De verbinding met je persoonlijke spirituele kracht

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

De verbinding met je persoonlijke spirituele kracht

Bericht door taigitu » 12 mar 2013, 09:59

De verbinding

Om in verbinding te komen met je persoonlijke spirituele kracht is het nodig een helingsproces door te maken. Dit proces bestaat uit een aantal fasen.

Weten en leren over jezelf.
- weet wie je bent en waar je vandaan komt.
- zie jezelf als positief en harmonieus, heel alle negativiteit en laat los.
- stel jezelf open om liefde te geven en te ontvangen.
- focus je op je intentie om de verbinding te kunnen maken.
- integreer je hart, ziel en de goddelijke aanwezigheid.
- geloof in je vermogen om naar je goddelijke zelf terug te keren.
- herstel de balans tussen je mentale, emotionele, spirituele, ego en fysieke lichaam.
De lichamen staan voortdurend met elkaar in contact en wisselen inzichten en energie uit, en hun gedachten en gevoelens beïnvloeden hun onderlinge verhouding.

Krachten
Over welke krachten en vermogens beschik je als je verbonden bent?
Je zuivere spirituele kern van wat je bent, is ontstaan uit de goddelijke energiebron,
dus als je daarmee in verbinding staat heb je toegang tot goddelijke krachten.

Dit zijn:

- De kracht van liefde. Je zult het vermogen hebben liefde uit te stralen en naar je toe te trekken zonder bang te hoeven zijn liefde te verliezen, relaties te saboteren of liefdevollle situaties onmogelijk te maken.

- De kracht van wijsheid. Je zult in verbinding staan met een bron van kennis waar je je niet van bewust bent, maar wel degelijk deel van uitmaakt. Deze kennis is te vergelijken met een database waar je doormiddel van je intuïtie contact mee hebt, die je voorziet van inspiratie en ideeën en je helpt keuzen te maken die goed voor je zijn.

- De kracht van creëren. Je zult in staat zijn om alles wat je wilt te manifesteren, alles waar je behoefte aan hebt te visualiseren en naar je toe te trekken. Dit is de goddelijke kracht om vorm te geven aan gedachten. Je zult in staat zijn positieve en gunstige situaties te creëren, in plaats van de destructieve en problematische toestanden die je misschien nu doormaakt.

- De kracht van een doel. Je zult afgestemd zijn op je vrije wil zodat je kiest voor wat goed voor je voelt, je laat je niet meer beïnvloeden door angsten, plichtsgevoel of door wat andere mensen vinden.

- De kracht van de geest. Je psychische krachten zullen toenemen. Dit vergroot je vermogen te helen en de energie van liefde in banen te leiden. Je zult in contact staan met de meesters en de engelen die er zijn om je te helpen en te leiden. Je zult toegang krijgen tot de kracht van het innerlijk zien, waardoor je voorbij de materie kunt kijken: de kracht van het luisteren, waardoor je spirituele wezens zoals engelen kunt horen en met hen kunt communiceren: de kracht van telepathie, waardoor je op intuïtief niveau kunt communiceren. Je zult je bewust zijn van je spirituele verbinding met alles en iedereen.

Uit:The soul Connection Anne Jones
Het dagelijkse leven.

Hoe helpen deze krachten je in het dagelijkse leven en wat geven ze je?

Als je deze krachten hebt ontvangen en ontwikkeld, zorgen ze ervoor dat je
- tevreden bent met jezelf en met je leven en dat je je met de stroom(flow) mee laat voeren, in plaats van je te verzetten
- je gemoedstoestand onder controle hebt
- 'pech' uit je leven bant
- problemen oplost zonder dat je in paniek raakt
- liefde geeft en naar je toe trekt
- je goed voelt en gelukkig bent
- tolerant en begripvol bent ten opzichte van jezelf en de mensen om je heen
- vreugdevol, optimistisch, dynamisch en met 'joie de vivre' leeft
-een gevoel van evenwicht en harmonie in je leven bereikt
- geniet van de kleine dingen in je leven zonder voortdurend naar meer te verlangen
-- in contact staat met je intuïtie: weet wat goed voor je is
- begrijpt hoe je positieve en negatieve aspecten in je leven creëert
- je één voelt met de natuur
- makkelijk in een creatieve flow kunt komen

In verbinding staan heeft invloed op je werk en je bezigheden, wat het ook is. Als je eenmaal geheeld bent en de rol hebt gevonden die bij je past, zul je het gevoel hebben dat je mee gaat met de stroom van het leven.

Voorbeeld: als therapeut of hulpverlener zullen je natuurlijke, helende energieën sterker en effectiever worden. Je zult vanuit je hart werken en je wijsheid gebruiken om aan de behoeften van anderen te voldoen. Je verbinding met de energie van andere mensen zullen je in staat stellen te begrijpen waarom ze zijn zoals ze zijn, zodat je hen kunt helpen te helen en de draad van hun leven weer op te pakken.
Je zult zonder blokkades aan elke vorm van creativiteit uiting kunnen geven. Je staat in verbinding met de universele energieën en je bent in staat om volledig op te gaan in je werk.

Opdracht: heel eerst jezelf en daarna anderen.


Bron: flowyoursoul.com
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De verbinding met je persoonlijke spirituele kracht

Bericht door Vitharr » 12 mar 2013, 12:18

Ik heb in dit kader een blokkade die ik maar niet kan zien. Ik heb hem waarschijnlijk bewust ingebracht en weet ook ongeveer wanneer. Ik heb hier al lang last van en heb er ook zo vaak hulp bij gezocht. Zowel regulier als alternatief. Maar het verloopt steeds hetzelfde.

Als ik begin te praten krijg ik altijd te horen hoe bijzonder ik wel niet ben. Ik wordt dan op een voetstuk gesmeten, overstelpt met complimenten en verteld dat ik geen probleem heb maar de rest van de wereld wel. Dat voed juist mijn probleem. De "hulpverlening" lijkt daar totaal blind voor. Het lijkt wel of ze denken dat je met complimenten alles kunt oplossen.

Maar alle complimenten ter wereld vullen het vacuüm in mijn hart niet op en verzachten ook niet de pijn die het veroorzaakt.

Ik denk daarom dat ik mezelf onwaardig vind. Zoals gezegd begrijp ik hoe en waar dat vandaan kan komen maar als ik de details wil zien zodat ik er aan kan werken wordt alles mistig. Ik worstel hier al 14 jaar mee en kom geen steek verder. Gedrag en omgeving hebben geen enkele invloed, het is puur iets met mijn geest.

Ik herken heel sterk de beschrijving van een psychotrauma;

"Het individu ervaart een beschadigd zelfbeeld, bepaald door de aard van de traumatische gebeurtenis en de weerbaarheid van de persoon, de steun van de sociale omgeving en het handelen van de gemeenschap."

Maar de symptomen die er aan gekoppeld worden ervaar ik dan weer niet?

Iemand enig idee hoe je zoiets aanpakt? Het klinkt misschien gek maar ik heb altijd gehoopt dat mijn "evolutie" mijn nieuwe "ik" sterker zou maken dan degene die de barriere op heeft geworpen. Maar helaas, ik ben 14 jaar terug erg grondig geweest.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De verbinding met je persoonlijke spirituele kracht

Bericht door taigitu » 12 mar 2013, 12:55

Vitharr schreef:Ik heb in dit kader een blokkade die ik maar niet kan zien. Ik heb hem waarschijnlijk bewust ingebracht en weet ook ongeveer wanneer. Ik heb hier al lang last van en heb er ook zo vaak hulp bij gezocht. Zowel regulier als alternatief. Maar het verloopt steeds hetzelfde.

Als ik begin te praten krijg ik altijd te horen hoe bijzonder ik wel niet ben. Ik wordt dan op een voetstuk gesmeten, overstelpt met complimenten en verteld dat ik geen probleem heb maar de rest van de wereld wel. Dat voed juist mijn probleem. De "hulpverlening" lijkt daar totaal blind voor. Het lijkt wel of ze denken dat je met complimenten alles kunt oplossen.

Maar alle complimenten ter wereld vullen het vacuüm in mijn hart niet op en verzachten ook niet de pijn die het veroorzaakt.

Ik denk daarom dat ik mezelf onwaardig vind. Zoals gezegd begrijp ik hoe en waar dat vandaan kan komen maar als ik de details wil zien zodat ik er aan kan werken wordt alles mistig. Ik worstel hier al 14 jaar mee en kom geen steek verder. Gedrag en omgeving hebben geen enkele invloed, het is puur iets met mijn geest.

Ik herken heel sterk de beschrijving van een psychotrauma;

"Het individu ervaart een beschadigd zelfbeeld, bepaald door de aard van de traumatische gebeurtenis en de weerbaarheid van de persoon, de steun van de sociale omgeving en het handelen van de gemeenschap."

Maar de symptomen die er aan gekoppeld worden ervaar ik dan weer niet?

Iemand enig idee hoe je zoiets aanpakt? Het klinkt misschien gek maar ik heb altijd gehoopt dat mijn "evolutie" mijn nieuwe "ik" sterker zou maken dan degene die de barriere op heeft geworpen. Maar helaas, ik ben 14 jaar terug erg grondig geweest.
Het eerste wat ik bij je verhaal voel is dat je door dat ophemelen je opgetild wordt uit de groep. Je wordt apart gezet, als op een eiland, en daardoor mis je dan het gevoel van verbondenheid met de anderen, terwijl je je juist de energie tussen jullie wilt voelen vloeien. Het voelt eenzaam.
Leg ik het naast de begintekst van de topic, dan zou dat zijn bij 'De kracht van een doel'. Zodra je omgeving je wilt 'ophemelen' zou je daar stelling tegen kunnen nemen en bijvoorbeeld de bal terugkaatsen en aanvoeren dat wat ze op dat moment in jou bijzonder vinden, ook in hun aanwezig en/of zichtbaar is. Probeer het zo tot gespreksonderwerp te maken. Focus je op het doel, laat niet toe dat de ander je apart van de ander/groep zet. Kijk eens of dit niet op meer gebieden speelt waar je je macht uit handen geeft aan de ander.
Maar ik kan er helemaal naast zitten.....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De verbinding met je persoonlijke spirituele kracht

Bericht door Vitharr » 12 mar 2013, 13:30

taigitu schreef:Maar ik kan er helemaal naast zitten.....
Maar dat zit je duidelijk niet hoor Taigitu. Mijn gevoel zegt dat het beeld wat je schetst correct is. Het betreft hier voor mijn gevoel echter een symptoom in plaats van een oorzaak. Maar er zitten wel belangrijke aanwijzingen in.

Ik reageer dan ongeveer zoals je stelt. Ik probeer de ander te laten zien dat ik niet zo bijzonder ben. Maar dan laten ze me juist daar staan zodat ze "zichzelf op kunnen trekken". Hoe succesvoller ik ben in het overtuigen van de ander, hoe hoger "het voetstuk" wordt. Dat ik het in dat kader niet prettig vind om de verbondenheid met mijn "hulpverlener" te verliezen is me 100% duidelijk natuurlijk.

Maar ik kom daar denk ik in de eerste plaats omdat ik me al niet verbonden voel. Daar zit ook dat stuk herkenning met "psychotrauma". Ik voel me ook niet verbonden met het gros van mijn omgeving als ik eerlijk moet zijn. Dat is geen onwil o.i.d. want ik maak best makkelijk connecties.

Hier op het forum bijvoorbeeld. Ik praat makkelijk met jou, Gast1, Tammy, Susan, Tardis en wie dan ook. Maar jullie reactie is dan ook heel anders dan in mijn omgeving.

Als ik al een connectie maak met iemand dan vind ik het nog moeilijk om mezelf te zijn. Hier op het forum heb ik dat niet. En dat ligt echt aan dit specifieke forum. Als ik een connectie met iemand heb en ik probeer mijn "pijn" te uiten dan deelt mijn connectie daar vaak in. Ik zie de pijn die dat bij de ander veroorzaakt en voel me dan schuldig. En dan sluit ik me af.

Zo kom ik ook bij hulpverleners terecht. Ik heb ergens de concessie kunnen maken dat ik zo iemand betaal om "mijn last" te delen. Misschien niet 100% eerlijk maar het werkt wel.

Uit dit stukje schrijven kan ik denk ik wel weer concluderen dat ik me niet verbonden voel omdat ik me afsluit om "mezelf" binnen te houden. Deze route ken ik wel. De mist ontstaat wanneer ik wil zien WAT ik precies binnen tracht te houden.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De verbinding met je persoonlijke spirituele kracht

Bericht door Vitharr » 13 mar 2013, 10:41

Taigitu, ik krijg aanwijzingen dat wat ik zoek te maken heeft met mijn tweede chakra. Zoals ik laatst echter aan gaf begrijp ik chakra's nog niet goed.

Kan het zijn dat na een schokkende ervaring een leek als ik, die wel de knoppen weet te vinden, maar niet weet hoe ze heten en waar ze voor dienen, iets aanricht op dat gebied?

Ik las in je stuk over chakra's dat de tweede zich ontwikkeld tussen je 7e en je 14e levensjaar. Tijdens die periode zat ik ook met een aparte verbondenheid. Kan er dan in de ontwikkeling ook iets mis gaan?

De periode tussen mijn 12e en mijn 18e was de beste van mijn leven en die werd weer gekenmerkt door een overschot aan verbondenheid. Toch zat ik nooit echt IN de groep. Ik WERD meer een groep.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De verbinding met je persoonlijke spirituele kracht

Bericht door taigitu » 13 mar 2013, 10:49

Vitharr schreef:Taigitu, ik krijg aanwijzingen dat wat ik zoek te maken heeft met mijn tweede chakra. Zoals ik laatst echter aan gaf begrijp ik chakra's nog niet goed.

Kan het zijn dat na een schokkende ervaring een leek als ik, die wel de knoppen weet te vinden, maar niet weet hoe ze heten en waar ze voor dienen, iets aanricht op dat gebied?

Ik las in je stuk over chakra's dat de tweede zich ontwikkeld tussen je 7e en je 14e levensjaar. Tijdens die periode zat ik ook met een aparte verbondenheid. Kan er dan in de ontwikkeling ook iets mis gaan?

De periode tussen mijn 12e en mijn 18e was de beste van mijn leven en die werd weer gekenmerkt door een overschot aan verbondenheid. Toch zat ik nooit echt IN de groep. Ik WERD meer een groep.
Vitharr, ik ga vandaag weg maar ik kom hier op terug.
Fijne dag,
Taigitu
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De verbinding met je persoonlijke spirituele kracht

Bericht door Vitharr » 13 mar 2013, 17:32

Dank je Taigitu, ik hoop dat jouw dag ook prettig verlopen is.

Sorry dat ik zo veel vragen heb de afgelopen week hoor. :oops:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De verbinding met je persoonlijke spirituele kracht

Bericht door taigitu » 14 mar 2013, 12:26

Vitharr, ik ga een en ander samenvatten in de hoop dat je er wat mee kan.
AfbeeldingAfbeelding
Hierboven een tekening van de aura gelinkt aan de chakra's.
Daarnaast aura-foto's van zowel levende objecten en niet-levende objecten; alles heeft namelijk een energieveld om zich heen en via deze manier van fotograferen wordt dat zichtbaar.
Alles in de kosmos is energie met verschillende trillingsgetallen/frequenties in licht en kleuren. Diverse emoties/frequenties verschillen in kleur (zie video).
Ook gedachten, gevoelens, woorden zijn trillingen met een eigen frequentie.
Dit is o.a. mooi te zien in onderstaande video van de Kirlianfotografie.
Dit is ter verduidelijking hoe aura's en chakra's en de daaraan gekoppelde organen
een systeem vormen op energetisch niveau.

Ieder mens heeft een aura en die is samengesteld uit 7 lagen die ieder op zich weer in verbinding staan met een bepaalde chakra. Dat is op het plaatje boven zichtbaar omdat aura-laag en chakra dezelfde kleur hebben. Chakra's zorgen op hun beurt weer voor een verbinding met bepaalde organen in ons lichaam en die organen hebben ook weer hun bepaalde functies in het lichaam.
Op die manier komt alles in energie van de buitenwereld bij je binnen via je chakra's en wordt dan verwerkt in je fysieke lichaam. Het lichaam kan je bijvoorbeeld pijn laten ervaren in je hart(chakra) als je door je geliefde gekrenkt wordt. Of fysieke problemen in je onderlichaam/motoriek krijgen als je emotioneel steeds onderuit gehaald wordt door een partner. De oplossing zou zijn dat je jezelf uit die situatie haalt maar omdat je daar niet uitloopt zou je moeilijker kunnen gaan lopen. Het werkt soms heel logisch.
Alles in en om je lichaam communiceert dus voortdurend met elkaar op energetisch niveau.

Hoe verloopt dan het een en ander.....?
Voor je geboorte neem je als foetus al informatie op in je lichaam. Je neemt niet alleen DNA mee van beide ouders maar ook stukken herinneringen die opgeslagen liggen in de cellen van je ouders (celgeheugen). In de baarmoeder beleef je de emoties van je moeder mee. Zo kan je energie meekrijgen van blijheid, onzekerheid, van een fikse ruzie. Ook voeding en medicijnen heeft z'n invloed op de foetus zoals bekend. Je komt dus op de wereld met al een pakketje waar van alles in kan zitten. Dat zit al in je basis als je levenslessen gaat leren.
Dat is onderdeel van het lespakket wat je hebt gekozen voor deze incarnatie.

Als je bent geboren begin je aan je ontwikkeling en wel met wat in de eerste chakra is aangegeven:
Beheersing lichaam, stoffelijke processen die de mens in leven houden ,"Ik gericht", instinct. Genegenheid, energie, moed, warmte, lichamelijke kracht, temperament, hartstocht, materialisme, onoverwinnelijkheid, wilskracht, aardgebonden, onveiligheid, bezitsdrang, dierlijk.
Een chakra kan je zien als als een wiel, een tandwiel, de eerste chakra geeft al draaiende zijn energie door aan de 2e chakra en die weer aan de derde chakra.... enz. Wanneer er geen goede basis is gecreëerd in de 1e chakra kan dat door werken in de 2e chakra als een tekort. Dat wil zeggen wanneer er in de eerste zeven jaar van je ontwikkeling niet voldoende voedende aandacht is geweest voor je, bijvoorbeeld doordat je regelmatig te horen kreeg dat je dingen niet kon, dan is er weinig of geen zelfvertrouwen om verder op te bouwen in de volgende periode van 7 jaar, de tweede chakra. Dat kan zich dus uiten in angstig gedrag, niets zelf durven aanpakken, faalangst. Om dat te compenseren kan een kind doorslaan naar de andere kant en zich helemaal richten op zichzelf en zich niets gelegen laten liggen aan de anderen waardoor er geen verbindingen met de ander kunnen worden gelegd.

2e chakra:
Opwekking en gebruik van levensenergie. Belangstelling vanuit eigen belang. Vitaliteit, dynamiek, opbouwend, vrolijkheid, toewijding, meegevoel, trouw, genezing, gezondheid, hartelijkheid, drang tot ontwikkeling, verstand, koppigheid, vertraagde actie.

En zo werk je de verschillende leerfases in je leven af.
Daar gaan bij ieder mens dingen fout in de opvoeding want geen enkel stel ouders is perfect en ook jij zal dat niet zijn. Het zou ook niet logisch zijn omdat we in de verschillende levens die we ingaan ook de verschillende leerfases doorlopen. en we daarin iedere keer een omgeving/situatie kiezen waarin die gekozen lessen kunnen worden beleefd. Zo evolueert de ziel tot alle lessen zijn geleerd. Zou de ziel niets meer te leren hebben zou die ook niet meer incarneren maar een andere dimensie in gaan met weer andere leerprocessen.....
Zie de situaties die je op je levensweg tegenkomt als behorende bij je levenslessen.
Het overkomt je niet toevallig.......

Je zou eens kunnen gaan kijken (introspectie) wat voor gevoel je krijgt bij de situaties waar je over schrijft. En dan niet naar de emotie kijken want dat is het plakkertje dat het denken eraan heeft gegeven maar puur naar het gevoel gaan. Het kan zijn dat er een keer een situatie is geweest waarin dit gevoel is neergelegd. Mocht je niet kunnen herkennen/terughalen wat het was, blijf er dan niet in hangen. Die situatie ligt in je verleden en die kan je ook ERkennen/accepteren zonder dat je het precies weet wat het was. Blijf je het willen ontdekken dan wordt je gevangen gehouden door iets uit je verleden en geef je je macht uit handen. Je zou het symbolisch kunnen verwijderen uit je systeem.... Schrijf uitgebreid op wat je belemmerd in deze, maak er dan een pakketje van en daarna geef je het terug aan de kosmos door het te verbranden. En lukt het de eerste keer niet doe het dan een paar keer.
Ook in dit soort rituelen werkt de energie van/voor heling.

Kijk of je er iets mee kan, ik kan dit je alleen aanreiken, de rest is aan jou.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De verbinding met je persoonlijke spirituele kracht

Bericht door univers » 14 mar 2013, 13:25

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De verbinding met je persoonlijke spirituele kracht

Bericht door Vitharr » 14 mar 2013, 15:09

Bedankt voor je geschenk Taigitu. Mijn eigen visie op de incarnatie van de ziel is nog niet zo ver ontwikkeld als de jouwe maar wel ver genoeg om alles wat je schrijft te kunnen plaatsen. Helder. En ik begin de chakra's en auralagen ook te begrijpen.

2 zaken zijn me hierdoor glashelder. Ik weiger de acceptatie die je beschrijft. Die weigering is het ankertouw, de herinnering zelf is slechts een anker. Dat touw kan los als ik doorgrond waar de "weigering" vandaan komt OF als ik de kwestie accepteer en stop met doorgronden. Het anker zelf mag daar best blijven liggen, als er maar geen touw meer aan vast zit. Ik focuste enkel op het anker zelf.

Wat ik mezelf direct af vroeg is of ik de quote uit de guided meditation in de juiste context interpreteerde. Nu ik je uitleg heb gelezen denk ik eigenlijk meer dat het confronterend was. Vanbinnen begreep ik het waarschijnlijk beter dan ik dacht!

En vervolgens schrijf je dit:
taigitu schreef:En dan niet naar de emotie kijken want dat is het plakkertje dat het denken eraan heeft gegeven maar puur naar het gevoel gaan.
Ietwat geschokt moet ik je eerlijk bekennen dat ik het verschil tussen gevoel en emotie "vergeten" ben. Dat ik dat niet eerder gezien heb verbaasd me enorm. Met dat besef lukt het me gelukkig wel om het alsnog te zien. Lijkt me een sterk, belangrijk punt om snel te repareren!

Taigitu, ik ga er mee aan de slag. Bedankt voor je fantastische bijdrage en de tijd en energie die je in me hebt geïnvesteerd. Ik kan het ook niet beter zeggen dan:

:loveU:

Uit de grond van mijn hart!
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: De verbinding met je persoonlijke spirituele kracht

Bericht door Gast1 » 14 mar 2013, 16:56

Interessant. Kleine herinnering voor mij dat ik me ga focussen op wat hierboven geschreven staat.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De verbinding met je persoonlijke spirituele kracht

Bericht door univers » 14 mar 2013, 16:58

Doe dat Gast1.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De verbinding met je persoonlijke spirituele kracht

Bericht door taigitu » 14 mar 2013, 17:42

Vitharr schreef:
Taigitu, ik ga er mee aan de slag. Bedankt voor je fantastische bijdrage en de tijd en energie die je in me hebt geïnvesteerd.
Graag gedaan Vitharr
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: De verbinding met je persoonlijke spirituele kracht

Bericht door Gast1 » 14 mar 2013, 21:49

Daar gaan we dan:
... alles heeft namelijk een energieveld
Yes, alles 'leeft' in mijn perceptie zoals ik al eerder schreef.
Je neemt niet alleen DNA mee van beide ouders maar ook stukken herinneringen die opgeslagen liggen in de cellen van je ouders (celgeheugen).
Precies, en ook van diens ouders en diens ouders en ... zovoort. Tot helemaal 'aan het begin' ...
Chakra's ...En zo werk je de verschillende leerfases in je leven af.
Ja ...
Zie de situaties die je op je levensweg tegenkomt als behorende bij je levenslessen. Het overkomt je niet toevallig.......
Precies ... Mijn chakra is het derde-oog-chakra. Voor Vitharr en anderen: Sluit je af en luister heel goed. Ik had mijn moment bij 3 minuten en 24 seconden ...



Zo evolueert de ziel tot alle lessen zijn geleerd.
Ah ... Dat schreef je elders al ... Ik schreef dat de ziel niet evolueert maar dat ze perfect is en waarschijnlijk heb ik een andere gedachte bij 'de ziel' ... De ziel is in mij en ik ben de ziel, ze was er al veel eerder en dus was ik er ook eerder (niet in deze vorm) en ik (mijn ziel) zal altijd blijven bestaan en daarom zal ik altijd verder leven (maar niet in deze vorm) ... Ik denk er nog over na wat je hier schrijft.
Je zou eens kunnen gaan kijken (introspectie) wat voor gevoel je krijgt bij de situaties waar je over schrijft. En dan niet naar de emotie kijken want dat is het plakkertje dat het denken eraan heeft gegeven maar puur naar het gevoel gaan. Het kan zijn dat er een keer een situatie is geweest waarin dit gevoel is neergelegd. Mocht je niet kunnen herkennen/terughalen wat het was, blijf er dan niet in hangen. Die situatie ligt in je verleden en die kan je ook ERkennen/accepteren zonder dat je het precies weet wat het was. Blijf je het willen ontdekken dan wordt je gevangen gehouden door iets uit je verleden en geef je je macht uit handen. Je zou het symbolisch kunnen verwijderen uit je systeem.... Schrijf uitgebreid op wat je belemmerd in deze, maak er dan een pakketje van en daarna geef je het terug aan de kosmos door het te verbranden. En lukt het de eerste keer niet doe het dan een paar keer.
Ook in dit soort rituelen werkt de energie van/voor heling. Kijk of je er iets mee kan, ik kan dit je alleen aanreiken, de rest is aan jou.
Ik kan dit alleen maar onderschrijven en schrijf dan ook volop uit ervaring. Ik totaal schreef en herschreef ik ongeveer 2800 pagina's A4 waarbij anderen mij geholpen hebben ... en ik ben nog niet eens op de helft. Uiteindelijk zal het een samenvatting worden van ongeveer 200 pagina's ....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De verbinding met je persoonlijke spirituele kracht

Bericht door Vitharr » 14 mar 2013, 21:54

Gast1 schreef:Ik kan dit alleen maar onderschrijven en schrijf dan ook volop uit ervaring. Ik totaal schreef en herschreef ik ongeveer 2800 pagina's A4 waarbij anderen mij geholpen hebben ... en ik ben nog niet eens op de helft. Uiteindelijk zal het een samenvatting worden van ongeveer 200 pagina's ....
Maar ik neem aan dat die niet bedoelt zijn om in de fik te steken zoals Taigitu in dit kader aan raad? :mrgreen:

Morgen ga ik wat meer met je post doen Gast1. Voor vandaag zit ik vol. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: De verbinding met je persoonlijke spirituele kracht

Bericht door Gast1 » 14 mar 2013, 22:03

Maar ik neem aan dat die niet bedoelt zijn om in de fik te steken zoals Taigitu in dit kader aan raad? :mrgreen:
In eerste instantie heb je gelijk, maar in tweede instantie zou dat best eens kunnen gebeuren. Ken je het 'uitvegen' van de Tibetaanse mandala's ...........................?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De verbinding met je persoonlijke spirituele kracht

Bericht door univers » 15 mar 2013, 01:43

3 minuten en 24 seconden ...
2 min. en 21 sec. herkenning.

Ik zie de bovenste drie chakra's in kleuren die veel donkerder en mooier zijn.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.


Gast1

Re: De verbinding met je persoonlijke spirituele kracht

Bericht door Gast1 » 15 mar 2013, 19:35

Interessant. Wie doet er nog meer mee? Het lijkt mij leuk om te inventariseren en zoals ik al schreef:
Ik had mijn moment bij 3 minuten en 24 seconden ... toen de twee woorden vielen "I see".
Dat moment had ik al meteen en daarna heb ik het hele filmpje beluisterd en me toch gefocust op al dat wat ik hoorde.
Mijn moment bleef.
2 min. en 21 sec.
De opening van het Anja-chakra... Interessant Univers.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De verbinding met je persoonlijke spirituele kracht

Bericht door taigitu » 21 mar 2013, 12:05



The feeling is the prayer

Researcher and author lecturer Gregg Braden from the video 'you can heal your life'
Louise Hay series discusses many of his profound discoveries taken from simple people
around the earth. Good to know info.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie