar man willen emigreren naar Zweden en dan helemaal zelfvoorzienend worden. Voor €40.000.= heb je daar een huis met 6 kamers en 10 hectare grond. Leven van wat de tuin je geeft, hout uit het bos en water uit het riviertje. Wat zonnecollectoren in de tuin en een waterrad voor de stroom. Als je dat red, is tijd voor jou niet meer echt belangrijk, maar leef je het ritme van je ziel en de natuur. Ik hoop voor haar en haar man dat ze het redden om hun droom uit te laten komen.
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Gast1

Re: JE ZIEL HEEFT ALLE TIJD

Bericht door Gast1 » 27 jan 2013, 20:02

Een dergelijke zoon heb ik ook die hetzelfde wil met zijn vriendin. Maar hij en zij willen naast dat, er ook bij gaan werken. De prijzen lagen ook iets hoger. Leuk te lezen Goudroes.

Taigitu, de film 'Man from Eearth’ heb ik een poos geleden ook gezien (op tv). Mieterse film met een bijzonder einde. Ook geweldig wat de hoofdrolspeler vertelde over de bergrede en hoe hij zich 'dood' kon houden ...
Je hebt weer een mooi stuk geplaatst.

Fijne avond en persoonlijke groet van Pierre

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: JE ZIEL HEEFT ALLE TIJD

Bericht door Susan » 28 jan 2013, 06:21

Heel mooi stuk is dit,
en wat jij hier zegt Goudroes is ook zo, dan heb je in zo'n omgeving geen last van druk door 'opgelegde' tijden, leeft je eigen ritme,komt echt dichter bij je zelf,zonder allerlei stoorzenders die een vol gebouwde omgeving met zich mee brengt en sta je ook veel opener voor alles, vooral door de natuur en de stilte die dan te 'horen' is.
Wij hebben dit jaren zo mee mogen maken,bijna helemaal zelf voorzienend,maar moesten dit helaas opgeven door gezondheidsproblemen. 'k Zou het zó weer willen doen als dit mogelijk zou zijn.
Jammer dat het hier in dit land zo erg tegengewerkt wordt door ál die soms absurde regeltjes...
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: JE ZIEL HEEFT ALLE TIJD

Bericht door Tammy » 28 jan 2013, 06:23

Wat geweldig Goudroes wat je dochter gaat doen. :grin:
Heerlijk gewoon.
Wat zij en haar man willen gaat zeker lukken.
Ik vind dit zo mooi om te lezen Goudroes. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: JE ZIEL HEEFT ALLE TIJD

Bericht door Beatrix Kiddo » 28 jan 2013, 10:22

taigitu schreef: De aarde draait tegen de wijzers van de klok in en ook nog in ellips vorm,
Leg uit, want dit zie ik niet een-twee-drie voor me. Over welke draaiing gaat dit en waarom is dat tegen de wijzers van de klok in?
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: JE ZIEL HEEFT ALLE TIJD

Bericht door taigitu » 28 jan 2013, 12:42

Gast1 schreef: Taigitu, de film 'Man from Eearth’ heb ik een poos geleden ook gezien (op tv). Mieterse film met een bijzonder einde. Ook geweldig wat de hoofdrolspeler vertelde over de bergrede en hoe hij zich 'dood' kon houden ...
Je hebt weer een mooi stuk geplaatst.
Dank je. Ik ben momenteel bezig het boek 'De zetel van de ziel' van Gary Zukav, opnieuw te lezen en kwam op het internet in hetzelfde kader dit artikel tegen. Daar stond een trailer van de film maar die kon je niet bekijken, hij was geblokkeerd. Later vond ik hem in zijn geheel en hij lijkt me interessant. Zodoende heb ik deze, met het artikel als omlijsting, geplaatst. Ik ga de film nog bekijken, dus fijn dat je de afloop niet verraadt.....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: JE ZIEL HEEFT ALLE TIJD

Bericht door Gast1 » 28 jan 2013, 19:08

De film is het bekijken waard. Veel plezier.

Plaats reactie