Planet of the humans.

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13651
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Planet of the humans.

Bericht door Fenna » 24 apr 2020, 10:34

In deze film word nogmaals duidelijk dat het hele energietransitie helemaal niet goed is voor het klimaat en dat de overbevolking het grote probleem is.
En als je dan ziet dat over heel de wereld bos word gekapt en dat dit bijna allemaal naar Europa gaat, draait mij de maag nog meer om.

Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Planet of the humans.

Bericht door Gast1 » 24 apr 2020, 10:59

Weet je wat het is?
Deze films, hoe groot hun waarheidsgehalte ook moge zijn, zijn feitelijk niet goed voor mij.
Het maakt me allemaal weer heel verdrietig ...
Ik dool de laatste paar weken per pedus apostolorum en per fiets door mijn redelijk directe omgeving.
Een keer heb ik de auto gebruikt om 20 kilometer verderop te gaan wandelen.

Ik geniet intens van de nog streeploze strakblauwe luchten, van de voorjaarsbloesem, van een paardebloem en een mooie bloemenweide
Maar misschien nog veel meer van de afwezigheid van mensen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gast1

Re: Planet of the humans.

Bericht door Gast1 » 24 apr 2020, 11:00

En dat is ook de planeet waar wij nog steeds op mogen leven ...

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13651
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Planet of the humans.

Bericht door Fenna » 24 apr 2020, 11:12

Wat woon jij ook in een pracht omgeving Gast1 ;P!
Ben wel eens jaloers op jou als ik lees wat jij per fiets en te voet aflegt.
Dat kon ik jaren geleden ook, maar artrose beperkt mij hierin.
Gelukkig woon ik aan de rand van de stad en zit vrij snel tussen de landerijen, maar die heuvelachtige omgeving bij jou met mooie kasteeltjes en landhuizen ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Planet of the humans.

Bericht door Gast1 » 24 apr 2020, 11:44

Fenna schreef:
24 apr 2020, 11:12
Dat kon ik jaren geleden ook, maar artrose beperkt mij hierin.
Als ik zoiets lees bij jou, bij Tammy, bij gusteman of univers en anderen, dan breekt oprecht mijn hart.

Misschien zou het goed zijn dat we ons allen wat meer gaan beperken tot het zien en verkennen wat er allemaal is in onze redelijk directe nabijheid.
In onze tuin of balkonplanten, in de straat waarin we wonen en in ons dorp of stad en zo mogelijk de gemeente waarin we wonen of de provincie.
Geheid dat we er niet in slagen in ons leven dat alles goed te zien en Nederland zelf, dat zal nooit lukken ...

Laatst liepen mijn vrouw en ik hier vlakbij in de omgeving van een dorpje.
De paden die we daar bewandelden hadden we nog nooit eerder bewandeld:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gast1

Re: Planet of the humans.

Bericht door Gast1 » 24 apr 2020, 11:45

Vreemd, ook hier weer: ik heb werkelijk kraakheldere foto's gemaakt, maar dat is niet wat ik hier zie ...

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13651
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Planet of the humans.

Bericht door Fenna » 24 apr 2020, 11:46

De foto's zien er prachtig uit Gast1.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Planet of the humans.

Bericht door Gast1 » 24 apr 2020, 11:48

Afbeelding

Gast1

Re: Planet of the humans.

Bericht door Gast1 » 24 apr 2020, 11:50

Fenna schreef:
24 apr 2020, 11:46
De foto's zien er prachtig uit Gast1.
Dank je Fenna, ik heb al gevonden waar het aan ligt.
Ik ga nu afsluiten want mijn broer is gearriveerd waar ik nu mee ga fietsen.

Gast1

Re: Planet of the humans.

Bericht door Gast1 » 24 apr 2020, 19:47

Ik zou het overigens de planeet van de apen willen noemen.
Wat we zijn immers niet meer dan dat alleen, gewoon apen :grin:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80582
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Planet of the humans.

Bericht door Tammy » 25 apr 2020, 15:49

Wat een prachtige foto’s, dank je voor het plaatsen Gast1. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Planet of the humans.

Bericht door Gast1 » 25 apr 2020, 17:00

Thanks.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80582
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Planet of the humans.

Bericht door Tammy » 30 apr 2020, 11:21

Afbeelding
De door Michael Moore geproduceerde documentaire Planet Of The Humans is de komende dertig dagen gratis te zien. De filmmaker heeft de docu in z'n geheel op zijn YouTube-kanaal gezet.

Klimaatbeweging verkettert ‘gevaarlijke’ nieuwe film van Michael Moore.

‘Gevaarlijk, misleidend en destructief.’ Woedend is de klimaatbeweging over een door de Amerikaanse filmmaker Michael Moore geproduceerde documentaire die de vermeende hypocrisie van de groene beweging aanklaagt. Ze willen dat de film niet meer wordt vertoond.

Lees het volledige artikel op onderstaande link:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b06884dc/


>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Zou Greta en Klaver en Jetten deze documentaire ook hebben gezien ?
Een documentaire verbieden is censuur dus daar zullen ze hun vingers niet aan branden.
Ben benieuwd wat ze zeggen als ze word gevraagd wat ze van deze documentaire vinden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Planet of the humans.

Bericht door Vitharr » 30 apr 2020, 11:39

Tammy schreef:
30 apr 2020, 11:21
Zou Greta en Klaver en Jetten deze documentaire ook hebben gezien ?
Een documentaire verbieden is censuur dus daar zullen ze hun vingers niet aan branden.
Censuur vind wel degelijk plaats hoor Tam. Youtube en Facebook hebben er recent het nieuws mee gehaald. Berichten worden continu gescreend door zogenaamde 'factcheckers' en als ze als onjuist worden aangemerkt volgt er actie. Youtube richt zich momenteel vooral op CoViD-19, Facebook is al veel breder.

Het effect is volgens mij volkomen averechts. Een kennis deelde op Facebook een bericht wat 5G linkt aan CoViD-19. Toen ik het zag was het al gecensureerd. Bij Facebook houdt dat in dat ik dat bericht niet mag lezen maar een alternatieve link naar 'de waarheid' aangeboden krijg.

Ik ondervind daar hinder door omdat ik de argumenten van de poster nu niet meer ken en dus ook niet kan weerleggen. Het voelt voor mij heel Chinees om zo behandeld te worden. Facebook, of preciezer de factchecker, bepaalt wat ik als waarheid moet zien. Maar ik mag niet lezen wat een ander als waarheid ervaart.

De complotter-kennis ziet hier echter zijn vermoedens dat 'de waarheid' onderdrukt wordt bevestigd en gaat ondergronds verder. Hier verliezen we de dialoog en start het verzet en worden 5G palen dan maar in de hens gestoken.

Moet je je eens voorstellen dat dit straks ook je forum raakt. Ik ben er in ieder geval tegen.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Planet of the humans.

Bericht door taigitu » 30 apr 2020, 12:08

De beroemde Amerikaanse documentairemaker Michael Moore publiceerde op 21 april 2020 (Earth Day)
de docu Planet of the Humans gratis toegankelijk op Youtube.

Een aantal mensen was benieuwd naar mijn mening over de film. Hierbij.

De docu duurt anderhalf uur. Ondanks dat je deze dagen vermoedelijk meer tijd hebt dan ooit en Planet of the Humans gratis beschikbaar is,
raad ik kijken van de film af. De docu is kwalitatief uitermate teleurstellend.

Lees verder via de link: https://www.wattisduurzaam.nl/25689/ene ... e-energie/

Bovenstaande link gaat naar de site Wat is duurzaam'
en daar staat nog het nodige te lezen over deze documentaire.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Planet of the humans.

Bericht door Vitharr » 30 apr 2020, 12:48

taigitu schreef:
30 apr 2020, 12:08
Bovenstaande link gaat naar de site Wat is duurzaam'
en daar staat nog het nodige te lezen over deze documentaire.
Mooi voorbeeld van kreupele factchecking. (sorry dat ik jouw link als voorbeeld neem Taigitu)

Desinformatieclaim (18:30) Man beweert dat kolencentrales meer CO2 uitstoten naarmate meer windmolens aan het net gekoppeld worden.

Kreupele weerlegging: Als het waait regelen fossiele energiecentrales terug, verbruiken zij minder brandstof en stoten dus minder CO2 uit.

Werkelijkheid: In de weerlegging wordt erkend dat er teruggeregeld moet worden als het waait. Dus als er meer molens staan zal er dan ook meer teruggeregeld moeten worden. Daarover zijn beiden het blijkbaar eens. Wat de weerlegger niet lijkt te weten is dat kolencentrales niet zo goed te regelen zijn. De gasgestookte centrales lenen zich daar beter voor. Je kunt dit vergelijken met een barbeque. Heb je al eens geprobeerd om een kolengestookte barbeque even wat zachter te zetten? Zo ja, dan weet je waarschijnlijk ook dat een gasgestookte barbeque makkelijker te regelen is. Een kolencentrale moet sowieso >30% belast worden om überhaupt een redelijk rendement te halen. Komt hij daaronder dan wordt hij afgezet en schakelen ze een andere centrale hoger op. Maar net als met de barbeque is uitzetten iets wat tijd kost. In die tijd liggen de kolen uit te gloeien zonder dat ze stroom leveren. Soms wordt dit proces bewust aan de gang gehouden omdat men verwacht redelijk snel weer op te moeten starten. 'warm zetten' heet dat.

De moraal van het verhaal is dat kolenelektriciteit een wisselende uitstoot kent die afhankelijk is van de vraag. Terugschakelen van kolencentrales levert een hogere vervuiling per kWh op vanaf een bepaald rendement. Als die situatie ontstaat door het opschakelen van een windmolen zijn die emissies wel gerelateerd. Wat door de factchecker als onzin betiteld wordt bevat dus wel degelijk een kern van waarheid waardoor de ontkrachting door de factchecker als onzin kan worden betiteld.

En precies hier ben ik nu zo bang voor met censuur.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13651
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Planet of the humans.

Bericht door Fenna » 30 apr 2020, 14:23

https://www.telegraaf.nl/nieuws/4866074 ... n=whatsapp

ook voor niet abbonees.
Twee energiecentrales stoten meer stikstof uit dankzij rekentruc

AMSTERDAM - Twee energiecentrales kregen recent van provincies een vergunning om biomassa te verstoken, en daarbij mogen ze veel méér stikstof uitstoten dan er uit hun schoorsteen kwam toen ze nog voornamelijk op kolen en gas draaiden.

Dat meldt Trouw op basis van onderzoek door Platform voor onderzoeksjournalistiek Investico.
Lees de rest van het artikel in bovenstaande link.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13651
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Planet of the humans.

Bericht door Fenna » 30 apr 2020, 14:31

Wat ik eigenlijk nog het ergste vind, is dat wereldwijd het meeste bos gekapt word voor de Europese biomassacentrales.
Ook oerbos word niet gespaard.
En men gaat maar door, ook nu al lang bekend is dat biomassa zeer vervuilend is, vervuilender dan een kolencentrale.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Planet of the humans.

Bericht door univers » 30 apr 2020, 16:29

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Planet of the humans.

Bericht door Vitharr » 30 apr 2020, 16:58

Fenna schreef:
30 apr 2020, 14:31
ook nu al lang bekend is dat biomassa zeer vervuilend is, vervuilender dan een kolencentrale.
Ah, maar juist daar wringt de schoen Fen (Pickles :mrgreen: ). Zoek voor de lol eens 'duurzaam' op in de Wikipedia en je krijgt een heel overzicht met verschillende definities. Duurzaam in de spreektaal betekent iets anders dan in de ecologie. Biomassa wordt ingezet als duurzame (ecologisch) brandstof om aan de CO2 doelstellingen te voldoen. Hetzelfde geldt voor de bio-ethanol in benzine. Het (ecologisch) duurzame zit hem in de herplant waardoor op papier de CO2 die vrijkomt bij de verbranding van die duurzame brandstof weer opgenomen wordt door het nieuwe groen. De Euro 95 benzine is pas van 5% naar 10% bio-ethanol gegaan en dat is puur gedaan om rekenkundig 5% van de CO2 uitstoot gerelateerd aan Euro 95 benzine te mogen schrappen. Hetzelfde gebeurt met Biomassa in een centrale.

'Vervuilender' wordt in dat licht gezien. CO2 stond bovenaan de probleemlijst en op papier werkt dit. De rekening is een ander soort vervuiling maar die wordt anders aangepakt. Voor de NOx mochten we van 130 naar 100. Ook zo'n rekenmaatregel want op de tijden dat de maatregel geldt heb ik nog nooit 130 kunnen rijden op die trajecten maar goed.

Maar in spreektaal kun je dus inderdaad zeggen dat ons milieubeleid tot ernstige milieuschade leidt. Toch liegt men niet in de meeste promotiefilmpjes. Als je namelijk goed leest in de verschillende Wikipedia-artikelen zie je dat begrippen slim geherdefiniëerd zijn (officieel!) om niet te liegen. Neem duurzaamheid. In spreektaal slaat dit op iets wat lang meegaat. Ecologisch betekent het hernieuwbaar. Een klassiek duurzame auto gaat erg lang mee. Een ecologisch duurzame auto kan kort meegaan als hij maar hernieuwbaar is. Daarmee is ecologisch duurzaam dus een economische zegen want het betekent dat je sneller iets nieuws moet kopen. Zo richt de duurzame E10 brandstof een slachting aan onder brommers, scooters, motoren en de wat oudere auto's omdat de ecologisch duurzame brandstof corrosief en wateraantrekkend is, alles wat klassieke duurzaamheid in de weg staat.

Ik heb ooit een fantastisch artikel gelezen over de linguïstische hocus pocus van de Groene Maffia. Ik kan het helaas niet terugvinden maar de kern is dat jij iets anders denkt dan wat ze bedoelen. En hele volksstammen trappen daar nog steeds in.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie