Alle leven is gebaseerd op universele wetten

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Alle leven is gebaseerd op universele wetten

Bericht door taigitu » 06 mar 2013, 11:39

Universele en spirituele wetten.
De zeven universele wetten.


Alle leven is gebaseerd op universele wetten:
1. De wet van Eenheid: alles is met alles verbonden.
2. Wet van Overeenstemming: er zijn verschillende niveaus van de werkelijkheid in het Universum.
3.Wet van de Trilling: alles is energie. Energie volgt altijd de weg van de minste weerstand. De vorm van de weg van de minste weerstand is de gulde snede.(vortexbeweging)
4. Wet van de Polariteit: eigenlijk is alles relatief, dus er bestaan geen absolute dingen, maar alleen dingen in relatie tot elkaar.
5. Wet van Ritme: alles is altijd in verandering/beweging.
6. Wet van Oorzaak en Gevolg: alle oorzaken hebben een gevolg en alle gevolgen een oorzaak; er is dus niks dat geen oorzaak heeft.
7. Wet van Dynamische Balans: alles wat bestaat, bestaat uit 2 actieve beginselen die schijnbaar tegengesteld zijn, maar waartussen een dynamische balans bestaat en die in die balans een eenheid vormen; ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en hebben altijd de innerlijke neiging om bij verstoring die balans te herstellen. Deze laatste is in onze cultuur het meest uit beeld geraakt. Lichaam en geest, denken en voelen etcetera

Als we onszelf in het midden opstellen van al die tegengestelde aspecten, dan zijn we optimaal in balans en kunnen we optimaal levensenergie aantrekken d.w.z optimaal functioneren en optimaal gezond zijn.

Inzicht in de Universele Wetten
Het doel van de Universele Wetten is het verwerven van inzicht in de ware aard, de betekenis en de werking van het Universum. Met andere woorden het gaat om de ware aard van de werkelijkheid. De werkelijkheid waarin we leven is meer dan de ons bekende fysieke werkelijkheid. Er bestaan vele lagen of niveaus van realiteit, waarbij de fysieke realiteit in feite slechts één van deze lagen of niveaus is.

De Wet van Eenheid.
Alles komt voort uit één en dezelfde Eenheid of Bron..
Er is een eeuwig en onveranderlijk verenigd Veld dat aan alles ten grondslag ligt.

We hebben een ingebouwde detector voor deze universele wetten: onze gevoelens.
Als we afstemmen op de ultieme orde en harmonie van het heelal voelen we dat. Om ons gewone bewustzijnsniveau te ontstijgen zullen we ons multi-zintuigelijk moeten ontwikkelen.
Een multi-zintuigelijk persoon staat open voor inzichten, intuïtie, zesde zintuig, subtiele gevoelens, tekens of signalen.


Onze keuzen en de acties die daaruit voortvloeien maak je op basis van liefde, mededogen en wijsheid. Negatieve houdingen en oordelen laat je varen.

We moeten ons van onze keuzen bewust worden. Iedere invloed die ons beperkt om bewuste keuzen te maken is onze openlijke vijand. Er schuilt een bedoeling achter elke gebeurtenis. Wat je kiest is geschikt voor jou maar vereist, discipline, zelfopoffering en dienstbaarheid aan anderen. Het vrij laten stromen van universele energie.

De wet van de Universele Overvloed.
Je keuze vernieuw je voortdurend. We klampen ons vast omdat we niet geloven dat het Universum voor ons zal zorgen. Om de Wet van de Universele Overvloed meester te worden moeten we afstand doen van onze beperkte opvattingen inclusief het idee dat we tekortkomen.

a. geloof in de zorg van het Universum.
b. laten we delen van onze overvloed en anderen helpen zich te verbeteren.
3. verkrijg inzicht in het fenomeen dat overvloed de natuurlijke toestand is. Bevrijding van gehechtheid aan materiële rijkdom.

Alles; gedachte, actie, geloof, verlangen zal zich vermenigvuldigen tot grotere harmonie en liefde.

De wet van behoud van massa en energie.
Energie wordt nooit verbuikt maar verandert slechts van vorm.

Wet van de voortzetting.
De totale energie kan niet vergroot worden of kan afnemen.

Wet van de wisselwerking.
Wanneer je gevoelens of daden t.o.v iemand worden beantwoord.
"Zo gij dat doet aan een ander, zal dat ook aan u geschieden".

Wet van de energie.
Energie volgt een aantal eenvoudige wetten.
a. Energie verdwijnt niet, ze kan slechts een andere vorm aannemen. Er zal altijd een herinnering of energieveld overblijven.

b. informatie en emoties kan materie beïnvloeden. Emoties zijn ten eerste energetisch van aard en als ze de juiste koers niet volgt, kan ze zich tegen ons keren.
Voorbeeld: frustratie levert hartproblemen op, emotionele onevenwichtigheid, een te hoog cholesterol.

Wet Aanvaarden wat ons overkomt.
Accepteer de last dat maakt het lichter.

Spirituele wetten
Een wet is het proces waarbij het onzichtbare zichtbaar wordt, waarbij de waarnemer het waargenomene wordt, waarbij de toeschouwer de omgeving wordt, waardoor de dromer de droom kenbaar maakt.
Alles wat we zien is ontstaan uit het onbekende.

Wet van de vrije wil.
God en de engelen helpen ons alleen als we daarom vragen.

Wet van de rechtvaardigheid.
De verantwoordelijkheid ligt bij ons.
We kunnen schuld en ons bewustzijn laten transformeren.
Bedenk: waar wordt je onvrij van.

Wet van de Aantrekking.
Volgens de Wet van Aantrekking trekken je bewuste of onbewuste gedachten, handelingen en overtuigingen daarmee overeenkomstige negatieve respectievelijk positieve ervaringen aan. De film De Secret is op dat concept gebaseerd en vertelt ons dat het uitsturen van positieve boodschappen naar het universum ook positieve beloningen oplevert.

Het echte geheim is dat niemand de hele tijd positief denkt.De meeste mensen voeren een innerlijke dialoog die iedere gooi naar succes ondermijnt. Mensen raken pas gemotiveerd als ze hun eigen negatieve instelling over zichzelf hebben veranderd.

Wet van de natuur.
Alle beweging heeft rust nodig.

Wet van de verbindingskracht.
Zo boven, zo onder. Alles wat in de hogere sferen gebeurt, is ook van invloed op het onderliggende gebied. Oneindigheid bestaat des zowel in de macrokosmos als in de microkosmos. Als we alleen maar oog hebben voor de spirituele ervaringen, dus voor alle ervaringen in het universum, en denken dat we alleen in die sfeer kunnen leven, dan ontgaat ons elke vorm van geestelijke groei, waarmee we ons dagelijks leven kunnen verrijken. Maar niemand kan ons ervan weerhouden om de geestelijke wereld in ons dagelijks leven te betrekken.

Wet van de Dynamische Balans: het yinyangsymbool.
Afbeelding
In iedere man schuilt een spoor van het vrouwelijke en in elke vrouw een spoor van het mannelijke.
Hidayat Inayat- Khan soefimysticus

Omdat de verschillende universele wetten niet geïsoleerd van elkaar werken, maar allemaal tegelijkertijd en door elkaar heen als onderdelen van een groot dynamisch netwerk, is het niet echt mogelijk om ze geheel van elkaar te scheiden. Terwijl in de Vedische geschriften de Wet van Eenheid de belangrijkste wet is die de Eenheid beschrijft waarbinnen alles bestaat, lijken tegelijkertijd in de wet van Dynamische Balans alle universele wetten samen te komen.

Het yin-yangsymbool geeft het dynamische, harmonische evenwicht weer tussen yin en yang, waarbij het vrouwelijke yin en het mannelijke yang de tegengestelde en elkaar aanvullende krachten in het universum zijn. De zwarte stip in het witte veld en de witte stip in het zwarte veld geeft bovendien aan dat alles is samengesteld uit zowel yin als yang.

Yin en Yang de complementaire tegenpolen.
Alles in het universum bestaat uit twee tegengestelde maar complementaire principes of kwaliteiten: yin en yang. Yin symboliseert de passieve kant van de natuur, terwijl yang de actieve kant voorstelt. Ze beschrijven eenvoudigweg de twee primaire kwaliteiten waarvan alle bestaande dingen deel uitmaken.
Net als filosofische concepten beschrijven yin en yang poëtisch de dualistische wereld. Niets is helemaal goed of puur, net zoals niets helemaal slecht of zonder goedmakende eigenschappen is. Alles wat bestaat is een mengsel van wat yin en wat yang.

Yin en yang kunnen ook emoties beschrijven. Als je teveel yang bent, is je emotionele toestand boos of explosief. Maar als je te veel yin bent, kun je teruggetrokken of gedeprimeerd raken.

Meditatie.
Als concentratie de yang is van de meditatie ( gefocust, krachtig, indringend), dan is receptief bewustzijn het yin( open, uitgestrekt, verwelkomend).

Yin vertegenwoordigt de vrouwelijke en yang de mannelijke krachten van het universum; Ze moeten in evenwicht zijn om de homeostasis te verkrijgen die nodig is voor gezondheid.

Yin-yangtheorie
Deze theorie stelt dat er twee elementaire typen kracht zijn. Ze zijn tegengesteld en toch onderling afhankelijk. gecombineerd vormen ze een superieure energie - de energie die de oorsprong van het universum is en hier nog steeds doorheen stroomt.

Yang is de mannelijke, stimulerende energie. deze is dynamisch, prikkelend, logisch, schept hoogte en vertegenwoordigt lucht en hemelen. In het Chinese model wordt de yang-energie beschouwd als warm of in staat warmte te produceren.
Yin is de vrouwelijke, remmende energie. Ze is statisch, kalmerend en intuïtief. Ze wordt vertegenwoordigd door de lage punten in het landschap of de natuur en staat voor aarde en ondergrond. Ze wordt beschouwd als koel of in staat koelte te produceren.

Yin en yang kenmerken twee typen chi. Er zijn ook yin- versus yang meridianen en organen.
Als deze uit evenwicht raken, kunnen ernstige gezondheidsklachten ontstaan. Te veel warmte veroorzaakt bijvoorbeeld pijn en ontsteking, te veel kou stagnatie en blokkering. ieder is nodig om de ander in evenwicht te houden; hitte en kou kunnen elkaar verdrijven.

Evenwicht.
Dit evenwicht wordt bereikt door sturing en remming. Soms moet yin verhoogd worden: als we moe zijn en rust nodig hebben bijvoorbeeld. Yin neemt het over om ons te ontspannen.
Yang, of beweging, moet afnemen om deze verschuiving mogelijk te maken. (We kunnen geen dutje doen terwijl we joggen). Het tegengesteld moet optreden als het tijd is om actief te worden. Televisie zitten kijken en chips eten, is een yin-activiteit, maar niet goed voor ons gewicht of onze geest.
Zo is ook niet alle yang gezond; we moeten ook rusten en niet aldoor marathons lopen, zowel geestelijk als lichamelijk.

Het Chinese systeem.
In dit systeem is het hele leven een cyclus van yin en yang, zoals de seizoenen, die voortdurend afwisselen, met de tussenseizoenen voor het evenwicht.
Op zijn hoogtepunt doet één extreem soms een ander ontstaan. De zonnewenden treden bijvoorbeeld op als de zon op zijn noordelijkst of zuidelijkst staat en markeren daardoor een verandering van het licht. 21 december is een laagtepunt voor licht, 21 juni een hoogtepunt. De winterzonnewende is yin of donker en doet yang ontstaan, bij de zomerzonnewende gebeurt het tegengestelde. Dit weerspiegelt de manier waarop ons lichaam van het ene uiterste naar het andere stroomt, in een voortdurende stroom van yin en yang.

Toegevoegd: Bron: http://www.flowyoursoul.com
Laatst gewijzigd door taigitu op 06 mar 2013, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Alle leven is gebaseerd op universele wetten

Bericht door Tardis » 06 mar 2013, 13:02

Bedankt voor het plaatsen taigitu. Wat er staat geschreven over 7 universele wetten klinkt zo gek nog niet, ik kan daar wel in meegaan. Maar daarna zet ik hier en daar toch vraagtekens. Zoals deze:
taigitu schreef:Wet van de vrije wil.
God en de engelen helpen ons alleen als we daarom vragen.
Jaja, God is onze dienaar die al onze wensen in vervulling moet laten gaan, oftewel: éénrichtingsverkeer van God (of het universum, of hoe je het noemen wilt) naar de mens. Ik geloof hier helemaal niets van, volgens mij wordt hier een cruciale fout in de geloofsopvatting gemaakt. Het werkt namelijk helemaal niet. Volgens de statistiek is de uitslag ongeveer 50/50, dus de ene keer zou God het gebed in vervulling laten gaan en de andere keer niet. Sceptici wijzen er op dat er geen meetbare uitslag is die er op wijst dat wel bidden ook maar enig verschil maakt met niet bidden, dus dat God zich niets aantrekt van een gebed, en de sceptici hebben gelijk.

Wat er staat onder het kopje De wet van de Universele Overvloed versta ik als een haast kabbalistische houding t.a.v. alles wat je wenst en overkomt. Maar volgens de leer van de kabbala breng je je wensen in overeenstemming met het universum en onderga je wat op dat moment nodig is, waardoor je diepste wens vrijwel onmiddellijk in vervulling gaat.



Ik ben geen kabbalist, toch begrijp ik goed wat de man in het filmpje bedoelt te zeggen en ik heb de stellige indruk dat hij hier een universele waarheid uitlegt, ook al stelt hij zich een persoonlijke God voor die buiten ons staat en het universum en alles wat daarin gebeurt aanstuurt. Ik geloof niet dat er zoiets als een persoonlijke god bestaat, ik denk meer in termen als een universeel bewustzijn waar ieder individu deel van uitmaakt. Maar goed, iedereen doet zijn best om te verwoorden wat men voelt en denkt. Ik denk dat deze man heel aardig in de buurt komt van hoe het eigenlijk zit, maar misschien zie ik het niet helemaal goed en geef ik hem over X-jaar helemaal gelijk, wie zal het zeggen. Inderdaad is het hele leven het gevolg van allerlei oorzaken, niets gebeurt zomaar. Wat mij glashelder is geworden, is dat je door zelf in actie te komen de wereld om je heen in beweging brengt en naar eigen inzicht alles wat bruikbaar is kunt pakken. Om beeldspraak te gebruiken: in de supermarkt loop je ook langs de rekken om je mandje te vullen met alles wat je wenst, als je stil blijft staan en wacht totdat God je mandje vult kun je wachten tot sintjuttemis en is je keus beperkt tot de producten die recht voor je neus liggen en al het andere wat je wenst blijft buiten je bereik.

Twéérichtingsverkeer, een stroom die op gang komt tussen een individu en het universum, dat is het geheim van succes. Als de intentie zuiver is (volgens de man in het filmpje 'the God-level need') zal de weg naar succes geëffend worden en zal het resultaat heel bevredigend zijn. Als de intentie onzuiver is zal de weg ook geëffend worden, maar het resultaat zal heel onaangenaam zijn.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Alle leven is gebaseerd op universele wetten

Bericht door taigitu » 06 mar 2013, 14:31

Tardis schreef:Bedankt voor het plaatsen taigitu. Wat er staat geschreven over 7 universele wetten klinkt zo gek nog niet, ik kan daar wel in meegaan. Maar daarna zet ik hier en daar toch vraagtekens. Zoals deze:
taigitu schreef:Wet van de vrije wil. God en de engelen helpen ons alleen als we daarom vragen.
Jaja, God is onze dienaar die al onze wensen in vervulling moet laten gaan, oftewel: éénrichtingsverkeer van God (of het universum, of hoe je het noemen wilt) naar de mens. Ik geloof hier helemaal niets van, volgens mij wordt hier een cruciale fout in de geloofsopvatting gemaakt. Het werkt namelijk helemaal niet. Volgens de statistiek is de uitslag ongeveer 50/50, dus de ene keer zou God het gebed in vervulling laten gaan en de andere keer niet. Sceptici wijzen er op dat er geen meetbare uitslag is die er op wijst dat wel bidden ook maar enig verschil maakt met niet bidden, dus dat God zich niets aantrekt van een gebed, en de sceptici hebben gelijk.
Allereerst is voor mij God de Bron of het AL, geen poppetje die ons zit te bekijken, dus heb ik ook niets met die invulling over 'wensen in vervulling gaan'. Het wordt gebruikt als een zakelijke transactie. Zo werkt het universum niet.
Engelen, die met de vleugels, daar kan ik me niet zo goed in vinden. Mensen als engelen die op je pad komen en je helpen om een wens mede te verwezelijken..... ja, die heb ik ontmoet en jij ook zoals ik las. Of dierbare overledenen die je sturing geven als je het nodig hebt...... ja, die ervaring heb ik ook.

Ik heb geloof ik al eens beschreven heb dat als ik iets vanuit mijn hart wens, ik deze wens 'in de kosmos gooi' en erop vertrouw dat het wordt ingevuld. Ik zet geen tijd erop maar verwacht dat het wordt ingevuld op de tijd dat ik eraan toe ben. Ook de manier waarop iets wordt ingevuld laat ik los in vertrouwen. En zo zijn er voor mij heel veel dingen ingevuld op soms heel bijzondere wijze. Dat wil niet zeggen dat ik niet af en toe moest slikken over de uitvoering maar het bleek bij nadere beschouwing wel wat voor mij het gezondste of beste was.

Mensen hebben een wens en denken dan dat die wordt verwerkt op zo'n manier dat er geen klachten over de aflevering zullen zijn. Een perfecte uitvoering.
In een programma op de tv over 'The Secret" was eens een mevrouw die zich een ander huis wenste en ze kreeg ook een ander huis. Daar had ze toch een probleem mee want ze verhuisde naar een stadje dicht bij haar vorige woonplaats. Het probleem deed zich nu voor dat ze haar familie en vriendinnen zo erg mistte dat ze zich in het nieuwe huis niet gelukkig voelde. Dus in haar optiek was haar wens niet goed uitgevoerd, ze was niet gelukkig.

Vrije wil hebben we niet, is een utopie voor mij. We hebben de keuze.

Tardis schreef:Wat er staat onder het kopje De wet van de Universele Overvloed versta ik als een haast kabbalistische houding t.a.v. alles wat je wenst en overkomt. Maar volgens de leer van de kabbala breng je je wensen in overeenstemming met het universum en onderga je wat op dat moment nodig is, waardoor je diepste wens vrijwel onmiddellijk in vervulling gaat.
Ik ben geen kabbalist, toch begrijp ik goed wat de man in het filmpje bedoelt te zeggen en ik heb de stellige indruk dat hij hier een universele waarheid uitlegt. Inderdaad is het hele leven het gevolg van allerlei oorzaken, niets gebeurt zomaar. Wat mij glashelder is geworden, is dat je door zelf in actie te komen de wereld om je heen in beweging brengt en naar eigen inzicht alles wat bruikbaar is kunt pakken. Om beeldspraak te gebruiken: in de supermarkt loop je ook langs de rekken om je mandje te vullen met alles wat je wenst, als je stil blijft staan en wacht totdat God je mandje vult kun je wachten tot sintjuttemis en is je keus beperkt tot de producten die recht voor je neus liggen en al het andere wat je wenst blijft buiten je bereik.

Twéérichtingsverkeer, een stroom die op gang komt tussen een individu en het universum, dat is het geheim van succes. Als de intentie zuiver is zal de weg naar succes geëffend worden en zal het resultaat heel bevredigend zijn. Als de intentie onzuiver is zal de weg ook geëffend worden, maar het resultaat zal heel onaangenaam zijn.
Je wensen in overeenstemming brengen met het universum is voor mij ook juist, het is 'goïng with the flow'. Maar daar zit wel een moeilijkheid in om te 'weten/aanvoelen' wat de flow is. Soms wordt via zijweggetjes geleid en denk je dat je verkeerd zit en wil je afhaken. Of er gebeurt niets, je zit in de wachtkamer. Maar later blijkt dat die rust nodig was (je 'engelen' waren nog niet gearriveerd?) of dat je op die zijweggetjes dingen hebt geleerd die nodig waren om verder te kunnen. En intentie is inderdaad de belangrijkste factor omdat die intense energie het hele project doorstroomt, het is je zuivere contact met het universum.
We kunnen het hele speelveld nooit overzien of kennen, de supermarkt valt voor mij dus af.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie