Hoe het herstel van de rivier de Hunze helpt de stad Groningen leefbaar te houden

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Hoe het herstel van de rivier de Hunze helpt de stad Groningen leefbaar te houden

Bericht door Tammy » 21 jul 2023, 08:02

Afbeelding

Hoe het herstel van de rivier de Hunze helpt de stad Groningen leefbaar te houden.

Ooit zorgde de rivier de Hunze voor welvaart in Groningen.
Nu moet die ervoor zorgen dat de stad leefbaar blijft.
Maar daar is nog wel wat herstel voor nodig.

Lees verder via link :

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/hoe ... te-houden/

>>>>>>>>>>>>>>>

Een mooi initiatief.
Tijdsduur is wel lang 30 tot 40 jaar , maar het resultaat zal er dan ook naar zijn.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoe het herstel van de rivier de Hunze helpt de stad Groningen leefbaar te houden

Bericht door Fenna » 21 jul 2023, 09:03

Bijzonder dat ik dit als Groninger moet horen via een vandaag.
Lijkt mij leuk, maar de kosten zullen achteraf wel weer de pan uit rijze als met zovele projecten.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80667
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Hoe het herstel van de rivier de Hunze helpt de stad Groningen leefbaar te houden

Bericht door Tammy » 21 jul 2023, 13:13

Ik had ook jou in gedachten toen ik het artikel zag Fenna. :grin:
Maar ik dacht dat je dit wel wist.
Krijgen jullie geen informatie uit de gemeente hierover ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13677
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoe het herstel van de rivier de Hunze helpt de stad Groningen leefbaar te houden

Bericht door Fenna » 21 jul 2023, 14:43

Tammy schreef:
21 jul 2023, 13:13
Ik had ook jou in gedachten toen ik het artikel zag Fenna. :grin:
Maar ik dacht dat je dit wel wist.
Krijgen jullie geen informatie uit de gemeente hierover ?
Nee.

Onze gemeente doet net als vele andere gemeenten niet aan burgers informeren.
De burger krijgt op de laatste snik informatie en dat word heel summier bekend gemaakt op het internet.

Voorbeeld:
Ik heb een app waarop omgevingsvergunningen bekend gemaakt worden en als je dan nadere info wil krijg je het advies om op mijn overheid. NL te kijken of het IMRO nummer te raadplegen maar daarmee krijg je geen gedetailleerde informatie en wil je procederen heb je dat nodig en moet je bij de gemeente informatie ophalen en ervoor betalen!

Dat vind ik kwalijk en is volgens mij wettelijk ook niet toegestaan, want deze info moet voor iedere burger toegankelijk zijn, ook voor ouderen of mensen met een kleine beurs die geen internet hebben.
Ik heb dit bij onze ombudsvrouw al twee maal aangekaart en dan krijg je een mea culpa van de gemeente die dan dat onderwerp waar jij over hebt geklaagd WEL bekend maakt in het plaatselijke sufferdje en als volgt gaan ze op oude voet verder.
Ik heb met succes een proces gevoerd tegen de bouw van een complex bij ons in de buurt wat in eerste instantie door de rechter in Groningen werd afgewezen, maar later toch door de hoge raad werd verworpen omdat de gemeente in hoger beroep ging.
De gemeente heeft dure advocaten van Plas en Bossinade en Trip waar zij op terug kunnen vallen en een heel leger juristen waar je als burger niet tegenop kan tenzij je net als zij over oneindig veel geld kan beschikken.

Dit heeft allemaal tot doel dat jij als burger hun plan niet bijtijds kent en jij te laat bent om te reageren zodat zij kunnen doen wat zij willen.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie