Dieren in het nieuws

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
tofu_kronos

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door tofu_kronos » 09 feb 2013, 18:34

Tammy schreef:Wat gebeurde daar dan Tofu ?
Ik ken die scene niet.

Dan groeit eruit 1 van die peulen een hond met mensenkop, die je later op straat terug ziet.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 15 feb 2013, 05:49

Aha ik begin me iets te herinneren Tofu. [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 15 feb 2013, 05:53

Aangereden uil overleeft lange rit achter grill auto.

'Toen ik die grote gele ogen tussen de grill van mijn auto zag, viel ik bijna flauw.' Sonji Williams was op weg naar haar broer toen ze een vogel raakte terwijl ze met een kleine 100 kilometer per uur op de snelweg reed. Ze schrok zich rot maar reed verder.

Enkele honderden kilometers verder kwam ze er achter dat ze al die tijd een passagier op een wel heel vreemde plek in haar auto. Tussen de grill bleek zich de aangereden vogel te bevinden.

Het beestje werd meegenomen naar de lokale opvang en maakt het naar verluidt goed.

Bron: AD.nl


[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=eOtyZ2Rp ... r_embedded[/youtube-2]

Allemachtig moet je die ogen zien. :shock:
Wow wat mooi zeg.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Gast1 » 15 feb 2013, 07:33

Wow ... Wat een mooi filmpje!! Ik kreeg er tranen van in mijn ogen, vooral toen de uil voor het eerst knipperde met zijn ogen. Prachtig Tammy!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 17 feb 2013, 08:42

Dolfijnen helpen zeehondje tegen stroom in te zwemmen.

Een zeehondpup bevond zich in een moeilijke situatie nabij de kust. Het arme dier was niet sterk genoeg om tegen de sterke stroming in te zwemmen, maar gelukkig kwamen enkele dolfijnen ter hulp. Het schouwspel werd toevallig gefilmd door de Canadese natuurzender Oasis HD.

Toen de dolfijnen de kleine zeehond in de gaten kregen, aarzelden ze niet om hem te helpen. Ze duwden hem in de juiste richting, tot een punt waarop de stroming verzwakte. Dit is het zoveelste bewijs dat dolfijnen sociale dieren zijn, die dankzij hun inlevingsvermogen andere dieren in nood kunnen helpen.

Vorige week nog brachten we nog het verhaal dat enkele dolfijnen een vlot vormden zodat ze een stervend groepslid niet hoefden achter te laten. Ook verschillende mensen hebben al melding gemaakt hoe ze op zee gered werden door dolfijnen. In april vorig jaar getuigden zo nog drie mannen in het programma 'I Survived' op Biography Channel, hoe een groep dolfijnen hen beschermde tegen haaien, nadat hun bootje gekapseisd was.

Bron: AD.nl


[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=fB3FT3t6 ... r_embedded[/youtube-2]


<<<<<<<<<<<<<<<<<<



Prachtig.! :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Gast1 » 17 feb 2013, 08:46

[clap] [clap] [clap] ;P!
Dát is pas mooi nieuws!!

Je hoort en leest wel vaker opmerkelijke verhalen van dolfijnen. Een ongetwijfeld intelligente diersoort die heel fijngevoelig is, autistische kinderen krijgen tijdens het aanraken of tijdens het zwemmen met deze dieren een enorme energie en wat doen wij mensen met deze dieren?

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 8kP-rs_zoQ

Ik heb de gruwelijke afbeeldingen niet kunnen plaatsen.
Wat ik van de mensheid vind, schreef ik al ..............

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 17 feb 2013, 08:53

Het zijn inderdaad prachtige dieren.
Ik kan ook niet meer kijken naar foto`s van slachtingen onder deze prachtige dieren.
Ik ben ermee gestopt.
Ik weet wat er gebeurt, vind ik al erg zat.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door taigitu » 23 feb 2013, 13:08

VS dropt dode muizen op Guam

Bruine boomslang Bruine boomslang
Wikimedia / Creative Commons
Toegevoegd: zaterdag 23 feb 2013, 08:35
Update: zaterdag 23 feb 2013, 08:52

Natuurbeschermers gaan dit voorjaar vergiftigde babymuizen droppen op het eiland Guam in de strijd tegen de bruine boomslang. Ze hopen de slangenpopulatie daarmee drastisch in te perken.

Guam is een eilandje in de Grote Oceaan, dat aan het eind van de Tweede Wereldoorlog door de Amerikanen werd bezet en dat nog altijd bij de VS hoort. Met militaire transporten over zee is destijds de bruine boomslang meegekomen naar het eiland.

Prooien
Het dier heeft geen natuurlijke vijanden op Guam. Inmiddels zijn er zo'n twee miljoen bruine boomslangen en dat heeft ertoe geleid dat verschillende vogelsoorten op het eiland zijn uitgestorven. Daarnaast veroorzaken de dieren problemen met de elektriciteitsvoorziening als ze in palen en langs draden klimmen.

Natuurbeschermers zijn bang dat de slang ook zal opduiken op andere Pacifische eilanden. Met name Hawai wordt genoemd, ook al ligt dat 6400 kilometer verderop. Als boomslangen als verstekeling meekomen in een vliegtuig, zou dat een ramp voor de Hawaiaanse natuur zijn.

Met de vergiftigde muizen willen natuurbeschermers nu de populatie bruine boomslangen indammen. De meeste slangen eten alleen prooien die ze zelf gevangen hebben, maar de bruine boomslang is ook een aaseter. Het gif in de muizen is niet schadelijk voor mensen.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

tofu_kronos

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door tofu_kronos » 23 feb 2013, 13:13

Een dode muis straalt geen warmte uit. Dus de slangen zullen ze links laten liggen.

Gast1

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Gast1 » 23 feb 2013, 13:20

Hoeft ook niet, slangen eten ook dode dieren.
Inmiddels zijn er zo'n twee miljoen bruine boomslangen en dat heeft ertoe geleid dat verschillende vogelsoorten op het eiland zijn uitgestorven.
En dit is wat wij diersoorten waarvan er heel veel zijn toeschrijven, het is echter de mens die dit veroorzaakt heeft. Zoals ook geschreven.

tofu_kronos

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door tofu_kronos » 23 feb 2013, 13:50

Klopt slangen eten ook dode dieren, als ze er toevallig tegen aan kruipen. Dode muizen stralen geen warmte uit, dus de slang die met warmte sensoren jaagd. Kan de dode muis niet zien.

Gast1

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Gast1 » 23 feb 2013, 15:54

Slangen 'tongelen' (in- en uit bewegen van de gespleten tong) en doen dit omdat er geurstoffen op zijn tong komen als hij die naar buiten steekt. Als de slang het spoor van een dier wil ruiken en volgen, steekt hij eerst zijn tong naar buiten en gaat hier vervolgens mee langs dit orgaan. Aaseters, waaronder ook de bruine boomslang maken gebruik van dit gebeuren om hun prooi op te sporen. Ze kruipen er dus niet toevallig tegen aan maar zoeken doelbewust. :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door univers » 23 feb 2013, 18:00

'tongelen'
Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Susan » 23 feb 2013, 19:21

:rolfl: Dit is wat anders dan bij slangen he...
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Gast1 » 24 feb 2013, 08:39

Ja ........ :grin:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door taigitu » 05 mar 2013, 13:55

Als we allemaal nou eens meedoen.....?

Afbeelding

Al was het maar tot 30 maart en dan zien hoe groot het effect is.....
volgende week(?) lopen ze weer in de wei met moeder, al dat jonge spul dat zo lief is....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Gast1 » 05 mar 2013, 17:46

................................................................................ :oops:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 11 mar 2013, 03:05

De hond waarvoor Chinezen graag 500.000 euro neertellen.

Afbeelding

Honden zijn uitgegroeid tot statussymbolen in China. Tibetaanse mastiffs gaan vlot van de hand voor 500.000 euro of meer. Rijke Chinezen hebben er bovendien alles voor over om de mooiste hond te hebben, zelfs plastische chirurgie.

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens een 'hondenshow' in Baoding ten zuiden van Peking explodeerden de prijzen voor de dieren opnieuw. Een bedrag van 500.000 euro of meer was geen uitzonderling.

Marco Polo.

Volgens kenners is de Tibetaanse mastiff erg trouw en beschermend van aard. Vroeger leefde het ras alleen in zuidwestelijk Tibet als jachthond en werd hij gebruikt als veedrijver door nomaden. Marco Polo maakte zelfs al gewag van de hond tijdens zijn ontdekkingsreis door Azië.

Kwekers reizen nog steeds naar het hoogplateau in de Himalaya om puppy's te gaan ophalen, alhoewel vele diertjes zich niet kunnen aanpassen aan de lagere hoogte en sterven tijdens de barre tocht.

Facelift.

Vorige maand diende een hondeneigenaar een klacht in tegen een dierenkliniek omdat zijn Tibetaanse mastiff stierf tijdens de uitvoering van een facelift. De hond onderging de operatie om hem aantrekkelijker te maken voor de kweek. De eigenaar eist een schadevergoeding van 100.000 euro, zoveel had hij zelf voor het dier betaald.

Bron: HLN.


Afbeelding



>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Een facelift............. [doh]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door tofu_kronos » 11 mar 2013, 17:44

Vroeger telde ze er maar een paar euro voor neer, voor op hun bord en nou een half miljoen als huisdier.

Gast1

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Gast1 » 11 mar 2013, 18:37

Rijke Chinezen hebben er bovendien alles voor over om de mooiste hond te hebben, zelfs plastische chirurgie.
Ziek. De mensheid is 'ziek' ...

Plaats reactie