Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën

Bericht door Tammy » 24 apr 2019, 10:18

Afbeelding

Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën.

Premier Mark Rutte vindt dat we niet moeten doorslaan met het nemen van klimaatmaatregelen. ,,We moeten nog wel een leuk leven blijven leiden’’, zei hij vanochtend in de Ochtend Show to go. Daarin reageerde hij op vragen van kijkers. ,,We moeten nog gewoon kunnen barbecueën.’’

Rutte kreeg de vraag waarom het kabinet wil dat Nederlanders meer betalen voor schone energie, terwijl tegelijkertijd gejuicht wordt als ‘een vervuilend circus als de Formule 1’ naar Zandvoort wordt gehaald. Hij antwoordde daar geen probleem in te zien. ,,Natuurlijk is het vervuilend. Maar dat is het verschil met GroenLinks. Zij willen dat we allemaal geitenwollen sokken dragen en in een zwartwit-foto gaan wonen.’’

Tijdens het gesprek bekende Rutte dat hij zelf in een heel energie-onzuinig, oud huis woont. ,,Dat huis van mij is vreselijk. Het beste wat ik kan doen voor het milieu is niet te veel thuis zijn, waardoor ik minder hoef te stoken.’’ Ook is de premier niet van het korte douchen. ,,Ik vrees dat ik dat te lang doe. Dan mijmer ik wat over de dag.’’

CO2-uitstoot.

De VVD-leider herhaalde dat Nederland internationaal voorop moet lopen met de ambitie om de CO2-uitstoot fors te verlagen. Maar dat het geen zin heeft om meer te doen dan de ons omringende landen. Dat zou er alleen maar toe leiden dat hier banen verdwijnen omdat bedrijven over de grens vertrekken. En dat levert geen enkele klimaatwinst op. ,,Neem Tata Steel, een van de meest moderne staalindustrieën ter wereld. We moeten zorgen dat dat bedrijf minder CO2 uitstoot zonder het kapot te maken.’’

Tijdens de show beantwoorde Rutte vragen over de koopkracht, het klimaat, de zorg, de woningnood en het dalende vertrouwen in de politiek. Over dat laatste zei hij geleerd te hebben dat hij eerlijker moet zijn over beloftes die hij niet kan waarmaken.
,,Politici moeten eerlijker zeggen: dit is wat ik wil. Maar ik zal moeten samenwerken met andere partijen. Mensen vinden dat niet erg, die zullen zeggen: zo gaat dat bij mij thuis ook. De kinderen willen kamperen, de ander naar Oostenrijk en dan ga je op vakantie in Duitsland.’’

BRON.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën

Bericht door Tammy » 24 apr 2019, 10:21

Rutte kreeg de vraag waarom het kabinet wil dat Nederlanders meer betalen voor schone energie, terwijl tegelijkertijd gejuicht wordt als ‘een vervuilend circus als de Formule 1’ naar Zandvoort wordt gehaald. Hij antwoordde daar geen probleem in te zien. ,,Natuurlijk is het vervuilend. Maar dat is het verschil met GroenLinks. Zij willen dat we allemaal geitenwollen sokken dragen en in een zwartwit-foto gaan wonen.’’
Ik denk dat de euforie die Klaver een tijdje terug had over het klimaatakkoord en de samenwerking met Rutte wat getemperd is.
Hij rekende zich al rijk dat alles zou gaan zoals GroenLinks het wilt hebben.
Gezien deze uitspraak van Rutte zou ik als ik hem was daar maar niet zo zeker van zijn.
Ik ben geen fan van Rutte maar zijn uitspraak over GroenLinks vind ik wel treffend.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën

Bericht door Fenna » 24 apr 2019, 20:27

Allemaal verkiezingsretoriek.
Straks na de eerste kamer verkiezingen en de Europeesche verkiezingen draait Rubberen Rutte zijn kont weer richting GroenLinks en D66.
Die Pinocchio geloof ik al lang niet meer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën

Bericht door Tammy » 24 apr 2019, 21:03

Hij liegt heel vaak inderdaad Fenna maar ik denk dat ze zien dat veel VVD stemmers naar Baudet gaan.
Mede doordat men op klimaat te veel richting GroenLinks gaat en Rutte ziet zijn stemmers weglopen.
Ik denk dat die samenwerking waar Klaver op hoopte nogal broos is.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën

Bericht door Witte wel » 24 apr 2019, 21:07

Afbeelding
Ik vond deze wel goed. Hoe langer je hier naar kijkt des te harder je moet lachen.
Ik lig helemaal dubbel :rolfl:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën

Bericht door Tammy » 24 apr 2019, 21:11

Hij is erg leuk. :hahaha:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën

Bericht door Witte wel » 24 apr 2019, 21:13

Afbeelding
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën

Bericht door Fenna » 25 apr 2019, 07:53

:rolfl:
Dat gezicht van Poetin.
Hij lijkt te denken van 'seriously? Moet ik van jou onder de indruk zijn, Rutte?'
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën

Bericht door univers » 25 apr 2019, 07:57

Moet je op de vroege morgen tegen die schurftenkop aankijken. [burn]
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën

Bericht door Fenna » 25 apr 2019, 08:46

:hahaha:
Dan denk je dat je in een nachtmerrie bent beland.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën

Bericht door Witte wel » 25 apr 2019, 09:48

Fenna schreef:
25 apr 2019, 07:53
:rolfl:
Dat gezicht van Poetin.
Hij lijkt te denken van 'seriously? Moet ik van jou onder de indruk zijn, Rutte?'
Beeldspraak noemen ze dat toch? :rolfl: :rolfl:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën

Bericht door Fenna » 25 apr 2019, 09:58

Yep ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën

Bericht door Fenna » 25 apr 2019, 09:59

Ik zie ook wel iets in Poetins blik van 'I'am gonna kill you'
:rolfl:
Als een hond zo naar mij kijkt denk ik 'even afstand houden'
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën

Bericht door univers » 25 apr 2019, 10:29

Ik zie hem denken, wat is dat voor een lul de behanger. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën

Bericht door Fenna » 25 apr 2019, 10:47

Die Poetin heeft zo veel meer in zijn mars dan rubberen Rutte.
Poetin is geen heilige, maar ik mag hem liever dan Rutte.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën

Bericht door Gast1 » 27 apr 2019, 08:26

Fenna schreef:
25 apr 2019, 10:47
... rubberen Rutte.
:grin:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën

Bericht door Fenna » 27 apr 2019, 08:34

Ik heb nog iets interessants voor je Gast1 en alle andere geïnteresseerden uiteraard die de bomen en de natuur een warm hart toe dragen.
Filmpje duurt een half uurtje.
Mijn maag draait om als je ziet hoeveel bomen er gekapt worden.
https://demonitor.kro-ncrv.nl/uitzendingen/bomenkap
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën

Bericht door Gast1 » 27 apr 2019, 08:52

Fenna schreef:
27 apr 2019, 08:34
Ik heb nog iets interessants voor je Gast1 en alle andere geïnteresseerden uiteraard die de bomen en de natuur een warm hart toe dragen.
Filmpje duurt een half uurtje.
Mijn maag draait om als je ziet hoeveel bomen er gekapt worden.
https://demonitor.kro-ncrv.nl/uitzendingen/bomenkap
Je bent een lieverd, maar ik ga dus liever niet kijken.
Ik heb al een beetje darmproblemen en die laat ik liever niet erger worden.
En al zeker niet met zo'n weer al nu (druilerige regen).

Zojuist ook al gelezen dat de op één na grootste keizerspinguïn-kolonie al drie jaar op rij alle jongen kwijt raakt, bah ... :bike:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën

Bericht door Fenna » 27 apr 2019, 08:57

Zo erg is het nou ook weer niet.
Maar het is goed dit toch te bekijken en te realiseren hoe we doorslagen met de klimaat idioterie.
Mensen moeten dit eigenlijk zoveel mogelijk zien en hun ogen open krijgen hoe we bedonderd worden.
Ik zou toch graag jou visie over dit filmpje horen.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Rutte: ‘Niet doorslaan met klimaat, we moeten lekker kunnen blijven barbecueën

Bericht door Gast1 » 27 apr 2019, 09:51

Ik kan het filmpje helaas niet openen en ik weet het, dat ligt aan mijn browser of zo.
Mijn pc dient geüpdatet te worden, maar ik heb daar de ballen verstand van.

Ik weet echter wel waar het over gaat en zie dit gehele gebeuren vooral als een soort van smoes om aan hout te komen voor aan energie te komen.
Anderzijds ...
Bij ons hier vlakbij hebben ze ook grotere gedeelten bos weggehaald en eerlijk als dat ik altijd ben, kan ik me er hier wel wat bij voorstellen.
De oppervlakten aan bos die ze hier weg hebben gehaald, zijn in de dertiger jaren vorige eeuw aangeplant met grove dennen.
Die grove dennen dienden vooral als stuthout voor de steenkoolmijnen hier in Limburg.

Tja, en die bomen hebben ze destijds aangeplant op de enorme heidevelden alhier.
Jaren geleden hebben ze dat ook al eerder gedaan en de Natuur (met name de heidevelden) zijn prachtig geworden.
Heide en moerassen zijn er voor teruggekomen en op deze slechte grond voor boeren, is ook alweer veel agrarische grond teruggegeven aan de natuur.

Er is dus inderdaad bos verdwenen, maar er is ook iets anders (en mooiers) voor terug gekomen.
Meer biodiversiteit (fauna en flora).
En er zijn in totaliteit méér bomen teruggekomen, vanwege de herplantplicht.

Maar hoe-dan-ook ... elke boom die omgezaagd wordt, doet mij pijn.
Heel lang geleden -in mijn jeugdjaren- zijn er ook al bomen omgezaagd.
Op elke afgezaagde boomstam, waarvan nog een klein stukje boven de grond bleef staan, heb ik met een aantal andere jonen in rode verf "auw" geschreven.

Plaats reactie