Zeldzame video van pasgeboren bultrugwalvis van UH zeezoogdierenonderzoek

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Zeldzame video van pasgeboren bultrugwalvis van UH zeezoogdierenonderzoek

Bericht door univers » 05 feb 2019, 08:27

Afbeelding
Moeder walvis en kalf. Bloed is zichtbaar in het water. Foto: Marine Mammal Research Program, NOAA permit: # 20311-01

Het bultrugkalf is zo nieuw dat zijn rugvin en staartbotten zacht en dun lijken en zijn moeder bloed nog steeds uitscheidt, terwijl ze soms het kalf op haar rug ondersteunt. De zeldzame video minuten na de geboorte werd in januari 2019 door de Universiteit van Hawaï in het Marine Mammal Research Program ( MMRP ) van Mānoa vastgelegd .

MMRP- regisseur Lars Bejder gebruikte een drone om video van andere bultruggen voor de kust van Maui te schieten (onder een vergunning van de National Oceanic and Atmospheric Administration ) toen hij werd gebeld door een van de lokale touroperators. "Ze hadden net al dit wildwater en de drukte in het water gezien en waren niet helemaal zeker wat het was en plotseling was er al dit bloed in het water, wat ons daarheen deed gaan en dat ontdekten we - een pasgeboren kalf," Herinnerde Bejder zich.

Het was het dichtst bij de zeezoogdieronderzoeker die in 25 jaar tijd levend geboren was.

"Ik denk dat iedereen dit soort footages kan waarderen, en het brengt ons dichter bij deze dieren en geeft ons een echt majestueus beeld van deze wezens," zei hij. "Ik vind het behoorlijk spectaculair."

De MMRP bestudeert de effecten van klimaatverandering, menselijke activiteiten en beschikbaarheid van prooien op walvissen en dolfijnen.



https://www.hawaii.edu/news/2019/01/31/ ... ack-whale/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Zeldzame video van pasgeboren bultrugwalvis van UH zeezoogdierenonderzoek

Bericht door Fenna » 05 feb 2019, 09:56

Daar word ik blij van
:loveU:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie