Tiener deelt leven na de doodervaringen

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Tiener deelt leven na de doodervaringen

Bericht door taigitu » 03 jan 2012, 12:41

tiener deelt leven na de dood ervaringen
Vrijdag, 30 december 2011 16:59

Een week voordat Ben Breedlove bezweek aan een hartaanval plaatste de tiener uit Texas een opvallende video op YouTube waarin hij de vrede en de heldere lichten omschrijft die hij ervoer toen zijn hart op eerdere momenten ophield met kloppen.

De 18-jarige Breedlove vertelt zijn verhaal met behulp van eenvoudige memobriefjes en een sporadische glimlach, meldt persbureau AFP.

Het is een opvallend hoopvolle video alhoewel Breedlove ook omschrijft dat hij in angst leefde nadat hij werd geboren met een serieuze hartaandoening en de teleurstelling die hij moest verwerken omdat hij niet aan sport kon doen en niet ‘zoals iedereen kon zijn’.

Helder licht

Op 4-jarige leeftijd kreeg hij zijn eerste aanval waarna hij naar het ziekenhuis werd overgebracht. Ben vertelde zijn moeder over het heldere licht dat hij boven hem zag. Zijn moeder zag niets, maar hij voelde zijn angst en zorgen verdwijnen en kon alleen nog maar glimlachen.

“Ik kan de vrede niet eens beschrijven, hoe vredig het was,” schreef hij. Ik zal dat gevoel of die dag nooit vergeten.” Twee maanden laten stopte zijn hart opnieuw toen gedurende een operatie zijn amandelen werden verwijderd. “Het was een wonder dat ze me terugbrachten.”

Eindeloze witte ruimte

Op 6 december hield Breedlove’s hart opnieuw op met kloppen. Hij was op school en toen hij wakker werd kon hij niet praten of bewegen. Hij kon alleen kijken en luisteren hoe het ambulancepersoneel hem behandelde.

Hij hoorde de ambulancebroeders zeggen dat zijn hart was gestopt en dat hij geen hartslag had. “Ik dacht dat ik toen zou gaan sterven,” schreef hij. “Daarna bevond ik me ineens in een witte ruimte. Geen muren, een eindeloze ruimte.”

Hij stond plotseling naast zijn favoriete rapper, Kid Cudi, en ze waren allebei uitgedost in nette pakken. “Ik had datzelfde gevoel, ik kon alleen nog maar glimlachen," legde hij uit. "Ik keek vervolgens in de spiegel naar mezelf en ik was trots. Op mijn hele leven, alles wat ik heb gedaan. Het was het beste gevoel ooit.”

Niet verlaten

Kid Cudi legde zijn hand op zijn schouder waarop Ben’s favoriete nummer werd gedraaid, het deel waar Cudi ‘wanneer eindigt de fantasie... wanneer begint de hemel’ rapt. Cudi zei ‘ga nu’ en Breedlove werd wakker.

De tiener besloot zijn video met de laatste memo’s:
“Ik wilde die plek niet verlaten.
Ik wilde nooit wakker worden.
Geloof jij in engelen of in God? Ik wel.”
Ben stierf tijdens het kerstweekend.

http://www.youtube.com/watch?v=tmlTHfVa ... embedded#!

http://www.youtube.com/watch?v=a4LSEXsv ... re=related

Bron: Rawstory.com (Niburu)
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11975
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Tiener deelt leven na de doodervaringen

Bericht door MetalPig » 03 jan 2012, 13:36

En nu? Is dit een aanzet voor een discussie over het een of ander? Wil je het hebben over wat er in de hersenen gebeurt als de toevoer van zuurstofrijk bloed stilvalt?

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Tiener deelt leven na de doodervaringen

Bericht door Tardis » 03 jan 2012, 14:24

Zijn beschrijving doet me aan de construct denken. Als je deel 1 van de Matrix hebt gezien weet je wat ik bedoel. Dat hij een of andere rapper tegenkomt verbaast me niets omdat die deel uitmaakt van zijn belevingswereld. Een ander komt Elvis tegen, of opa, of Mohammed. Het zijn beelden die gevormd worden door je hersenen tijdens een crisissituatie zoals zuurstof tekort.

Dit gezegd hebbend wil ik niet ontkennen dat mensen met een b.d.e. een levensveranderende ervaring kunnen hebben gehad. Belangrijk is dat ze na terugkomst serieus genomen worden. Het is uit persoonlijk wetenschappelijk oogpunt ook belangrijk dat ze hun herinneringen aan de tijd dat ze hersendood waren (als de scan geen enkele hersenactiviteit meer meet) opschrijven wat ze meegemaakt hebben en als ze weer gezond genoeg zijn gaan checken of dat wat ze hebben opgeschreven ook klopt met de alledaagse werkelijkheid. Als je een emotie bij iemand voelde (iemand schreef: ik voelde tijdens de b.d.e. het verdriet van mijn zusje toen ik haar pop, toen ik tien was, tijdens een ruzie kapot maakte) dan kun je voorzichtig vragen of die persoon zich dat voorval van jaren geleden nog herinnert. Door het er over te hebben kun je voor jezelf checken of je indruk juist was en dat vergroot de aannemelijkheid dat het niet om een hallucinatie ging.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Tiener deelt leven na de doodervaringen

Bericht door taigitu » 03 jan 2012, 14:53

Wat ik hier opvallend vind is dat hij verschillende BDE's heeft gehad.
Van wat ik heb gelezen of gehoord heb van mensen zijn het eenmalige ervaringen.
Wat opvallend is dat de gevolgen van zo'n ervaring tot ingrijpende veranderingen in de manier van levenswijze kan leiden.
Ik weet dat men een soortgelijke ervaring kan opwekken via een trainingsmethode van piloten. Van deze ervaringen zijn geen meldingen of beschrijvingen hoe deze zijn beleefd en of dat hun leven heeft beïnvloed.
Circa twintig procent van de piloten die bewusteloos raken wanneer ze tijdens een training in een centrifuge aan hoge G-krachten worden blootgesteld, ervaart een klassieke bijna-doodervaring, inclusief de ervaring van uittreding. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijna-doodervaring)
Het grote verschil is natuurlijk wel dat bij een 'geforceerde BDE' er geen hartstilstand is van korte of langere tijd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Tiener deelt leven na de doodervaringen

Bericht door taigitu » 03 jan 2012, 15:09

Tardis schreef: Als je een emotie bij iemand voelde (iemand schreef: ik voelde tijdens de b.d.e. het verdriet van mijn zusje toen ik haar pop, toen ik tien was, tijdens een ruzie kapot maakte) dan kun je voorzichtig vragen of die persoon zich dat voorval van jaren geleden nog herinnert. Door het er over te hebben kun je voor jezelf checken of je indruk juist was en dat vergroot de aannemelijkheid dat het niet om een hallucinatie ging.
Een beschrijving als deze komt vaker voor bij mensen die een ongeluk hebben gehad waarbij ze het maar net hebben overleefd. Voelen wat de ander aan pijn ervoer toen je die kwetste. Je zou dus dat moment van kwetsen ervaren als was jij even die gekwetste persoon. Dat wordt beschreven als "als dat je hele leven als een film aan je voorbij gaat". Het wordt dan geduid als 'verantwoording afleggen van je daden'.
Je kunt je afvragen of de 'film' dan ook een vorm van een BDE is.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Tiener deelt leven na de doodervaringen

Bericht door Tardis » 03 jan 2012, 15:41

Sterker nog, je kunt je afvragen waar de film vandaan komt. Is het werkelijk je hele leven van seconde tot seconde, incl. alles wat je vergeten was? Of heb je alleen maar het gevoel dat je hele leven aan je voorbij trok en zijn het alleen de parate herinneringen? Als er gevoel bij anderen aan te pas komt, waar komt die informatie (als die juist blijkt te zijn) vandaan? Die informatie (als die juist is) kan niet uit je hersenen komen want het zijn herinneringen en emoties van een ander. Ook wordt vaak gemeld dat er telepathisch contact is, hoe komt die uitwisseling van informatie (wat telepathie in feite is) tot stand? Is er werkelijk zoiets als wat er met de Akashakroniek wordt aangeduid? Blijft alle informatie over alle gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden op een bepaald niveau in het universum behouden?
Laatst gewijzigd door Tardis op 03 jan 2012, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80658
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Tiener deelt leven na de doodervaringen

Bericht door Tammy » 03 jan 2012, 15:43

Taigitu, ik ga deze videos deze week zien als ik meer tijd heb.

Dit verdient aandacht.
Ikzelf ben niet gelovig maar ik geloof wel in een leven na de dood, niet dat gods gedoe, maar een anderen wereld.
Ik noem het heel kinderlijk de geestenwereld.

Heel soms twijfel ik, omdat toen dierbaren overleden ik niks voelde van dat er iets was daarna.

Ik worstel soms nog met mijn gedachtens, maar ga deze filmpjes rustig bekijken deze week.

Bedankt alvast. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Elfje

Re: Tiener deelt leven na de doodervaringen

Bericht door Elfje » 03 jan 2012, 16:16

Ik denk ook wel dat er iets zijn moet.

Toen mijn oma overleed, ze was niet ziek, we hadden niet verwacht dat ze zou komen te overlijden, voelde ik haar in ons huis. Ik zat televisie te krijgen en kreeg ineens het gevoel dat er iemand naar me stond te kijken, ik voelde een energie, zag niemand, maar voelde het. Onze kat nam het ook waar want ze werd ondrustiger dan ze ooit geweest is. Mijn man zag niks, en voelde niks. Ik wist zeker dat het mijn oma moest zijn want er was iets in hetgeen ik voelde me aan haar deed denken. We werden niet gebeld, dus ik twijfelde aan hetgeen ik gevoeld had. Maar de volgende dag belde mijn moeder dat oma was overleden, de tiojdstippen van overleden en die energie die ik gevoeld had, kwamen overeen. Ik zocht er een verklaarbare reden voor maar kon het niet bedenken, ik ben altijd erg nuchter. Maar ik begreep niet hoe het kon dat ik uit het niets zo duidelijk die energie had gevoeld, evenals mijn kat en wist dat zij het was. Als je van tevoren weet dat iemand op sterven ligt begrijp ik het nog, maar er was geen enkele aanwijsbare reden voor dat ze die avond zou komen te overlijden en ik dacht op dat moent ook niet aan haar.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80658
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Tiener deelt leven na de doodervaringen

Bericht door Tammy » 03 jan 2012, 16:22

Heel apart Elfje, veel mensen hebben dat.

Katten en honden staan erom bekend dat ze overledenen kunnen zien of voelen.
Katten nog meer dan honden.

Nu zullen mensen die niet geloven zeggen: hoe weet je dat ze overledenen kunnen zien?
Maar er is iets aan ze als iets anders ervaren.

Er schijnt onderzoek naar gedaan te zijn.
Zal eens kijken of ik dat kan vinden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Elfje

Re: Tiener deelt leven na de doodervaringen

Bericht door Elfje » 03 jan 2012, 16:28

Interessant als je het op wilt zoeken Tammy.
Er bestaat veel onduidelijkheid over, maar sommigen mensen die er niet in geloven weten alles ergens anders onder te schrijven. Voor sommige dingen bestaat gewoon geen weteschappelijke verklaring, voor de kat misschien nog wel, maar voor mezelf niet. Als die energie gevoeld hebt dan weet je gewoon dat je echt iemand gevoeld hebt en dat je het niet verzint. Mensen maken rare sprongen met hun gedachten en gevoelens, maar op momenten dat je met totaal andere dingen bezig bent en zoiets apart bij je voelt staan en meteen weet wie het is dan oet het haast wel zo zijn denk ik.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Tiener deelt leven na de doodervaringen

Bericht door taigitu » 03 jan 2012, 16:40

Tardis schreef:Of heb je alleen maar het gevoel dat je hele leven aan je voorbij trok en zijn het alleen de parate herinneringen? Als er gevoel bij anderen aan te pas komt, waar komt die informatie (als die juist blijkt te zijn) vandaan? Die informatie (als die juist is) kan niet uit je hersenen komen want het zijn herinneringen en emoties van een ander.
Ik ga ervan uit dat alles energie is. Energie is vibratie/trilling en die heeft een frequentie. Als ik zing of spreek is makkelijk te begrijpen dat ik trillingen uitzend die de ander ontvangt. Wij zijn dus de zender en ontvanger, zoals alles zender en ontvanger is. De één kan niet bestaan zonder de ander. En wij communiceren voortdurend met alles in ons en om ons.
Alles heeft ook een eigen frequentie. Ieder orgaan in ons lichaam heeft een eigen frequentie. Iedere kleur heeft een eigen frequentie, enz.

Je zou het kunnen vergelijken met een radiozender die zijn trillingen uitzendt ofwel de ether instuurt. De ontvanger/radio heeft een schaalverdeling. Tegenwoordig zijn dat nummers maar vroeger stond er bijv. Hilversum 1 of 2, of buitenlandse zenders op vermeld op de schaalverdeling. Dan was er een naald die je langs de namen liet lopen en kon je je radio afstellen op een bepaalde zender/frequentie. Tussen 2 zenders in ontving je bijvoorbeeld gekraak, ruis of duidelijke geluiden van onbestemde zenders.
Zo ontvangen wij ook. Alles wat wij zeggen, denken en doen wordt ook ontvangen door onze omgeving en andersom. Er is altijd een constante uitwisseling van energie/trilling/frequentie.
Ook wordt vaak gemeld dat er telepathisch contact is, hoe komt die uitwisseling van informatie (wat telepathie in feite is) tot stand? Is er werkelijk zoiets als wat er met de Akashakroniek wordt aangeduid? Blijft alle informatie over alle gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden op een bepaald niveau in het universum behouden?
Wanneer je iemand kwetst die daar pijn door ervaart, dat wordt als trilling in de kosmos gezet. Het is opgeslagen in ons lichaam en het lichaam van de kosmos. Dat zijn de Akasha kronieken. Wij kunnen daar op 'inloggen'. De reden waarom juist een bepaalde gebeurtenis tijdens de 'film' zich laat zien .....misschien omdat op dat moment hij heel goed wist dat hij opzettelijk (intentie) zijn zusje pijn deed. Ik kan me daar het systeem karma bij voorstellen, namelijk dat intentie bepalend is voor of bij het ter verantwoording roepen op het moment van overlijden.
Alles blijft aanwezig in de kosmos want er geen tijd. Alles is het nu aanwezig. Verleden, heden en toekomst is in het NU aanwezig.
Het is om ons en in ons. Je zou het op microniveau kunnen vergelijken met het zaad van een boom. In één zaadje zit het wezenlijke (zou je even het verleden kunnen noemen) van de boom waar hij uit voort komt, Hij draagt het heden in zich omdat hij aanwezig is in het nu en hij draagt de toekomst in zich omdat uit dat ene zaadje een heel bos kan ontstaan.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Tiener deelt leven na de doodervaringen

Bericht door Tardis » 03 jan 2012, 17:10

We zitten wat dit onderwerp betreft wel aardig op dezelfde lijn, taigitu. We leven in een tijd dat men denkt dat ons (zelf)bewustzijn een bijproduct is van onze hersenen, ik ga er om verschillende redenen van uit dat dit niet het geval is.

Net als in het boek van Pim van Lommel te lezen is ga ik er van uit dat (zelf)bewustzijn autonoom en eeuwig is. Maar ik slik niet alle verhalen voor zoete koek, zoals ik ook ernstig betwijfel of het verhaal van deze jongen wel een echte b.d.e. is. Niet dat ik denk dat hij liegt, maar zijn verhaal komt op mij over als het resultaat van wat hij ooit gezien heeft, op film, op tv, een projectie van zijn eigen belevingswereld.

DMT is een lichaamseigen stof die in de pijnappelklier gemaakt wordt. Als mensen DMT met een injectie toegediend krijgen gaan ze hallucineren, maar zijn ze er van overtuigd dat ze in een echtere werkelijkheid dan de alledaagse werkelijkheid terecht zijn gekomen. Het bewustzijn kan zichzelf, op basis van informatie die door het filter (onze hersenen) komt van alles wijs maken. Daarom vind ik het belangrijk dat mensen met een b.d.e. gaan checken of hun belevenissen aan de werkelijkheid van alledag getoetst kunnen worden op hun waarheidsgehalte.Als je echt losgekomen ben van het lichaam (uittreding) dan komt de informatie ongefilterd tot het (zelf)bewustzijn. Die informatie kun je op waarheid checken. Alleen op die manier kun je er achter komen of je hebt gehallucineerd of niet.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie