Het venus project

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Gast1

Re: Het venus project

Bericht door Gast1 » 07 jul 2020, 17:18

Mooi om van jullie te lezen Kristof en Vitharr. ;P!

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Het venus project

Bericht door Kristof Piessens » 07 jul 2020, 17:41

Maar toch al een alternatief in opbouw, gegarandeerde aanzienlijke co2 reductie in de manier waarop de bouw met energieverlies van de grondstoffen meebracht, dat wil zeggen dat er minder volk voor nodig is om een gewenst huis(je) te bouwen, gewoon 1 toestel dat lokaal van verscheidene oppervlaktegroottes als een 3D printer werkt.
En eigenlijk gaat dit over de toekomst, stel dat je op die manier heel wat erfgoed wil bewaren kun je door middel van een 3D printer deze namaken of een bekisting rond de gevels en de werkelijke muren in een museum over "Architectuur: Doorheen de geschiedenis."
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Het venus project

Bericht door Vitharr » 07 jul 2020, 20:51

Die 7 miljard mensen weerhouden je er gelukkig niet van om kansen te zien maar wel om ze te realiseren als ze ook diezelfde mensen betreffen. Wat de huidige samenleving belangrijk vind wordt momenteel flagrant duidelijk en het is niet een maatschappij zoals gusteman in een ander topic al aangaf. En zonder maatschappij zie ik niet in hoe ambitieuze doelen als het venus project gerealiseerd kunnen worden.

Zelf kun je natuurlijk wel ontwikkelen. Maar spiritueel bekeken moet eenieder zijn eigen keuzes kunnen maken en daar horen ook de keuzes bij die we als 'dom' betitelen. Ze zijn onderdeel van een hele lange weg...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Het venus project

Bericht door Kristof Piessens » 08 jul 2020, 00:37

Vitharr schreef:
07 jul 2020, 20:51
Die 7 miljard mensen weerhouden je er gelukkig niet van om kansen te zien maar wel om ze te realiseren als ze ook diezelfde mensen betreffen. Wat de huidige samenleving belangrijk vind wordt momenteel flagrant duidelijk en het is niet een maatschappij zoals gusteman in een ander topic al aangaf. En zonder maatschappij zie ik niet in hoe ambitieuze doelen als het venus project gerealiseerd kunnen worden.

Zelf kun je natuurlijk wel ontwikkelen. Maar spiritueel bekeken moet eenieder zijn eigen keuzes kunnen maken en daar horen ook de keuzes bij die we als 'dom' betitelen. Ze zijn onderdeel van een hele lange weg...
Kun je een voorbeeldje geven van een 'domme ' betiteling ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Het venus project

Bericht door Vitharr » 08 jul 2020, 00:45

Geen 'domme betiteling' maar betiteld als dom; Bleekwater drinken omdat men de veronderstelde voordelen op gebied van weerbaarheid tegen COVID-19 verlangt maar daarbij de bekende nadelen negeert bijvoorbeeld.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Het venus project

Bericht door Gast1 » 08 jul 2020, 08:46

Vitharr schreef:
07 jul 2020, 20:51
Die 7 miljard mensen weerhouden je er gelukkig niet van om kansen te zien maar wel om ze te realiseren als ze ook diezelfde mensen betreffen.
Wat de huidige samenleving belangrijk vind wordt momenteel flagrant duidelijk en het is niet een maatschappij zoals gusteman in een ander topic al aangaf.
En zonder maatschappij zie ik niet in hoe ambitieuze doelen als het venus project gerealiseerd kunnen worden.

Zelf kun je natuurlijk wel ontwikkelen. Maar spiritueel bekeken moet eenieder zijn eigen keuzes kunnen maken en daar horen ook de keuzes bij die we als 'dom' betitelen.
Ze zijn onderdeel van een hele lange weg...
En met wel een heel grote waarschijnlijkheid zijn projecten om doelen als 'het Venus project' gepredestineerd om op niets uit te lopen.
Uit de tekst van Ella Ster van de link:
Een wereld zonder armoede, geweld en uitbuiting. Het is geen utopie, maar een zeer haalbaar plan.
Op papier en in theorie wel, maar voor het overige ... hoe spijtig dan ook, kunnen we dit vergeten.
Utopia pur sang.
Helaas.

Iets dergelijks heeft de mensheid nog nooit voor elkaar gekregen en dat zal de mensheid ook niet lukken.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Het venus project

Bericht door Kristof Piessens » 08 jul 2020, 12:03

Pierre, een venijnig steekje weer ?

Je haalt in het rood aangehaalde citaatje aan dat het haalbaar is maar niet voor elkaar zal gekregen worden ?

Daar is denk ik alleen nog een omslag voor nodig, als dat gebeurd is, moet het eerst nog inzinken voordat de praktijk tot ontwikkeling komt van het nieuwe leven en werken.

Maar heb wat zitten lezen en denk dat de de kerkelijke issue nog steeds aan de gang is door de schisma's van afgescheurde stromingen die ontstaan zijn tijdens de middeleeuwen.

Die verdeeld(heid - heden) is te sterk gefragmenteerd waardoor eenheid geen vanzelfsprekendheid is.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Het venus project

Bericht door Kristof Piessens » 08 jul 2020, 12:17

Bedoel maar, er was een plan om van de verschillende talen terug 1 gemeenschappelijke taal te maken, de standvastigheid is dus kerkelijk bedeeld, maar daarvoor moet je nagaan of de planeten in een gunstige stand staan om daarvan optimaal van te genieten.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Het venus project

Bericht door Vitharr » 08 jul 2020, 12:17

Verdeeldheid vind ik nu precies de illusie waar een omslag voor nodig is.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Het venus project

Bericht door Gast1 » 08 jul 2020, 14:37

Kristof Piessens schreef:
08 jul 2020, 12:03
Pierre, een venijnig steekje weer ?
Een 'venijnig' steekje 'weer'?
Waarom is dit een venijnig steekje kristof?
En 'weer' lees ik zelfs, waar deed ik dat dan eerder?
Kun je me dat uitleggen? Dit is wat ik eerder schreef:
Gast1 schreef:
07 jul 2020, 17:18
Mooi om van jullie te lezen Kristof en Vitharr. ;P!
... maar nu schrijf ik: Niet zo mooi om van jou te lezen Kristof! [burn] ... (grapje *1* )
Kristof Piessens schreef:
08 jul 2020, 12:03
Je haalt in het rood aangehaalde citaatje aan dat het haalbaar is maar niet voor elkaar zal gekregen worden ?
Nee, dat is niet zo Kristof, zie ... dit is wat ik schreef:
Gast1 schreef:
08 jul 2020, 08:46
Uit de tekst van Ella Ster van de link:
Een wereld zonder armoede, geweld en uitbuiting. Het is geen utopie, maar een zeer haalbaar plan.
Ik schrijf dus helemaal niet dat het haalbaar is, integendeel.
Dit is wat ik (wel) schreef:
Gast1 schreef:
08 jul 2020, 08:46
Op papier en in theorie wel, maar voor het overige ... hoe spijtig dan ook, kunnen we dit vergeten.
Utopia pur sang.
Helaas.

Iets dergelijks heeft de mensheid nog nooit voor elkaar gekregen en dat zal de mensheid ook niet lukken.
... en als laatste:
Kristof Piessens schreef:
08 jul 2020, 12:03
Die verdeeld(heid - heden) is te sterk gefragmenteerd waardoor eenheid geen vanzelfsprekendheid is.
Doordat er juist verdeeldheid is en dus ook geen 'eenheid', is het vanzelfsprekend dat het Venus project gepredestineerd is om op niets uit te lopen.

Maar ook dat schreef ik al.
Gast1 schreef:
08 jul 2020, 08:46
En met wel een heel grote waarschijnlijkheid zijn projecten om doelen als 'het Venus project' gepredestineerd om op niets uit te lopen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Het venus project

Bericht door Kristof Piessens » 11 jul 2020, 09:36

Sorry, er is een vergissing gaande, heb het zo een beetje anders bedoeld dan dat het opgenomen werd als aanvallend en zo ook overkwam...

Wou op een grappige ironische wijze uitdrukken 'met dat venijnig steekje' dat je in een bericht het wel een goed idee vindt maar op niets zal uitlopen.
Positief beginnen en negatief eindigen in je bericht dus.

Maar eigenlijk ligt er nog een andere addertje onder het gras, de omslag gebeurd niet zolang de mensen hun eigen vermogen(s) leren gebruiken voor wat ze echt waard zijn, het addertje zie ik ook in de huidige manier van samenleven, het hoeft geen revolutie te worden want dat is juist wat ze nodig hebben om reacties af te stemmen op gewelddadigheid.

De link die ik maak heeft te maken met de vijver die ze manipuleren, liegen, uitlokken noemen, men vraagt zich af of de waarheid van onze wereld gegrondvest is in een geschiedenis die eigenlijk een agenda bevat die niet van de mensheid is en daar zit hem de knoop, wanneer gaan wij de mensheid eens eindelijk zeggen, genoeg is genoeg, wij hebben nu de kans om er tegenin te gaan en gewoon niets te doen, hoe langer de mensheid dat doet kunnen deze wezens die een gesloten systeem voorstaan hunzelf afsnijden van een droom dat hen de macht heeft gegeven keer op keer een echt heersers en slaven systeem in stand te willen houden opgeven, immers wij (mensheid) hebben in al die millennia zich laten gebruiken tot een geschiedenis dat niet echt van de mensheid is, grotendeels heeft het ook te maken met de zes types mensen, van de laatste in rang nog inspanning hebben te doen om zichzelf te veranderen in het beste geval zijn ze bevangen door die wezens.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Het venus project

Bericht door Kristof Piessens » 11 jul 2020, 09:55

Wij de mensheid, leven in een gesloten systeem dat een bepaalde doel dient, ongewild betalen wij er aan mee om onze levens te laten leiden door leiders die mogelijk zijn bevangen in het alliën verhaal...

En er is nog iets het bestaan er van wordt ontkent door de mensheid zelf, alleen wij zijn nog niet in staat in te zien dat diezelfde aliëns niet willen dat dit ontmaskerd word want dat zou hun bestaan aantonen en dat er 1 of meerdere groepen van die wezens gebieden manipuleren of sturen op onze wereld om zichzelf te kunnen manoeuvreren in een bevoorrechte positie, op die wijze willen die juist dat de mens voor altijd in de ketenen gelegd kunnen worden, het verwaarlozingsmechanisme is uitgerold heel zichtbaar op onze wereld en in de basisbeginselen van de rechten en plichten van de mens op deze wereld compleet genegeerd kunnen worden.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: Het venus project

Bericht door Gast1 » 11 jul 2020, 10:25

Kristof Piessens schreef:
11 jul 2020, 09:36
Sorry, er is een vergissing gaande, heb het zo een beetje anders bedoeld dan dat het opgenomen werd als aanvallend en zo ook overkwam...

Wou op een grappige ironische wijze uitdrukken 'met dat venijnig steekje' dat je in een bericht het wel een goed idee vindt maar op niets zal uitlopen.
Positief beginnen en negatief eindigen in je bericht dus.

Maar eigenlijk ligt er nog een andere addertje onder het gras, de omslag gebeurd niet zolang de mensen hun eigen vermogen(s) leren gebruiken voor wat ze echt waard zijn, het addertje zie ik ook in de huidige manier van samenleven, het hoeft geen revolutie te worden want dat is juist wat ze nodig hebben om reacties af te stemmen op gewelddadigheid.

De link die ik maak heeft te maken met de vijver die ze manipuleren, liegen, uitlokken noemen, men vraagt zich af of de waarheid van onze wereld gegrondvest is in een geschiedenis die eigenlijk een agenda bevat die niet van de mensheid is en daar zit hem de knoop, wanneer gaan wij de mensheid eens eindelijk zeggen, genoeg is genoeg, wij hebben nu de kans om er tegenin te gaan en gewoon niets te doen, hoe langer de mensheid dat doet kunnen deze wezens die een gesloten systeem voorstaan hunzelf afsnijden van een droom dat hen de macht heeft gegeven keer op keer een echt heersers en slaven systeem in stand te willen houden opgeven, immers wij (mensheid) hebben in al die millennia zich laten gebruiken tot een geschiedenis dat niet echt van de mensheid is, grotendeels heeft het ook te maken met de zes types mensen, van de laatste in rang nog inspanning hebben te doen om zichzelf te veranderen in het beste geval zijn ze bevangen door die wezens.
:oops:

Wat een lieve post Kristof, dank je wel hiervoor.
Enkel de eerste zin was al voldoende geweest.

Ik raakte (omdat ik jouw posten wél serieus neem) een heel klein beetje on onbalans om dat ik het niet anders kon lezen dan dat het er stond.
Nu weet ik dat je het anders bedoelt ...

:hands:

Het allerbelangrijkste en het meest waardevolle aan deze post is jouw 2e en 3e alinea, waarmee je de spreekwoordelijk pijl in de bekende roos schiet. :post:

Graag herhaal ik 'de zes types mensen' waar je hier op doelt:
Kristof Piessens schreef:
05 jun 2020, 07:17

https://mariamagdalenaenjezus.nl/openba ... -op-aarde/

1. Deze persoon is in harmonie met zichzelf en met de natuur. Ze houdt onvoorwaardelijk van zichzelf, van anderen en van de Aarde. Ze stelt de Aarde centraal in wat ze schept en handelt met respect voor andere wezens. Ze heeft vrede met zichzelf en met haar leven en heeft het Goddelijke in zichzelf en om zich heen herontdekt. Ze is een bewust levend instrument voor het stromen van liefde naar zichzelf, de omgeving en de Aarde.


2. Deze persoon heeft zichzelf en een eigen weg op Aarde gevonden. Hij voelt zelfliefde en zelfacceptatie en aanvaardt het leven als mens. Deze man heeft vrede en respect voor zijn dierbaren en omgeving en leeft als een bewust Schepper. Hij heeft in deze fase innerlijke ruimte gecreëerd om de relatie met de Aarde te verkennen en in zijn hart toe te laten. Hij is eraan toe om hierin verder te groeien en richt zijn aandacht op het zich overgeven aan zijn groeiproces. Zijn liefde is in hemzelf verankerd en er ontstaat ruimte voor een liefdevolle interactie met zijn omgeving.


3. Deze persoon is de rollen van dader, slachtoffer en redder voorbij. Zij is bereid om naar zichzelf te kijken en verantwoordelijkheid te nemen voor haar eigen creaties. Ze is leergiering en staat open om beter te leren scheppen. Ze heeft ervoor gekozen om zichzelf te vergeven en te omarmen en wil liefde in haar leven toelaten. Zij verankert zichzelf in haar eigen kracht en wordt niet door macht aangetrokken. De Aarde is een verkenningsveld waarin deze persoon zichzelf opzoekt. Zij heeft respect voor de Aarde en heeft zich aan soms wel en soms niet aan de Aarde overgegeven.


4. Deze persoon beschouwt de wereld als een oneerlijke plek waar mensen daders en slachtoffers zijn. Deze laatsten moeten gered worden en dat is de rol die deze man voor zichzelf heeft gekozen en aangenomen. Hij vindt voldoening in het eigen leven door medemensen, die in zijn ogen slachtoffers zijn, te redden en de daders te veroordelen en te straffen. Hoewel dit ogenschijnlijk een nobele houding is, heeft hij slachtoffers en daders nodig om zijn gekozen redderpositie in het leven te kunnen handhaven. Deze basishouding houdt ook de anderen vast in een dualistische rol. Vanuit de redderrol neemt deze persoon weinig verantwoordelijkheid voor het eigen leven en zoekt een gevoel van eigenwaarde in zijn behulpzame rol. Deze mens is zelfs bereid om macht uit te oefenen om een andere te redden. Hij is op zoek naar zelfliefde en zelfwaardering door middel van anderen die volgens hem gered moeten worden. Hij neemt zijn relatie met de Aarde mee in dit proces en beschouwt ook de Aarde als een dader of een slachtoffer.


5. Deze persoon veroordeelt zichzelf en keurt zichzelf af. Zij Is ontevreden over wie zij is, met het eigen leven en met haar levenscreaties. Zij plaatst zichzelf vaak in een slachtofferrol en weigert uit die rol te stappen. Vanuit deze positie manipuleert zij de eigen omgeving. Deze persoon is niet bereid om naar zichzelf te kijken en de gevolgen van de eigen creaties en keuzes te aanvaarden. Ze gebruikt een manipulatieve machtsuitoefening om de eigen pijn te maskeren. De wereld en de anderen zijn er volgens haar verantwoordelijk voor en zelfs schuldig aan van wat er in haar leven gebeurt en is gebeurd. Ook de Aarde kan door haar als dader worden gezien. Haar opvattingen kunnen tot agressie leiden. Zij laat liefde niet gemakkelijk in haar leven toe.


6. Deze persoon is in strijd met zichzelf. Hij voelt zich ontevreden met zichzelf en met de eigen levensomstandigheden. Hij is vaak boos en agressief. Deze persoon zoekt naar controle en macht om de eigen problemen op te lossen. Hij aarzelt niet om agressie en onderdrukking te gebruiken om zijn doelen te bereiken en is bereid om zelfs machtsmiddelen zoals zwarte magie bij zijn ‘strijd’ te gebruiken. Hij bevindt zich veelal in een daderrol. Hij heeft het bewuste contact met zijn hart, Ziel en Hogere Zelf expres geblokkeerd en misbruikt regelmatig de Aarde voor zijn eigen plannen. Deze persoon laat geen ruimte voor liefde in zichzelf toe.”

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Het venus project

Bericht door Vitharr » 11 jul 2020, 12:30

Die 6-types-mensen visie komt op mij zo boomknuffelig over. Ik zie 2 types mensen, zij die op zelfservice gericht zijn en zij die op altruïsme gericht zijn. Goed en kwaad zijn menselijke concepten en een kwestie van perceptie. Ik geloof in een-heid. Daarom haak ik al af bij opmerkingen als deze:
Deze persoon is in harmonie met zichzelf en met de natuur.
Die hele zin benadrukt de illusie van afgescheidenheid. Het klinkt alleen mooi. De mens is één met de natuur. Het idee dat de natuur naast de mens staat veroorzaakt nu juist zoveel onbalans. Conceptualisering.. Het leek zo duidelijk maar leidt tot vervreemding is gebleken.

Wat is die natuur waar in de quote over gesproken wordt eigenlijk? Valt daar het doden van prooi onder? Een vulkaanuitbarsting? Een Supernova? De Big Bang? Dat is een wel hele heftige Harmonie dan! :mrgreen:



Thunder in paradise en toch zoveel wijsheid...

Voor de tere oortjes onder ons:
Rise into the light, set flame to the night
Sick of being told how to run your life
Their rules
Their schools
Empty words that promise so much
The present status quo remains untouched

If you want the world
Use your mind
Take control
Feel the strength
Rise from within
If you really want it, the world is yours

Every empire was raised by the slave
Built through the ages, you can destroy it in a day
Turn the page
Unleash your rage
Burn their golden cage and walk away
On your path towards ultimate power

If you want the world
Use your mind
Take control
Feel the strength
Rise from within
If you really want it, the world is yours

Straining at the leash
Foaming at the mouth
No more subservience
Justice will be done

There was only so much
You could take
There…

Controle over perceptie. Daar ligt de sleutel. Voor die 6 mensen van jullie en de 2 van mij. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Vitharr op 11 jul 2020, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Het venus project

Bericht door Gast1 » 11 jul 2020, 13:58

Afbeelding ... :mrgreen:

Momenteel staat deze muziek bij mij op de achtergrond (even opnieuw aangezet):


Gast1

Re: Het venus project

Bericht door Gast1 » 12 jul 2020, 09:39

Vitharr schreef:
11 jul 2020, 12:30
Die 6-types-mensen visie komt op mij zo boomknuffelig over.
Dat zal bij de een boomknuffelig over komen en bij de ander niet.
Bij mij komt het niet zo over, maar dat kon je wel raden ...
Vitharr schreef:
11 jul 2020, 12:30
De mens is één met de natuur.
Neen, dat is de mens niet. :mrgreen:
Vitharr schreef:
11 jul 2020, 12:30
Het idee dat de natuur naast de mens staat veroorzaakt nu juist zoveel onbalans.
Het genus mens is een Natuurproduct.
Zelf meen ik op te merken dat de mens zich niet naast, maar boven de natuur (en al wat is) geplaatst heeft.
De mens gebruikt en misbruikt de Natuur en mismaakt die Natuur dan ook.
De mens zelf noemt dat cultuur.

Zoals je dan ook schrijft:
Vitharr schreef:
11 jul 2020, 12:30
Het leek zo duidelijk maar leidt tot vervreemding is gebleken.
:wink:
Vitharr schreef:
11 jul 2020, 12:30
Wat is die natuur waar in de quote over gesproken wordt eigenlijk?
?
Vitharr schreef:
11 jul 2020, 12:30
Valt daar het doden van prooi onder?
Yep!
Vitharr schreef:
11 jul 2020, 12:30
Een vulkaanuitbarsting?
Yep!
Vitharr schreef:
11 jul 2020, 12:30
Een Supernova?
Yep!
Vitharr schreef:
11 jul 2020, 12:30
De Big Bang?
Yep!
Vitharr schreef:
11 jul 2020, 12:30
Dat is een wel hele heftige Harmonie dan! :mrgreen:
... dat is maar net hoe je het bekijken wilt. :wink:

Plaats reactie