Na het regionale nu ook het Amsterdamse, ‘groene’ windmolenverzet: ‘Alle wind naar zee’

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Na het regionale nu ook het Amsterdamse, ‘groene’ windmolenverzet: ‘Alle wind naar zee’

Bericht door Tammy » 18 jan 2021, 11:33

Afbeelding

Na het regionale nu ook het Amsterdamse, ‘groene’ windmolenverzet: ‘Alle wind naar zee’

De opstand tegen de windmolens is van de regio overgeslagen naar de hoofdstad. De afgelopen jaren waren het – vanuit de Randstad gezien – relatief perifere gebieden als de Wieringermeer en de Gronings-Drentse Veenkoloniën waar de bevolking aan het muiten sloeg tegen de meer dan 200 meter hoge turbines in hun achtertuin. Afgelopen week sloeg de vlam in de pan in Amsterdam, vooral in wijken aan de randen van de stad.

Daar, onder meer in het IJmeer bij de populaire en gegoede nieuwbouwwijk IJburg, wil het groene en linkse Amsterdamse stadsbestuur een deel van de in totaal zeventien ‘Amsterdamse’ windmolens neerzetten. De hoofdstad wil een groot deel van de energiebehoefte van de huishoudens zelf duurzaam – hernieuwbaar – opwekken. Maar de fysieke ruimte daarvoor is beperkt. Zoals ook plekken waar het flink waait nu eenmaal schaars zijn in de dichtbevolkte hoofdstad.

Lees verder via link :

https://www.ewmagazine.nl/nederland/ach ... ee-799478/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Vergeef me als ik een glimlach niet kan onderdrukken.
Amsterdammers hebben massaal Groenlinks gestemd.
Maar nu die “groene” plannen in hun eigen omgeving komen zijn ze woest ?
Typisch maar ik ben ook weer niet verbaasd.

Hieronder nog een artikel over de boze Amsterdammers :

https://www.parool.nl/amsterdam/urenlan ... ~b0755bf2/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Na het regionale nu ook het Amsterdamse, ‘groene’ windmolenverzet: ‘Alle wind naar zee’

Bericht door Fenna » 18 jan 2021, 12:26

Tammy schreef:
18 jan 2021, 11:33
Vergeef me als ik een glimlach niet kan onderdrukken.
Amsterdammers hebben massaal Groenlinks gestemd.
Maar nu die “groene” plannen in hun eigen omgeving komen zijn ze woest ?
Typisch maar ik ben ook weer niet verbaasd.
;P! ;P! ;P!
Ik ook.

Maar die ondingen op zee is ook geen optie.
Door de constante trillingen die ze veroorzaken zal alle leven in zee verdwijnen.
Als men echt iets wil doen voor het milieu, moet er iets aan de overbevolking gedaan worden want die is verantwoordelijk voor de steeds groter wordende behoefte aan energie.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80378
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Na het regionale nu ook het Amsterdamse, ‘groene’ windmolenverzet: ‘Alle wind naar zee’

Bericht door Tammy » 18 jan 2021, 13:03

Inderdaad Fenna , en zolang dat niet gebeurt is het dweilen met de kraan open.

Maar goed , die windmolens komen er.
Weten ze weer waar ze op gestemd hebben.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie