Het begin van 2020 ...

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Gast1

Het begin van 2020 ...

Bericht door Gast1 » 31 dec 2019, 10:36

2019 zit er bijna op ... wát een jaar en wat hebben we allemaal en individueel weer beleefd?
Vooral 'het milieu' had wereldwijd veel aandacht en ik vind dat prima, maar in een aantal zaken werd mijns inziens de boog ook 'overspannen' ...

Nog een ongeveer 13 uur en het is alweer 2020 ...
En zó ongezond zijn de eerste uren van 2020 voor jou en het milieu: *klik* ==>
We vallen maar gelijk met de deur in huis:
Als we woensdag om 0.00 uur elkaar het beste wensen en dat vieren door vuurpijlen de lucht in te schieten, is het maar de vraag of dat een goede manier is om iedereen een gezond 2020 toe te wensen.
Ik vraag mij af of dat wel een vraag is ...

Sydney: *klik*.


Ik kan enkel hopen op verstandige inzichten en passende handelswijzen, vertrouwen heb ik er echter niet in.
Benieuwd ben ik alweer (net als elk jaar) wat het nieuwe jaar ons allemaal gaat brengen ...
Maar eerst het begin van 2020 ... en dat weten we allemaal (voor zover gepubliceerd) binnen één etmaal.

gusteman

Re: Het begin van 2020 ...

Bericht door gusteman » 31 dec 2019, 12:51

??? schreef:Als we woensdag om 0.00 uur elkaar het beste wensen en dat vieren door vuurpijlen de lucht in te schieten, is het maar de vraag of dat een goede manier is om iedereen een gezond 2020 toe te wensen.
Of dat een goede manier is om iedereen een gezond 2020 toe te wensen is weet ik niet met zekerheid te bevestigen.

Waar ik wèl van overtuigd ben: het afsteken van vuurwerk biedt veel mensen de kans om bepaalde geïnstitutionaliseerde grenzen te doorbreken, taboes te overstijgen, het vrijheidsgevoel aan te wakkeren en hun persoonlijke vreugde aan de wereld kenbaar te maken op een flitsende, schitterende, klaterende en spetterende wijze.

Het miezerige beetje extra CO2 wat daarmee gepaard gaat zal ongeveer gelijk staan met wat tien verwarmingsinstallaties produceren op één uur tijd.

Het volstaat dus om die verwarmingsinstallaties één uurtje later aan te zetten en het argument is van de tafel geveegd zonder daarbij aan vreugdebeleving te moeten inboeten.

Voor èlk 'probleem' is er altijd wel een oplossing te vinden. ;P!

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Het begin van 2020 ...

Bericht door Tardis » 31 dec 2019, 13:01

Afbeelding

Zoals ik ook vannacht weer tot in de vroege uurtjes uit mijn slaap werd gehouden door idioten die vuurwerkbommen afstaken alsof het nieuwe jaar al begonnen was, dacht ik in mijn morbide fantasie en de verwensingen ook dit probleem drastisch op te lossen.

Het is maar goed dat ik een dergelijk wapen niet bij me draag, want daar komen ongelukken van.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het begin van 2020 ...

Bericht door Osiris » 31 dec 2019, 13:03

Het jaar 2020 is hopelijk het jaar van 20/20 vision, de term die gebruikt word om 100% zicht/helderheid van de ogen te bestempelen.
Maar dan in termen van bewustzijn.

Dat de eerdere vertroebeling/versluiering van alle leugens, bedrog, manipulatie en misleiding eindelijk opgeheven word en de massa de werkelijke achtergronden gaan zien van wat er speelt in de wereld.

In ieder geval mijn wens voor het komende jaar :peace:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het begin van 2020 ...

Bericht door taigitu » 31 dec 2019, 13:24

Jaarhoroscoop 2020: wat betekent dit voor jou?

Irma van der Wijk 30 december 2019

Jaarhoroscoop 2020

Het nieuwe jaar 2020 staat voor de deur en 2020 wordt een spannend en intensief jaar voor ons allemaal.
Er zijn dit jaar veel astrologische activiteiten die ons allen beïnvloeden. We hebben niet alleen 6 eclipsen dit jaar maar ook 3 belangrijke verbindingen
van astrologische planeten, die ervoor zorgen dat je op een aantal levensgebieden plotselinge en uitdagende veranderingen kunt verwachten.

Een belangrijke verbinding

We beginnen op 10 januari met een sterke maaneclips en op 12 januari een belangrijke verbinding tussen Saturnus en Pluto.
De kern van deze astrologische verbinding is een diepe persoonlijke verandering. In de loop van het jaar zal ik hier dieper op ingaan.
De beschrijving per teken is heel beknopt voor 2020 maar als je nu al alles wilt weten wat jou in 2020 te wachten staat,
geef jezelf dan een mooi cadeau. Een persoonlijke jaarhoroscoop geeft een prachtig inzicht wat jou in 2020 te wachten staat!
Ik wens iedereen prachtige en gelukkige feestdagen en een sprankelend Nieuwjaar.

Jaarhoroscoop 2020


Ram
De maaneclips van 10 januari, die de komende 6 maanden met jou meeloopt, ziet er sterk uit voor jou. Emoties worden intenser ervaren. Je kunt dan ook tijdens deze periode veel nadenken over beslissingen die jij wilt gaan nemen voor 2020. In de maanden juni, juli en december voel jij je gestimuleerd door 3 eclipsen, Je voelt dat je vol energie de wereld instapt. En in de maanden april, juni, juli en november gaat al jouw harde werken beloond worden. Dan ga je de vruchten plukken van al jouw inspanningen van de afgelopen jaren, het zit je nu op vele fronten mee.

Stier
Naast de 6 eclipsen en 3 belangrijke planetaire verbindingen loopt de planeet Uranus door jouw teken. Uranus kan jou uit je “comfortzone” halen. Jullie zijn juist op zoek naar evenwicht, stabiliteit en rust, maar deze planeet trekt zich hier weinig van aan. Het leven wordt onrustiger, maar ook uitdagender en dat is wel even wennen. Uranus kan voor de vroege Stieren soms turbulent zijn, maar wees ook blij dat dit voor jou mooie nieuwe veranderingen betekent.

Vanaf eind maart t/m half juli ben je bezig om meer verantwoordelijkheden op je te nemen en je voelt een sterke behoefte om de “beste” te zijn in datgene wat je doet.

Tweeling
2020 wordt voor jou een heel interessant en intensief jaar. Er staat veel te gebeuren, niet alleen persoonlijk maar ook maatschappelijk. Een prachtig jaar om een mooie persoonlijke transformatie te ervaren, echt een jaar om een aantal zaken definitief te veranderen en naar een hoger niveau te tillen. In de loop van het jaar kom ik hier veel uitgebreider op terug, maar verheug jij je er maar vast op! Als je een relatie hebt, dan kunnen er dit jaar wel een aantal stress momenten zijn waarin jullie elkaar niet helemaal vinden.

Kreeft
Op 10 januari, 5 juni, 5 juli en 30 november vinden er maaneclipsen plaats en tijdens deze periodes ben je extra gevoelig voor alles en iedereen om je heen en je kunt dan gespannen en gekwetst reageren. Een maaneclips heeft een veel grotere uitwerking dan een “normale” volle of nieuwe maan dus dit betekent voor jou dat de maanden januari, juni, juli en augustus behoorlijk intensief kunnen zijn. Je voelt je heel verbonden met je gezin, familie maar ook je moeder. De band met je moeder is belangrijk voor je, dus ga eens heerlijk samen op stap, maar besteed ook de komende maanden aandacht aan je thuis. Zo kom je het beste die donkere maanden door.

Leeuw
Op 10 januari vindt er een belangrijke maaneclips plaats op het gebied van jouw intuïtieve ontwikkeling. Deze eclips loopt 6 maanden met je mee en dit zorgt ervoor dat je behoefte hebt om met je innerlijk bezig te zijn. Je bent op zoek naar de innerlijke rust, hoe doe ik dat om meer die innerlijke vrede te vinden. Het is heel belangrijk om tijd voor jezelf te nemen, alleen. Niet voor anderen zorgen maar op een dieper niveau voor jezelf te zorgen. Luister hiernaar, want ook jouw carrière en werkomstandigheden staan zowel in januari als april, juni en november centraal.

2020 is een jaar van veel activiteiten en ondernemen, het is dus belangrijk dat je op je gezondheid blijft letten en er een gezonde leefstijl op na houdt. Ook dit zal anderen inspireren om met jou mee te doen want je bent en blijft een leeuw die vaak de leidersrol met een soepel gemak op zich neemt.

Maagd
Niet alleen in 2019, maar ook in 2020 mag je vertrouwen op jezelf en je talenten. Je was in 2019 begonnen met een mooie persoonlijke groei en ontwikkeling en dat zet zich dit jaar door. Je leert ook dit jaar weer veel over jezelf en het leven dat je leidt. Dit jaar merk je ook dat er rust is in jouw gezinsleven, misschien dat een aantal Maagden zijn verhuisd en nu langzaam aan gesetteld zijn in hun nieuwe huis. Je bent tevreden over de dingen zoals ze zijn en hebt weinig behoefte om dit te veranderen.

Weegschaal
Voor een groot deel staat dit jaar jouw huis, thuis, familie en gezinsleven centraal, vooral de maanden januari, april, juni en november ervaar jij dit als een enorme rijkdom in het leven. Maar er zijn ook periodes dat jij je juist beperkt voelt door thuis en je gezin. De maaneclips op 10 januari heeft impact op jou, want deze maaneclips heeft invloed op jouw werk. Doe het rustig aan in deze periode (ongeveer 6 maanden) en maak je niet te druk. Er zijn vorig jaar voldoende kansen langs gekomen, maar ook dit jaar zijn er in januari, en februari en later in mei, juni mooie kansen op promotie of verandering van baan.

Schorpioen
Op 10 januari is er een belangrijke maaneclips en deze energie loopt een half jaar met je mee. Dit is een sterke eclips en geeft jou de komende maanden de energie om in de loop van het jaar te werken aan je persoonlijke ambitie en carrière. Je gaat in de loop van de komende maanden jouw doelstellingen op je carrierpad helder voor jezelf formuleren en daar leg jij nu de basis voor. Ook in de maanden april, juni en november ben je bezig met het leggen van contacten die voor de toekomst succesvol kunnen zijn.

Boogschutter
Jouw drijfveer om je niet alleen op studie gebied maar ook op het geestelijke vlak je horizon te verbreden zal jou met de 4 eclipsen, vooral de eclipsen in januari en juni, in deze periode meer doen verdiepen in het onderwerp “de Dood” en alle onderwerpen die hier mee te maken hebben. Dit is niet letterlijk bedoeld, maar meer op het psychologische vlak. In december is jouw huisplaneet Jupiter vertrokken uit jouw teken Boogschutter. En dat merk je ook nog de komende maanden. Je hebt minder energie en je voelt je sneller wat lusteloos en moe.

Steenbok
Vanaf december 2019 loopt de planeet Jupiter door jouw teken en dat geeft jou de “boost” om bezig te zijn met de vraag: waarom zijn we hier, wat is het doel van het leven? Jupiter stimuleert jou om inzicht te krijgen in deze levensvragen. Maar je wordt niet alleen geholpen door Jupiter, maar ook door de astrologische verbinding op 12 januari ( Saturnus conjunct Pluto) die ook een grote invloed op jou heeft. Je staat aan het begin van een nieuwe “performance”naar de buitenwereld. Een beetje een nieuwe JIJ. Sta in je kracht, trek je grenzen en raak niet in de stress wanneer niet alles goed georganiseerd en gestructureerd is.

Waterman
De eerste maanden word jij beïnvloedt door de krachtige conjunctie tussen Saturnus en Pluto die op 12 januari plaats vindt. Dit is een krachtige astrologische verbinding en deze energie verbinding voel je in ieder geval tot eind mei. Je zult een mooie verandering merken op het spirituele en intuïtieve gebied. Je werkt, leeft en beleeft veel dingen op een andere manier. Ook luister je meer naar jouw eigen wijze gedachten en originele ideeën en laat je minder beïnvloeden door anderen. Heel januari en februari staan in het teken van jouw spirituele ontwikkeling. Het is een mooie maand om je hierin nog meer te verdiepen.

Vissen
Het begint heel goed voor jou dit jaar. Op 10 januari is er een maaneclips in het huis van romantiek en deze eclips loopt ongeveer 6 maanden met jou mee. Als je een vaste relatie hebt dan is er veel romantiek en verbinding tussen jullie en voor singles ben je voor de ander heel aantrekkelijk en als je een relatie wilt, dan is het geen probleem. Het kan zomaar op je pad komen.

Neptunus staat al een aantal jaren in jouw teken en dat zal het nog wel een aantal jaren blijven doen. Maar specifiek voor de Vissen die jarig zijn tussen 5 en 14 maart gaan de kracht van Neptunus heel duidelijk voelen dit jaar. Daarom zal jouw spirituele leven dit jaar nog meer uitgesproken zijn als normaal.

Astroloog Irma van der Wijk


Afbeelding

Of je er wel of niet iets mee kan...... Toch leuk om te lezen.
Alle goeds gewenst voor 2020!
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Het begin van 2020 ...

Bericht door Gast1 » 31 dec 2019, 15:02

gusteman schreef:
31 dec 2019, 12:51
??? schreef:Als we woensdag om 0.00 uur elkaar het beste wensen en dat vieren door vuurpijlen de lucht in te schieten, is het maar de vraag of dat een goede manier is om iedereen een gezond 2020 toe te wensen.
De "???" komen vandaan, alwaar ik naar verwees in de link:
Gast1 schreef:
31 dec 2019, 10:36
En zó ongezond zijn de eerste uren van 2020 voor jou en het milieu: *klik* ==>
We vallen maar gelijk met de deur in huis:
Als we woensdag om 0.00 uur elkaar het beste wensen en dat vieren door vuurpijlen de lucht in te schieten, is het maar de vraag of dat een goede manier is om iedereen een gezond 2020 toe te wensen.
... in het tweede kopje onder de gepubliceerde foto.

Gast1

Re: Het begin van 2020 ...

Bericht door Gast1 » 31 dec 2019, 15:07

Tardis schreef:
31 dec 2019, 13:01
Het is maar goed dat ik een dergelijk wapen niet bij me draag, want daar komen ongelukken van.
:shock: ... :grin:
Osiris schreef:
31 dec 2019, 13:03
Dat de eerdere vertroebeling/versluiering van alle leugens, bedrog, manipulatie en misleiding eindelijk opgeheven word en de massa de werkelijke achtergronden gaan zien van wat er speelt in de wereld.

In ieder geval mijn wens voor het komende jaar.
Dat is o.a. ook mijn wens Osiris en het zal mij benieuwen daar vooral die leugens, het bedrog, de manipulatie en de misleiding door de overheid over mij heen gegoten werd.
Vooral in 2019 ...

Gast1

Re: Het begin van 2020 ...

Bericht door Gast1 » 31 dec 2019, 15:22

taigitu schreef:
31 dec 2019, 13:24
Of je er wel of niet iets mee kan...... Toch leuk om te lezen.
Alle goeds gewenst voor 2020!
Hetzelfde is mijn toewens voor jou taigitu, en uiteraard aan alle anderen.
Irma van der Wijk schreef:Weegschaal:
Voor een groot deel staat dit jaar jouw huis, thuis, familie en gezinsleven centraal, vooral de maanden januari, april, juni en november ervaar jij dit als een enorme rijkdom in het leven.
Maar er zijn ook periodes dat jij je juist beperkt voelt door thuis en je gezin.
De maaneclips op 10 januari heeft impact op jou, want deze maaneclips heeft invloed op jouw werk. Doe het rustig aan in deze periode (ongeveer 6 maanden) en maak je niet te druk.
Er zijn vorig jaar voldoende kansen langs gekomen, maar ook dit jaar zijn er in januari, en februari en later in mei, juni mooie kansen op promotie of verandering van baan.
Bijzonder Irma, op 9 januari zit ik bij advocaat no 6 of 7 -ik ben de tel even kwijt- en in april zit ik bij de rechtbank. Juni en november ... ik heb nog geen vermoeden.
Promotie of verandering van baan ... ik weet het nog niet hoor.
Ik 'zit' al ruim 5 jaar thuis, arbeidsongeschikt verklaard door het UWV voor bijna 55% en promotie ... wat ga ik in 2020 in mijn 63-ste levensjaar beleven?
Over een jaar weet ik het.

Ik (we) gaan er 'het beste' van maken.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Het begin van 2020 ...

Bericht door Witte wel » 31 dec 2019, 18:15

Tardis schreef:
31 dec 2019, 13:01
Het is maar goed dat ik een dergelijk wapen niet bij me draag, want daar komen ongelukken van.
Er zitten drie stuks beveiliging op Tardis dus de kans dat hij in je broekzak af gaat is erg klein. :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80656
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het begin van 2020 ...

Bericht door Tammy » 31 dec 2019, 18:19

Tardis pas je op met je GLOCK G19 Gen4 9mm Compact 15-Round Pistol beste kerel ? :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Het begin van 2020 ...

Bericht door Gast1 » 31 dec 2019, 18:20

Wellicht 'aardig' om deze liveblog te volgen:
Minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) zegt te vrezen voor een "wildwestfeest" met veel ongeregeldheden tijdens deze jaarwisseling.

Gast1

Re: Het begin van 2020 ...

Bericht door Gast1 » 31 dec 2019, 18:25

Grappig om mijzelf te citeren:
Gast1 schreef:
31 dec 2019, 15:22
Ik (we) gaan er 'het beste' van maken.
... maar ... [think]


Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het begin van 2020 ...

Bericht door univers » 31 dec 2019, 18:27

Minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) zegt te vrezen voor een "wildwestfeest" met veel ongeregeldheden tijdens deze jaarwisseling.
Daar heb je geen vooruitkijkende blik voor nodig.
Wat een eikel.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Het begin van 2020 ...

Bericht door Gast1 » 31 dec 2019, 18:32

Een van de laatste waarheden van 2019 ...

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het begin van 2020 ...

Bericht door taigitu » 31 dec 2019, 19:43

Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het begin van 2020 ...

Bericht door univers » 31 dec 2019, 19:48

:hahaha:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het begin van 2020 ...

Bericht door Fenna » 31 dec 2019, 20:26

:rolfl:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13672
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Het begin van 2020 ...

Bericht door Fenna » 31 dec 2019, 20:33

Ik wil bij deze alvast iedereen op het forum een gelukkig en gezond nieuwjaar wensen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Het begin van 2020 ...

Bericht door Gast1 » 01 jan 2020, 10:13

Nogmaals de beste wensen aan iedereen.
In deze liveblog kun je lezen wat er tot nu toe zoal gebeurde in en nabij Nederland.

Voor het eerste lees ik nu niets van een 'rustige jaarwisseling'.

