Zielsliefde en loslaten van persoonlijkheid

Hier kan men onderwerpen plaatsen zoals : wijsheid , inzicht , tarot , orakels enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Zielsliefde en loslaten van persoonlijkheid

Bericht door taigitu » 18 mar 2013, 11:52

Zielsliefde is een levenveranderend fenomeen

Zielsliefde is een fenomeen dat je met iemand kunt ervaren; een combinatie van een ultieme liefde en ultieme confrontatie die beiden ervaren. Het fenomeen is vooral bekend onder de noemer 'soulmates'. De diepe liefde voelt als 'thuiskomen' en als 'het mooiste wat mensen mee kunnen maken', volgens degenen die het ervaren hebben. Het is de diepste liefde die op aarde mogelijk is zeggen velen, liefde die over levens heen gaat.

Zielsliefde is eeuwige liefde.
De ultieme confrontatie met elkaar en het typische gelijktijdige aantrekken en afstoten is om heel snel, heel veel te kunnen leren. Zo'n intense confrontatie is vaak alleen te doorstaan als er ook een mooie kant aan zit; namelijk die diepe liefde. Deze liefdeskant van zielsliefde is veelbesproken en het is een wens van velen om een soulmate te ontmoeten. Het zijn van soulmates van elkaar gaat echter niet zo zeer over romantiek. Door het enorme contrast van de heftige confrontaties in combinatie met de diepe liefde en de keuzes die daarmee samenhangen is een snelle en grote bewustzijnsgroei mogelijk.
De omgang met elkaar is meestal tijdelijk en varieert vaak van een periode van enkele weken tot enkele jaren. De ontmoeting is veelal een levensveranderende ervaring, die de personen meer in verbinding met zichzelf brengt waardoor ze weer dichter bij hun oorspronkelijke levenspad zijn. Je krijgt de ultieme verleiding om te kiezen voor de ander maar het doel van een zielsliefde ervaring is juist om weer te leren kiezen voor jezelf en diezelfde diepe liefde weer in jezelf te ervaren.


Herinneren, hervinden, herenigen
Zielsliefde is intense liefde over levens heen en staat los van persoonlijkheid. Heel diep van binnen kennen we allemaal zielsliefde. Sommingen kunnen het zich weer herinneren uit vorige levens of uit de periode tussen vorige levens. Sommigen hervinden zielsliefde in dit leven en mogen het in dit leven opnieuw ervaren (met alle liefde en commotie die daar vaak mee gepaard gaat). Zielsliefde is niet te creeren, niet te begrijpen, alleen maar te voelen en te ervaren. Het is er of het is er niet. Je zou kunnen zeggen dat je het alleen kunt 'hervaren'. Of je in dit leven nou wel of niet een zielsliefdesrelatie mag hebben, ooit ben je toch weer bij elkaar, wordt je weer herenigd en versmelt je samen weer tot een. Zielsliefde is de diepste liefde op aarde, liefde die over levens heen gaat. Zielsliefde is eeuwige liefde.

Soulmates, zielsverwanten, zielscontacten
Zielsliefde kun je ervaren met verschillende intensiteit. Wanneer je iemand ontmoet kan het zijn dat je een sterk gevoel hebt dat je elkaar al lang kent en zelfs dat het voelt dat je al veel dingen van elkaar weet (herinneren). Dit wordt vaak zielscontact genoemd en soms ervaar je dit wanneer je een sterk oogcontact hebt. Zielscontact kun je met veel mensen hebben. Zielscontact wordt meestal korstondig ervaren, en ieder gaat weer zijn eigen weg.

Zielverwanten hebben dezelfde ervaringen als bij een zielscontact maar zijn vaak op een bepaalde manier verbonden met elkaar, bijvoorbeeld als vrienden of familie of misschien als collega. Ze hebben een meer langdurige verbintenis, vaak om elkaar te helpen met hun 'spirituele' ontwikkeling of om van elkaar te leren (hervinden). Wanneer ze elkaar genoeg geleerd hebben verdwijnt hun verbintenis weer maar ze zoeken elkaar soms weer op in volgende levens. Zielverwantschap wordt meestal maar met een paar mensen ervaren.

Tweelingzielen hebben ook dezelfde ervaringen als bij zielscontact en bij zielsverwantschap maar dan vele malen intenser. Een tweelingziel heb je in principe maar een, hoewel bij uitzondering mensen wel twee van deze ervaringen hebben. Een ontmoeting of relatie met een tweelingziel is zeldzaam en veranderd meestal onomkeerbaar hun leven. Tweelingzielen ervaren een oneindig diep en onvoorwaardelijk liefdesgevoel voor elkaar. Zij zijn een deel van elkaar en voelen zich samen een (herenigen). Het is bijna altijd een bijzonder heftige confrontatie met jezelf en met elkaar. Zo'n heftige confrontatie vaak dat die meestal grote veranderingen in je leven te weeg brengt. Meestal willen tweelingzielen bij elkaar blijven maar vaak lukt dat in de praktijk moeilijk vanwege de heftige confrontaties.

Diepe zielsverwantschap of tweelingzielen worden worden vaak soulmates genoemd. Niet te verwarren met de Amerikaanse interpretatie waar de term soulmate soms al wordt gebruikt als je elkaar voor het eerst gezoend hebt op een date. De amerikaanse term voor tweelingzielen is 'twinflame'.

http://www.kinderenvanhetlicht.blogspot.com
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Zielsliefde en loslaten van persoonlijkheid

Bericht door Susan » 18 mar 2013, 12:13

;P! [clap]
Prachtig en waar, wens iedereen zo'n fenomenale beleving/ervaring toe.

ps
Gewoon even een vraag, niet als kritiek,
waarom dit hier nu geplaatst taigitu, terwijl iemand anders er al veel eerder ook een topic over dit onderwerp geopend heeft? Vind je het daar niet bij passen, dat zou natuurlijk ook kunnen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Zielsliefde en loslaten van persoonlijkheid

Bericht door taigitu » 18 mar 2013, 12:57

Susan schreef:;P! [clap]
Prachtig en waar, wens iedereen zo'n fenomenale beleving/ervaring toe.

ps
Gewoon even een vraag, niet als kritiek,
waarom dit hier nu geplaatst taigitu, terwijl iemand anders er al veel eerder ook een topic over dit onderwerp geopend heeft? Vind je het daar niet bij passen, dat zou natuurlijk ook kunnen.
Ik heb gekeken op 'spirituele zaken' en daar heb ik niets gezien.
Misschien heb ik er overheen gekeken?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Zielsliefde en loslaten van persoonlijkheid

Bericht door Susan » 18 mar 2013, 14:13

Staatbij paranormale zaken.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Zielsliefde en loslaten van persoonlijkheid

Bericht door taigitu » 18 mar 2013, 14:43

Inderdaad, dat maakt deze post min of meer overbodig.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Zielsliefde en loslaten van persoonlijkheid

Bericht door Vitharr » 18 mar 2013, 15:35

taigitu schreef:Inderdaad, dat maakt deze post min of meer overbodig.
Integendeel! Deze post is heeeeeel "bodig". (Is dat een woord? Nee zeker?)
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Zielsliefde en loslaten van persoonlijkheid

Bericht door Susan » 18 mar 2013, 17:54

Vitharr schreef:
taigitu schreef:Inderdaad, dat maakt deze post min of meer overbodig.
Integendeel! Deze post is heeeeeel "bodig". (Is dat een woord? Nee zeker?)
Maar is er al...hoeft toch niet dubbel? Werkt dan verwarrend op de duur.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Zielsliefde en loslaten van persoonlijkheid

Bericht door Vitharr » 18 mar 2013, 18:18

Susan schreef:
Vitharr schreef:
taigitu schreef:Inderdaad, dat maakt deze post min of meer overbodig.
Integendeel! Deze post is heeeeeel "bodig". (Is dat een woord? Nee zeker?)
Maar is er al...hoeft toch niet dubbel? Werkt dan verwarrend op de duur.
Het onderwerp is dubbel, de post is uniek Susan....... :wink:

Het is het laatste puzzelstukje wat ik voor nu "zocht". Het is het antwoord op een vraag die ik niet woordelijk wilde stellen. [clap]
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Zielsliefde en loslaten van persoonlijkheid

Bericht door Susan » 18 mar 2013, 18:25

Vitharr schreef: Het onderwerp is dubbel, de post is uniek Susan....... :wink:

Het is het laatste puzzelstukje wat ik voor nu "zocht". Het is het antwoord op een vraag die ik niet woordelijk wilde stellen. [clap]
Daar ben ik blij om voor jou :grin:
maar dan had je dit stuk bijvoorbeeld óók uniek gevonden op de topic bij het paranormale, waar dus al over dit onderwerp geschreven werd. Doet dan toch niets aan de inhoud af? Er zijn meer dubbele topcs, niet handig bij iets plaatsen en opzoeken, ook overbodig dan volgens mij.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Zielsliefde en loslaten van persoonlijkheid

Bericht door Vitharr » 18 mar 2013, 18:56

Susan schreef:Daar ben ik blij om voor jou :grin:
maar dan had je dit stuk bijvoorbeeld óók uniek gevonden op de topic bij het paranormale, waar dus al over dit onderwerp geschreven werd. Doet dan toch niets aan de inhoud af? Er zijn meer dubbele topcs, niet handig bij iets plaatsen en opzoeken, ook overbodig dan volgens mij.
Volgens mij begrijp je me niet goed Susan. :grin:

Het zoeken werkt bij mij niet goed. Ik blader dus alle topics steeds door. Ik probeer de actieve lijst bij te houden en als ik tijd (en ruimte in mijn hoofd) over heb graaf ik eens door de oudere topics heen.

There is no way dat ik in dit stadium in de rubriek "paranormaal" was gaan bladeren. En, nieuwsgierig, heb ik het na jouw opmerking hier wel gedaan en zag door alle "ruis" het topic zelfs niet toen ik wist dat hij bestond?!?

Toen ik vanochtend de post van Taigitu las wist ik dat ik deze nog nodig had. Ik heb Taigitu in een ander topic een vraag gesteld die in mijzelf begon als de vraag die hier beantwoord wordt.

Vandaar dat IK deze post niet als overbodig beschouw. Het diende zo zijn doel en had niet anders kunnen zijn. De herhaling kwam op exact het juiste moment.

Maar klinisch technisch gezien heb je natuurlijk 100% gelijk. En daarbij, het doel van de actie is reeds bereikt. Het topic is dubbel en overbodig...geworden. Taigitu's handeling was echter zeer "bodig" zoals ik al zei. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Zielsliefde en loslaten van persoonlijkheid

Bericht door Susan » 18 mar 2013, 20:15

Ik heb jou heel goed begrepen hoor Vitharr.
Maar dubbele topics van wie dan ook zeg ik er maar even met nadruk bij, zijn gewoon niet nodig op een forum. Dacht dat dat ook gevraagt was om te voorkomen? Maar misschien geldt dat hier niet, zou ook kunnen natuurlijk. :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Zielsliefde en loslaten van persoonlijkheid

Bericht door Vitharr » 18 mar 2013, 21:09

Susan schreef:Maar dubbele topics van wie dan ook zeg ik er maar even met nadruk bij, zijn gewoon niet nodig op een forum. Dacht dat dat ook gevraagt was om te voorkomen? Maar misschien geldt dat hier niet, zou ook kunnen natuurlijk. :grin:
In het algemeen ben ik het met je eens. Toch kan het soms juist overzichtelijker zijn om het wel te doen. Dat hangt af van je forumbelasting.

Als een nieuw topic geopend wordt onstaat er een dialoog. Op den duur is deze vaak "uitgemolken". Daarom kiezen sommige fora ervoor om zo'n "dood" topic te verwijderen of op slot te gooien. Doe je dat niet dan zou ik zelfs een dialoog met mezelf aan kunnen gaan. :mrgreen:

Maar ik was het al met je eens hoor. :wink:

Ik heb nog wel een vraagske. Oh... wacht, ik krijg er gelijk een mogelijk antwoord bij ook! Ik begreep jou niet goed denk ik nu ineens. Je bedoelt zeker dat Taigitu de bijdrage in het Topic Tweelingzielen had "moeten" plaatsen in plaats van een nieuwe te starten? :oops:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Zielsliefde en loslaten van persoonlijkheid

Bericht door Susan » 18 mar 2013, 21:57

Vitharr schreef: Ik heb nog wel een vraagske. Oh... wacht, ik krijg er gelijk een mogelijk antwoord bij ook! Ik begreep jou niet goed denk ik nu ineens. Je bedoelt zeker dat Taigitu de bijdrage in het Topic Tweelingzielen had "moeten" plaatsen in plaats van een nieuwe te starten? :oops:
Inderdaad hier gaat het om, heel iets simpels, niks bijzonders, haha via een omweg komen we ook wel thuis hoor :-P
En hoeven we ons verder ook niet druk om te maken,
als de moderatoren het prima vinden dat we dubbele topics gaan plaatsen is het mij best, maar niet leuk [think]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Zielsliefde en loslaten van persoonlijkheid

Bericht door Vitharr » 18 mar 2013, 22:33

Susan schreef: Inderdaad hier gaat het om, heel iets simpels, niks bijzonders, haha via een omweg komen we ook wel thuis hoor :-P
En hoeven we ons verder ook niet druk om te maken,
als de moderatoren het prima vinden dat we dubbele topics gaan plaatsen is het mij best, maar niet leuk [think]
Ha ha, ik dacht dat je bedoelde dat de bijdrage zelf dubbel was. :grin: Maar aan de manier waarop ik zelf de vraag beantwoordde zie ik dat ik er niet helemaal bij was. :wink:

Maar toch he... Een "dubbel topic" is voor mij duidelijk wat ik een tijdje geleden met univers had over de meteoriet. Op het onderwerp tweelingzielen is voor mij de scheiding minder duidelijk. Gevoelsmatig vind ik dat wat jij hebt geschreven in de "para-hoek" een eigen topic verdient, evenals wat Taigitu hier schreef. Ik ben zelf best gevoelig voor "ruis" en vind daarom "revivals" halfverwege oude topics onprettig.

Wel een interessant punt wat hier boven komt drijven. Ga ik eens over nadenken. Ik moet nog een proces verbeteren voor mijn opleiding. Wacht, ik denk hardop. :mrgreen:

:loveU:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Zielsliefde en loslaten van persoonlijkheid

Bericht door taigitu » 19 mar 2013, 12:46

7 tips die helpen van zielsliefde te genieten

Zielsliefde is een ervaring, geen persoon

7 tips die helpen van zielsliefde te genieten en om zielsliefde een plaats in je leven te geven.

- Stel je niet afhankelijk op van je zielsliefde (het is jouw leven)
- Je bepaalt zelf hoe je je voelt, het is jouw keuze (niet anderen bepalen dat)
- Leer alles los te laten (dan hou je over wat je zelf bent)
- Kijk naar wat je zelf geleerd hebt en nog leren kunt
- Besef dat alle liefde die je ziet in jezelf zit (de ander spiegelt dat)
- Blijf niet hangen in emoties (emoties zijn reacties op je gedachten)
- Onderneem (maak keuzes, creeer je eigen leven, leer, leef, geniet)

Ze klinken heel makkelijk… Ze zijn voor sommigen heel moeilijk… Elke stap is er een…

Zielsliefde is een ervaring, geen persoon
Zielsliefde is niet je ‘andere helft’ vinden en je daarmee verbinden, maar jezelf vinden en je daarmee verbinden.
Zielsliefde is de ervaring van de eenheid met je eigen ziel en de ervaring van de afhankelijkheid van je eigen persoonlijkheid ‘Als je het mooiste wat je buiten jezelf gevonden hebt kunt loslaten dan vindt je het mooiste in jezelf!’

Als je verdriet hebt om je zielsliefde is dat een keuze, er blij om zijn is ook een keuze. En als je denkt dat je zo’n extreem mooie ervaring nooit meer meemaakt is dat nog geen reden om andere mooie ervaringen uit te sluiten.

De oneindige liefde die zielsliefde spiegelt en het gemis van die spiegel die je aan een persoon had gekoppeld.
Als je de ervaring hebt gehad van zielsliefde met je tweelingziel dan is de kans groot dat jullie niet meer bij elkaar zijn. Maar denken dat jij en je tweelingziel zich nog moeten ontwikkelen en dan weer bij elkaar komen is niet zielsliefde. Dat is voorwaardelijke liefde, niet onvoorwaardelijk. Dat is je persoonlijkheid die de liefde van de ziel afhankelijk maakt van een ander. Dat heeft niets met zielsliefde te maken. Denken dat je alleen die mooie liefdeservaring in een liefdesrelatie met je tweelingziel zult hebben is zielsliefde koppelen aan een persoon. De persoon is iets heel anders dan de ziel. Juist als je de ervaring van zielsliefde hebt gehad dan weet je dat als geen ander.

Dus laat de koppeling van zielsliefde aan een persoon helemaal los en zie het als een ervaring. Dan is je afhankelijkheid weg. En daarmee ook je gevoelens van pijn en verlatenheid die je toeschrijft aan het gemis van die ene persoon.
Als je de koppeling aan een persoon los kunt laten en zielsliefde kunt zien als een ervaring dan kun je zielsliefde leren vinden in jezelf.

Zielsliefde is een-zijn met jezelf, wat je zelf bent.
Je weet nu hoe het voelt!
Als je een kunt zijn met jezelf kun je ook een-zijn met anderen…
En een-zijn met alles.

Bron: google.nl
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Zielsliefde en loslaten van persoonlijkheid

Bericht door Susan » 19 mar 2013, 13:15

Een stukje van Jacob Slavenburg.
We kunnen ons zo aan een ander spiegelen, dat we in die spiegel steeds meer stukjes van ons zelf herkennen.
Dat is de weg van bewustwording, aanvankelijk vaak door confrontatie, in ieder geval door uitwisseling.
We zijn dat ons meestal maar half bewust, gevangen als we zijn in onze beelden en projecties. Het was Jung die de projectie op de ander benoemde met anima en animus.
Licht en duisternis spelen zich af in de menselijke ziel. Ook het mannelijke en het vrouwelijke confronteren elkaar in de ziel. Het zoeken naar de ‘tweelingziel' buiten jezelf houdt het gevaar in die confrontatie uit de weg te gaan. De gedachte aan een 'gedeelde' ziel als onderdeel van een `voorbeschikte' tweeling, kan niet alleen een vlucht uit de dagelijkse werkelijkheid betekenen, het zou ook inhouden dat we als mens niet ‘af’ zouden zijn. We zouden de versmelting niet in onszelf kunnen vinden, maar afhankelijk zijn van die ultieme ontmoeting met de tweelingziel. Uiteindelijk zullen we eens, denk ik, onze spirituele partner vinden. Die partner zijn we namelijk zelf. Daarbij lijkt het minder om een voorbeschikte hemelse tweelingziel te gaan en meer om de spiegeling in de ander als vindplaats van onszelf. De mogelijkheden tot het opdoen van de ervaringen die tot zelfkennis kunnen leiden, worden ons aangereikt door ‘nevenzielen’. Met deze verwante zielen mogen we werken aan onze ontwikkeling. Om wellicht, zoals dat bij de grondlegger van het neo-platonisme Plotinus geschiedde, tot het besef te komen dat we deel uitmaken van dezelfde grote eeuwige oerziel. De mens heeft daarin een plaats in een bewustwordingsproces.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie