'Machine in 2030 even intelligent als mens'

Het basisidee achter nanotechnologie is dat het mogelijk moet zijn, als de chemische samenstelling en het driedimensionale bouwplan van een stof bekend is, deze stof te maken door de juiste bouwstenen op de goede plaats samen te voegen.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 19 feb 2008, 19:49

Gijs schreef:
Dus tja, het is geen goede stap voor de mensheid dus sowieso geen goede stap als de robots ons leiden of alleen intelligentere robots op de aarde lopen.
Denk je net dat we samen als mens en robot kunnen samen leven?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 19 feb 2008, 19:58

Een andere mogelijkheid is dat ze de gegevens van ons brein. Dus karater, gevoelens, emoties en herinneringen uploaden in een robot brein.
Wat de eerste stap zou zijn in het onsterfelijkheids proces.

Gijs

Bericht door Gijs » 19 feb 2008, 22:47

Maar ervan uitgaande dat je emoties ook door je gedachten en daarvoor ook je intelligentie wordt bepaalt, en dan heb ik het niet over de intensiteit, lijkt me dat niet kunnen. Ik denk dat zelfs je karakter voor een deel door je intelligentie wordt bepaald. Want met je intelligentie bedenk je je eigen normen en principes waar je je aan houd. Wat op een gegeven moment een soort automatisme wordt en dat lijkt of is dan je karakter. Met andere woorden: als je opeens intelligenter bent denk ik dat je helemaal kan veranderen, ook als je persoontje in een sneller of intelligenter brein wordt geplaatst.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 19 feb 2008, 23:07

Nee gewoon data overdracht, je word er niet intelligenter van. Hoewel updates wel tot de mogelijkheid behoren.

Howlin Mad Murdock

Bericht door Howlin Mad Murdock » 20 feb 2008, 07:37

Tammy schreef:Gijs schreef:
Dus tja, het is geen goede stap voor de mensheid dus sowieso geen goede stap als de robots ons leiden of alleen intelligentere robots op de aarde lopen.
Denk je net dat we samen als mens en robot kunnen samen leven?
Lijkt me niet, en dan krijg je van die robot mensen die sprekend op mensen lijken enzo :?
Nee laat maar hou het maar zo als het nu is.
En als jij met robots wilt samen leven tammy ga je gang maar ik toch niet.

Howlin Mad Murdock

Bericht door Howlin Mad Murdock » 20 feb 2008, 07:39

En nog wat ik zit in de computer branche, amar ik ben duse cht niet blij als alle taken worden overgenomen :?
Stel je voor dat je inks meer hoeft te doen, wordt al gek nu k 3 maanden al niet kan werken :? laat staan dak niet kan werken door die dingen, Dan weet k zeker dak niet meer hoef te leven.

Barrel

Bericht door Barrel » 20 feb 2008, 09:42

Denk dat het wel zal meevallen met robots die intelligenter zijn dan de mens. Dan moeten we toch eerst veel beter begrijpen wat intelligentie is.
Ja, computers kunnen veel sneller rekenen, en we kunnen ze heel goed leren om repetatieve, en zelfs wat ingewikkeldere taken van ons over te nemen. Echter, ons vermogen om ons aan te passen en te leren, is nog niet zo snel in een computer te krijgen, zelfs niet met op fuzzy logic gebaseerde neurale netwerken.

Als volgende stap in de evolutie lijkt het me dan ook aannemelijker dat we eerst ons eigen vermogen zullen uitbreiden dmv techniek. Een directe interface met onze hersenen. Niet meer via onze zintuigen, maar direct aangesloten op onze zenuwen. We zouden zo ons gezichtsvermogen uit kunnen breiden bijv. Wellicht zelfs taalmodules maken, etc.

En over 20 jaar zullen we best robots in ons huishouden hebben, die veel voor ons kunnen doen. Denk echter niet dat ze in de verste verte dan al mijn vrouw zullen kunnen vervangen![/u]

Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3436
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Bericht door lowlandsrouter » 20 feb 2008, 21:25

Kun je nagaan hoe speeltjes er in de toekomst uit gaan zien.
Komplete nanny's zullen het worden.

Hier een eerste poging tot van fischer price:

https://starthemel.nl

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

This is the way

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 21 feb 2008, 13:15

Hahaha wat grappig :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3436
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Re: 'Machine in 2030 even intelligent als mens'

Bericht door lowlandsrouter » 20 nov 2008, 22:08

IBM sleutelt aan computer met menselijke intelligentie

Donderdag 20 november 2008, 11:20 - IBM tracht samen met een aantal universiteiten een computer te ontwikkelen die vergelijkbaar is met het menselijk brein. Het apparaat moet kunnen voelen en inschatten.

Het doel achter het plan, in opdracht van het Amerikaanse ministerie van defensie, is om computers sneller en zuiniger gegevens te laten verwerken. Voor de uitvoering van het onderzoek kregen IBM en de meewerkende universiteiten 3,4 miljoen dollar van de onderzoekstak van het ministerie, de Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA).

De toekomstige computers moeten menselijke eigenschappen gaan herbergen zoals perceptie, interpretatie, gevoel en interactie. Door deze kenmerken zouden de computers zich kunnen aanpassen aan veranderingen. "Als we er in slagen dit soort computers te creëren in een realistische omgeving met gevoel en reactievermogen, dan is dat een enorme stap voorwaarts," zegt Dharmendra Modha, onderzoeker bij IBM.

Hersenen hebben antwoord al klaar
Het onderzoek draait nog niet om het maken van concrete applicaties, maar het begrijpen van de werking van hersenen en hoe dat is te vertalen naar computers. Daarom maken de wetenschappers onder andere gebruik van nanotechnologie, om de breinfuncties te imiteren in computerchips. Het essentiële verschil in de denkwijze van computers en de menselijke hersenpan is dat het brein bij voorbaat oplossingen paraat heeft om problemen op te lossen. De computer moet de problemen eerst definiëren en analyseren voordat het weet welke oplossingen het moet hanteren om het probleem te lijf te gaan.

Door de combinatie van nanotechnologie, neurowetenschap en supercomutertechnologie hoopt IBM met een 'menselijke' computer op te proppen te komen. Volgens Modha zou de creatie hiervan de traditionele manieren van computing doen veranderen.

Even slim

IBM is niet het enige bedrijf dat werkt aan computers en technologie met menselijke intelligentie. Begin dit jaar kondigde Numenta aan dat het verwacht binnen een aantal jaar chips te ontwikkelen die enigszins functioneren als het menselijk brein. En de uitspraak in februari dit jaar van uitvinder Ray Kurzweil gaat nog verder. Hij denkt dat machines over dertig jaar even slim als mensen zullen zijn.
Blue; haal mn email eventjes op en zoek me even het nieuws dat ik interessant vindt, thanks :mrgreen:
https://starthemel.nl

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

This is the way

Gijs

Re: 'Machine in 2030 even intelligent als mens'

Bericht door Gijs » 21 nov 2008, 16:53

Nouja een soort van centraal brein net als in de film I robot. Volgens mij bedoeld ze dat. Heeft hier iemand trouwens het verhaal I robot van Asimov gelezen? Ik ben hem nu aan het lezen voor mijn literatuur lijst Engels. Het lijkt in niks op de film! (En het is veel beter dan de film dus ze hadden het beter een beetje hetzelfde kunnen laten). Daar hebben de robots iig een positronisch brein die eigenlijk gelijk staat aan een mensen brein. Maar dat levert nog al eens problemen op. Dus laten we dan maar niet hopen dat Asimov gelijk krijgt.

Plaats reactie