Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
gusteman

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door gusteman » 26 sep 2019, 14:08

Osiris schreef:
25 sep 2019, 21:19
Greta is voor het karretje gespannen om vooral jongeren hier aan mee te laten werken.
Wat ik in haar ogen zie is geen HSP, die herken ik feilloos.
Misschien autistisch obsessief, wat geen garantie voor HSP is, wel een bijproduct soms.
Wat ik bij haar in de ogen zie ,is wat David Icke een reptillian noemt ( even afgezien van het buitenaardse aspect ), iemand die een identiteit aanneemt of overneemt om te kunnen beinvloeden, via een overgenomen gegeven en daarmee zichzelf egocentrisch op een platform te kunnen plaatsen, eerder MPS.

Maar goed dat is mijn conclusie en daar zullen velen het niet mee eens zijn,so be it.
Aha ... als amateur-psychiatrie hier nu toch mag (alhoewel ik dacht ergens gelezen te hebben dat het Beheer dit liever niet zag gebeuren) draag ik dus ook mijn steentje bij. Vooral omdat één bepaald iemand hiervan het mikpunt is, iemand die zich hier niet kan verdedigen, dus waag ik maar een poging.

Als ik lees
Wat ik bij haar in de ogen zie ,is wat David Icke een reptillian noemt ...
dan moet ik onmiddellijk denken aan
Succesfully brainwashed and mind controlled
Ik heb het al eens eerder geschreven ... niemand heeft toen begrepen wat ik bedoelde (en ik veronderstel dat dit ook nu weer het geval zal zijn) en ik werd er het mikpunt van verontwaardiging door ... so be it, maar ik herhaal het hier nog maar eens:

beste Osiris, jij bent verloren voor het menselijke ras, zo doordrongen van de denkwereld van David Icke dat je niet eens meer in staat bent om onbevangen en objectief een mening op te bouwen.
Zo letterlijk en in blind geloof David Icke napraten, mensenlief, je lijkt wel een papegaai.
Jammer, heel erg jammer.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Tammy » 26 sep 2019, 15:24

Gusteman schreef :
Aha ... als amateur-psychiatrie hier nu toch mag (alhoewel ik dacht ergens gelezen te hebben dat het Beheer dit liever niet zag gebeuren) draag ik dus ook mijn steentje bij. Vooral omdat één bepaald iemand hiervan het mikpunt is, iemand die zich hier niet kan verdedigen, dus waag ik maar een poging.
Het is niet verboden maar men kan nooit een diagnose stellen zowel op psychisch of lichamelijk vlak van mensen die men niet persoonlijk kent en ook als men niet de vakkennis bezit zoals een dokter of psychiater dat wel heeft.
Men kan wel natuurlijk een denkbeeld hebben van iemand aan de hand van informatie omtrent die persoon .

Gusteman schreef :
beste Osiris, jij bent verloren voor het menselijke ras, zo doordrongen van de denkwereld van David Icke dat je niet eens meer in staat bent om onbevangen en objectief een mening op te bouwen.
Zo letterlijk en in blind geloof David Icke napraten, mensenlief, je lijkt wel een papegaai.
Jammer, heel erg jammer.
Jij bepaalt niet of iemand die gelooft in David Icke verloren is voor het menselijke ras.
Dat jij er niet in gelooft Gusteman is jouw goed recht.
Net zoals het het recht is voor Osiris om te geloven waarin hij wilt.
Voor alle duidelijkheid , ik heb niks met David Icke , maar ik heb wel met meer mensen niks in de wereld.
Ik vind het een belachelijke opmerking van je Gusteman, jij kan beter dan dit.

Je schrijft dit :
Succesfully brainwashed and mind controlled
Stel dat ik dit zou zeggen over Greta bijvoorbeeld.
Dat dit meisje dit heeft ondervonden en dat iedereen die achter dit meisje staat dus ook Succesfully brainwashed and mind controlled is.
Dus Greta en fans van haar zijn dan verloren voor de mensheid ?
Kan dat ook Gusteman volgens jou ?
Of is het alleen voor mensen bedoeld die in zaken geloven waar jij niet in gelooft ?

Je bent veel te intelligent Gusteman om zo’n opmerking over Osiris te maken.
Je verlaagt je hiermee op een bedenkelijk niveau met die zin waar jij helemaal niet hoort te zijn.
Ik vind bijvoorbeeld Osiris zijn bijdrages over de zon geweldig en nog meer.
De mensheid mag wel blij zijn met hem.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Gast1 » 26 sep 2019, 16:57

MetalPig schreef:
26 sep 2019, 09:28
Fenna schreef:
25 sep 2019, 19:51
Begrijp me goed.
We moeten zuinig zijn op wat we hebben, maar terug naar het stenen tijdperk willen we ook niet meer.
En dat hoeft ook helemaal niet. Grappig verhaal van die moeder hoor, maar ze heeft er helemaal niks van begrepen. Het is niet alles of niets.
En zo denkt Gast1 er eender over.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Osiris » 26 sep 2019, 19:11

@ Gusteman

Je blijft maar verwijzen dat datgene wat ik plaats van Icke afkomt,terwijl ik hier al meerdere keren in een reactie op jou aangegeven heb dat die kennis al veel eerder via andere bronnen aanwezig was.

Icke onderbouwt datgene slechts met meer detail en verregaande argumenten.
Reptillians werden al beschreven door Sitchin ( The Lost book of Enki ) en in The Emerald Tablets of Toth , als ik me goed herinner vertaling van genaamd ene Doreal, pseudoniem van een vrijmetselaar, een ingewijde .

Voor mij zijn extreme MPS patienten te vergelijken met die Reptillians , die gezien werden als shapeshifters.
Binnen een paar seconden kunnen deze personen niet alleen een totaal andere persoonlijkheid (van meerdere aanwezig ) aannemen,maar verandert ook hun totale fysiek.

Dat je dat allemaal toch liever terzijde legt ,prima.
Het weerhoudt me er toch niet van om mijn persoonlijke mening te plaatsen, net als jij dat doet.

En voor nu even genoeg weer ,aangezien de a.s. zon -activiteit toch weer olie op het vuur gaat gooien.
Good luck.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Vitharr » 26 sep 2019, 19:19

Offtopic:
Speciaal voor Tam:


Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Tammy » 26 sep 2019, 20:27

Dit soort filmpjes ga je krijgen nu.
Vind het wel grappig. :mrgreen:
Doen ze bij heel veel mensen die in de spotlights staan.
Soort Lubach, moet wel lachen Vitharr. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Witte wel » 27 sep 2019, 06:33

Tammy schreef:
26 sep 2019, 20:27
Dit soort filmpjes ga je krijgen nu.
:rolfl:
Duidelijk toch. De denkpiste die ook Trump neer zet.
Lig helemaal dubbel. :mrgreen:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Gast1 » 27 sep 2019, 07:06

Fenna schreef:
25 sep 2019, 19:51
Begrijp me goed.
We moeten zuinig zijn op wat we hebben, maar terug naar het stenen tijdperk willen we ook niet meer.
Ik begrijp je goed en terug naar het stenen tijdperk hoeft ook niet.
Laten we beginnen in het stenen tijdperk:
Sinds mensenheugenis -en zelfs sinds het verhaal van Kaïn en Abel- slaat de mens elkaar hersenen in.
Letterlijk én figuurlijk.
Letterlijk gebeurd dat nog steeds en we kunnen de meest lugubere beelden inmiddels aanschouwen.
We zijn echter ook 'beschaafd' geworden, dus als we elkaar dan de hersens inslaan, doen we dat figuurlijk.

De wereld is heel klein geworden door de digitale speeltjes en de (sociale) media.
Zou je die digitale speeltjes en de (sociale) media in het stenen tijdperk hebben, dan zou je een schitterende natuur kunnen aanschouwen.
Tuurlijk zou je ook Natuurrampen zien.
Tuurlijk zou je dan perioden zien van een klimaatverandering, zij het lokaal dan wel globaal.

Zou je die digitale speeltjes en de (sociale) media in het begin van onze jaartelling hebben, dan zou je een schitterende natuur kunnen aanschouwen.
Tuurlijk zou je ook Natuurrampen zien.
Tuurlijk zou je dan perioden zien van een klimaatverandering, zij het lokaal dan wel globaal.

Zou je die digitale speeltjes en de (sociale) media in de middeleeuwen hebben, dan zou je een schitterende natuur kunnen aanschouwen.
Tuurlijk zou je ook Natuurrampen zien.
Tuurlijk zou je dan perioden zien van een klimaatverandering, zij het lokaal dan wel globaal.

Zou je die digitale speeltjes en de (sociale) media in de tweede wereldoorlog hebben, dan zou je de verschrikkingen van de mensheid zien.
Zoals we ze nog steeds zien en zoals ze er waren in alle tijden van de dictators, agressors of radicale religiën and so on.
Je zou rampen zien en (lokale) Natuurrampen, door de mens veroorzaakt.

Nu heb je die digitale speeltjes en de (sociale) media en zie wat er aan het gebeuren en aan het veranderen is met de Natuur, ons 'Aards paradijs'.
Niet enkel lokaal gebeurt er wat, nee globaal en dat zet zich door.

Doorgaans ben ik iemand van -zelfs vaak overdreven- positiviteit.
Ik weet (of wist) altijd wel iets opnieuw te vinden, na een schijnbare tegenslag, waarbij ik het positieve wist te behouden.
Maar het tij keert en ik ben nu sinds heel lang, mijn positiviteit aan het verliezen.
Niet perse mijn 'strijdlust', mijn drang naar een bijna onaanvechtbare onrechtvaardigheid ...
Is er wel ... rechtvaardigheid?

Misschien wel op een ander gebied en dat is wat wij onszelf en 'ons' Aards paradijs aandoen: we verkwanselen het.
Globaal gezien dan, niet perse lokaal.

De Aarde sterft en met haar tal van dier-en plantensoorten en hoe velen van onze eigen soort sterven er al door toedoen van onze eigen vervuiling?
Greta ziet en voelt al dat heel goed ...

En zo zie en voel ik dat ook.

gusteman

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door gusteman » 27 sep 2019, 08:22

:post:
Gast1 schreef:
27 sep 2019, 07:06
De Aarde sterft en met haar tal van dier-en plantensoorten en hoe velen van onze eigen soort sterven er al door toedoen van onze eigen vervuiling?
Greta ziet en voelt al dat heel goed ...
Zolang deze planeet voldoende water bevat zal ze niet sterven ... de oceanen, zeeën, meren en rivieren bevatten voldoende leven dat geen nood heeft aan het aan de oppervlakte verschijnen en een deel daarvan heeft zelfs geen nood aan zonlicht.
Wat er echter aan de oppervlakte gebeurt zou tot gevolg kunnen hebben dat de planeet niet meer leefbaar zal zijn voor vogels, zoogdieren, planten en insecten.

Dat is wat ook Greta beseft; dat is het erfdeel dat wij aan haar en haar leeftijdsgenoten nalaten: een puinhoop.

Ik begrijp haar woede ... wat ik niet begrijp is dat zo veel mensen op zoek gaan naar uitvluchten en excuses om toch maar niet te hoeven erkennen dat wij onze kinderen opzadelen met een hoop rotzooi die met de dag almaar uitzichtlozer wordt.

Doet me heel sterk denken in de richting van "wir haben das nicht gewüst" ... doen alsof wij er zelf niks mee te maken hebben, en dat is een flagrante leugen.

Grappig, dat filmpje uit 'De Ideale Wereld' maar wat er dan weer niet vertoond wordt is dat Jan-Jaap Van Der Wal in dezelfde uitzending verwijst naar hoe wij met ons allen mee die klimaatverandering een duwtje in de rug geven; hoe wij met zijn allen mee het grote apparaat dat ons hiertoe aanzet mee helpen groeien en sterker worden.
Want elke keer dat wij een zoekopdracht geven aan Google verfijnen en verbeteren wij de algoritmes die ons al maar meer gaan controleren en dirigeren.
Toen hij dit voor legde aan zijn panel en publiek bleef het wonderbaarlijk stil: de mens werd er op gewezen dat hij zijn eigen graf aan het delven is ... en dat is iets wat de mens niet leuk vindt, dus kijkt de mens de andere kant op.

Ja .... "wir haben das nicht gewüst" ... of WILLEN we het niet weten?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door MetalPig » 27 sep 2019, 09:37

gusteman schreef:
27 sep 2019, 08:22
Zolang deze planeet voldoende water bevat zal ze niet sterven ...
Precies. De mensheid zal wellicht sterven, maar de planeet redt zich wel. Ze heeft het miljarden jaren zonder ons gedaan, dus dat komt wel goed.
De diersoorten die wij uitgeroeid hebben zullen vast niet terugkomen, maar daar komen wel weer andere voor in de plaats. Na ons kan de planeet nog prima een paar miljard jaar vooruit.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Fenna » 27 sep 2019, 10:11

@Pierre.
Je hebt het mooi verwoord, als je terug zou kijken zou je ook prachtige natuur kunnen aanschouwen en daar hebben wij door onze overbevolking behoorlijk wat van vernield.
Vernield?
Zeg maar vernietigd.
Ben ik helemaal met je eens, maar als je dan leest dat rottende bladeren ook een belangrijke bron van CO2 zijn, wat wil men daar dan aan doen?
Al het groen vernietigen?
Dan is het einde verhaal voor alles en iedereen.

https://reportersonline.nl/rottende-bla ... oeikasgas/

Dan schrik je je hier toch helemaal beroerd van?

ECOLOGIE VOOR DE 21STE EEUW
Studiecentrum voor Natuurlijke Historie & Menselijke Natuur, door Natuur/Wetenschapsjournalist & Fotograaf Rypke Zeilmaker
Eemshavencentale (RWE) stookt in 8 jaar 64.000 hectare bos….

https://www.interessantetijden.nl/2019/ ... ctare-bos/

Dat wij mensen de boel naar zijn grootje helpen is allemaal weer terug te voeren op de overbevolking.
Ze moeten er een knoop in leggen. :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Susan » 27 sep 2019, 10:24

Mensen willen het niet weten lijkt het wel.
Gisteren nog een uizending gezien van vervuild water hier in ons land, waar allemaal rotzooi via
bagger gedumpt is...oa dode vissen tot gevolg en dode kat en hond die dit giftige water binnen hadden gekregen

Wat dit meisje betreft, gaat het geloof ik alleen nog maar om haar (en medestanders) flink over de hekel te halen en belachelijk
te maken.
Gewoon de ogen sluiten voor wat er gaande is en het onleefbaar maken voor generaties na ons, dieren en planten.
Maar o, o, o, kom niet aan onze vergaarde luxe, commentaar genoeg richting mensen die hier wat aan willen doen,
maar zélf consuminderen...? Nee hoor, geen sprake van!
Laatst gewijzigd door Susan op 27 sep 2019, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door MetalPig » 27 sep 2019, 10:27

Fenna schreef:
27 sep 2019, 10:11
Ben ik helemaal met je eens, maar als je dan leest dat rottende bladeren ook een belangrijke bron van CO2 zijn, wat wil men daar dan aan doen?
Die bladeren zijn gemaakt door CO2 uit de lucht te halen.
Het proces van het maken en vergaan van een blad is daarom CO2-neutraal, denk ik. (Ik laat me graag voorlichten als het anders is.)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Tammy » 27 sep 2019, 10:36

Precies Fenna , de overbevolking.
Een onderwerp waar heden ten dage nog altijd een soort taboe lijkt het wel op rust.
Misschien een idee voor Greta om tijdens een volgende speech de jongeren die zij toespreekt in de wereld daarop te attenderen ?
Dat ze op het podium een betoog houd dat hoe meer kinderen je wilt als je een gezin wilt starten hoe meer vervuiling er komt in de wereld.
Want elk mens wilt een huis later en een auto en baan en produceert een hoop afval en nog veel meer.

Als ze zou zeggen start een gezin maar hou het bij eentje hooguit twee kids , dan helpen we de planeet een beetje en zeker het milieu.
Want klimaat is iets anders en daar heeft de mens geen invloed op.
Milieu wel.

Alle ellende begint in de eerste plaats met wat Fenna ook zegt de overbevolking.
Ben benieuwd of Greta dat ooit zal zeggen over het gezin.
Haar leeftijdsgenootjes duidelijk maken dat 1 of 2 kinderen toch minder belastend is voor de planeet dan heel veel kinderen.
Zou mooi zijn als ze dat taboe zou doorbreken bij andere kinderen die naar haar luisteren.
Als ze dat wel doet dan zal ik zeggen : well done Greta.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Fenna » 27 sep 2019, 10:57

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Fenna » 27 sep 2019, 11:01

MetalPig schreef:
27 sep 2019, 10:27
Die bladeren zijn gemaakt door CO2 uit de lucht te halen.
Het proces van het maken en vergaan van een blad is daarom CO2-neutraal, denk ik. (Ik laat me graag voorlichten als het anders is.)
Kijk dit programma maar eens.
Daarin word door een deskundige uitstekend uitgelegd hou het zit met CO2 en blad.
https://demonitor.kro-ncrv.nl/uitzendingen/bomenkap
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Tammy » 27 sep 2019, 12:47

Bravo meneer Afshin Ellian. [clap] [clap]

Dwing kinderen niet om in naam van de mensheid te spreken.


Kinderen als Greta Thunberg inzetten voor revolutionaire doeleinden is misdadig, vindt Afshin Ellian. Hij ziet parallellen tussen de islamitische revolutie in Iran en de religieus aandoende beweging die oproept tot een klimaatrevolutie.

Ideologische, revolutionaire bewegingen gebruiken vaak zwakkeren als instrument. Dat heb ik aan den lijve mogen ervaren.

In 1979 werden wij (scholieren) meegesleurd in een van de angstaanjagende gebeurtenissen uit de moderne geschiedenis van het Midden-Oosten: de islamitische revolutie.

Ik behoorde tot de kindsoldaten van de door islamisten geleide revolutie.

Links en islamisten waren dol op kinderen. Wij werden de ongewapende kindsoldaten van een revolutie naar de wens van links, maar geleid door islamisten. Sinds mijn negentiende ben ik los van die revolutionairen en probeer ik dag in dag uit de bloedige gebeurtenissen uit die tijd in mijn hoofd, een kerkhof, een plaats te geven.

Kinderen betrekken bij een ideologische revolutionaire beweging is een ware misdaad. Die nooit verjaart. Het is ook een ultieme vorm van kindermishandeling: kinderen gebruiken voor politieke revolutionaire doeleinden.

Klimaatrevolutionairen even religieus en links als Iraanse revolutionairen.

Het is niet meer te ontkennen dat de klimaatdiscussie een ideologisch revolutionaire beweging heeft voortgebracht. Ik heb het hier niet over de wetenschappelijke of democratische debatten over klimaat en duurzaamheid. De klimaatrevolutionairen zijn even religieus en even links als de Iraanse revolutionairen in 1979.

Waarom kan het klimaatdebat in een revolutionair linkse (en per definitie religieuze) beweging veranderen? Het antwoord op deze vraag, die ik vaak krijg voorgelegd, is niet zo moeilijk. Het klimaatdebat wordt in termen van een klimaatcatastrofe voorgesteld. En daardoor ontstaat een aantal wezenlijke elementen voor een revolutie en voor revolutionair denken en handelen:

Een klimaatcatastrofe treft de mensheid in zijn geheel. Daardoor ontstaat een transcendentaal beschermwaardig belang: de mensheid.
Een klimaatcatastrofe wordt beschouwd als een existentiële dreiging voor het leven: de apocalyps.
De klimaatcatastrofe kent een ‘objectieve, wetenschappelijke’ onderbouwing. De revolutionaire handelingen worden daarmee gelegitimeerd.
De klimaatcatastrofe eist de emancipatie van de mensheid, en ook deze keer van het leven op aarde. Dit doel rechtvaardigt alle mogelijke middelen.
Deze elementen kom je alleen maar tegen in religieuze boeken, en in de moderne tijd in revolutionaire ideologieën. In tegenstelling tot de revolutionaire ideologieën gingen religies ervan uit dat het leven en het lot van de mens in handen van God liggen en daardoor is een activistische redding uitgesloten.

De revolutionairen geloven daarentegen in maakbaarheid: mensen moeten goedschiks of kwaadschiks veranderen in het ideaal van de revolutie. Wij behoren te veranderen in klimaatgelovigen.


Kinderen en andere mensen in een zwakke positie, ‘de zwakkeren’, zijn de geschiktste personen om de vaandeldragers van de revolutie te worden. Ze beschikken immers nog niet over voldoende persoonlijke en cognitieve ervaring om de idealen en de waarheid van een revolutie op waarde te kunnen schatten. Bovendien zijn ze emotioneel nog niet uitgebalanceerd.

Kinderen geïnstrumentaliseerd voor verwezenlijking klimaatgeloof.

De klimaatrevolutie instrumentaliseert kinderen voor de verwezenlijking van het klimaatgeloof. Kinderen krijgen te horen dat zij in naam van de ‘objectieve wetenschap’ de mensheid en daarmee zichzelf moeten redden. De zekerheid is al aangeboden door de wetenschap. Emotie is er ook: de bevrijding van mensheid, natuur en het leven!

Greta Thunberg is door de klimaatrevolutionairen geronseld voor de grote revolutie. Het is verbijsterend dat links niet in staat is om van zijn afschuwelijke fouten en revolutionaire misdaden te leren. Greta trad op in New York bij de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties (VN). Zij wordt ook goed, heel professioneel begeleid door massamedia-demagogen. Zij begon haar toespraak met een perfect in elkaar gezette retorische vraag: ‘Hoe durven jullie? Dit is allemaal verkeerd.’


En daarna ging zij verder met de tekst van de revolutionaire ideologen:

And all you can talk about is money and fairy tales of eternal economic growth. How dare you.’
Dit is het antieke marxistische vertoog over het democratisch socialisme dat overal in massagraven eindigde. Maar dat weet Greta natuurlijk niet. Ook een andere uitspraak van haar was een uiting van een religieus geloof, een strijd tussen goed en kwaad: ‘Als jullie de situatie volledig zouden begrijpen en toch niet ingrijpen, zouden jullie kwaadaardig (letterlijk: evil) zijn.’

Terug naar het begin van haar speech:

‘This is all wrong. I shouldn’t be up here. I should be in school on the other side of the ocean. Yet you come to us young people for hope. How dare you. You have stolen my dreams and my childhood with your empty words.’
Als we met uitroeiing worden bedreigd, is democratie niet meer mogelijk

Dit is toch een verbijsterende tekst. De schrijver van deze tekst realiseerde zich wellicht niet welke consequentie deze emotionele hopeloosheid zou kunnen hebben op de mondiale toeschouwers. Wie deze emotionele tekst serieus neemt, ontkomt niet aan de vraag: hoe nu verder? En het is ook helder dat deze apocalyps niet via de democratie kan worden voorkomen: wij worden volgens Thunberg met uitroeiing bedreigd. De alternatieve revolutionaire daden bieden de enige mogelijkheid de uitroeiing te voorkomen. Er zijn al genoeg deskundigen die bezorgd zijn over de komst van het klimaatterrorisme.

Dit is kindermishandeling. Alleen doen deze keer ook de Verenigde Naties mee aan deze vorm van mishandeling: de politisering van kinderen met een apocalyptisch verhaal. Het is ronduit misdadig. Een kind hoort een kind te zijn en als kind een onbezorgd leven te leiden. Het is aan volwassenen in een democratie om de politieke vraagstukken zoals het klimaatvraagstuk te beslechten.

De revolutionairen willen echt niet begrijpen hoe het ronselen van kinderen voor revolutionaire conflicten schadelijk kan zijn: kruistochten, revoluties, jihad, burgeroorlogen, en alle andere ideologische conflicten.

Dwing kinderen niet om in naam van de mensheid te spreken. Dat is een ernstige vorm van kindermishandeling.

https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... en-711263/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door MetalPig » 27 sep 2019, 12:48

Fenna schreef:
27 sep 2019, 11:01
MetalPig schreef:
27 sep 2019, 10:27
Die bladeren zijn gemaakt door CO2 uit de lucht te halen.
Het proces van het maken en vergaan van een blad is daarom CO2-neutraal, denk ik. (Ik laat me graag voorlichten als het anders is.)
Kijk dit programma maar eens.
Daarin word door een deskundige uitstekend uitgelegd hou het zit met CO2 en blad.
https://demonitor.kro-ncrv.nl/uitzendingen/bomenkap
Dank, ik ga proberen te onthouden dat ik hiernaar moet kijken :oops:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door MetalPig » 27 sep 2019, 12:51

Tammy schreef:
27 sep 2019, 12:47
Bravo meneer Afshin Ellian. [clap] [clap]

Dwing kinderen niet om in naam van de mensheid te spreken.
Ik heb nog altijd geen aanwijzingen gezien dat Greta gedwongen wordt om iets te doen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Tammy » 27 sep 2019, 12:59

Jij pikt dat zinnetje er los uit MetalPig.
Je zou die zin ook kunnen lezen met heel het verhaal eromheen.
Dan weet je ook waarom die zin er staat.
Ikzelf vind zijn betoog heel goed, jij en vele anderen zullen het anders zien.
Ieder zijn of haar visie. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie