Bloedrode sneeuwdekking Antarctische buitenpost

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Bloedrode sneeuwdekking Antarctische buitenpost

Bericht door univers » 28 feb 2020, 07:04

Het jaar 2020 is niet goed begonnen voor het continent Antarctica. Begin februari werd de hoogste temperatuur in de geregistreerde geschiedenis bereikt 64,9 graden Fahrenheit (18,3 graden Celsius). Een paar dagen later brak een ijsberg ter grootte van de Amerikaanse stad Atlanta af van de Pine Island-gletsjer - een van de meest bekeken brokken ijs op de planeet omdat het vaak afkalft en deze plus toekomstige ijsbergen het oceaanniveau verhogen . Als dat nog niet genoeg was, werd het Oekraïense Antarctische station "Academicus Vernadsky" deze week getroffen door de klassieke Forteïsche fenomenen van bloedrode sneeuw. Zijn dit tekenen? Moeten we ons zorgen maken? Wie geloven wij?

Afbeelding
Bloedrode algen bedekken de sneeuw in de buurt van de onderzoeksbasis Vernadsky van Antarctica. (Afbeelding tegoed: Andriy Zotov)

Sinds enkele weken is het Oekraïense Antarctische station" Academicus Vernadsky "otočena ... frambozensneeuw!" (Google Vertaling)
Het ministerie van Onderwijs en Wetenschap van Oekraïne plaatste foto's en informatie over de rode sneeuw op zijn Facebook-pagina op 24 februari. Om paniek of verkeerde interpretatie van de "frambozen" sneeuw en ijs te voorkomen, gaf het ministerie de biologische verklaring voor de verschijnselen

Afbeelding
Stroken rode algen bedekken het Antarctische ijs in "bloedsneeuw".
(Afbeelding: © Andriy Zotov)

Onze wetenschappers hebben ze onder een microscoop geïdentificeerd als Chlamydomonas nivalis chlamydomonas ." “Omdat, behalve groen pigment - chlorofyl, hun cellen ook een rode caroteenlaag bevatten, komen rode vlekken op sneeuw voor als van frambozenjam. Trouwens, deze laag beschermt algen tegen ultraviolette straling. "

Afbeelding
Chlamydomonas nivalis chlamydomonas

Ja, rode sneeuw is een goede zaak ... althans voor de algen die het die kleur geven. De zomer nadert zijn einde op Antarctica, dus de algen hebben alle rode kleur nodig die het kan genereren om zichzelf te beschermen. Dat is vooral het geval deze zomer met de record hoge temperaturen. Klimaatverandering?

"" Bloesem "van sneeuw draagt ​​bij aan de klimaatverandering. Door rode frambozenkleuring raakt sneeuw minder zonlicht en smelt sneller. Als gevolg hiervan vormt het helderder zeewier. "
Het is zowel een oorzaak als een gevolg van klimaatverandering. Als iemand dit zou weten, zijn het de wetenschappers van Vernadsky Research Base, het enige Oekraïense Antarctische station, wiens missie onderzoek geofysica, meteorologie en ionosfeer is met behulp van meteorologie, bovenste atmosferische fysica en studies van geomagnetisme, ozon, seismologie, glaciologie en meer. De 12-persoons basis werd in 1947 door het VK geopend als Faraday Station en is een centrum voor langdurige temperatuurstudies. Volgens een rapport uit 2013 over dagelijks waargenomen temperaturen van 1947 tot 2011 hebben we grotere problemen dan frambozensneeuw.

“Faraday / Vernadsky ervaart de afgelopen decennia een significante opwarmingstrend van ongeveer 0,6 ° C / decennium (1,1 ° F). Tegelijkertijd is de omvang van extreem koude temperaturen afgenomen. ”

Afbeelding
Dus ja, de rode sneeuw is biologisch, niet Fortean, en het is een teken.

https://mysteriousuniverse.org/2020/02/ ... c-outpost/

https://www.livescience.com/antarctica- ... -snow.html
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Bloedrode sneeuwdekking Antarctische buitenpost

Bericht door Gast1 » 28 feb 2020, 08:20

Wat ik nu schrijf moge wel heel erg pessimistisch klinken ... heu ... zich lezen.
Ik zie allerlei zaken die de teloorgang van de gezondheid van 'onze Moeder Aarde' ernstig bedreigen.
Mijn primaire gedachte was ... de Aarde begint te bloeden en is stervende.

En met stervende bedoel ik dat het huidige leven -in haar algemeenheid- steeds meer aan het verdwijnen is.
Wellicht een 'zuivering' ...

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Bloedrode sneeuwdekking Antarctische buitenpost

Bericht door Tardis » 28 feb 2020, 11:26

Het zijn toch algen? Dat betekent leven, niet dood. In de middeleeuwen was het goed gebruik om in van alles het einde der tijden te zien, en dat die zeer nabij is. Toen kwam de Renaissance en daarna de Verlichting. En nu keren mensen weer terug naar middeleeuws denken. Sorry, Gast1, maar ik doe er niet aan mee.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: Bloedrode sneeuwdekking Antarctische buitenpost

Bericht door Gast1 » 28 feb 2020, 17:31

Tardis schreef:
28 feb 2020, 11:26
Het zijn toch algen? Dat betekent leven, niet dood. In de middeleeuwen was het goed gebruik om in van alles het einde der tijden te zien, en dat die zeer nabij is. Toen kwam de Renaissance en daarna de Verlichting. En nu keren mensen weer terug naar middeleeuws denken. Sorry, Gast1, maar ik doe er niet aan mee.
Hahaha ... de kleur deed mij even schrikken, vandaar dat ik schreef:
Ik zie allerlei zaken die de teloorgang van de gezondheid van 'onze Moeder Aarde' ernstig bedreigen.
Mijn primaire gedachte was ... de Aarde begint te bloeden en is stervende.
... en pas na mijn zien en mijn daarop volgende gedachte begon ik met lezen.

Maar toch Tardis, maar toch ... [think]

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Bloedrode sneeuwdekking Antarctische buitenpost

Bericht door Maxi » 05 mar 2020, 20:01

Het zal op termijn wel "einde der tijden" worden. Niet persé voor mensen, maar wel voor dieren. Ik ben er zeker van dat we vele nieuwe ziektes gaan zien onder planten, dier en mens. ik ben van mening dat er veel "oude" virussen, bacterien, etc...terug vrij komen uit het eeuwen-oud ijs.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bloedrode sneeuwdekking Antarctische buitenpost

Bericht door univers » 05 mar 2020, 21:04

Kan je weleens gelijk in hebben.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Bloedrode sneeuwdekking Antarctische buitenpost

Bericht door Gast1 » 06 mar 2020, 07:50

Maxi schreef:
05 mar 2020, 20:01
Ik ben van mening dat er veel "oude" virussen, bacteriën, etc...terug vrij komen uit het eeuwen-oud ijs.
Vandaar dat ik dan ook schreef:
Gast1 schreef:
28 feb 2020, 08:20
Wat ik nu schrijf moge wel heel erg pessimistisch klinken ... heu ... zich lezen.
Ik zie allerlei zaken die de teloorgang van de gezondheid van 'onze Moeder Aarde' ernstig bedreigen.
Mijn primaire gedachte was ... de Aarde begint te bloeden en is stervende.

En met stervende bedoel ik dat het huidige leven -in haar algemeenheid- steeds meer aan het verdwijnen is.
Wellicht een 'zuivering' ...

Plaats reactie