De jaarwisseling hebben mijn vrouwtje en ik doorgebracht bij mijn Moeder, die de salontafel rijkelijk voorzien had met allerlei lekkers.
Veel te veel en dus bleef ook veel over, hoewel wij toch nog veel te veel van al dat lekkers genuttigd hebben.
We hebben haar laten zien hoe ze haar nieuwe tv dient te bedienen inzake Netflix en nog wat andere zaken.
Maar daarop wilde ze zich niet focussen.
Ze zou ons het liefst blijven kussen ... :grin:

Ja, we zijn blij met haar, ook al praat ze ons de oren van het hoofd.
Ook al zien of horen we amper iets van dat wat er aan show's op tv is, ze wil haar verhaal graag kwijt aan ons.

Precies tijdens de jaarwisseling belden onze kinderen ons op vanuit Utrecht, alwaar ze met anderen aan het feesten waren.
Niet met veel bier, niet met vuurwerk, niet met de openbare orde verstoren.
Ze stuurden ons een korte video vanuit hun appartement waar we zagen dat ze zich met sterrenflikkers amuseerden.
Iedereen was blij en er werd veel gelachen.
Kun je je gelukkiger wensen?

Misschien is het langzamerhand tijd om wat minder bezig te zijn met de ongeneugten rondom mij.
Het zou jammer zijn als ik een klagende ouwe man zou worden.
En ik ben me bewust dat ik daar toch ook veel redenen voor zou kunnen hebben.
Vorig jaar heb ik een paar keer bedacht dat ik mijn manuscript over zingeving en positiviteit beter in het vuur kon gooien.
Dat ik een fantast ben die veel te veel in 'het goede' gelooft en ook teveel films bekeken heb met een mooie afloop.

Allemaal weggewaaid met de wind ... zei ik gisterenavond nog heel even met een glimlach.
Een oprechte glimlach trouwens waarbij mijn Moeder de opmerking maakte:

"Wat bijzonder Gast1, vanmiddag (woensdagmiddag) komt de film 'Gejaagd door de Wind' op tv, om 13:40 uur op NET 5 ..."



De film begint 'mierzoet' maar het is een film die het bekijken waard is, de met 13 Oscars genomineerde film getuigen daar onder ander van.
Gone With The Wind is nog steeds de succesvolste film ooit.
Rekening houdend met de inflatie heeft de film uit 1939 nu 3,3 miljard dollar opgebracht.
Bij de Oscars van 1939 werd de film genomineerd voor 13 Oscars, waarvan ze er 7 wonnen.
Ik neem 'm op en misschien bekijk ik 'm vanmiddag wel.

Ik had dus weer -toen mijn Moeder die opmerking maakte- dat vreemde gevoel bij mij van binnen.
Het begin van 2020 zit er weer op en ik heb een fijn gevoel. De zon schijnt overvloedig ...
Ik zie wel, ik zal afwachten en soms ook niet afwachten en ik zal beslissingen nemen ...
Ik zal mijn zegeningen blijven tellen ...
Het begin van van 2020 zit er weer op ...


Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Het begin van 2020 ...

Bericht door Tardis » 01 jan 2020, 17:15

Gast1 schreef:
31 dec 2019, 15:07
Tardis schreef:
31 dec 2019, 13:01
Het is maar goed dat ik een dergelijk wapen niet bij me draag, want daar komen ongelukken van.
:shock: ... :grin:
Ik steun het idee om op centrale plaatsen in een dorp of stad vuurwerk af te steken. Idealiter door professionals, zoals elders in de wereld zoals in b.v. Hong Kong en Sidney. Hopelijk wordt het afsteken van vuurwerk door amateurs op korte termijn verboden want er wordt op grote schaal misbruik van de vrijheid gemaakt. Het is tegenwoordig een vuurwerk terreur waar geen feestelijk tintje aan te ontdekken valt. Hulpverleners bekogeld met vuurwerkbommen, afgerukte ledematen door idioten die niet met vuurwerk om kunnen gaan, autobranden, schade aan gebouwen, enz. Hoe lang zou dit nog getolereerd worden? Ik vind oud en nieuw op deze manier geen feest meer.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie