CO2

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

CO2

Bericht door Fenna » 03 nov 2022, 10:06

Emeritus hoogleraar Kees de Lange veegde de hele co2 leugen vier jaar geleden al van tafel met een voor iedereen begrijpbare uitleg.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: CO2

Bericht door Determinist » 03 nov 2022, 11:42

Wat deze man zegt klopt dus niet.
De metingen laten vrijwel exact zien dat de modellen kloppen. En die laten een verhoging van de globale temperatuur zien.
Dus empirisch zijn daarmee de modellen gevalideerd.

Met alleen deze feiten is het verhaal van deze man niet correct.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: CO2

Bericht door Fenna » 03 nov 2022, 12:23

Ik vind het nog al wat dat je een emeritus hoogleraar bekritiseerd.
Ik denk dat deze man meer verstand van dit soort zaken heeft dan jou Determinist.
De modellen die jij volgt zijn ons door de MSN gedicteerd en deze man verteld en ander verhaal en zoals te verwachten word dit door velen niet gelooft.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: CO2

Bericht door Determinist » 03 nov 2022, 13:54

Fenna schreef:
03 nov 2022, 12:23
Ik vind het nog al wat dat je een emeritus hoogleraar bekritiseerd.
Ik denk dat deze man meer verstand van dit soort zaken heeft dan jou Determinist.
De modellen die jij volgt zijn ons door de MSN gedicteerd en deze man verteld en ander verhaal en zoals te verwachten word dit door velen niet gelooft.
Ook al is het de paus. Je gebruikt hier het beroep op autoriteit of argumentum ad verecundiam.
En dat is een drogreden.

Maar buiten dat is deze meneer helemaal geen klimaat wetenschapper.
wetenschappelijk hoofdmedewerker Vrije Universiteit te Amsterdam, van 1973 tot 1984
hoogleraar moleculaire spectroscopie, Vrije Universiteit te Amsterdam, van 1984 tot 1988
hoogleraar laserspectroscopie, Universiteit van Amsterdam, van 1988 tot 1 november 2004
lid Provinciale Staten van Noord-Holland, van 10 maart 2011 tot 7 november 2011
lid Eerste Kamer der Staten-Generaal, van 7 juni 2011 tot 9 juni 2015
fractievoorzitter OSF Eerste Kamer der Staten-Generaal, van 7 juni 2011 tot 19 mei 2015
fractievoorzitter fractie-De Lange Eerste Kamer der Staten-Generaal, van 19 mei 2015 tot 9 juni 2015
Dus deze beroep op autoriteit is naast de drogreden niet eens relevant aangezien deze niet eens werkzaam is op het gebied van klimaatmodellen.


Er zijn geen wetenschappelijke onderzoeken die de modellen tegenspreken, dus moet deze meneer aankomen met die studies die het tegendeel bewijzen.
Tot nu toe heb ik deze studies niet gezien. Er is laatst nog een studie bijgekomen die deze meneer tegenspreekt.

Ik heb niks van doen met MSM aangezien ik bij de bron de informatie haal.

Geloven doen we in de kerk. Ik ga uit van de gegeven studies en niet van ongefundeerde meningen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: CO2

Bericht door Vitharr » 03 nov 2022, 17:37

Hoogleraar is in Nederland sowieso een hol begrip. Het zegt alleen iets over verantwoordelijkheden. Volgens mij zijn er niet eens opleidingseisen voor. In ieder geval geen academische.

Ik ben zelf dit debat beu. Mijn mening is dat de wereld verandert en dat we het beste kunnen proberen daar mee om te gaan. Ik geloof niet meer dat wij slim genoeg zijn om de verandering te sturen op een manier die gunstig uitpakt voor ons en de rest van de planeet. Over een paar jaar staan de kranten vol met slecht nieuws over onze huidige verduurzamingsstrategie. Politiek is te star en kent teveel eigenbelang om de wetenschappelijke ontwikkeling te volgen die nodig is om als soort met collectieve kennis te groeien. Mensen zijn momenteel primair door geld gedreven en solistisch.

In a way, we are doomed...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: CO2

Bericht door Fenna » 03 nov 2022, 18:34

Vitharr schreef:
03 nov 2022, 17:37
In a way, we are doomed...
;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: CO2

Bericht door Witte wel » 03 nov 2022, 19:20

Misschien moeten we wel de русский язык gaan leren.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: CO2

Bericht door Fenna » 03 nov 2022, 20:29

Witte wel schreef:
03 nov 2022, 19:20
Misschien moeten we wel de русский язык gaan leren.
:mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: CO2

Bericht door Fenna » 11 nov 2022, 08:39

Afbeelding
;P! Niets aan toe te voegen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: CO2

Bericht door Tammy » 11 nov 2022, 11:48

Wat een hypocrieten toch. :rolfl:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: CO2

Bericht door taigitu » 13 nov 2022, 11:46

Voor Zweden zijn klimaatdoelen niet langer meer heilig: 'Als we ze niet halen, doen we het niet'

11 november 2022 - Bart Reijmerink

De nieuwe regering in Zweden gaat een rechtse koers varen. Niet alleen op migratiegebied, maar ook qua energie.
Het was al bekend dat de regering nieuwe kerncentrales wil gaan bouwen, maar vrijdag maakt de minister van Financiën bekend dat de klimaatdoelen
van 2030 niet langer meer heilig zijn.

De Zweedse minister van Financiën, Elisabeth Svantesson, maakt zich geen zorgen over het feit dat Zweden mogelijk de klimaatdoelen van 2030
niet gaat halen door het nieuwe coalitieakkoord.
"Als we het niet doen, doen we het niet", vertelt de minister in een interview. Svantesson snapt dat mensen begaan zijn met de klimaatdoelstelling,
echter is de minister van mening dat de doelstellingen niet ten koste mogen gaan van het dagelijks leven van de gewone Zweedse burger.

De komende jaren gaat Zweden flink inzetten op kernenergie, echter duurt het ruim een decennium voor de nieuwe kerncentrales worden geopend.
Waardoor Zweden in eerst instantie niet de klimaatdoelen van 2030 gaat halen. Echter, wanneer de kerncentrales op volle toeren draaien,
zal het land veel minder afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen.

Link:
https://nieuwrechts.nl/90463-voor-zwede ... e-het-niet


Met in de toekomst de kerncentrales die que energie niet het milieu vervuilen, kan ik me deze instelling
enigszins voorstellen. Maar ik ga er wel vanuit dat ze tot die tijd niet alle methodes om schoner te leven loslaten.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: CO2

Bericht door Tammy » 13 nov 2022, 11:55

Zweden is eindelijk wakker geworden ook op immigratie.
Wel laat maar goed de oogjes zijn open gegaan.
Kernenergie is een goed idee, ik denk dat meer landen dat gaan doen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: CO2

Bericht door Fenna » 16 nov 2022, 17:57

https://www.climategate.nl/2022/11/nobe ... aatcrisis/

Vrij artikel.
Nobelprijswinnaar Ivar Giaever over klimaatcrisis

Ivar Giaever, Nobelprijswinnaar voor de natuurkunde in 1973, is de eerste ondertekenaar van een petitie van meer dan 1200 wetenschappers (voornamelijk natuurkundigen, geofysici, astrofysici en geologen) die de wereld waarschuwen dat er geen klimaatcrisis is.

Maar de wereld luistert liever naar Greta Thunberg: zo werkt het nu eenmaal. Als je op Google-video “Ivar Giaever global warming” zoekt, vind je de video van twee memorabele conferenties van de Nobelprijswinnaar, een van 2012, de andere van 2015. De laatste wordt uitgezonden door het Heartland Institute, een denktank (en ook een actietank, zoals ze graag aangeven) Amerikaanse promotor van de vrije markt.

De grote klimaathoax

Giaever zegt dat hij zich in 2008 begon te interesseren voor de opwarming van de aarde, toen hij werd uitgenodigd om deel te nemen aan een rondetafelgesprek over dat onderwerp en om zich voor te bereiden, had hij het onderwerp diepgaand bestudeerd uit de literatuur die op internet beschikbaar was. Zo ontdekte hij dat er een algemeen geloof was dat de gemiddelde oppervlaktetemperatuur over de hele aarde zou stijgen van ongeveer 288 K (Kelvin) tot 289 K in ongeveer 150 jaar. De omstandigheid werd gepresenteerd als bewijs van alarmerende abnormale klimaatverandering, maar een stijging van 0,3% in 150 jaar, zo merkte de professor op, betekent maar één ding: het klimaat is verrassend stabiel geweest. Dat geldt echter niet voor het discours over klimaatverandering!

Lees verder in link.

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie