Duitse omroep schrapt klimaatliedje kinderkoor na ophef

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80575
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Duitse omroep schrapt klimaatliedje kinderkoor na ophef

Bericht door Tammy » 29 dec 2019, 02:42

De klimaatlobby heeft een nieuwe doelgroep ontdekt die je nog kan kneden tot het model wat men voor ogen heeft.
Naast Greta gaan we het iets jonger zoeken.
Leuke schattige ogende kleine meisjes , doet het altijd goed.

Kijk vooral als ze op het laatst een zin van Greta napraten.
Dat geeft een heel raar beeld , beetje duivelsachtig.
Kindjes kijken heel strak in de camera met een onheilspellende blik.

Veel Duitsers zijn niet gecharmeerd van dit liedje.
Men wilde het satirisch laten overkomen.
Welnee ze willen gewoon goedgelovige kinderen inzetten zodat de klimaathysterie in stand blijft.
Anders hadden ze Greta haar zin niet in het liedje gestopt op het laatst.
Dit heeft niks met satire te maken .
Maar goed zo zie ik dit hele gebeuren.
Zal voor iedereen anders zijn misschien.



<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Duitse omroep schrapt klimaatliedje kinderkoor na ophef.

Een Duitse omroep heeft een video met een satirisch klimaatliedje offline gehaald nadat daar grote ophef over was ontstaan. Een kinderkoor met tientallen meisjes zong het nummer ‘mijn oma is een oude milieuzeug’. Dat leidde tot boze reacties.

De kinderen zongen onder meer hoe oma rondreed op een brandstofslurpende motor en graag goedkoop vlees kocht. ,,Mijn oma rijdt met haar SUV naar de dokter. Ze overrijdt daarbij twee ouderen met rollators”, klinkt het ook. Aan het eind van het filmpje is een uitspraak te horen van klimaatactivist Greta Thunberg, die ‘jullie komen hier niet mee weg’ zegt.'

Onacceptabel.

Het nummer kwam zender WDR 2 op veel kritiek te staan. Minister-president Armin Laschet van de deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen vond het nummer respectloos jegens ouderen. Ook noemde hij het onacceptabel dat kinderen zo tegenover ouderen worden gezet.

Zender WDR 2 zegt te betreuren dat een deel van het publiek de video als kwetsend heeft ervaren. Het zou de bedoeling zijn geweest het generatieconflict over klimaatverandering satirisch te benaderen.

https://www.ad.nl/buitenland/duitse-omr ... pagina.nl/



Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Duitse omroep schrapt klimaatliedje kinderkoor na ophef

Bericht door univers » 29 dec 2019, 08:36

Die gene, die dat liedje geschreven heeft, getuigd van een ziekelijke geest.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13649
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Duitse omroep schrapt klimaatliedje kinderkoor na ophef

Bericht door Fenna » 29 dec 2019, 09:41

:post: Uni.
Humor?
Duitser en humor gaan niet samen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Duitse omroep schrapt klimaatliedje kinderkoor na ophef

Bericht door univers » 29 dec 2019, 09:46

Duitse met bier wel. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Duitse omroep schrapt klimaatliedje kinderkoor na ophef

Bericht door Tardis » 29 dec 2019, 14:22

Het zal wel aan mij liggen, maar ik word van dit soort `grove' Duitse humor vooral heel vrolijk. Duitse en Deense humor is vaak donker van toon en wordt vaak verkeerd begrepen. Er is altijd sprake van een knipoog, maar die ontgaat veel mensen. Net zo is het met de teksten van `Tanz Metal' rockband Rammstein: het spelen met taal en de knipoog of de satire die daaruit voortkomt is voor de goede verstaander een belangrijk element die bijdraagt aan de waardering. Indien je het allemaal serieus neemt dan kan ik me voorstellen dat het vooral ergernis oproept.

Meine oma ist 'ne alte Umwelt-Sau is de tegenhanger van suikerzoete liedjes over oma, waar Heintje een halve eeuw geleden succes mee had. Ja, het is inderdaad satire, want gebaseerd op de bijtende woedeuitbarstingen van Greta Thunberg, en nee voor- en tegenstanders van `the Great Greta' zijn daar niet van gecharmeerd. Dus vanuit hun beider perspectief gezien snap ik de ophef heel goed.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Duitse omroep schrapt klimaatliedje kinderkoor na ophef

Bericht door Tardis » 29 dec 2019, 14:40

Fenna schreef:
29 dec 2019, 09:41
:post: Uni.
Humor?
Duitser en humor gaan niet samen.
Gevraagd aan Till Lindemann (zanger van Rammstein) of hij wel eens mensen was tegengekomen die de humor van Rammstein niet begrepen: "Humor? Wie meinen Sie, Humor?" Ook die grap zullen ze wel niet begrijpen. :mrgreen:

Voorbeeld van bijtende zelfspot op de Duitse televisie, inhakend op de Nationalstolz debatte die begin deze eeuw aan de gang was en een satirische reactie daar op: een CD die je kunt bestellen via telefoonnummer 01939-1945

Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie