Bewoners eilandrijk Tuvalu, dat dreigt te verdwijnen, krijgen asiel in Australië

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80666
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bewoners eilandrijk Tuvalu, dat dreigt te verdwijnen, krijgen asiel in Australië

Bericht door Tammy » 10 nov 2023, 11:36

Afbeelding

Bewoners eilandrijk Tuvalu, dat dreigt te verdwijnen, krijgen asiel in Australië.

Australië biedt bewoners van de eilandengroep Tuvalu in de Stille Oceaan klimaatasiel aan. De premiers van de twee landen hebben hierover een overeenkomst gesloten.
In Tuvalu wonen 11.200 mensen. De eilandengroep, die maar een paar meter boven zeeniveau ligt, dreigt te verdwijnen als de zeespiegel verder stijgt door klimaatverandering.

Lees verder via link :

https://nos.nl/artikel/2497294-bewoners ... -australie

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Klimaatverandering bestaat al sinds het ontstaan van deze planeet.
Prachtige voorbeelden zie je daarvan in de mooie documentaire Life on our Planet.



Deze eilandengroep gaat zeker een keer koppie onder.
Dat dat strookje land nog boven water is is fijn voor de mensen die daar wonen maar het houd eens op.
De natuur geeft en neemt zo ook met Tuvalu.
Wie weet komt het over een miljoen jaar weer boven drijven , of blijft het voorgoed onder water.

Niemand kan voorspellen welke gebieden in tact blijven en welke niet.

Ik raad die documentaire aan die ik hier net heb geplaatst.
Klimaatverandering is daar ook te zien, maar je ziet ook dat de natuur zich uiteindelijk altijd aanpast.
Sommige elementen in de natuur sterven uit en andere komen erbij of blijven bestaan.
Er tegen vechten heeft geen zin, gewoon aanpassen.

Een planeet die niet beweegt is ten dode opgeschreven.
Maar dat is alleen maar mijn gedachte.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie