Planet of the humans.

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Planet of the humans.

Bericht door Fenna » 30 apr 2020, 19:30

Vitharr schreef:
30 apr 2020, 16:58
Fen (Pickles ).
Ik ben niet zuur. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Planet of the humans.

Bericht door Fenna » 30 apr 2020, 20:05

Vitharr schreef:
30 apr 2020, 16:58
Ik kan het helaas niet terugvinden maar de kern is dat jij iets anders denkt dan wat ze bedoelen. En hele volksstammen trappen daar nog steeds in.
Oké.
Ben ik gelukkig niet de enige :wink:

Maar nu even serieus.
De rekenmethode is dan iets wat ik niet goed voor de bril heb, maar feit lijkt mij toch dat een boom verbranden niet CO2 neutraal is.
Een boom doet er gemiddeld 50 jaar over om tot volle wasdom te komen en de nieuwe aanplant zou tot de tijd dat deze volwassen is net zoveel CO2 opnemen als hij vrij geeft bij verbranding (de rekensom) maar de groeisnelheid van de boom kan nooit het tempo bijhouden van de vraag en daarbij komt dat de uitstoot van CO2 alleen maar toeneemt inherent aan de bevolkingsgroei.

Dat kromme rekenen vind ik maar niks.
Dat is net als met de certificaten die wij kunnen kopen van andere landen welke minder fabrieken hebben en daarom minder uitstoot hebben om de fabrieken hier te lande gewoon door te kunnen laten gaan met vervuilen.
Dan hebben wij op papier onze zaakjes op orde maar de vervuiling gaat hier gewoon door.
Laatst gewijzigd door Fenna op 30 apr 2020, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Planet of the humans.

Bericht door Vitharr » 30 apr 2020, 20:49

Klopt sweet pickles. De som klopt als je in Canada een boom omhakt om je tipi mee te verwarmen maar daarboven wordt de schaal weer funest.
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Planet of the humans.

Bericht door gusteman » 30 apr 2020, 22:42

Vitharr schreef:
30 apr 2020, 16:58
... de kern is dat jij iets anders denkt dan wat ze bedoelen ...
Dit is van alle tijden, het is nooit anders geweest en het zal ook nooit veranderen zolang mensen blijven interpreteren.

Ik heb ooit de memoires gelezen van een oude Belgische politicus en die zei: "ja, het probleem met wetten is dat ze nooit sluitend zijn want je kan ze onmogelijk zo opstellen dat ze niet voor interpretatie vatbaar zijn".

Hetzelfde vind je ook in 'alternatieve' media.

Ooit las ik een kop die stelde "De BBC liegt dat het gedrukt staat".

Het ging over een reportage van de BBC waarin werd beweerd dat Poetin had geweigerd om te antwoorden op een vraag van een BBC journalist; een vraag over de Russische inmenging in het Krim-referendum.
In die reportage zag je de BBC journalist de vraag stellen aan Poetin die in eerste instantie vertikte om te antwoorden; maar plots stopte hij, draaide zich om en begon een omstandige uitleg te geven over waarom de bewoners van de Krim veel beter af zouden zijn indien zij bij Rusland zouden aansluiten.
Na zijn betoog draaide hij terug om en ging heen, de journalist bleef verbouwereerd achter.

De 'alternatieve' journalist vond dat de BBC had gelogen omdat volgens hem Poetin wèl had geantwoord op de vraag.

Technisch gezien had hij dit inderdaad gedaan, maar hij was nooit tot de kern van de vraag gekomen door voortdurend zijpaden te bewandelen.

Waardoor hij in werkelijkheid niet had geantwoord op de vraag van de journalist.

En zo zijn er legio voorbeelden aan te halen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Planet of the humans.

Bericht door Vitharr » 30 apr 2020, 22:49

https://www.rijnlandmodel.nl/achtergron ... _trucs.htm

Dit overzicht ben ik lang kwijt geweest.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Planet of the humans.

Bericht door Fenna » 01 mei 2020, 09:29

gusteman schreef:
30 apr 2020, 22:42
Vitharr schreef:
30 apr 2020, 16:58
... de kern is dat jij iets anders denkt dan wat ze bedoelen ...
Dit is van alle tijden, het is nooit anders geweest en het zal ook nooit veranderen zolang mensen blijven interpreteren.
Het is ook het doel immers om het volk te misleiden.
De massa, ook ik , trapt er gewillig in.
Zouden ze die tactiek niet toepassen, dan kregen de dames en heren leiders hun plannen niet voor elkaar, ze hebben die massa immers nodig om hun plannen uit te voeren.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Planet of the humans.

Bericht door Tammy » 26 mei 2020, 14:02

Michael Moore zegt in The Guardian dat hij niets verkeerd heeft gedaan door de beelden van Smith te gebruiken. Volgens hem is er sprake van politiek gemotiveerde censuur. Ook de regisseur van de film, Jeff Gibbs, zegt dat. "Hier wordt de wet die het auteursrecht regelt, misbruikt."

Gibbs en Moore zeggen dat ze in gesprek zijn met YouTube om hun documentaire weer zo snel mogelijk te kunnen laten zien.
De film is dus verwijderd op YouTube en dus ook niet meer te zien hier in deze topic van Fenna.

Het hele artikel kan je lezen op onderstaande link:

https://nos.nl/artikel/2335127-document ... recht.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Planet of the humans.

Bericht door Gast1 » 26 mei 2020, 17:08

[think] [think] [think] [think] [think] [think] [think]

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Planet of the humans.

Bericht door Mypos » 27 mei 2020, 10:41

Verwijderd inderdaad. Misschien dat de mensen die eerder stonden te juichen toen er van alles werd verwijderd van David Icke of petities tegen 5G nu er dingen verwijderd worden waar zij het mee eens zijn ook tot inkeer komen?

We leven in een staat van beleg en onze vrijheden staan onder drang. Zo veel is duidelijk.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Planet of the humans.

Bericht door Fenna » 29 mei 2020, 18:27

Dit schijnt de film te zijn, door iemand geüpload.
https://altcensored.com/watch?v=Zk11vI-7czE
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Planet of the humans.

Bericht door gusteman » 29 mei 2020, 20:42

Mypos schreef:
27 mei 2020, 10:41
Verwijderd inderdaad. Misschien dat de mensen die eerder stonden te juichen toen er van alles werd verwijderd van David Icke of petities tegen 5G nu er dingen verwijderd worden waar zij het mee eens zijn ook tot inkeer komen?

We leven in een staat van beleg en onze vrijheden staan onder drang. Zo veel is duidelijk.
Ik sta niet echt te juichen wanneer één of andere onzin video van David Icke of een andere idioot van het web wordt gehaald maar ik geef eerlijk toe dat ik dan al eens denk: "oef, dat is er toch al ééntje minder" ... gevolgd door een welgemeende YES!!!

En voor alle duidelijkheid, we leven NIET in een staat van beleg en onze vrijheden staan niet ......... ja, wat moet ik me daarbij nu voorstellen "onze vrijheden staan onder drang" ... wat voor zinsbouw is dit nu weer? ..... 'onder drang staan' is geen Nederlands taalgebruik ... is het iets wat je zelf hebt verzonnen??? ... of is het trolletjestaal?

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Planet of the humans.

Bericht door Witte wel » 29 mei 2020, 21:36

Fenna schreef:
29 mei 2020, 18:27
Dit schijnt de film te zijn, door iemand geüpload.
https://altcensored.com/watch?v=Zk11vI-7czE
Nee, dat is hem. ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Planet of the humans.

Bericht door Fenna » 30 mei 2020, 12:22

Witte wel schreef:
29 mei 2020, 21:36
Fenna schreef:
29 mei 2020, 18:27
Dit schijnt de film te zijn, door iemand geüpload.
https://altcensored.com/watch?v=Zk11vI-7czE
Nee, dat is hem. ;P!
Enjoy ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Planet of the humans.

Bericht door Fenna » 30 mei 2020, 12:23

Dubbele post.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Planet of the humans.

Bericht door Witte wel » 30 mei 2020, 13:40

Had hem al gezien. :wink:
Maar niet veel nieuwigheden voor mij.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Planet of the humans.

Bericht door Fenna » 30 mei 2020, 14:12

;P! Voor mij ook niet.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1554
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Planet of the humans.

Bericht door Kristof Piessens » 31 mei 2020, 06:26

gusteman schreef:
29 mei 2020, 20:42
Mypos schreef:
27 mei 2020, 10:41
Verwijderd inderdaad. Misschien dat de mensen die eerder stonden te juichen toen er van alles werd verwijderd van David Icke of petities tegen 5G nu er dingen verwijderd worden waar zij het mee eens zijn ook tot inkeer komen?

We leven in een staat van beleg en onze vrijheden staan onder drang. Zo veel is duidelijk.
Ik sta niet echt te juichen wanneer één of andere onzin video van David Icke of een andere idioot van het web wordt gehaald maar ik geef eerlijk toe dat ik dan al eens denk: "oef, dat is er toch al ééntje minder" ... gevolgd door een welgemeende YES!!!

En voor alle duidelijkheid, we leven NIET in een staat van beleg en onze vrijheden staan niet ......... ja, wat moet ik me daarbij nu voorstellen "onze vrijheden staan onder drang" ... wat voor zinsbouw is dit nu weer? ..... 'onder drang staan' is geen Nederlands taalgebruik ... is het iets wat je zelf hebt verzonnen??? ... of is het trolletjestaal?
'Er op aangedrongen worden' is dan wel weer in de Nederlandse taal een vorm van druk zetten om er werk van te maken en daar niet laks mee om te gaan, wat in het politieke showspel niet anders is geweest als het om/over communicatie gaat...

Dus neen, geen trolletjestaal.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: Planet of the humans.

Bericht door Gast1 » 31 mei 2020, 09:19

Grappig om te lezen Kristof :grin:

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1554
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Planet of the humans.

Bericht door Kristof Piessens » 31 mei 2020, 10:36

Gast1 schreef:
31 mei 2020, 09:19
Grappig om te lezen Kristof :grin:
Hoe bedoel je en wat is er grappig aan, begrijp het niet goed ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gast1

Re: Planet of the humans.

Bericht door Gast1 » 31 mei 2020, 10:52

Kristof Piessens schreef:
31 mei 2020, 10:36
Gast1 schreef:
31 mei 2020, 09:19
Grappig om te lezen Kristof :grin:
Hoe bedoel je en wat is er grappig aan, begrijp het niet goed ?
En dat begrijp ik heel goed, hierbij mijn uitleg:
Soms wil ik iets schrijven en dan weer besluit ik om dat wat ik wilde schrijven niet te schrijven.
En meteen daarna lees ik wat ik had willen schrijven en dat is wat jij nu gedaan hebt. :wink:

Plaats reactie