Drugs

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Drugs

Bericht door deheerst » 01 mar 2005, 13:45

Ik heb al vaker nagedacht over het woord drugs.
Wanneer valt iets in de catagorie drugs?

Volgens van Daele:

drug (de ~ (m.), ~s)
1 stimulerend, verdovend of hallucinerend middel => dope, narcoticum

Oftewel, koffie is drugs. Want dat is een stimulerend drankje, net als cola etc, omdat er cafeine inzit.
Net als alcohol, wat ook nog eens verslavend is, in tegenstelling tot cafeine.
Dus onder drugs kun je verstaan:
Bier
koffie
cola
thee
lsd
cocaine
heroine
cannabis
bacardi
jenever
terpentine

Of klopt er iets niet aan deze lijst?

Officieel worden slechts bepaalde hallucinerende, geesbeinvloedende of verdovende middelen als drugs gekwalificeerd.
Waarom dat is, is misschien wel een interessante discussie waard.

Waarom is er wereldwijd zoveel ophef over cannabis?
Hier kun je heel diep op ingaan.
Waarom?
Omdat wanneer je deze 'drug' bekijkt, en objectief beschouwt, is het niets bijzonders.
Het is een stof die voorkomt in een natuurlijk product.
Het is onbewerkt, dus geen chemicalieen aan toegevogd (als het goed is).
Het is niet verslavend (lichamelijk).
Waarom is het dan overal zo erg als je het hebt?
Je voelt je er vaak beter door, en met name patienten van MS en dergelijke hebben er baat bij.

Is het misschien omdat drugsgebruik de winstgevendheid van de kapitalistische samenleving in gevaar brengt?

Brand maar los!
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

arie

Bericht door arie » 01 mar 2005, 16:02

of misschien omdat die spullen 'geestverruimend' zijn. En je zou door drugs te gebruiken de wereld toch eens heel anders kunnen ervaren...en je misschien realiseren dat de wereld zoals wij die kennen een illusie is?
Ik doe maar een wilde suggestie :wink:

oh ja, voordat ik het vergeet, de CIA is heel blij met drugs..die importeren het zelf de us in en verdienen bakken geld...vraag maar aan pappie 'poppie' bush.

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 01 mar 2005, 16:06

chocolade, xtc, paddo's, speed, ghb enz horen ook nog bij t rijtje. Met drugs is niets mis. alleen omdat het allemaal zo sneaky moet moet je het wel illegaal doen en is er geen controle op waardoor dingen uit de hand kunnen gaan lopen is mijn gedachte. ik ben ook superlij dat cannabis gelegaliseerd zijn want er is niets mis mee.

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 01 mar 2005, 21:22

Maar in de VS word je de bak in gegooid als je cannabis hebt.

Het is zo betrekkelijk.
Ter vergelijking:
In zo'n 'reality programma' over de police in de VS zag je een agent die een auto aanhield.
De man stapte uit om een alcoholtest te doen (ook zo geavenceerd in de US). Hij had kennelijk niet gedronken, want hij liep recht over de lijn en kon goed hinkelen.
De politieagent zag ineens een shotgun op de bijrijdersstoel liggen.
"Is die van jou?", vroeg de agent.
"Daar heb ik een vergunning voor." zei de man.
"Ik zou hem in je kofferbak leggen, dat is veiliger" zegt de agent.
Plotseling ziet de agent iets anders in de auto en trekt onmiddelijk zijn pistool en richt dit op het hoofd van de bestuurder.
Hij schreeuwt dat de man zijn handen op zijn hoofd moet doen en op zijn knieeen moet gaan zitten!
Hij boeit de man en vervolgens loopt hij naar de auto.
En wat haalt deze supercop uit de auto?
Een zakje cannabis van zo'n 2,5 gram!

Wetten worden gemaakt door mensen, en veel van die mensen snappen er geen ene hol van...
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 01 mar 2005, 21:50

Maar hier in nedeland is het opzicht best aardig geregeld. Cannabis is gelegaliseerd en tot bijv een half grammetje coke is er ook nog niets aan de hand. De wetten zijn opzich duidelijk. In Amerika is alles zo slecht geregeld na mijn mening maar sinds ik meer weet van al die complotten zul je mij daar nog niet 1, 2 , 3 zien

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 01 mar 2005, 22:02

In Nederland wordt oogluikend een en ander toegelaten.
Dat is op zich prima.
Wees er wel van bewust dat we richting een EU grondwet gaan, en dan kun je het verder wel vergeten denk ik.
Immers, Frankrijk als een van de grote machten in Europa zal meteen zorgen dat dat hier afgelopen is.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 01 mar 2005, 22:50

............................................
Laatst gewijzigd door amal-jeevan op 01 apr 2011, 01:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Bericht door Gast » 02 mar 2005, 17:42

Als we pas nu Suiker(chemisch product want is geraffineerd) hadden uitgevonden had deze met stip op 1 gestaan als zijnde Drugs.

En wat betreft Canabis "Wat de boer niet kent vreet tie niet"

Alcohol zorgt wereldwijd voor veel grotere ellende.

amal-jeevan

Bericht door amal-jeevan » 02 mar 2005, 21:34

suiker.. dat is waar ja

Japairman

Bericht door Japairman » 02 mar 2005, 22:18

Suiker en andere drugs vertroebelen de geest ....tenzij je er gedoseerd mee omgaat en dan ben je geen Drugsverslaafde maar een Sjamaan.

Begrijp me niet verkeert ik ben een verslaafde van koffie suiker chocolade canabis nicotine enz. enz.

Toch weet ik uit ervaring dat onthouding een heftige inpact heeft.
En je komt weer met beide beentjes op de grond.
Voor mijn Reiki I en Reiki II heb ik 4 weken van te voren... geen zuivel geen vlees en geen drugs(suiker tot lsd) tot me genomen.
Mijn gevoel kwam weer terug in mijn flikker en veel spiritueler, voelde mensen beter aan enz. enz.

MMe

Bericht door MMe » 03 mar 2005, 01:51

Ik ben ook wel een flinke gebruiker geweest vooral vroeger zeg zo'n 20 jaar geleden was ik een stevige drinker zo zelfs dat ik me bijna dood dronk en daarbij rookte ik ook een joint en heb ook twwe keer een lijntje genomen maar daar was ik te dronken voor om er nog maar iets van te merken :x .
Toen ben ik inelkaar gezakt en uiteindelijk psychotisch op genomen geweest in williebrord :oops: en daar wou het ook niet lukken want ik kon niet tegen autoriteit en ze konden mij daar ook niet verder helpen :roll: .
Ik ben toen bij een vrouw geweest die ervarings deskundige was en daar heb ik hele goede gesprekken gehad en ben toen ook bij de AA terecht gekomen en ben toen ook nog bij een vrouw geweest die deed aan paranormale genezing, binnen een maad of wat was ik een heel stuk beter en ben sinds dien van de drank af maar ik blowde nog wel en slikte medicijnen tot vorig jaar toen merkte ik dat ik blowen ook kon minderen en nu blow ik ook bijna niet meer.
Ik zie medicijnen ook als een soort drugs en zeker die ik gebruik nl. Zyprexa (olanzapine) en drink vaak groene thee want daar wordt ik ook rustig van.
Ze zeggen dat ik een overactieve hersenactiviteit heb dus daarom ook denk ik mijn alcohol en drugs verleden want toen ze mijn EEG in die inrichting afnamen vlogen bijna de pennetjes van het papier en ze moesten me volstoppen met vanalles en nogwat maar niets sloeg echt aan.
Maar nadat ik alternative geneeswijze heb gehad ging het langzaam weer de goede kant op en gaat het nu redelijk goed.
Ik zie bepaalde drugs dan ook als een soort medicijn en medicijnen als een soort drugs want eigenlijk zijn al die stoffen natuurlijke afweer mechanismen van planten een andere organismen. :)

Anet

Bericht door Anet » 03 mar 2005, 15:37

Tjonge MMe,

Je hebt opdat gebied dus veel meegemaakt.
Jij kan mij dus waarschijnlijk vertellen of drugs goed of slecht zijn!
Ik denkt zelf dat als je zonodig drugs wil gebruiken er verstandig mee om moet gaan.
Doe je dit niet dan gaat het fout, ik lust ook wel een wijntje maar wordt nooit dronken.
Heb zelf nooit verdere drugs gebruikt zelfs geen "jointje", wat ben ik een saaie, he!

Japairman

Bericht door Japairman » 03 mar 2005, 15:57

Drugs is behoorlijk algemeen en kan je dus niet zeggen of drugs goed of slecht zijn.
Een en ander afhankelijk van de drug zelf en of van de gebruiker en hoe die ermee omgaat.
Sommige drugs zijn zwaarverslafend en andere niet.

Openhartig verhaal MMe .

Sjamanen gebruiken drugs om in een hoger bewustzijn(andere dimensie) te komen en zo contact te krijgen met het bovennatuurlijke.

MMe

Bericht door MMe » 03 mar 2005, 16:09

Ja dat is inderdaad zo dat het woord dugs vrij algemeen is want voedsel is in zekere maten ook een soort drugs en ik ken heel wat mensen die daar ook problemen hebben.

Voor mij zelf hou ik wel van lekker eten, koffie, thee, tabak en medicijnen en heel af en toe een jointje zeg maar eens in de twee maanden dat ik dan een tientje koop.
Maar de alcohol heb ik totaal afgezworen want dat is net zoals harddrugs een killer....tabak en marhiuana zijn ook niet zo gezond maar in mindere maten. :wink:

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 03 mar 2005, 20:31

Drugs zijn een schoolvoorbeeld van beinvloeding door massa media zoals tv en radio en krant.
Het laat zien hoe hypocriet onze samenleving eigenlijk is.

Waarom wordt drank met alcohol wel geaccepteerd en is een jointje roken drugs gebruiken?
Waarom mag je als je 16 bent tien flessen wodka kopen, maar slechts een paar gram skunk hebben?
En nog belangrijker: waarom doet heel de wereld er aan mee?
Met name de mensen die er helemaal geen ervaring mee hebben roepen het hardst!

De wereld en maatschappij is zeer hypocriet, en dit is een perfect voorbeeld.
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

MMe

Bericht door MMe » 03 mar 2005, 20:56

In de psychiatrie is het nog veel erger wat betreft drank en marhiuana, je kan gewoon een gat in je kraag zuipen en gewoon dronken binnen wandelen maar als ze merken dat je een jointje hebt gerookt wordt je meteen en paar maanden geschorst of krijg je huis arrest.
En ook die onderzoeken dat je van marhiuana psychotisch zou worden is ook een lachertje, er kwam uit zo'n onderzoek dat twee promiel een verhoogde kans zou hebben om psychotisch te worden als dat je niet zou gebruiken, en ze zeiden dat als je dus blowt je dus twee keer zoveel kans zou hebben op een psychose terwijl het maar twee promiel is en dus geen 500 promiel :twisted: . Als ze nou eens het zelfde onderzoek zouden doen met betrekking op alcohol dan zou je volgens mijn op een percentage van enkele procenten uitkomen.
Maarja daar zijn het wetenschappers voor die worden betaalt om het publiek te misleiden :roll:

Japairman

Bericht door Japairman » 03 mar 2005, 23:11

Tja en hoe krom kunnen we zijn in dit kikkerland.
Wel coffeeshops maar geen gecontroleerde teelt.
Wel growshops maar verboden te gebruiken(Installaties voor het kwekken van wiet)
Vandaag op nieuws ...gast gepakt voor kilos gedroogde pado's....vandaag uitspraak .....vrij....Verse pados is niet verboden maar bewerkte(gedroogte) wel ....deze gast beweerde dat ze waren uitgedroogt....conclusie....gedroogte paddos mag niet en uitgedroogte paddos mogen wel :roll:

Japairman

Bericht door Japairman » 03 mar 2005, 23:17

MMe schreef:In de psychiatrie is het nog veel erger wat betreft drank en marhiuana, je kan gewoon een gat in je kraag zuipen en gewoon dronken binnen wandelen maar als ze merken dat je een jointje hebt gerookt wordt je meteen en paar maanden geschorst of krijg je huis arrest.
En ook die onderzoeken dat je van marhiuana psychotisch zou worden is ook een lachertje, er kwam uit zo'n onderzoek dat twee promiel een verhoogde kans zou hebben om psychotisch te worden als dat je niet zou gebruiken, en ze zeiden dat als je dus blowt je dus twee keer zoveel kans zou hebben op een psychose terwijl het maar twee promiel is en dus geen 500 promiel :twisted: . Als ze nou eens het zelfde onderzoek zouden doen met betrekking op alcohol dan zou je volgens mijn op een percentage van enkele procenten uitkomen.
Maarja daar zijn het wetenschappers voor die worden betaalt om het publiek te misleiden :roll:
Wat betreft die promielage....dat kan je niet met elkaar vergelijken...alcohol off THC zijn niet de zelfde stoffen en de een is giftiger dan de ander en heeft dus meer of minder impact.
Per definitie is alles giftig alleen de dosis voor een overdosis verschilt.
van een paar kilo suiker voel je je niet prettig en ga je misschien wel dood maar doe je dat met zout???of cyanide???

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 04 mar 2005, 12:41

ach ja, ik heb in mn verleden geslikt, gesnoven, en Cannabis en plofjes (cokejointje) gerookt, hele toffe tijd aan overgehouden, vooral veel naar parties geweest, van vrijdag tot en met maandag ochtend :wink: en dat bijna elk weekend, maar op een gegeven moment gestopt voor mn opleiding, en vrienden van me bleven hangen in trips, en een kennis van ons had een overdosis aan pillen gehad op een party, viel in een coma, en een paar uur later overleed hij, het was toen mooi geweest en over met de pret, pillen waren niet meer te vertrouwen, al waren ze altijd al chemisch geweest, en het blowen ging niet samen met mijn opleiding, dus het snuiven bleef over, ik snoof eerder dan dat ik een biertje dronk, want bier geeft veel meer slachtoffers, dat zeg ik uit ervaring, maar het snuiven werd ook minder, en nu ben ik 26 en ik heb alles op heroine na al wel een keer gehad, 1 keer out gegaan bij een hele dag blowen ghehe, maar als je alles met mate gebruikt gebeurt er niks, of je moet er niet tegen kunnen, maar dan moet je het ook niet meer aanraken..... maar ik zag mezelf altijd als een gezelligheids gebuiker 8)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 07 mar 2005, 20:05

Ik heb nog nooit drugs gebruikt.
Ik rook wel, een drummetje en ik lus heel graag wijn, maar dat is alles.
Een jointje heb ik nooit gerookt, durf het ook niet.
MMe, jouw openhartige verhaal heeft mijn respect.
Vind heel moedig en knap dat je jouw belevenissen op dit forum en het internet hebt geplaatst.
Jij ook Alifoeroe.
Petje af :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie