Dieren in het nieuws

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door univers » 01 jun 2013, 10:59

Je moet harder voor je zelf zijn Gast1.

Ik heb wel kikkers in de tuin, en ze zijn dol op mijn aardbeien.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Gast1 » 01 jun 2013, 13:51

Interessante kikkers Univers. :wink:

Ik zal overigens beslist niet harder voor mijzelf zijn. Het zijn processen die plaatsvinden en die mij vormen en inzichten bezorgen. Wanneer ik 'harder' voor mezelf zou zijn, zou ik me afsluiten voor dat wat er gebeurd. Ik laat de dingen toe op alle momenten en zo kan het zijn dat ik vandaag iets zeg waar ik morgen spijt van heb. Niet voor mijzelf trouwens hoor, want ik heb nooit ergens spijt van voor mezelf. Van totaal niets wat ik in het verleden heb gedaan en wat ik nog ga doen. Het kan me wel spijten dat ik dan de ander een beroerd gevoel heb bezorgd en doordat ik ben zoals ik ben, ben ik dus erg blij met mezelf omdat ik me in situaties en personen kan verplaatsen. Nooit helemaal natuurlijk, maar toch.

Ik weet ook niet of 'spijten' dan wel het juiste woord is. Eens even kijken... Spijt:
1) Afval van vlas 2) Afval van hennep 3) Afval van vlas of hennep 4) Bezinning 5) Berouw 6) Droefheid 7) Displezier 8) Ergernis 9) Gewetensverklaring 10) Innig berouw 11) Inkeer 12) Jammer 13) Leedwezen 14) Leed 15) Nijd 16) Naberouw 17) Schuldbesef 18) Teleurstelling 19) Verdriet 20) Weerwil 21) Wroeging 22) Wee 23) Wrevel 24) Zelfbeschuldiging
Ik heb nogal wat keuzemogelijkheden. De woorden die ik gekleurd heb in deze kleur komen het dichtst in de buurt met dat wat ik spijt noem, de woorden die ik gekleurd heb in deze kleur liggen het verste af van wat ik bedoel.
Laatst gewijzigd door Gast1 op 01 jun 2013, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Gast1 » 01 jun 2013, 13:54

Dubbele post :oops:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 02 jun 2013, 07:21

Baasje verwent stervende hond met 'laatste avondmaal'.

Een baasje heeft zijn stervende hond getrakteerd op een succulente laatste maaltijd. Lennox, een boxer, kreeg van z'n eigenaar Nikolaoss een rijkgevuld bord met een kalkoenbout, worst, spek, kaasbrood rijst en sla voorgeschoteld. "Hiermee heb ik het beste willen maken van deze erg spijtige episode in mijn leven en dat van mijn trouwe vriend", aldus Nikolaoss, die het 'laatste avondmaal' filmde en op het net zette. Lennox overleed op 23 januari.

"Lennox leed aan een agressieve kanker en had artritis", legt meneer Nikolaoss uit. "Hij werd eerder al geopereerd aan een tumor in zijn oor, maar de kanker had teruggeslagen in de linkerschouder van mijn geliefde hond. Hierdoor was lopen voor hem erg moeilijk geworden".

Goede herinnering.

Volgens de dierenarts waren de dagen van Lennox geteld. Om het beste van dit moeilijke moment te maken, bereidde Nikolaoss een feestmaaltijd voor de boxer. "Hij heeft altijd geleefd als een koning. Dus heeft hij deze koninklijke maaltijd best verdiend. Hij heeft er duidelijk van genoten en ik ben blij dat ik dit feestmaal heb gefilmd. Dit zal voor altijd een goede herinnering blijven", aldus nog Nikolaoss.

Bron: HLN.


[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=ICIqWh6G ... r_embedded[/youtube-2]


Wat lief van die man.! [clap] [clap]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door taigitu » 10 jun 2013, 20:07

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 11 jun 2013, 03:49

Grappig: puppy proeft voor het eerst limoen.


Een filmpje over Topper, een pup die voor het eerst limoen proeft, gooit op YouTube hoge ogen. Hoewel het dier lijkt terug te schrikken voor de zuurgraad van de vrucht, kan hij er toch niet van afblijven.

Zodra Topper zijn tanden in de limoen zet, trekt hij zijn kop snel weg. Ondertussen produceert hij bijzonder vreemde geluiden die maar één ding duidelijk maken: limoenen en honden zijn geen goede combinatie.

Op de achtergrond is Toppers baasje luid lachend te horen. Ze kan maar niet begrijpen dat haar hond erin blijft bijten, hoewel hij het absoluut niet lekker vindt.

Bron: AD.nl


[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=_4sfqDdR ... r_embedded[/youtube-2]


<<<<<<<<<<<<<<


Ik vind die vrouw nog grappiger dan die hond. [joker]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Beatrix Kiddo » 14 jun 2013, 07:57

Nieuwe wespensoort vernoemd naar Beatrix Kiddo.[jaja] :mrgreen:

http://www.sci-news.com/biology/article00947.html
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door univers » 14 jun 2013, 08:43

Je hebt een perfect gekozen naam ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Gast1 » 14 jun 2013, 10:21

Beatrix Kiddo schreef:Nieuwe wespensoort vernoemd naar Beatrix Kiddo.[jaja] :mrgreen:

http://www.sci-news.com/biology/article00947.html
:grin:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Vitharr » 14 jun 2013, 11:35

Beatrix Kiddo schreef:Nieuwe wespensoort vernoemd naar Beatrix Kiddo.[jaja] :mrgreen:

http://www.sci-news.com/biology/article00947.html
Ge..eeuh...feliciteerd? [think] Als je de tekst zo leest is het wel een bijzonder nasty geval? :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 15 jun 2013, 06:32

Nice Kiddo. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 19 jun 2013, 13:10

Afbeelding


Mysterie van albinogorilla Snowflakes ontrafeld.


Wetenschappers hebben eindelijk het mysterie achter albinogorilla Snowflakes (Sneeuwvlokje) ontrafeld. Het dier kreeg zijn witte vacht als gevolg van inteelt.

Snowflakes werd in 1966 gevangen in Equatoriaal-Guinea en was sindsdien een populaire bezienswaardigheid in de dierentuin van Barcelona. De gorilla overleed in 2003 aan huidkanker, een aandoening die wel vaker voorkomt bij albinodieren.

Gen.

Wetenschappers van de Pompeu Fabra Universiteit in Barcelona hebben nu aan de hand van ingevroren bloed ontdekt dat de albinohuid het gevolg was van inteelt tussen een oom en een nicht. Ze onderzochten heel het genoom van de gorilla, en kwamen terecht bij het gen SLC45A2. Datzelfde gen wordt geassocieerd met albinisme bij muizen, kippen, paarden en sommige vissen.

Hoofdonderzoeker Tomas Marques-Bonet zegt dat Snowflakes het gen moet geërfd hebben van zijn beide ouders. Zijn team ontdekte dat twaalf procent van de DNA-strengen van Snowflakes' ouders identiek waren, wat enkel mogelijk is wanneer een oom en een nicht paren.

Habitat.

Inteelt werd bij de westelijke laaglandgorilla nog niet eerder vastgesteld, zegt Marques-Bonet. Dat het toch gebeurde, kan volgens de wetenschapper het gevolg zijn van het verlies van habitat, waarbij de gorilla's het moeilijk hebben om zich te verwijderen van hun oorspronkelijke familie. "Als we de ruimte die ze hebben nog meer verminderen, is het waarschijnlijker dat ze in de groep moeten blijven, wat de bloedverwantschap doet toenemen."

Het onderzoek maakt deel uit van een grotere studie naar de genetische variatie van apen in het wild. Aangezien de primaten de dichtste verwant zijn van de mens, kan het onderzoek ons ook meer leren over onszelf.


Bron: HLN.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 19 jun 2013, 13:13

Zeldzame diepzeevis voor het eerst levend vastgelegd.

Een op afstand bestuurbare camera heeft op 463 meter diepte de zeldzame, en mogelijk ook grootste, diepzeevis ter wereld op video vastgelegd. Het gaat om de riemvis of Regalecus glesne.

De ruim 2,5 meter lange vis werd in de wateren van de Golf van Mexico gezien. Het dier werd daar door wetenschappers tussen 2008 en 2011 vier keer gespot. Het is een zeldzaamheid dat de riemvis levend wordt vastgelegd. De video geeft de onderzoekers nieuwe inzichten in de natuurlijke woonomgeving van de vis.

Sommige wetenschappers schatten dat de Regalecus glesne tot wel 15 meter lang kan worden. De langste die ooit is gezien, is echter 7 tot 8 meter lang. Omdat de vis op 300 meter diepte en dieper in de zee leeft, is er nog weinig over bekend. Wat onderzoekers tot nu toe weten, baseerden zij op dode in zee drijvende of aan land aangespoelde vissen.

De resultaten van het onderzoek en de waarnemingen zijn deze maand gepubliceerd in The Journal of Fish and Biology. Het filmpje van de vis is inmiddels bijna een miljoen keer bekeken op YouTube. Vanaf minuut 4 is deze goed in beeld.

Bron: HLN.



http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... yIWfCAC5y0


<<<<<<<<<<<<<,


Allemachtig wat mooi.! :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 19 jun 2013, 13:29

Vos 'vraagt' mensen hem te bevrijden van pot op kop.

In Rusland is een jonge vos gefilmd die mensen benaderde met een bokaal op zijn kop. Het dier leek om hulp te vragen, die het ook kreeg. Voorzichtig trok een van de mannen de glazen pot van de vos, die meteen wegstoof naar een veiligere afstand. Het dier keek nog even om alsof het 'bedankt' wilde zeggen, om daarna te verdwijnen in het bos.

Bron: AD.nl


[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=Tj6quKEn ... r_embedded[/youtube-2]


>>>>>>>>>>>>>>>


Well done heren.! ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Vitharr » 19 jun 2013, 13:54

Tammy schreef:Well done heren.! ;P!
Prachtig Tammy, ik ben diep ontroerd. ;P!

Heel anders is zoiets wat ik trof op Youtube:

Waarom de Wolf aanvalt wordt direct daarna duidelijk:

"It took you long enough to get the gun"
"........the thing........."
"We sat there and played with it for how long? 10 minutes?"

Ik voel zijn pijn gewoon als ik er naar kijk en dat heeft niets met z'n pootje te maken. [burn]

Om wat 'positiever' af te sluiten, hier een leuk probleem:


We hebben geprobeerd ze uit te roeien, dat is gelukkig mislukt. Omdat de Wolf echter geen eigen plekje meer heeft is hij minder angstig voor de mens geworden. Hierdoor schuifelt hij rond in omgevingen waar mensen wonen. En dit heeft tot een vervelend probleem geleid.

De uitgedunde populatie laat Wolven paren met honden. Vooral in regio's met zwerfhonden is dat ernstig. Wat dan ontstaat is een Hybride. En die Hybrides zie je hier over het scherm rennen. Die kennen geen enkele angst voor de mens maar hebben wel alle andere wolf genen geërfd. Vandaar die roedel.

Nature is biting back. En dat vind ik dan weer mooi. (ook al is het een probleem. :wink: ) Wolf hybrides kun je overigens wel weer beter sturen dan Wolven. Hey, misschien moet ik "Wolfhybridefluisteraar" worden? :mrgreen:

Ik vond deze laatst en wil hem graag delen:
Afbeelding
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 26 jun 2013, 07:00

Gorilla met humor neemt wraak op plaaggeesten.

Een gorilla in de dierentuin van het Amerikaanse Dallas joeg een groep schoolkinderen de stuipen op het lijf nadat ze hem, veilig vanachter het raam, hadden geplaagd en uitgedaagd.

Lees HIER het volledige artikel.


[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=8aqDoPDg ... r_embedded[/youtube-2]



<<<<<<<<<<<<<<<<


Kunnen ze die etterbakjes niet wat respect bijbrengen voor dieren.? :evil:
Als ik hun lerares was geweest hadden ze een draai om hun oren gekregen. [burn]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door univers » 26 jun 2013, 08:08



Ik was die dag in de diergaarde met mijn kleindochters.
Ik ben toen naar buiten gegaan, stond me eigen dood te regeren aan dat gestoorde wijf, even later heeft hij gelukkig wraak genomen, was net op tijd weg daar.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door taigitu » 28 jun 2013, 11:10

Echt waar: mishandelde eend krijgt magneetveldtherapie

donderdag 27 juni 2013
Door : Pieter Immerzaal
Categorie: Samenleving

Een in Woerden zwaar mishandelde eend krijgt magneetveldtherapie, zodat de vogel weer kan lopen. Slaagt deze missie niet, dan rest er één uitweg voor de eend: euthanasie, meldt het AD

‘De staart functioneert geleidelijk beter en ook het gevoel in de poten keert stukje bij beetje terug. Alleen de romp is nog kritiek,’ vertelt de kliniek. Door middel van zogeheten magneetveldtherapie, tweemaal per dag, wordt nu getracht het dier op te knappen. ‘De bedoeling is dat de eend weer gaat lopen, maar mocht dat niet lukken dan zullen we spijtig genoeg euthanasie toe moeten passen.’

Voor het volledige bericht: http://www.welingelichtekringen.nl/same ... rapie.html
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Vitharr » 06 jul 2013, 16:13

Nou, de (vermoedelijk) eerste wolf duikt op in Nederland en wordt gelijk doodgereden:
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/2030 ... ngetroffen
In Duitsland overleven ze notabene op militaire oefenterreinen. Als dit een volbloed wolf is dan heeft hij diverse autobanen gekruist op weg naar Nederland. En dan sneuvel je verdorie in Flevoland. [huil]

Maar dit toont m.i. ook weer aan dat of Nederland te dichtbevolkt is of Nederlanders kunnen niet autorijden. Statistisch is dit namelijk behoorlijk merkwaardig. Ik vertrouw het dan ook niet helemaal.
Morgen is vandaag ook gisteren....

buurvrouw
Onderzoeker
Berichten: 644
Lid geworden op: 17 apr 2009, 08:46

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door buurvrouw » 17 jul 2013, 05:51

:oops: jeetje,het schiet me te binnen dat ik vergeten ben de vissen in de vijver van mijn zoon te voeren.ze zijn op vakantie en ik heb wel de planten water gegeven enz. maar ben zijn goudvissen vergeten. straks maar even kijken of er niks boven drijft. stom :search:

Plaats reactie