Deze uitvinding verandert de wereld.

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Deze uitvinding verandert de wereld.

Bericht door taigitu » 18 jan 2019, 10:58




Deze uitvinding verandert de wereld

Gepubliceerd op 17 feb. 2017

Door gebruik te maken van een combinatie Waterstof en Utra Pure Water zal de milieuvervuiling op onze aarde verleden tijd zijn.
Deze schone energiebron wordt opgeslagen in een modderachtige substantie die "getankt" wordt. En de schadelijke uitstoot?
Die is nul!
Acht jaar geleden beleefde uitvinder Gerard Lugtigheid met zijn ontdekking de Aha-erlebnis van zijn leven.
Nadat alle patenten en octrooien in Amerika, Rusland, Japan, China, en Europa geregeld te krijgen, is het nu tijd om met deze vinding
op DailyChannelTV naar buiten te treden. In het programma vertelt Lugtigheid hoe hij op het idee kwam en welke moeilijke weg het is
om zijn uitvinding door het publiek en de (olie)maatschappijen geaccepteerd te krijgen.
TNO in Delft heeft zijn vinding inmiddels gevalideerd.
Over een half jaar loopt de eerste 110 Kilowatt machine op deze moddersubstantie, DailyChannelTV zal daar als eerste bij zijn.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Deze uitvinding verandert de wereld.

Bericht door Fenna » 18 jan 2019, 11:26

Het zou de ultieme oplossing zijn als energiebron, maar het gaat vast niet gebeuren dat dit algemeen gebruik gaat worden.
De bobo's van Shell en NAM verdienen er niets aan.
Het gaat nooit gebeuren dat zij hun lucratieve bron van inkomsten opgeven voor zoiets, zijn steken daar vast een stokje voor dat dit voor iedereen beschikbaar word.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Deze uitvinding verandert de wereld.

Bericht door Tardis » 18 jan 2019, 15:37

Veel onduidelijkheden nog. Een belangrijk minpunt waar de heer Lugtigheid gemakkelijk overheen stapt is dat waterstof geen grondstof is, maar geproduceerd moet worden. Dat gebeurt met behulp van elektriciteit. Die elektriciteit zal ook eerst geproduceerd moeten worden. Okay, in de Sahara schijnt de zon heel vaak en daar zou je een grote hoeveelheid zonnecellen kunnen plaatsen om elektriciteit op te wekken. Daar maak je dan waterstof van. Die waterstof gebruik je vervolgens om er in b.v. een auto weer elektriciteit van te maken. Dat is een inefficiënt productieproces.
Maar dan. Waterstof wordt dus gebonden aan poeder dat met behulp van gezuiverd water vloeibaar wordt en als modderige substantie in een autotank wordt gespoten. Wat gebeurt er met je tank vol modder als de waterstof is opgebruikt? Meneer Lugtigheid zal er hoop ik goed over nagedacht hebben, maar de interviewer vraagt er niet naar.
Natuurlijk willen de belanghebbenden zoals Shell hun marktaandeel niet verliezen. Om die reden wil men samen met pensioengigant PGGM het energiebedrijf Eneco kopen zodat ze nog wat zullen gaan verdienen aan de verkoop van stroom voor elektrische auto's. Inderdaad, de olie raakt op dus ze zullen wel moeten als ze hun bedrijf in stand willen houden en dat willen ze.
Meneer Lugtigheid verdient alle lof voor zijn inspanningen om de wereld te verbeteren en toch vrees ik voor hem dat al die patenten de wereld helemaal niet zullen veranderen. Meneer Lugtigheid heeft zijn plannen naar mijn idee te vroeg gepresenteerd aangezien er nog niet eens een werkend model is gemaakt, laat staan dat hij met een auto kan demonstreren dat het allemaal echt zo werkt als hij beweert. Ik wens hem alle succes, maar omdat ik vind dat er te vroeg gejuicht wordt heb ik er nog geen goed gevoel bij.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Deze uitvinding verandert de wereld.

Bericht door MetalPig » 18 jan 2019, 15:56

Gepubliceerd op 17 feb. 2017
Over een half jaar loopt de eerste 110 Kilowatt machine op deze moddersubstantie, DailyChannelTV zal daar als eerste bij zijn.
Uit de reacties op de YouTube-video:
Dave Boonstra, 7 maanden geleden
Dat half jaar is wel voorbij. Wat is de status nu?

DailyChannelTV.com, 1 maand geleden
We moeten er nog achterheen, er zijn nieuwe ontwikkelingen.
Ik heb het gevoel dat de eerste 110 Kilowatt machine nog niet gelopen heeft.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Deze uitvinding verandert de wereld.

Bericht door MetalPig » 18 jan 2019, 15:58

Tardis schreef:
18 jan 2019, 15:37
Wat gebeurt er met je tank vol modder als de waterstof is opgebruikt?
Ja, die vraag kwam bij mij ook meteen op. Op de site van H2Fuel werd ik ook niet veel wijzer.

Plaats reactie