Waarschuwing voor 'monsterlijke goudvissen’ in Minnesota: ‘Gevaarlijker dan je denkt’

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Waarschuwing voor 'monsterlijke goudvissen’ in Minnesota: ‘Gevaarlijker dan je denkt’

Bericht door Tammy » 13 jul 2021, 09:52

Afbeelding
Eén van de enorme goudvissen, gevonden in een meer vlakbij Minnesota. © City of Burnsville.

Waarschuwing voor 'monsterlijke goudvissen’ in Minnesota: ‘Gevaarlijker dan je denkt’

Je goudvis bevrijden uit zijn kom lijkt misschien een goede daad en redelijk onschuldig, maar niets blijkt minder waar. In de Amerikaanse staat Minnesota hebben autoriteiten een beroep gedaan op aquariumbezitters. De vraag is om te stoppen met het vrijlaten van vissen in meren en rivieren, nadat er op meerdere plekken enorme goudvissen uit het water werden gehaald.

In Burnsville, vlakbij Minneapolis, zijn recentelijk meerdere enorme goudvissen, die tot meerdere malen hun normale grootte kunnen groeien, uit het water gehaald. Ambtenaren waarschuwen dat de 'monsterlijke goudvissen’ schade kunnen aanrichten aan andere soorten vissen en planten.

Lees verder via link :

https://www.ed.nl/buitenland/waarschuwi ... ~ae038bbe/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ik heb vroeger ook goudvissen gehad.
Eerst even in een ronde kom maar ik vond dat toch niks.
Toen vierkante bak, maar die vond ik gauw te klein voor de twee visjes.
Toen grotere gekocht en toen weer grotere bak enz.
Ik vond elke keer dat ze te weinig ruimte hadden.

Toen heb ik een soort opvang/dierentuin bij mij in de buurt gebeld die een tropische hal hadden met een mooie visvijver.
Met watervalletjes enz.
Ik vroeg of mijn twee goudvissen daar mochten zwemmen.
Dat mocht en daar ging ik met die twee samen en met mijn dochter die toen nog klein was.

Was prachtig om te zien toen mijn dochter en ik de vissen ter water lieten.
Eerst zwommen ze dezelfde afstand als de bak thuis groot was.
En toen realiseerde ze zich dat ze verder konden zwemmen.
Die aarzeling en toen het verder zwemmen ontroerde mij, vissen horen heel veel ruimte te hebben, hoe klein ze ook zijn.
Dat zag ik zo goed toen.
Was prachtig om te zien ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie