Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Vitharr » 02 jul 2019, 13:28

gusteman schreef:
02 jul 2019, 12:11
- klimaatopwarming wordt negatief beïnvloed door de manier waarop de mens extra CO² genereert.
Voor mij is dit vooralsnog geen feit. De CO2 concentratie neemt inderdaad toe door de mens. Ik weet daarnaast ook zeker dat CO2 tevens een politiek stokpaardje is. (het politieke deel lijkt een momentopname van de wetenschappelijke evolutie) De invloed van CO2 wordt echter al goed onderbouwd betwist sinds het broeikaseffect in broeikassen herzien werd.

Toen ik me bezig hield met koelproblematiek in de industrie ben ik erg geschrokken van de omvang van thermische vervuiling. Als je de keeling-curve naast de wereldwijde energieconsumptie legt zie je dezelfde correlatie tussen temperatuur en energieverbruik.

Ik ben zelf daarom niet zeker wat de invloed van CO2 is. Wel weet ik dat dit de oplossing was om ons los te weken van fossiele brandstoffen. De huidige alternatieven zijn desastreus voor het milieu wat mij sterkt in het gevoel dat CO2 een politiek instrument is.

Maar voor mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit. Ik probeer mijn 'footprint' zo klein mogelijk te houden. Ik gebruik zo'n 15 euro aan gas, water en elektra per maand. En qua afval zit ik rond de vuilniszak per maand. Verder hergebruik ik alles zoveel mogelijk. Mijn consumptie is dan ook erg laag.

Waar ik zelf moeite mee heb is klimaatverandering bestrijden ten koste van het milieu. En dat zie ik nogal eens gebeuren. Om het verbruik van een auto laag te houden is fors ingeleverd op duurzaamheid in de klassieke zin. Milieutechnisch is een hoger verbruik i.c.m. on-board emissiereductie beter dan de huidige strategie naar mijn mening. Als dan ook de levensduur weer omhoog gaat ben je spekkoper volgens mij.

Maar ook dit betreft uiteraard mijn eigen mening gebaseerd op mijn ervaring. Ik vind het daarom belachelijk dat Greta voor het karretje gespannen wordt.
Laatst gewijzigd door Vitharr op 02 jul 2019, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Fenna » 02 jul 2019, 18:08

MetalPig schreef:
02 jul 2019, 10:27
Hoe weet je dat de rotzooi door klimaatgekkies is achtergelaten?
Staat in de tekst van bijgeleverde link.
Tonnes of rubbish including plastic is being cleared up from Glastonbury this morning as event ends
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Gast1 » 02 jul 2019, 19:16

gusteman schreef:
02 jul 2019, 12:11
Tammy schreef:
01 jun 2019, 10:26
Zullen we alsjeblieft 16 jarige tieners adviseren om klimaattoppen aan volwassenen over te laten ?
Nou, eerlijk gezegd, die volwassenen bakken er niet veel van ..... en voor zestienjarigen gaat het nog steeds om de wereld waarin zij zullen moeten leven dus kan ik hen heel goed begrijpen wanneer zij de volwassenen er op wijzen welke rotzooi die er nu van maken.
Tammy schreef:
01 jun 2019, 10:26
Het is al ingewikkeld genoeg zonder dat daar kinderen die gemanipuleerd zijn en worden gebruikt door milieuorganisaties bij zijn.
Welja, natuurlijk, laat het over aan de top politici die worden gemanipuleerd en gebruikt door de bedrijfswereld en de banken.
Daar staan die kinderen om te springen ... per slot gaat het toch enkel om de wereld waarin zij zullen moeten leven en de rotzooi die de volwassenen er nu van maken.

Ik ben ook geen voorstander van de manier waarop veel milieuorganisaties zenuwachtig doen rond de klimaatopwarming maar ik houd wel rekening met een paar feiten:
- klimaatopwarming is aan de gang
- klimaatopwarming wordt negatief beïnvloed door de manier waarop de mens extra CO² genereert
- die hoeveelheid CO² zou niet bestaan zonder de aanwezigheid van de mens op de planeet
derhalve bestaat er een causaal verband tussen het bestaan van de mens en de klimaatopwarming.

[ ... ]

Klimaatmeisje Greta vertegenwoordigt het gevoel van verontwaardiging dat leeft bij heel veel mensen, verontwaardiging over de laksheid van beleidsmakers.

Want net zoals wij allen een verantwoordelijkheid hebben ten overstaan van onze naasten en geliefden, zo hebben wij die ook ten overstaan van de hele planeet.

Dat is wat klimaatmeisje Greta probeert over te brengen en daar sta ik volledig achter.
Zo -en niet anders- denk ik daar ook over.

gusteman

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door gusteman » 02 jul 2019, 21:35

Fenna schreef:
02 jul 2019, 18:08
MetalPig schreef:
02 jul 2019, 10:27
Hoe weet je dat de rotzooi door klimaatgekkies is achtergelaten?
Staat in de tekst van bijgeleverde link.
Tonnes of rubbish including plastic is being cleared up from Glastonbury this morning as event ends
Met alle respect, beste Fenna, maar er staat nergens in dat artikel dat 'klimaatgekkies' rotzooi hebben achtergelaten.

Het stukje dat jij aanhaalt zegt enkel: "Duizenden kilo's afval, met inbegrip van plastic, worden deze ochtend opgeruimd nu het Glastonbury festival op zijn einde loopt".

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door univers » 02 jul 2019, 21:52

De kabouters hebben het niet neergelegd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door gusteman » 02 jul 2019, 23:47

univers schreef:
02 jul 2019, 21:52
De kabouters hebben het niet neergelegd.
Dat is inderdaad zo, beste univers ... maar het zijn ook geen 'klimaatgekkies' die dat hebben gedaan.

De bergen afval zijn afkomstig van het publiek dat op het Glastonbury Festival (nogmaals: een Rock Festival, met duizenden fans, tientallen groepen en artiesten, keiharde muziek, uit de bol gaan, zuipen en drugs en losbandigheid) naar de optredens is komen zien.

Geen kabouters, neen, maar ook geen voorvechters voor een schoon milieu ... gewoon mensen van alle leeftijden die een paar dagen alle remmen los gooien en nergens naar zien.

Zoals het hier in dit onderwerp wordt verteld wordt de indruk gewekt dat het afval zou afkomstig zijn van milieubewuste burgers maar dat is een onwaarheid en dat mag ook gezegd worden ... of is dat ook beledigend of misplaatst, mensen er op wijzen dat de waarheid wordt geweld aangedaan?

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Fenna » 03 jul 2019, 09:02

gusteman schreef:
02 jul 2019, 21:35
Met alle respect, beste Fenna, maar er staat nergens in dat artikel dat 'klimaatgekkies' rotzooi hebben achtergelaten.
Correct gusteman, deze afbeelding zette mij op het verkeerde been.
Afbeelding
Ik had het artikel blijkbaar niet goed genoeg doorgelezen.
Excusez moi :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Tammy » 23 sep 2019, 21:48



Is er iemand die dit kind in bescherming kan nemen ?
Ze begint enge kenmerken te vertonen , die foto is gewoon akelig om te zien.
Dit is niet goed voor haar.
En haar gedrag begint vormen aan te nemen waarvan ik denk dat kan nooit goed zijn voor zo’n jong meisje.
Waar zijn in vredesnaam haar ouders.

Afbeelding

https://www.ad.nl/buitenland/greta-thun ... ~abfb5692/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door univers » 24 sep 2019, 00:17

Blik van een krankzinnige.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Osiris » 24 sep 2019, 05:42

Succesfully brainwashed and mind controlled by agenda 2030. :evil: [burn]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Witte wel » 24 sep 2019, 07:24

Tientallen jaren, en waarschijnlijk nog vele jaren meer, worden kinderen gebruik of misbruikt om het kapitaal te verrijken of plezieren met vaak rampzalige gevolgen voor het kind zelf nadien. Dat lijkt nagenoeg niemand op te merken. Op diverse vlakken in de samenleving speelt dit waaronder o.a. het sociaal maatschappelijke vlak, de industrie, de muziek- en filmwereld welke volledig verziekt is hiermee maar ook de politiek. Het kind wordt geleefd en heeft nog maar amper de vrijheid onaangetast te kunnen leven.
Dit is niets nieuws maar een onderdeel van onze samenleving waarvoor velen weg lopen. En ook hier weer overtuigen de "volwassen" emoties wederom dat er hier sprake is van het bekende gebruik en/ of misbruik van kinderen. Nog even en het wordt gelegaliseerd wat vele elitaire clubjes dan weer vrij pleit te doen wat ze al deden. De zandloper loopt..
Ook op eBay kan je geleidehonden kopen wat voor sommigen wel handig zou zijn.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door gusteman » 24 sep 2019, 09:11

Osiris schreef:
24 sep 2019, 05:42
Succesfully brainwashed and mind controlled ...
Zelfkennis is inderdaad het begin van alle wijsheid. ;P!

Gast1

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Gast1 » 24 sep 2019, 09:28

Ik zag Greta Thurnberg gisteren tijdens het 8-uur journaal spreken en was onder de indruk.
Je zou het als een blik van een krankzinnige kunnen zien, of als iemand die 'succesvol gebrainwashed' is.
En misschien wordt ze wel 'misbruikt' om het kapitaal te verrijken of plezieren met vaak rampzalige gevolgen voor het kind zelf nadien.

Maar stel als dit nu allemaal oprecht is?
Iemand zich al een beetje verdiept in dit bijzondere kind?
Zou het een HSP-er kunnen zijn slash 'nieuwetijdskind' ?
Heeft ze beslist geen gelijk in dat wat ze stelt?

Volgens Wikipedia verklaarde ze tijdens de TEDx Conferentie in Stockholm in november 2018 te zijn gediagnosticeerd met obsessieve-compulsieve stoornis,
selectief mutisme, ADHD en het syndroom van Asperger. Ze verklaart haar zwart-witdenken en de verbetenheid van haar engagement ten dele vanuit haar autisme.
Allemaal 'afwijkingen' waarbij haar wijze van denken en handelen gemakzuchtig terzijde geschoven kan worden.

Maar mogelijk doorziet ze met al haar 'afwijkingen' meer dan degenen die denken het allemaal anders te zien.

Veel mensen met autisme hebben een normale tot hoge intelligentie.
Ook ADHD herbergt een bepaalde hoge intelligentie en mensen met het syndroom van Asperger hebben een normale tot hoge intelligentie en geen taalachterstand, ook niet in de kindertijd.
Wanneer je iemand met een obsessief-compulsieve persoonlijkheidsstoornis leert kennen dan zal het niet moeilijk zijn deze 'stoornis' te herkennen en te benoemen.
Mensen met een dergelijke stoornis zijn mensen die heel perfectionistisch zijn, alles op hun eigen manier willen doen.
Terwijl ze een hart van goud kunnen hebben missen zij soms de spontaniteit en flexibiliteit die mensen tot aangenaam gezelschap kunnen maken.

Ik dacht veel geleerd te hebben van mijn ouders, maar strikt genomen heb ik veel en veel meer geleerd van onze kinderen.
En wij volwassenen die het allemaal beter denken te weten, luisteren te weinig naar wat onze kinderen zeggen.
We blijven ziende blind en horende doof.
Laatst gewijzigd door Gast1 op 24 sep 2019, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.

gusteman

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door gusteman » 24 sep 2019, 09:31

Tammy schreef:
23 sep 2019, 21:48
Ze begint enge kenmerken te vertonen
Ja, als men 'gedrevenheid' beschouwt als een 'eng' kenmerk, dan zal dit wel zo zijn zeker?
Tammy schreef:
23 sep 2019, 21:48
die foto is gewoon akelig om te zien.
Die foto is een momentopname ... die foto is bedoeld om de kijker te schokken ... daar hebben we ook een uitdrukking voor: 'framen' heet dat.
Tammy schreef:
23 sep 2019, 21:48
Dit is niet goed voor haar.
Neen, dit is inderdaad niet goed voor haar ... maar het is voor haar nog altijd stukken beter dan wat haar toekomst zal zijn als ze dit NIET doet.
Tammy schreef:
23 sep 2019, 21:48
En haar gedrag begint vormen aan te nemen waarvan ik denk dat kan nooit goed zijn voor zo’n jong meisje.
Ze heeft geen andere keuze, en ik heb bewondering voor haar acties ... ze staat hier op dezelfde hoogte als Martin Luther King: opboksen tegen een muur van onverschilligheid.
Wat mij opvalt is de lamheid waarmee ze omringd wordt daar op dat podium ... geen enkele volwassene heeft voldoende ballen aan zijn lijf om recht te staan en naast of achter haar te gaan staan en openlijk er voor uit te komen dat het schandalig is om dat kind daar op haar eentje aan het woord te laten.
Tammy schreef:
23 sep 2019, 21:48
Waar zijn in vredesnaam haar ouders.
Haar ouders steunen haar in haar acties.
Wat je ziet in dit filmpje zijn slechts enkele seconden uit een ganse dag.
Greta heeft de volle steun van haar ouders, familie en vrienden ... en van nog honderden miljoenen mensen wereldwijd.

Zij is goed bezig en ik steun haar ten volle.

Of wat zij doet ook iets zal opleveren zal de toekomst moeten uitwijzen, maar zij verdient alle respect.
Kritiek spuien is makkelijk zat, maar af en toe moet men rechtstaan en het gevecht aangaan ... zij heeft de eerste stappen gezet, dan is het nu aan de rest om mee in het strijdperk te treden.

___________________
univers schreef:
24 sep 2019, 00:17
Blik van een krankzinnige.
Och, beste univers, ik ben er van overtuigd dat het geen enkel probleem kan stellen om van om het even wie een dergelijke foto te nemen.
Ik kan zelfs van jou zo'n foto maken, het volstaat om jou eens te doen schuddebuiken van het lachen, tot de tranen uit je ogen stromen, en daar maak ik een video opname van.
Uit die opname haal ik dan dat éne beeldje waarop jij een krankzinnige blik zal hebben ... en dat zal er zeker zijn, geloof me vrij.

Zoals ik hierboven schreef: dat heet 'framing' en het wordt voortdurend gebruikt in de media ... ALLE media, ook diegene die naar hun eigen zeggen de ECHTE waarheid komen vertellen.

gusteman

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door gusteman » 24 sep 2019, 09:34

Gast1 schreef:
24 sep 2019, 09:28
En wij volwassenen die het allemaal beter denken te weten, luisteren te weinig naar wat onze kinderen zeggen.
We blijven ziende blind en horende doof.
Hiervoor geef ik, al was het in mijn dooie eentje, een staande ovatie [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap] [clap]

:post:

Gast1

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Gast1 » 24 sep 2019, 09:46

Gusteman,

Ik ben het met jouw reactie -nadat ik gereageerd heb- geheel eens en ontwaar dat we in dezen op dezelfde lijn liggen, maar een staande ovatie doet me even kleuren ... :oops:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door univers » 24 sep 2019, 09:58

Gast1 schreef: ↑24 sep 2019, 08:28
En wij volwassenen die het allemaal beter denken te weten, luisteren te weinig naar wat onze kinderen zeggen.
We blijven ziende blind en horende doof.
Ben ik volkomen met je eens.
Als volwassene denken wij alles beter te weten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door gusteman » 24 sep 2019, 09:59

Gast1 schreef:
24 sep 2019, 09:46
... een staande ovatie doet me even kleuren ...
Nou, dan ga ik gewoon terug zitten hoor, kan dat kleurtje weer weg :mrgreen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door univers » 24 sep 2019, 10:01

Gusteman schreef
Ik kan zelfs van jou zo'n foto maken, het volstaat om jou eens te doen schuddebuiken van het lachen, tot de tranen uit je ogen stromen, en daar maak ik een video opname van.
Uit die opname haal ik dan dat éne beeldje waarop jij een krankzinnige blik zal hebben ... en dat zal er zeker zijn, geloof me vrij.
Ik kan je nu al verzekeren dat je dat niet zal lukken.
Maar schuddebuiken van het lachen is niets mis mee.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klimaatmeisje Greta gaat een heel jaar spijbelen voor het klimaat

Bericht door Tammy » 24 sep 2019, 10:13

Gusteman met enge kenmerken bedoel ik haar uitstraling waarvan lijkt alsof ze elk ogenblik kan ontploffen.
Gedreven is ze zeker.
Ik weet heel goed dat een foto een momentopname is.
Maar die uitdrukking zie je ook bij haar als ze praat , dus gewoon tijdens een speech.

Dat van haar ouders was cynisch bedoeld.
Ik weet wie haar ouders zijn en hoe ze haar steunen.
Is iedereen er ook als eens de aandacht voor dit kind is afgenomen ?
Ik hoop het wel voor dat meisje.

Jij en Gast1 prijzen haar en daar is niks mis mee.
Ikzelf kijk anders naar haar.
En we zullen zien wat er uiteindelijk overblijft van deze missie.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie