De kracht van water

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

De kracht van water

Bericht door taigitu » 08 feb 2022, 12:58

Water, het grote mysterie

Bekijk hoe vele wetenschappers gefascineerd werden door water en niet alleen omwille van haar fysische eigenschappen.
Nogmaals een bewijs dat water leeft en een geheugen heeft! Bekijk deze unieke film en draag zorg voor je water!

[youtube-2][/youtube-2]

In onze huidige samenleving bestaat vaak het idee dat wij mensen toch ondertussen wel alles weten, wat er te weten valt over deze aarde. Toch blijkt dit niet altijd het geval te zijn. Neem nu eens een vrij elementair onderdeel van deze planeet, water en laten we eens kijken wat hier mee aan de hand is.

De feiten:
Eerst even wat feiten over water. Allereerst bedekt water 71% van het aardoppervlak. Dat is dus bijna driekwart van het oppervlak. Als je daar even bij stil staat, dan is dit best erg veel. 97% van al dat water, is zout water en bevindt zich in de oceanen. Dus slechts 3% is zoet water in rivieren, meren, bronnen en gletsjers. Dit laatste is echt heel apart! Want op basis van deze getallen, zou dit inhouden dat bij de opwarming van de aarde en dan met name het smelten van de gletsjers, er misschien hooguit 1% van al het water op aarde zou worden omgezet van gletsjers naar zeewater. Alle rampscenario’s van de stijgende zeespiegels, kunnen op basis van deze getallen meteen de prullenbak in! Al Gore staat dus gewoon een angstverhaal te vertellen wat niet klopt. Daar komt bij, dat water het enige element op deze planeet is, wat uitzet wanneer het bevriest. Ook dit is echt heel opmerkelijk. Alle elementen op deze planeet, krimpen wanneer ze bevroren worden, maar water niet, ijs zet namelijk uit. Dus al zou al het water in alle gletsjers op deze wereld smelten, oftewel 1% van de totale waterhoeveelheid op deze planeet, dan nog levert dit minder dan 1% water in de oceanen extra op. Dus, even anders gesteld, als de hoeveelheid zout water op deze planeet zou toenemen van 97% naar 97,5%, zal dan de zeespiegel 1 meter stijgen? Ik kan me dit nauwelijks voorstellen.

Water in het lichaam:
Het menselijk lichaam bestaat voor 65% uit water. Dit varieert afhankelijk van leeftijd en geslacht. Ook dit is een heel opmerkelijk getal. Om het even in cijfers uit te drukken, als je 75 kilo weegt en 65% hiervan is water dan is dit ongeveer 48 liter! Maar een tank van 50 liter is helemaal niet zo groot. Anders gesteld, al het water in je lichaam past in 4 grote emmers!

Het tripelpunt van water:
Een ander bijzonder uniek element van water is dat het tegelijkertijd in drie vormen kan bestaan, vast, vloeibaar en als gas. Bij een bepaalde druk en temperatuur, kan water in alledrie de vormen gelijk bestaan. Ook dit is een uniek element van water ten opzichte van andere elementen op deze planeet.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Water

Zo zie je maar, iets wat wij wellicht voor zo vanzelfsprekend aannemen, blijkt dus heel wonderlijk te zijn. Maar wetenschappers ontdekken dat water nog veel meer eigenschappen bevat, die nauwelijks te verklaren zijn. Daarover is een fantastische serie filmpjes op youtube terug te vinden, hieronder de link naar deel 1. Bekijk deze maar eens rustig en verbaas je met mij mee!

https://manischpositief.wordpress.com/2 ... -mysterie/
Ik had de video over 'De kracht van water' al een tijd geleden opgeslagen als concept. Ik wilde die nu gaan bekijken en dan plaatsen.
Ik vond bovenstaande beschrijving over 'de kracht van water' vanmorgen en zet die erbij om een beetje een beeld te geven waar het over gaat.
Wat mij raakt over water is 'het geheugen van water'. Waardoor water 'geladen' kan worden met o.a. menselijk energie en helend kan werken.
Dus ik plaats de video en ga vandaag kijken. Kijk je mee?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

chuen
Student
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 apr 2016, 09:29

Re: De kracht van water

Bericht door chuen » 09 feb 2022, 11:05

Bedankt Taigitu
Heb de video bekeken (Water, het grote mysterie)
1:08:51 :wink:
Bedankt
Afbeelding
“Truth is when your mind and your gut agree.” ― Shannon Hale

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: De kracht van water

Bericht door taigitu » 09 feb 2022, 12:49

chuen schreef:
09 feb 2022, 11:05
Bedankt Taigitu
Heb de video bekeken (Water, het grote mysterie)
1:08:51 :wink:
Bedankt
Leuk dat je de video hebt gekeken. Het is een hele zit, zo achter de computer een film kijken.
Er komt heel veel voorbij, genoeg om over na te denken en zelfs dingen om zelf uit proberen.

1:08:51 - Voor mij bestaat toeval niet. Alles is 'oorzaak en gevolg'. Als we ons eens goed realiseerden
wat we zelf 'opstarten' aan gebeurtenissen die zich verder ontwikkelen tot weer andere en/of meerdere
situaties die direct of in de toekomst weer op ons pad komen......
En dat kunnen leuke maar ook minder leuke gebeurtenissen/situaties zijn.
Dat het bidden bij de klaagmuur effect kan hebben vraagt veel van de mens omdat het zo'n machtig
beeld schept. Maar begin met het kleine. Zoals die test met de drie rijstpotten. Simpel,maar je kan
het ervaren. Ik deed het met planten, dat staat nog ergens in een discussie op het forum, en je beleeft het.
Het kan wat langer duren dan verwacht tot je duidelijk ziet dat er verschil in de rijst te zien is.

Hier een link over die beïnvloeding : https://www.walkintrust.be/nl/blog/masa ... -van-water
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie