Als je deze plant in huis hebt staan, zul je nooit meer last hebben van spinnen, insecten en fruitvliegjes

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Als je deze plant in huis hebt staan, zul je nooit meer last hebben van spinnen, insecten en fruitvliegjes

Bericht door taigitu » 14 jun 2020, 14:46

Als je deze plant in huis hebt staan, zul je nooit meer last hebben van spinnen, insecten en fruitvliegjes

Niemand houdt ervan om spinnenwebben aan de muur en in de hoeken van het plafond te hebben. Natuurlijk is een schoon huis minder aantrekkelijk
voor insecten dan een vies huis, maar zelfs als je het huis goed schoon houdt kun je insecten en ander ongedierte tegenkomen.

Het maakt niet huis hoe schoon je je huis, tuin of terras houdt, spinnen zullen altijd een weg naar binnen vinden en zich nestelen in het huis.
Hoewel spinnen, insecten en fruitvliegjes niet gevaarlijk zijn, kunnen ze wel voor overlast zorgen. We snappen dat dit erg vervelend is
en daarom hebben wij vandaag de ideale oplossing om op een diervriendelijke manier van deze beestjes af te komen.

Wist je dat spinnen en andere kleine insecten niet tegen de geur van munt kunnen?
Het is daarom een goed idee om een muntplant in je huis neer te zetten, die ook nog eens goedkoop en makkelijk te onderhouden is.

Voordelen van de muntplant
.............

Lees verder via de link:
http://lijstverse.nl/spinnen-insecten-e ... t-plant/2/

Of deze link:
https://www.tuinenbalkon.nl/vijf-plante ... gen-muggen
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Als je deze plant in huis hebt staan, zul je nooit meer last hebben van spinnen, insecten en fruitvliegjes

Bericht door Tammy » 14 jun 2020, 15:17

Goede tip dank je Taigitu, ga ik proberen . :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Als je deze plant in huis hebt staan, zul je nooit meer last hebben van spinnen, insecten en fruitvliegjes

Bericht door univers » 14 jun 2020, 15:33

En het is nog lekker ook. :eating:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Als je deze plant in huis hebt staan, zul je nooit meer last hebben van spinnen, insecten en fruitvliegjes

Bericht door Gast1 » 14 jun 2020, 16:26

Ik weet nog heel goed in de tijd van onze kleine kinderen ...
Er zat altijd wel ergens een spin in een of andere hoek.

Spinnen zijn de vrienden van mensen, ze vangen de muggen en andere insecten weg.
We hebben de spinnen altijd laten zitten ...

En hier op het bureau waar de monitor op staat loopt een grappig klein spinnetje rond.
Soms kruip hij op mij en dan weer zie ik hem over de bovenkant van de monitor lopen.
Het is heel leuk om te zien ...

Ik zag dat spinnetje wel eens een klein vliegje vangen en laatst was dat spinnetje meegelift naar de keukentafel.
Het kriebelde onder mijn overhemd en ik bevrijdde het diertje van daaruit.

Nu kruipt het diertje weer rond op mijn bureau.
Het zijn best leuke diertjes hoor, die 'springspinnetjes' ...
Maar ja, je dient het wel te willen zien ...
Of te kunnen zien ...

En dat is met bijna alles zo.

Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Als je deze plant in huis hebt staan, zul je nooit meer last hebben van spinnen, insecten en fruitvliegjes

Bericht door univers » 14 jun 2020, 16:40

Geeft zij ook pootjes ? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.


Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Als je deze plant in huis hebt staan, zul je nooit meer last hebben van spinnen, insecten en fruitvliegjes

Bericht door univers » 14 jun 2020, 17:03

Dan kom jij handen te kort. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Als je deze plant in huis hebt staan, zul je nooit meer last hebben van spinnen, insecten en fruitvliegjes

Bericht door Gast1 » 14 jun 2020, 17:08

univers schreef:
14 jun 2020, 17:03
Dan kom jij handen te kort. :mrgreen:
Als ik al die pootjes zou willen schudden dan wel ja, maar niet als ik 'besprongen' wordt.
Dan ontvang ik er 8 ... :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Als je deze plant in huis hebt staan, zul je nooit meer last hebben van spinnen, insecten en fruitvliegjes

Bericht door univers » 14 jun 2020, 17:10

maar niet als ik 'besprongen' wordt.
Sta je dan gebukt ? :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Als je deze plant in huis hebt staan, zul je nooit meer last hebben van spinnen, insecten en fruitvliegjes

Bericht door Gast1 » 14 jun 2020, 17:12

Inkoppertje uni, daarom schreef ik ook tussen leestekentjes *1*

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Als je deze plant in huis hebt staan, zul je nooit meer last hebben van spinnen, insecten en fruitvliegjes

Bericht door Fenna » 14 jun 2020, 17:15

Die 'springspinnetjes' zijn zebraspinnen Gast1.
Ik heb er ook een aantal in huis en als ze volwassen zijn, zijn ze minstens een anderhalve centimeter groot.
Als het ze lukt om je te bijten op een plaats waar je huid heel dun is, kan dat heftige allergische reacties veroorzaken.
Een buurman van mij zat onder de rode vlekken na dat hij gebeten is.
Ik had laatst een kogelspin in huis.
Die heeft een, zoals de naam al doet vermoeden, een gitzwart kogelrond achterlijf en lijkt wel wat op de zwarte weduwe.
Deze spin heb ik toch maar even naar buiten gezet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Als je deze plant in huis hebt staan, zul je nooit meer last hebben van spinnen, insecten en fruitvliegjes

Bericht door univers » 14 jun 2020, 17:19

Bij mij, emigreren ze allemaal naar buiten, tussen de planten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Als je deze plant in huis hebt staan, zul je nooit meer last hebben van spinnen, insecten en fruitvliegjes

Bericht door Gast1 » 15 jun 2020, 11:13

Fenna schreef:
14 jun 2020, 17:15
Die 'springspinnetjes' zijn zebraspinnen Gast1.
Ik heb er ook een aantal in huis en als ze volwassen zijn, zijn ze minstens een anderhalve centimeter groot.
Als het ze lukt om je te bijten op een plaats waar je huid heel dun is, kan dat heftige allergische reacties veroorzaken.
Een buurman van mij zat onder de rode vlekken na dat hij gebeten is.
Daar lijkt het inderdaad op Fenna, die zebraspin:

Afbeelding

Ik zal eens kijken of ik er een opname van kan maken.
Maar ik ben volgens mij nog nooit door een spin gebeten, misschien langer geleden maar nu is het taai oud vlees misschien :mrgreen:
Hoewel ik vaker gebeten ben door teken ... en dat is 'linke mik' zoals ze hier zeggen.
Fenna schreef:
14 jun 2020, 17:15
Ik had laatst een kogelspin in huis.
Die heeft een, zoals de naam al doet vermoeden, een gitzwart kogelrond achterlijf en lijkt wel wat op de zwarte weduwe.
Deze spin heb ik toch maar even naar buiten gezet.

Afbeelding
Dat was inderdaad mijn eerste gedachte ... een zwarte weduwe ... en ook dat is oppassen geblazen.

Ik vang net als jij en univers ook wel spinnen weg hoor, vooral hooiwagenspinnen, die shakers ...

Plaats reactie