9 roedels en 39 welpen: zo gaat het nu met de wolf in Nederland
- Witte wel
- Wetenschapper
Re: 9 roedels en 39 welpen: zo gaat het nu met de wolf in Nederland
Zo, drie minder.
Geleuvde gij dâ zelluf?
- Tammy
- Forumbeheerster
En 5 wandelen vanuit Duitsland gewoon hier weer naar binnen.
Je denkt toch niet Witte wel dat ze het bordje verboden toegang kunnen lezen he ?
Een herfstgrapje van mij terwijl ik het liedje van Roodkapje aan het neuriën ben op deze waaierige dag.
Je denkt toch niet Witte wel dat ze het bordje verboden toegang kunnen lezen he ?
Een herfstgrapje van mij terwijl ik het liedje van Roodkapje aan het neuriën ben op deze waaierige dag.
Somewhere, something incredible is waiting to be known.
Carl Sagan.
- MetalPig
- "Oh no, not again."
- Tammy
- Forumbeheerster
Boeren maken weinig gebruik van subsidies om vee te beschermen tegen wolf: ‘Sommigen worden bedreigd’
Veehouders die subsidie kunnen krijgen voor de bescherming van hun dieren tegen de wolf, maken hier nog niet veel gebruik van. Slechts de helft van het beschikbare budget voor de subsidieregelingen is uitgekeerd, blijkt uit een rondgang van het ANP. Volgens experts komt dat mede doordat boeren die wel gebruik maken van de subsidies, worden bedreigd.
Lees verder via link :
https://www.ad.nl/binnenland/boeren-mak ... ~a661251a/
>>>>>>>>>>>>>>>>>
Boeren worden bedreigd als ze gebruik maken van subsidies om hun vee te beschermen ?
Mijn hemel wat een wereld toch tegenwoordig.
Ik vind het goed dat ze worden geholpen om de wolf tegen te houden met wolfwerende rasters.
Hoe kan je daar nu op tegen zijn.
Carl Sagan.
- Fenna
- Kletskous
Een heleboel boeren maken geen gebruik van subsidies omdat ze alsnog bakken geld bij moeten leggen.
- Tammy
- Forumbeheerster
Maar waarom worden boeren die er wel gebruik van maken bedreigd Fenna ?
Carl Sagan.
- Fenna
- Kletskous
Blijkbaar omdat de ene boer het niet eens is met de ander zo als in het artikel te lezen is.
Je hebt boeren die liever hun schapen laten doodbijten omdat zij daarmee menen sterker te staan in hun standpunt voor afschot.
Als ik veeboer was, zou ik wel gebruik maken van de regelingen en zou desondanks toch voor afschot zijn.
Maar dan anders wat. De geboden maatregelen die gebruikt worden helpen niet.
Wolfwerende hekken helpen niet omdat ze te laag zijn. Zo'n hek moet minstens 2 meter hoog zijn want anders springt de wolf er met gemak overheen en het niet behoorlijk diep worden ingegraven, anders graven ze zich onder het het door.
Zie onderstaand filmpje in link hoe gemakkelijk wolven over een hoog hek springen.
De waarschuwing dat het een art. voor leden is kan je gewoon wegklikken en het filmpje kijken.
https://www.gelderlander.nl/ede/wolf-ma ... &auth_rd=1
- Tammy
- Forumbeheerster
Fenna schreef :
Wat de ander doet ook, bedreigingen zijn totaal niet nodig.
Bedankt voor het filmpje, die hekken werken dus voor geen meter.
Te laag zoals je zegt Fenna.
Moeten ze dus veel hoger maken.
Wat de ene boer op zijn eigen land doet is aan de boer zelf.Blijkbaar omdat de ene boer het niet eens is met de ander zo als in het artikel te lezen is.
Je hebt boeren die liever hun schapen laten doodbijten omdat zij daarmee menen sterker te staan in hun standpunt voor afschot.
Wat de ander doet ook, bedreigingen zijn totaal niet nodig.
Bedankt voor het filmpje, die hekken werken dus voor geen meter.
Te laag zoals je zegt Fenna.
Moeten ze dus veel hoger maken.
Carl Sagan.
- Fenna
- Kletskous
Maar zie je het al gebeuren, hekken van 2 meter hoog?
Dan krijg je een gevoel dat Nederland één grote gevangenis is.
Ik noem Nederland al een gesloten inrichting, maar dat zou het gevoel alleen maar versterken.
Het beste zou zijn dat boeren hun vee s'nachts op stal zetten, want de meeste aanvallen gebeuren tijdens het schemer en donker.
Uiteraard zijn er boeren die ook dat niet willen omdat het ze geld kost en vee in de wei laten staan is goedkoper, maar ik vind het de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de dieren om er voor te zorgen dat de dieren veilig zijn.
Ik denk dat deze boeren snel zouden gaan bouwen aan een stal als de overheid stopt met het vergoeden van gedode dieren omdat er financieel niets met te halen valt.
Nu komt het op ons bordje als belastingbetaler want jij een ik betalen de onnodig gedode schapen.
- Tammy
- Forumbeheerster
Fenna schreef :
En die twee meter hoge hekken is ondanks dat het lelijk is misschien toch noodzakelijk, want op onderstaand bericht zie je dat ze ook aanvallen overdags.
>>>>>>>>>>>>>>
Wolf doodt pony in weiland Wekerom: ’Daarna liep hij rustig door de tuin’
WEKEROM - In de Gelderse plaats Wekerom is zaterdagochtend een pony gedood in een weiland, volgens de gemeente Ede door een wolvenaanval. De pony stond in een weiland aan de Roekelseweg, in het buitengebied van het dorp bij Ede. „Daarna liep hij rustig door de tuin, waar mijn neefjes en nichtjes op dat tijdstip normaal gesproken spelen”, zegt Bert van Roekel in een bericht op X. „Ik zal jullie de gruwelijke foto’s besparen...”
Lees verder via link :
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1591717 ... or-de-tuin
Ik vind het ook de verantwoordelijkheid van de eigenaren om de dieren veilig te houden.Uiteraard zijn er boeren die ook dat niet willen omdat het ze geld kost en vee in de wei laten staan is goedkoper, maar ik vind het de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de dieren om er voor te zorgen dat de dieren veilig zijn.
En die twee meter hoge hekken is ondanks dat het lelijk is misschien toch noodzakelijk, want op onderstaand bericht zie je dat ze ook aanvallen overdags.
>>>>>>>>>>>>>>
Wolf doodt pony in weiland Wekerom: ’Daarna liep hij rustig door de tuin’
WEKEROM - In de Gelderse plaats Wekerom is zaterdagochtend een pony gedood in een weiland, volgens de gemeente Ede door een wolvenaanval. De pony stond in een weiland aan de Roekelseweg, in het buitengebied van het dorp bij Ede. „Daarna liep hij rustig door de tuin, waar mijn neefjes en nichtjes op dat tijdstip normaal gesproken spelen”, zegt Bert van Roekel in een bericht op X. „Ik zal jullie de gruwelijke foto’s besparen...”
Lees verder via link :
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1591717 ... or-de-tuin
Carl Sagan.
- Fenna
- Kletskous
Ik zag het gisteren in een of ander nieuwsprogramma.
Was geen prettig gezicht zoals de pony opengescheurd was, maar zo werkt en wolf, ze beginnen zachte buik en darmen omdat daar het half verteerde gras e.d. groenvoer zit wat zij zelf niet kunnen verteren, maar wel nodig hebben als voedingsstoffen.
Wat heel veel mensen niet weten is dat wolven ook bessen e.d eten, maar dat is uiteraard niet het hoofdmenu.
--------
Alle theorieën van de 'wolvendeskundigen' zijn de afgelopen tijd teniet gedaan en helaas heb ik gelijk gekregen.
Als ik die beelden zie van de roedel in Ede, dan mag je hopen deze nooit tegen te komen als volwassen mens alleen, want dan ben je de lul.
Ze sluiten je in en vallen je van achteren aan.
Zelfs een enkele wolf schuwt het niet om een volwassene aan te vallen.
Zie dit artikel.
En deze zelfde roedel heeft al zoveel vertrouwen dat het ook overdag jacht alleen geen ik daar helaas geen beelden van.
https://www.gld.nl/nieuws/8208084/meer- ... en-zijn-er
En dan hier nog een voorbeeld hoe relatief makkelijk zijn over een hek van 2 meter kunnen komen.
- Fenna
- Kletskous
- Tammy
- Forumbeheerster
Dank je wel Fenna voor de filmpjes.
Jeetje twee meter hoog hek helpt dus ook niet , wat zijn die lenig zeg.
Hoe kan men dit in vredesnaam oplossen.
Jeetje twee meter hoog hek helpt dus ook niet , wat zijn die lenig zeg.
Hoe kan men dit in vredesnaam oplossen.
Carl Sagan.