We zitten er steeds 'warmer' bij ...

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Gast1

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door Gast1 » 29 mei 2020, 06:19

... maar wel leuk om bij te houden en de reacties te lezen.

https://www.weeronline.nl/nieuws/27-5-2 ... in-siberie
In Siberië liggen de temperaturen deze lente ver boven gemiddeld.
Zo steeg het kwik afgelopen vrijdag in het dorpje Chatanga, ver boven de poolcirkel, naar maar liefst 26 graden.
Normaal ligt het maximum rond het vriespunt.
Maar het is enkel een momentopname en wij mensen zijn daar niet debet aan.
Maar toch, die wetenschappers en die politiek zeggen dat wij daar aan bijdragen met in opmaat dat we weer moeten gaan betalen. :grin:

Maar wacht, het speelt toch al wat langer:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/26 ... aturen-25/

Ach, wat zijn nou een paar maanden in de Aardgeschiedenis?
Ik adviseer om de bovenstaande link niet te lezen, allemaal onzin.

https://www.weeronline.nl/nieuws/weerov ... 2020-lente
Droog en zonnig tot in lengte der dagen: het mooie weer leek deze lente maar niet op te houden.
Regen viel er vanaf half maart nauwelijks en de zon maakte overuren. Gemiddeld over het land viel slechts 88 mm tegen 172 normaal.
Maar liefst 68% van de regen van deze lente werd in de eerste twee weken van maart gemeten.
Dat niet alleen, met in totaal 796 zonuren was de meteorologische lente recordzonnig en is het vorige zonrecord letterlijk verpulverd.
... wat een opklopperij allemaal.

De media lult weer een eind weg en spelen samen onder een hoedje met de politici, allemaal een groot complot en de burger is weer de pineut: betale, betale, betale ... :mrgreen:

Wij kunnen er toch niets aan doen? :rolfl:

Houd vooral dit soort filmpjes in de gaten:



Pure misleiding.
Laatst gewijzigd door Gast1 op 29 mei 2020, 06:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door univers » 29 mei 2020, 06:30

Wij kunnen er toch niets aan doen?
Ja hoor, doorgaan met ademhalen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door Gast1 » 29 mei 2020, 06:50

Voor de aardigheid heb ik 'God' volgens genesis er ook even bij gehaald:
26 En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.

27 En God schiep den mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.

28 En God zegende hen, en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde, en onderwerpt haar, en hebt heerschappij over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt!

29 En God zeide: Ziet, Ik heb ulieden al het zaadzaaiende kruid gegeven, dat op de ganse aarde is, en alle geboomte, in hetwelk zaadzaaiende boomvrucht is; het zij u tot spijze!

30 Maar aan al het gedierte der aarde, en aan al het gevogelte des hemels, en aan al het kruipende gedierte op de aarde, waarin een levende ziel is, heb Ik al het groene kruid tot spijze gegeven. En het was alzo.

31 En God zag al wat Hij gemaakt had, en ziet, het was zeer goed. Toen was het avond geweest, en het was morgen geweest, de zesde dag.
:shock:

Een leermoment voor mij, dus God heeft de dieren niet gemaakt om door ons op te vreten?
Hij zei toch duidelijk dat al het zaadzaaiende kruid, dat op de ganse aarde is, en alle geboomte, in hetwelk zaadzaaiende boomvrucht is, onze spijze is.
Die kerel heeft het ook niet begrepen, anders had hij ons niet de bbq laten uitvinden.

:rolfl:

Gast1

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door Gast1 » 29 mei 2020, 06:52

univers schreef:
29 mei 2020, 06:30
Wij kunnen er toch niets aan doen?
Ja hoor, doorgaan met ademhalen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door taigitu » 29 mei 2020, 09:36

Gast1 schreef:
29 mei 2020, 06:50
Voor de aardigheid heb ik 'God' volgens genesis er ook even bij gehaald:

26 En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt.


De stiekemerd, was Hij toch niet alleen aan het creëren.
Ben ik wel nieuwsgierig met wie hij samen was..... tegen wie hij kletste.
En wat ze samen voor ogen hebben gehad als een perfecte creatie.
Zou het misschien Lilith zijn geweest, die hij achter de hand hield als 1e vrouw voor Adem?
Vragen.... vragen....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door Tardis » 29 mei 2020, 12:37

Gast1 schreef:
29 mei 2020, 06:50
Die kerel heeft het ook niet begrepen, anders had hij ons niet de bbq laten uitvinden.
Ho! Wacht even, dat rode menneke met zijn hoorns en drietand heeft het bbq-en toch uitgevonden?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door Gast1 » 29 mei 2020, 21:55

:hahaha:

Prachtig, we zijn terug van een lange fietstocht.
Ik vind dit oprecht leuke reacties 🥰

En dat wilde ik graag even kwijt, voordat we aan de rode wijn gaan.

:post:

Gast1

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door Gast1 » 30 mei 2020, 10:08

:grin:

Gisterenavond sprak ik even met de buurman.

Over zijn dochtertje die beslist per ongeluk met een denderende knal haar frisbee tegen de voorruit van onze auto smeet.
Ik liet de beschadigingen zien, waarop hij zei: "Die beschadiging is al ouder en komt niet door de frisbee."
Daarop volgde later "Als je gewoon rijdt met de auto, krijg je meer beschadigingen door steenslag."

Wat later tijdens een avondwandeling ontmoetten we onze dorpspastoor.

Ik zei hem dat in Duitsland op zeker twee plaatsen corona uitgebroken was, nadat de kerk haar deuren weer had geopend.
Dat vertelde ik hem, nadat hij zei dat hij blij was dat hij weer kerkgangers mocht gaan ontvangen.
Hij zette zijn deuren "wagenwijd" open, zo zei hij.
Hij ging niet in op mijn opmerking over die corona gevallen, ook niet toen ik hem daarna nogmaals op attendeerde.
Een ander thema werd door hem aangesneden en dat moet je niet bij mij doen, dus nogmaals attendeerde ik hem erop.
Nu door te zeggen dat God het niet eens is met dit kerkbezoek en dus straft. :grin:

De pastoor werd nog nét niet woest, maar zei "dat er in die grote kerk zo weinig kerkbezoekers komen dat dat helemaal geen kwaad kan."

En thuisgekomen las ik later jullie berichten. :wink:

Gisteren was een prachtige dag, we hebben een grote fietstocht gemaakt in het Nationale Park 'De Veluwezoom".
Omdat het vrijdag was, was het niet druk en we waanden ons in een paradijs.
Heel heuvelachtige landschappen, dichte loof- en naaldbossen, poelen en weidelandschappen.
Soms werd ik door de schoonheid van al dat wat ik zag, in vervoering gebracht vooral in een gebied 'Posbank' genaamd.
Ook dit is Nederland.

Er was niets anders dan enkel dit.
En daar genoten we van.



God bestaat echt en jullie krijgen een dikke digitale kus.

Iedereen die hier in deze 21-tellende pagina's dikke topic gereageerd heeft.

:loveU:

Gast1

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door Gast1 » 30 mei 2020, 10:22

Het wordt weer een lekker warme dag ...

Let's be happy ...


Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door Witte wel » 30 mei 2020, 11:27

Dat die pastoor zijn deuren wagenwijd opent heeft te maken met de opwarming van de aarde Gast1 en heeft geen effect op het corona virus. Ventileren is altijd goed natuurlijk maar door de toenemende temperaturen, waar jij hier over post, zou het wel eens een ondoenlijke toestand kunnen worden de kerk te bezoeken. Tevens zou hij middels deze beweegredenen ook wel de klimaatgekkies over de drempel kunnen trekken de kerk te bezoeken wat weer meer middelen verschaft zijn boodschap uit te dragen. Dat de pastoor zo woest werd kan ik mij wel indenken, jij snapt het niet en bent het spoor bijster vermoed ik.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door Gast1 » 30 mei 2020, 12:04

Mispoes lieverd, want precies zoals jij het schrijft is zoals de pastoor dat ook bedoelde. 🥰

Het wordt almaar helderder ende duidelijker.

:loveU:

Gast1

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door Gast1 » 31 mei 2020, 09:25

Vers van de pers (29 mei 2020):
De massa-extinctie van 359 miljoen jaar geleden zou wél te maken hebben gehad met de grote klimaatopwarming, die een einde maakte aan de intense laatste ijstijdcyclus in het Devoon.
De onderzoekers waarschuwen dan ook voor mogelijk gelijkaardige, dramatische gevolgen van de huidige snelle klimaatverandering, waarvoor de mens zélf verantwoordelijk is.
“Ozonverlies tijdens de snelle opwarming van de aarde is een proces dat inherent is aan het systeem,
met de onvermijdelijke conclusie dat we alert moeten zijn voor zo’n gebeurtenis in de toekomst van onze opwarmende wereld”, klinkt het.
lees hier eventueel verder .... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door Witte wel » 31 mei 2020, 10:19

Wederom een conclusie die door de media is gevormd door het misbruik van een wetenschappelijk onderzoek. Dat onderzoek, waarnaar wordt verwezen zonder link, legt uit dat bij het wegvallen van een ozonlaag de UV-B straling van de zon een vernietigende uitwerking heeft op levende organismen op aarde 359 miljoen jaar geleden. De onderzoeken zijn uitgevoerd op residenten van vegetatie. In de gehele publicatie is niet te vinden wat de oorzaak moet zijn geweest alleen dat UV-B straling de oorzaak moet zijn. In de abstract staat wel, Hence, ozone loss during rapid warming is an inherent Earth system process with the unavoidable conclusion that we should be alert for such an eventuality in the future warming world.
De publicatie is ook niet gerelateerd aan de huidige zgn klimaatveranderingen. Het onderzoek toont aan dat 359 miljoen jaar geleden de ozonlaag een dusdanige kwaliteit moet hebben gehad waardoor UV-B straling het aardoppervlak kon bereiken.
Dus papegaaien wat de media schrijft en maar aannemen dat het waarheid is zonder zelf na te gaan of het wel klopt wat ze schrijven is niet echt slim te noemen. Zo raak je het spoor bijster.
De link naar de publicatie wordt ook niet vermeld want dan zou men dat direct kunnen zien. Een uitspraak relateren aan een onderzoek wat niet klopt. Maar men gaat er vaak wel blind vanuit dat het de waarheid moet zijn.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door Gast1 » 31 mei 2020, 10:23

Amusant allemaal, die klimaatontkenningen van de intellectuele beschaafde mensen :grin:
Leuk om te volgen.

Voor al diegenen die in dat geval dit Angst-voor-systeemverandering niet moeten lezen.
En dit (22 februari 2020) Nederlandse-bedrijven-sponsorden-klimaatscepticus ... nog veel minder.

Bij het zien van deze korte video brak mij zowat mijn vruchtwater :rolfl:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door univers » 31 mei 2020, 10:25

Bij het zien van deze korte video brak mij zowat mijn vruchtwater
Wist niet dat je zwanger was. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door Witte wel » 31 mei 2020, 10:30

Publicaties via Joop zijn sowieso lachwekkend Gast1. En zeker als men daar nog een waarde aan toe kent. :rolfl:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door Gast1 » 31 mei 2020, 10:43

Ik ken daar geen waarde aan toe ik lees en ik lees uiteraard niet enkel 'Joop'.
Daarbij verwijst Joop overigens ook naar andere bronnen.
En er is in weer andere bronnen hetzelfde te vinden Witte, zie: lezen kan natuurlijk nooit geen kwaad, maar of het baat is natuurlijk nog de vraag.
Wellicht dat de klimaatontkenners Wikipedia aan dienen te passen.

Ik heb altijd al verlangd naar warmte in de meest brede zin des woords.
Dat verlangen werd ruimschoots beantwoord op elk gebied.
Ik ontving precies dat wat ik nodig bleek te hebben. :mrgreen:

Vandaag wordt weer zo'n dag, sterker nog; dat is het al.

Gast1

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door Gast1 » 31 mei 2020, 10:48

univers schreef:
31 mei 2020, 10:25
Bij het zien van deze korte video brak mij zowat mijn vruchtwater
Wist niet dat je zwanger was. :mrgreen:
Toen ik vanmorgen in het toilet keek, wist ik waarvan univers.

Gast1

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door Gast1 » 31 mei 2020, 10:49

Maar alle klimaatgekheid op een dor en verdroogd stokje ... ik ga er weer op uit.
Te mooi weer om binnen te blijven.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: We zitten er steeds 'warmer' bij ...

Bericht door Witte wel » 31 mei 2020, 10:54

Gast1 schreef:
31 mei 2020, 10:48
univers schreef:
31 mei 2020, 10:25
Bij het zien van deze korte video brak mij zowat mijn vruchtwater
Wist niet dat je zwanger was. :mrgreen:
Toen ik vanmorgen in het toilet keek, wist ik waarvan univers.
Nu gebruikt hij Depend uni. :rolfl:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Plaats reactie