Ergste droogte in Europa in 500 jaar: ‘Mediterranisering’ van Nederland zet door

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Ergste droogte in Europa in 500 jaar: ‘Mediterranisering’ van Nederland zet door

Bericht door Tammy » 24 aug 2022, 08:04

Afbeelding
Het Lake Velence vlak bij de Hongaarse hoofdstad Boedapest is enorm uitgedroogd. © AP Photo/Anna Szilagyi

Ergste droogte in Europa in 500 jaar: ‘Mediterranisering’ van Nederland zet door.

Het is in vijf eeuwen in Europa niet zo droog geweest als nu. Dat is de verontrustende conclusie van het European Drought Observatory, een organisatie die onder de Europese Commissie valt.
Dat heeft ook grote gevolgen voor de flora en fauna in ons land.

Lees verder via link:

https://www.ad.nl/binnenland/ergste-dro ... ~a7221cd3/

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Het is jammer dat we net in deze droogte/warmte klimaatfase van deze planeet zitten.
Voor mij persoonlijk als kou liefhebber had graag een koudere periode meegemaakt in mijn leven.
Maar voordat dat weer gebeurt zijn we duizenden jaren verder en dat ga ik helaas niet meemaken.
Maar had mooi geweest sneeuwvlokjes in Augustus.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Ergste droogte in Europa in 500 jaar: ‘Mediterranisering’ van Nederland zet door

Bericht door Tammy » 28 aug 2022, 12:20

Afbeelding
De kaart van het KNMI die het neerslagtekort weergeeft, kleurt steeds meer donkerrood.

Nog tot vrijdag kurkdroog: neerslagtekort ’uitzonderlijk’

AMSTERDAM - Er komt maar geen einde aan de droogte in Nederland.
Tot en met komende vrijdag valt er nagenoeg geen regen, meldt Weer.nl.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1336765 ... zonderlijk

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie