Het raadsel van de verdwenen hittegolven

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het raadsel van de verdwenen hittegolven

Bericht door Osiris » 20 nov 2019, 21:08

Plaats 'm nog maar een keer, toch nog maar herhaling dan, voor degenen die zich wel durven te verdiepen in de materie :wink:

Keep looking at the sun :peace:

The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Het raadsel van de verdwenen hittegolven

Bericht door Tardis » 20 nov 2019, 21:30

Osiris schreef:
20 nov 2019, 18:37
Tardis schreef:
20 nov 2019, 14:51
De verschuiving van de polen betreft de magnetische polen en die verschuiven in de richting van de geografische polen.
Niet dus. Magnetische Noord en Zuidpool verschuiven al decennia van de geografische polen af.
Osiris schreef:
20 nov 2019, 21:08
Plaats 'm nog maar een keer, toch nog maar herhaling dan, voor degenen die zich wel durven te verdiepen in de materie :wink:


Nou, Osiris, ik zie geen reden om zo sarcastisch te reageren. Onderstaande illustratie komt van NewScientist en die mensen zijn doorgaans goed geïnformeerd. Dezelfde gegevens heb ik elders ook gezien, dus heb ik geen reden om te twijfelen aan de juistheid er van. Ik zie de baan van het magnetische noorden duidelijk in de richting van het geografische noorden gaan en niet de andere kant op. Als jouw bronnen iets anders beweren zou ik die bronnen, als ik jou was, maar niet meer raadplegen.

Afbeelding

Het YouTube filmpje waar je naar linkt duurt heel lang en de fantasie waar het mee begint (Hapgood en de aardkorst verschoven) stemmen me niet hoopvol dat het de moeite loont om er de rest van de avond naar te gaan kijken. Geen serieus te nemen bronnen. Misschien dat die beweren dat de magnetische polen zich van de geografische polen verwijderen, maar het tegendeel blijkt waar. Dus nee, de moeite van het kijken naar een lang YouTube filmpje dat met een fantasie begint en daar verder op voortborduurt neem ik in dit geval niet.
Laatst gewijzigd door Tardis op 21 nov 2019, 00:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Het raadsel van de verdwenen hittegolven

Bericht door Tardis » 20 nov 2019, 21:49

p.s. In de begeleidende tekst op de illustratie van NewScientist staat dat de navigatie instrumenten (b.v ten behoeve van de lucht- en zeevaart) moeten worden bijgesteld. Dat is juist en dat gebeurt al vele decennia. Stel je voor dat de verantwoordelijke instantie valse informatie hierover verstrekt en, zoals jij hier beweert, de magnetische polen zich in werkelijkheid nou juist van de geografische polen afkeren in plaats van dat ze er naar toe kruipen, dan was al lang geleden ontdekt dat de aanpassingen van de instrumenten precies verkeerd waren omdat alle vliegtuigen en zeeschepen in dat geval niet op de gewenste bestemming aankwamen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het raadsel van de verdwenen hittegolven

Bericht door Osiris » 21 nov 2019, 05:48

Tardis schreef:
20 nov 2019, 21:49
p.s. In de begeleidende tekst op de illustratie van NewScientist staat dat de navigatie instrumenten (b.v ten behoeve van de lucht- en zeevaart) moeten worden bijgesteld. Dat is juist en dat gebeurt al vele decennia. Stel je voor dat de verantwoordelijke instantie valse informatie hierover verstrekt en, zoals jij hier beweert, de magnetische polen zich in werkelijkheid nou juist van de geografische polen afkeren in plaats van dat ze er naar toe kruipen, dan was al lang geleden ontdekt dat de aanpassingen van de instrumenten precies verkeerd waren omdat alle vliegtuigen en zeeschepen in dat geval niet op de gewenste bestemming aankwamen.
Sorry je hebt gelijk betreffende de Noordpool,maar niet de Zuidpool.
Overhaaste reactie en wat prikkelbaar i.d.d. ( aankomende zonnestorm ) en ook niet uit de gegeven bron, eigen conclusie.
Bij de Noordpool pas recentelijk van de geografische Noordpool af , de Zuidpool al wel decennia.

https://browse.startpage.com/do/show_pi ... &t=default

Wat betreft Hapgood, geeft degene in de video verderop ook aan het daar niet mee eens te zijn,vanwege banden met veiligheidsdiensten en geven van gemanipuleerde gegevens.
Maar dus verderop in de video.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Het raadsel van de verdwenen hittegolven

Bericht door MetalPig » 21 nov 2019, 08:23

Osiris schreef:
20 nov 2019, 18:37
Niet dus. Magnetische Noord en Zuidpool verschuiven al decennia van de geografische polen af.
Ze gaan elkaar tegen komen
Ze gaan elkaar tegenkomen? Magnetische polen? Serieus?

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het raadsel van de verdwenen hittegolven

Bericht door Osiris » 21 nov 2019, 22:05

MetalPig schreef:
21 nov 2019, 08:23
Osiris schreef:
20 nov 2019, 18:37
Niet dus. Magnetische Noord en Zuidpool verschuiven al decennia van de geografische polen af.
Ze gaan elkaar tegen komen
Ze gaan elkaar tegenkomen? Magnetische polen? Serieus?
Yep serieus.

Tegengestelden trekken elkaar aan.
Eens in de ongeveer 13.000 jaar word het 'stabiele' mechanisme wat onze twee tegengestelde 'magneten' op gelijke afstand houdt, verstoord.
Naar mijn mening een ander veel groter magnetisch veld, wat ons hele zonnestelsel beinvloedt ongeveer elke 13.000 jaar en ons magnetisch veld overhoop gooit.

Enige wat in me opkomt is het beeld dat,net als onze zon spiraalvormige zonnestorm/winden produceert,dit op grotere schaal ook gebeurt binnen ons sterrenstelsel, wat om een grotere zon of zwart gat draait.
Echter zijn de intervallen tussen die spiraalvormige invloed veel groter; 13.000 jaar bij ons zonnestelsel dus, waarvan de oude culturen wisten dat dit een halve aardse precessiecyclus was.
Vraag me verder niet het hoe of waarom van die informatie,weet ik niet.
Misschien word ik wel net als de rest van de wereld krankzinnig :rolfl:

Hier een beeld van ons zonnestelsel en de zonnewind spiraal, die, as we speak, op dit moment de aarde beinvloedt.

https://iswa.gsfc.nasa.gov/IswaSystemWe ... gnetId=261
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Het raadsel van de verdwenen hittegolven

Bericht door MetalPig » 22 nov 2019, 07:46

Osiris schreef:
21 nov 2019, 22:05
MetalPig schreef:
21 nov 2019, 08:23
Osiris schreef:
20 nov 2019, 18:37
Niet dus. Magnetische Noord en Zuidpool verschuiven al decennia van de geografische polen af.
Ze gaan elkaar tegen komen
Ze gaan elkaar tegenkomen? Magnetische polen? Serieus?
Yep serieus.

Tegengestelden trekken elkaar aan.
Eens in de ongeveer 13.000 jaar word het 'stabiele' mechanisme wat onze twee tegengestelde 'magneten' op gelijke afstand houdt, verstoord.
Twee tegengestelde magneten?
Denk jij dat er één noordpoolmagneet en één zuidpoolmagneet in het spel zijn?
En dus niet één magneet met twee polen, zoals alle andere magneten die je in je leven gezien hebt?

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het raadsel van de verdwenen hittegolven

Bericht door Osiris » 22 nov 2019, 15:30

MetalPig schreef:
22 nov 2019, 07:46
Osiris schreef:
21 nov 2019, 22:05
MetalPig schreef:
21 nov 2019, 08:23

Ze gaan elkaar tegenkomen? Magnetische polen? Serieus?
Yep serieus.

Tegengestelden trekken elkaar aan.
Eens in de ongeveer 13.000 jaar word het 'stabiele' mechanisme wat onze twee tegengestelde 'magneten' op gelijke afstand houdt, verstoord.
Twee tegengestelde magneten?
Denk jij dat er één noordpoolmagneet en één zuidpoolmagneet in het spel zijn?
En dus niet één magneet met twee polen, zoals alle andere magneten die je in je leven gezien hebt?
Hoe verklaar je dan dat de magnetische Noordpool en Zuidpool onafhankelijk van elkaar qua snelheid en richting verplaatsen ?
Ze zouden dan dezelfde snelheid laten zien van verplaatsing en op z'n minst gelijkwaardige beweging van verplaatsing als het één en dezelfde magneet betreft.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Het raadsel van de verdwenen hittegolven

Bericht door Tardis » 22 nov 2019, 15:52

Osiris heeft het juist met richting waarin de magnetische zuidpool zich verplaatst: van de geografische zuidpool af. Als ik dat goed interpreteer betekent dit dat de magnetische polen zich niet op een statische as bevinden, zoals de geografische polen wel. Ze verplaatsen zich zo te zien enigszins onafhankelijk van elkaar.

http://www.poleshiftnews.com/magnetic-poles-2019.html

Afbeelding

Afbeelding
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Het raadsel van de verdwenen hittegolven

Bericht door MetalPig » 22 nov 2019, 16:08

Excuses zijn op hun plaats. Het is allemaal wat ingewikkelder dan wat ik in mijn hoofd had.

Desalniettemin denk ik dat dat verschil in verplaatsing tussen noord en zuid verklaard kan worden doordat het magnetisch veld wordt veroorzaakt door een dynamisch gebeuren in de vaste en vloeibare aardkern. Met name dat vloeibare aspect kan er wat mij betreft voor zorgen dat de as van het veld niet altijd precies door het middelpunt van de aarde loopt.

Dat alles betekent volgens mij nog steeds niet dat de magnetische polen elkaar kunnen ontmoeten.

Dit plaatje illustreert hoe het veld ontstaat cq er uit ziet, en ik kan me geen situatie voorstellen waarbij de twee plekken waar de as het aardoppervlak ontmoet dicht bij elkaar liggen.
(https://en.wikipedia.org/wiki/Earth%27s ... _geodynamo)

Afbeelding

(De rode bol in het midden is de vaste aardkern, daaromheen in oranje de vloeibare kern.)

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Het raadsel van de verdwenen hittegolven

Bericht door Tardis » 22 nov 2019, 16:50

Dat de magnetische polen elkaar zullen ooit zullen ontmoeten lijkt mij ook nogal voorbarig als conclusie. Ik ben wel benieuwd hoe het magnetische veld zou kunnen ompolen, en of zoiets in een week tijd gebeurt of gedurende een millennium, of nog langer.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het raadsel van de verdwenen hittegolven

Bericht door Osiris » 22 nov 2019, 21:59

Tardis schreef:
22 nov 2019, 16:50
Dat de magnetische polen elkaar zullen ooit zullen ontmoeten lijkt mij ook nogal voorbarig als conclusie. Ik ben wel benieuwd hoe het magnetische veld zou kunnen ompolen, en of zoiets in een week tijd gebeurt of gedurende een millennium, of nog langer.
Allereerst thanx voor de verduidelijking Tardis, wat betere afbeeldingen om die verschillen aan te tonen.
Ik geloof dat we niet alleen naar de invloed van ons eigen magnetisch veld moeten kijken,maar ook de invloed van de magnetische velden van de zon .
Deze 3 verschillende zijn interactief met alle andere magnetische velden binnen ons zonnestelsel.
Als er op de zon iets radicaals gebeurt ... echter gewoon cyclisch:

In eerste instantie nu, de sterk afnemende zon-activiteit de laatste 100 jaar in correlatie met het in kracht afnemen van ons magnetisch veld ( inmiddels zo'n 25 % ).
Wat m.i. ook de versnelling van het verschuiven van de magnetische polen in gang heeft gezet.

Weet dat het onmogelijk klinkt dat deze verschuiving resulteert in het samenkomen van die twee, maar alles wijst er op als ze de huidige richting blijven volgen.
Dragon's Triangle zou die plek zijn, een gebied wat dezelfde magnetische anomalieen kent als de Bermuda Triangle (voormalige pool posities uit een ver verleden ).
Wat m.i. alleen een polariteits verstoring kan zijn getriggerd door de magnetische invloed van de zon .

Wat ik weet is dat de wetenschap heel lang heeft volgehouden dat het proces van omkering duizenden jaren in beslag neemt.
Een paar decennia terug was dat al honderden jaren geworden, tot vrij recentelijk, binnen een mensenleven !! ( zo'n 80 jaar ).
Echter de oude culturen hebben het over enkele dagen ( totale duisternis ).

Echter is er nog een andere cyclus die ik al vermelde, die met onze precessie ( aardasschommeling/tolling van ong. 26.000 jaar ) van doen heeft.
Ver voordat huidige wetenschap hier kennis van had, wisten diezelfde oude culturen hiervan in correlatie met hun creator/destructor god, de zon.
Elke 13.000 jaar ( halve ) ondergaat de zon een immense transformatie.

Iets van buiten ons zonnestelsel triggert de zon, waardoor het op aarde vuur regende (plasmafilamenten,zoals in de video aangegeven en geen meteorieten zoals Graham Hancock dacht ).
In die video word gesteld dat er elke 13.000 jaar,in hetzelfde tijdsbestek als van Hancock's meteorieten, de zon vanuit zijn inactieve toestand qua solarflares en zonnestormen, uit het niets hyperactief word.
Gesteld word dat een micronova en/of superflare deze plasmafilamenten door het zonnestelsel als projectielen lanceert.
En alle hemellichamen daarbinnen torpedeert.

Ik geloof dat de aangetoonde veranderingen op de zon en aarde van afgelopen 100, jaar daar een aanloop naar zijn.
Alles in een steeds hogere versnelling gooit en daardoor ompoling i.d.d misschien maar enkele dagen in beslag zal nemen.

De beweging van de magnetische polen naar de Dragon's Triangle geeft voor mij aan dat daar een nieuwe ( voorlopige ? ) pool gevormd zal worden.
Kan haast niet anders dat de tegenpool dan de Bermuda Triangle word.
Beide magnetische anomalieen zijn er niet voor niets.
Als dan de geografische polen hierna volgen, ziet de wereld er toch heel anders uit en zijn de continenten en de evenaar op een andere plek terechtgekomen.

Hetgene wat de nakomelingen van die oude culturen benadrukken is een spirituele boodschap, afgezien van alle destructie van 'het oude, wat niet meer voldoet ', is dat de veranderingen van de magnetische velden een ascensie/bewustzijnsevolutie mogelijkheid bieden, de bestaande gevangenismatrix,gekoppeld aan magnetische veld, zal tijdelijk verdwijnen.
Maar niet voor iedereen weggelegd....

Noem het maar krankzinnig en tegen alle bekende bestaande natuurwetten in.
Maar vraag je eens af ; wat weten we nu werkelijk van dit soort immense, op elkaar inwerkende mechanismen,die cataclystisch genoemd worden.

Misschien moeten we terug in de tijd reizen om de Maya,Inca,Egyptenaren,Indiers,Chinezen e.a. te vragen wat hun mythes,legendes en overleveringen van de vorige keer,
werkelijk vertelden..... :peace:
Laatst gewijzigd door Osiris op 22 nov 2019, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4742
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het raadsel van de verdwenen hittegolven

Bericht door Osiris » 22 nov 2019, 22:28

Toch nog maar even terugkomend naar het OT .
Ik geloof dat we op alle fronten voorgelogen worden, ook door huidige wetenschappelijke instituten; gemanipuleerde onderzoeken of onderzoeksresultaten,gechanteerde,omgekochte wetenschappers etc.
Alles om een andere agenda vorm te geven; eentje die leidt naar totale dominantie van de wereldbevolking .
Een dusdanige degradatie van onze bewustzijnsmogelijkheden, die ons die ascensie mogelijkheid onthouden.
Ons bewustzijn in de laagst mogelijke trillingsfrequentie proberen te houden, door leugens, bedrog, intimidatie, manipulatie en het creeeren van angst voor een scala aan leugens.

Maar nogmaals noem het maar krankzinnig en doemscenario's.
Wat ik zie is dat de wereld om heen steeds krankzinniger en psychopatish word, mede door allerlei stralingstechnologieen en tal van andere manipulatiemiddelen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het raadsel van de verdwenen hittegolven

Bericht door Fenna » 23 nov 2019, 09:45

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie