‘Pinksterweekeinde wordt mogelijk koudste in 70 jaar’

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

‘Pinksterweekeinde wordt mogelijk koudste in 70 jaar’

Bericht door Tammy » 16 mei 2021, 12:18

Afbeelding
Ook als het droog blijft is een dekentje of trui nog aan te raden op het terras deze lente. © Frans Paalman

‘Pinksterweekeinde wordt mogelijk koudste in 70 jaar’

Het lange Pinksterweekeinde wordt mogelijk het koudste in 70 jaar. De voorspellingen zijn niet best. Als het langdurig regent, en de kans is behoorlijk, blijft de maximumtemperatuur steken op zo’n 12 graden.

Vooral vrijdag en zaterdag dreigen nat te worden, verwacht weerman Wilfred Janssen van Weerplaza. Als het droog is kan het kwik oplopen tot hooguit 15 graden Celsius, terwijl 18 tot 19 graden normaal is. ,,De lente staat tot dusver op de 30e plaats van koudste lentes van de afgelopen honderd jaar. Er waren er dus 70 warmer.’’

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/binnenland/pinksterwe ... ~aaad657c/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik kan er niks aan doen maar ik moet zo lachen om die foto. :mrgreen:
Wat is een terrasje pakken toch belangrijk voor sommige mensen, zelfs als je een dekentje om moet doen waar Jan en alleman onder heeft gezeten.
Maar goed het weer is anders dan de vorige jaren.
Ik zei het in de herfst al tegen mijn man , het is meer aan het regenen en eigenlijk is dat gebleven.

Het weer/klimaat is niet te sturen met allerlei miljarden kostende projecten.
Men kan hooguit het milieu schoner maken en de lucht boven steden enz door utlaatgassen schoner proberen te maken.
Ach eens komt men er wel achter.
Nu word Pinksteren misschien de koudste in 70 jaar en volgend jaar misschien de warmste in 80 jaar of welk grafiekje men er ook op los laat.

Dit is echt Nederlands weer, wie had gedacht dat dat nooit meer zou gebeuren heeft teveel naar Klaver en zijn club geluisterd.
De palmbomen bij de Pier in Scheveningen laten nog even op zich wachten hoor. :wink:

Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: ‘Pinksterweekeinde wordt mogelijk koudste in 70 jaar’

Bericht door Fenna » 16 mei 2021, 13:52


‘Pinksterweekeinde wordt mogelijk koudste in 70 jaar’
Hoezo globalwarming.:mrgreen:
----------
Tammy schreef:
16 mei 2021, 12:18
Ik kan er niks aan doen maar ik moet zo lachen om die foto.
Wat is een terrasje pakken toch belangrijk voor sommige mensen, zelfs als je een dekentje om moet doen waar Jan en alleman onder heeft gezeten.
;P!
Vind het ook kolder.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: ‘Pinksterweekeinde wordt mogelijk koudste in 70 jaar’

Bericht door Tammy » 18 mei 2021, 06:26

Afbeelding
Wie een terrasje wil pakken, moet zijn moment goed uitkiezen.

Regenachtig voorjaar is jammer voor terrasganger, maar goed nieuws voor de natuur.

Vanaf woensdag mogen de terrassen van ’s ochtends vroeg tot 20.00 uur ’s avonds open. Maar echt terrasweer wil het dit voorjaar maar niet worden. Jammer voor ons, maar goed nieuws voor de natuur.

Wie een drankje op het terras wil doen, moet dat strak tussen de buien in plannen en zich warm aankleden. Toch is het niet opmerkelijk koud of nat voor de tijd van het jaar, vertelt meteoroloog Alfred Snoek. Mei is altijd een wisselvallige maand, maar dat zouden we bijna vergeten doordat we drie jaar achter elkaar een hele droge lente hadden. Snoeks: ,,Dat heeft ons ook een beetje verwend gemaakt. Het weer dat we nu zien, is eigenlijk heel normaal. Die droogterecords van de afgelopen jaren waren juist de extremen.’’

Lees verder via link:

https://www.ad.nl/binnenland/regenachti ... a545f4fcf/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Jaja Fenna globalwarming. :mrgreen:
Mijn man en ik hadden het gisteren nog over hoeveel jaren het al zo vroeg bloody hot was maar volgens het artikel dus 3 jaar.
Ik dacht minstens 5 jaar maar is dus 3.
Wat was het toen vreselijk warm en gortdroog, er kwam geen eind aan.
Gelukkig hebben we nu weer gewoon weer al zal niet iedereen daar blij mee zijn.
Maar de natuur en de dieren hebben het nodig, stuk beter voor ze zo.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: ‘Pinksterweekeinde wordt mogelijk koudste in 70 jaar’

Bericht door Fenna » 18 mei 2021, 08:49

Doet mij hier aan denken. 👇🏻
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie