Klimaatactiviste Greta Thunberg in Davos: Vrijwel niets gedaan tegen CO2-uitstoot

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80591
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Klimaatactiviste Greta Thunberg in Davos: Vrijwel niets gedaan tegen CO2-uitstoot

Bericht door Tammy » 21 jan 2020, 12:15

Afbeelding
De belangstelling voor Thunbergs boodschap in Davos is groot.

Klimaatactiviste Greta Thunberg in Davos: Vrijwel niets gedaan tegen CO2-uitstoot.

De Zweedse klimaatactiviste Greta Thunberg (17) vindt dat er nog steeds te weinig wordt gedaan tegen klimaatverandering. Ze klaagde op de topconferentie in het Zwitserse Davos dat er volop wordt gediscussieerd over het klimaat, zonder dat er veel actie wordt ondernomen.

“Klimaat en milieu staan volop in de belangstelling, dankzij de inzet van jongeren”, zei de tiener in het Zwitserse ski-resort, waar wereldleiders en topfiguren uit het bedrijfsleven samenkomen. ,,Maar er is vrijwel niets gedaan, aangezien de wereldwijde CO2-uitstoot nog niet is teruggebracht.”

De paneldiscussie met de klimaatbewogen tiener op het World Economic Forum (WEF) trok veel publiek. Een aantal topmannen moest zelfs door plaatsgebrek achterin de zaal blijven staan, wat de organisatie dwong om meer stoelen te laten aanrukken. Thunbergs boodschap was opnieuw krachtig van toon.

Lees het volledige artikel op onderstaande link:

https://www.ad.nl/buitenland/klimaatact ... pagina.nl/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80591
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klimaatactiviste Greta Thunberg in Davos: Vrijwel niets gedaan tegen CO2-uitstoot

Bericht door Tammy » 21 jan 2020, 12:23

Kan iemand dit meisje duidelijk maken dat de multinationals hun beleid niet veranderen ondanks haar protest .
Dit zijn volwassen mensen die niet advies hoeven te krijgen van een 17 jarig meisje.
Ze weten allang wat ze willen , Greta zou goed passen in jongerenorganisaties waar ze ongetwijfeld lid ook van is.
Concentreer je daarop en laat zoiets als Davos over aan de volwassenen.
Men kan netjes luisteren maar men doet niks met haar kritiek.

Ze is 17 jaar , ze moet naar school en diploma’s halen dan kan ze later misschien invloed uitoefenen wie weet.
Maar nu is deze wat ik noem speelpion van ouders en klimaatactivistische organisaties gewoon iemand die een preek geeft die de wereld al kent.
De hoge piefen trekken hun eigen plan Greta , jammer dat ze je dat niet vertellen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Klimaatactiviste Greta Thunberg in Davos: Vrijwel niets gedaan tegen CO2-uitstoot

Bericht door Gast1 » 21 jan 2020, 12:53

Tammy schreef:
21 jan 2020, 12:23
De hoge piefen trekken hun eigen plan Greta, jammer dat ze je dat niet vertellen.
Des te groter mijn waardering ...

artikel Volkrant, september 2019.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Klimaatactiviste Greta Thunberg in Davos: Vrijwel niets gedaan tegen CO2-uitstoot

Bericht door The Grey » 24 jan 2020, 10:24

Tammy schreef:
21 jan 2020, 12:23
De hoge piefen trekken hun eigen plan Greta , jammer dat ze je dat niet vertellen.
Dat ze dit doen, betekent niet dat je het niet mag benoemen of er keihard stennis over mag schoppen!
-

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80591
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klimaatactiviste Greta Thunberg in Davos: Vrijwel niets gedaan tegen CO2-uitstoot

Bericht door Tammy » 24 jan 2020, 12:36

Helemaal met je eens The Grey maar dat bedoelde ik ook niet.
Dat meisje is teleurgesteld dat er amper iets is gedaan.
Die teleurstelling hoef je niet te voelen als je weet hoe het in werkelijkheid werkt.
Namelijk dat al die hoge piefen van de multinationals niet naar een 17 jarig kind zullen luisteren.
En zij denkt van wel daarom reist ze de wereld over.
Maar er is veel meer nodig dan haar speeches , hoop dat ze zich dat realiseert.

We hebben te maken met iemand die op zeer jonge leeftijd depressief werd en 5 jaar niet heeft gesproken behalve met haar ouders en zus.
Hoe gaat het straks met haar als het nieuwe eraf is dat een kind wereldleiders toespreekt enz in de wereld ?
Dit kind word gebruikt.
Daar denk ik aan.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Klimaatactiviste Greta Thunberg in Davos: Vrijwel niets gedaan tegen CO2-uitstoot

Bericht door The Grey » 24 jan 2020, 14:55

Net zoals multinationals zeggen dat ze dingen doen en dat niet doen, kan zij ook doen alsof ze verontwaardigd is. Greta weet van te voren dondersgoed wat de cijfers zijn.

Betreft t gebruikt worden ben ik het niet helemaal met je eens, ze komt op voor iets waarin ze geloofd. Toen ze hieraan begon wist ze niet dat ze "zo ver zou komen"
-

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80591
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klimaatactiviste Greta Thunberg in Davos: Vrijwel niets gedaan tegen CO2-uitstoot

Bericht door Tammy » 24 jan 2020, 15:19

Wij kijken wat anders tegen haar aan The Grey en ook alles wat erom heen hangt , moet ook kunnen. :grin:
Over een aantal jaren kunnen we zien hoe het haar is vergaan.
Ik hoop goed.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Klimaatactiviste Greta Thunberg in Davos: Vrijwel niets gedaan tegen CO2-uitstoot

Bericht door The Grey » 24 jan 2020, 15:27

Oh jazeker, dat is ook helemaal niet erg. Als je alleen maar mensen hebt die het met elkaar eens zijn dan heb je niets om over te praten.
Vat het ook niet op dat ik hier een waarde oordeel aan hang hoor, dit is puur een discussie!

Ik hoop dat het ook goed met haar vergaat over een aantal jaar!

Nog een kleine wijsheid die ik heb opgepikt tijdens mijn vorige baan;
Zonder wrijving, geen glans
-

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80591
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Klimaatactiviste Greta Thunberg in Davos: Vrijwel niets gedaan tegen CO2-uitstoot

Bericht door Tammy » 24 jan 2020, 15:32

Ooh nee ik zie het totaal niet als een waarde oordeel , gewoon als je mening uiten.
Maar al zou dat het wel zijn dan nog geen probleem.
En dat is een mooie wijsheid. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Klimaatactiviste Greta Thunberg in Davos: Vrijwel niets gedaan tegen CO2-uitstoot

Bericht door Witte wel » 24 jan 2020, 16:06




Afbeelding

Goed bezig, die snotneus. ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Klimaatactiviste Greta Thunberg in Davos: Vrijwel niets gedaan tegen CO2-uitstoot

Bericht door Tardis » 24 jan 2020, 17:45

REAL ZERO, als in: helemaal geen CO2 uitstoot? Zou deze halve gare in Londen echt zo slecht op de hoogte zijn van de werking van zijn lichaam? Ik denk het wel, hij komt nogal onnozel over. Op weg naar zijn werk heeft hij hijgend en puffend (alsof hij in het tempo van een jogger naar zijn werk is gerend) misschien een halve kilo CO2 uitgestoten door in- en uit te ademen. Dan is dit nog de eerste de beste halve gare, maar de wereld zit vol idioten die stug volhouden dat we nul CO2 uitstoot zouden moeten willen. Met een kleine snotneus (dat zijn de woorden van Witte wel) als hysterisch boegbeeld. Zelfs zittend in een luie stoel produceren we CO2. Dus wat nou REAL ZERO.

In onderstaande korte lezing wordt duidelijk waarom we zolang we leven CO2 zullen uitademen. In de tussentijd leer je ook nog waar je lichaamsgewicht blijft als je afvalt, want met die vraag begint het filmpje en je krijgt er antwoord op.

Laatst gewijzigd door Tardis op 24 jan 2020, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13659
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Klimaatactiviste Greta Thunberg in Davos: Vrijwel niets gedaan tegen CO2-uitstoot

Bericht door Fenna » 24 jan 2020, 17:57

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Klimaatactiviste Greta Thunberg in Davos: Vrijwel niets gedaan tegen CO2-uitstoot

Bericht door Witte wel » 24 jan 2020, 18:20

Je gaat te ver Tardis met je reactie op die halve gare. :grin:
Deze puft en kreunt maar geeft enkel de ongemakken aan die niet echt passen in onze samenleving. Koude koffie, een paar uur lopen naar zijn werk, geen lift in een flatgebouw, geen high-tech elektronica want dat zou allemaal teveel milieubelastend zijn. Natuurlijk snapt die kerel dat hij CO2 uit stoot. Die snotneus zegt ook niet dat wij zelf geen CO2 uit mogen stoten maar dat onze gebruikelijke processen in de samenleving CO2 loos zouden moeten zijn.
Om in die luie stoel te kunnen gaan zitten moet er wel een stoel zijn. En die zou dan CO2 neutraal geproduceerd moeten worden. De vraag is wel of die dan nog wel te betalen is of dat die ueberhaupt nog wel te maken valt. Het lost wel het file probleem op als we allemaal te voet naar ons werk gaan. De lucht zal weer blauwer worden als er geen vliegtuigen meer vliegen want wat zorgt er dan voor dat die contrails in de lucht komen tbv geo engineering projecten. Dus het heeft natuurlijk wel voordelen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Klimaatactiviste Greta Thunberg in Davos: Vrijwel niets gedaan tegen CO2-uitstoot

Bericht door Tardis » 24 jan 2020, 18:29

Witte wel schreef:
24 jan 2020, 18:20
Je gaat te ver Tardis met je reactie op die halve gare. :grin:
Soms ga ik graag te ver. :mrgreen: Dat geef ik dan wel toe, nu ook.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie