Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Parapsychologie, helderziendheid, telepathie, telekinese en vele andere onderwerpen m.b.t het bovennatuurlijke.
Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Tet » 19 mei 2012, 19:45

aquarius schreef:
Tet schreef:@Aquarius

Begrijp ik het goed?
Zeg je nu eigenlijk dat niemand ziek hoeft te zijn omdat iedereen zichzelf kan genezen?
In feite zou dat mogelijk zijn ,het lichaam doet niks anders .
De geneeskracht zit toch in je zelf ,en als je dat zou kunnen beheersen ,zou je je zelf kunnen genezen.
Dan ga je er vanuit dat elke ziekte psychosomatisch is.
Wat een boude bewering Aquarius.

Gast1

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Gast1 » 20 mei 2012, 00:19

aquarius schreef:
ik vind het buitengewoon schandalig wat je beweerd.
Je mag er best voor open staan, zeer zeker niets mis mee..
En ik sta er open voor ..... nu jij nog !
Aqua, verdiep je eens in de site van Agaat en clusterhoofdpijn. Als je dat gedaan hebt vraag ik me af of je er nog steeds zo over denkt. Ben benieuwd naar de reactie.
Ik stelde je eerder de vraag:
Ik ben kerngezond en ben (bijna) nooit ziek. In de 33 jaar dat ik werk ben ik nog geen 2 weken écht ziek geweest, wat zich dan beperkte tot een flinke verkoudheid of zo. Ongeveer twee jaar geleden had ik een blaasonsteking én een prostaatontsteking. Mijn PSA waarde was op dat moment 17,2. Toch heb ik gewoon gewerkt en had geen temperatuursverhoging. Ik zat heel rustig bij de dokter die mij vroeg of ik me niet ziek voelde. Ik had werkelijk nergens last van. Misschien kwam dat omdat ik in balans was. Is dat wat je bedoeld?

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Susan » 20 mei 2012, 06:24

Voor mensen die niet begrijpen hoe en wat er hier nu precies bedoeld wordt met wat Aquarius schrijft, kan het idd veel te kort door de bocht zijn, wat even in een paar zinnetjes te berde wordt gebracht.
Dan is een uitgebreide nadere uitleg wel zo handig dacht ik Aquarius.
Zo maar gaan roepen dat het schandalig is als je zelf geconfronteerd wordt dag in dag uit met ziekte enz. en dat degene zelf dan wel nooit iets ernstigs gehad zal hebben of nog heeft, kan natuurlijk ook weer niet en mag niet.Want dat weet je niet altijd van de ander, moeten we heel voorzichtig in zijn.
Er is geen sprake van eigen schuld dikke bult natuurlijk! Behálve als iemand totaal geen intresse heeft om zich eens gedegen te verdiepen in wat het inhoud je lichaam gezond te houden, ook geestelijk.
Om er zo achter te komen wat iedereen er zelf aan kan doen om optimaal in een goede conditie te blijven, evenwicht voor ons zelf hier in te vinden.
Laatst gewijzigd door Susan op 20 mei 2012, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

aquarius

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door aquarius » 20 mei 2012, 08:22

Deze onderstaande site geeft precies aan wat ik er mee bedoelde .

even een klein stukje ;
De zin van ziek-zijn
Juist hier gaat het volgens Dethlefsen en Dahlke om: zien dat het symptoom jou als zieke een signaal geeft, dat jij als mens, als geestelijk wezen ziek bent. Zien dat je het evenwicht van de innerlijke geestelijke krachten verloren hebt. Erkennen dat het symptoom jou de informatie geeft, dat je iets mankeert (mankeren in de zin van ontbreken). Dat iets aan jouw heel-zijn ontbreekt, dat je in jouw bewustzijn niet meer in orde, resp. in harmonie bent, en dat het je aan bewustheid ontbreekt. Wanneer een mens dit onderscheidt kan maken en ziet dat het symptoom niet zijn grootste vijand is, die hoe dan ook bestreden moet worden, maar ontdekt dat het symptoom hem kan helpen te vinden wat hem ontbreekt, dan kan het eigenlijke ziek-zijn overwonnen worden.
http://www.vrijplaatsen.com/content/view/20/9/

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Susan » 20 mei 2012, 10:31

Gast1 schreef: Aqua, verdiep je eens in de site van Agaat en clusterhoofdpijn. Als je dat gedaan hebt vraag ik me af of je er nog steeds zo over denkt. Ben benieuwd naar de reactie.
Ik stelde je eerder de vraag:
Ik ben kerngezond en ben (bijna) nooit ziek. In de 33 jaar dat ik werk ben ik nog geen 2 weken écht ziek geweest, wat zich dan beperkte tot een flinke verkoudheid of zo. Ongeveer twee jaar geleden had ik een blaasonsteking én een prostaatontsteking. Mijn PSA waarde was op dat moment 17,2. Toch heb ik gewoon gewerkt en had geen temperatuursverhoging. Ik zat heel rustig bij de dokter die mij vroeg of ik me niet ziek voelde. Ik had werkelijk nergens last van. Misschien kwam dat omdat ik in balans was. Is dat wat je bedoeld?

Pierre,
Iedereen die een ziekte/infectie heeft of oploopt is niet in balans, ook al had je er geen symptomen bij en kon je gewoon je werk blijven doen. Tussen haakjes, er zijn bijv. kinderen die alle verschijnselen van blaasontsteking/urinewegontsteking kunnen vertonen t/m zomaar nat worden aantoe ook overdag.Terwijl er geen medische lichamelijke oorzaak voor te vinden is.
Dat kan wijzen op psychische stress die ze niet kunnen uiten. De zo ongehuilde emoties en tranen die ze 'opgeslagen' hebben,komen er dan uit via het niet onder controle kunnen houden van hun blaas.
Na enige hulp middels gesprekken ed, en praktische training, van een psycholoog komen ze vaak weer in balans en is het probleem opgelost.

Het geldt dus voor alle andere aandoeningen/ziekten al of niet chronisch, dat er iets niet in balans is. En het kan de moeite waard zijn om eens na te gaan hoe hier ook naar gekeken kan worden wat Aquarius al aangeeft met dat stuk.
Zelf sta ik hier ook helemaal achter, ben er mee opgegroeid bijna.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Agaat

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Agaat » 20 mei 2012, 12:07

@ Susan,

Met datgene wat jij beweerd ( voorstander van de beweringen die Aqaurius ook beweerd) en datgene wat jij mij voor de voeten gooit : Dat ik niet mag schrijven dat het schandalig is..( wat ik overigens nog steeds vind)

Ik gun niemand een ziekte toe, ik hoop alleen dat iedereen die deze beweringen erop nahoudt zelf nooit ernstig ziek worden. En waarom? Ik noem een Silvia Milecam?..

Verder, ja! ik vind dat wanneer je zo hoog van de genezings- toren gaat blazen, je ook zo arrogant moet zijn, om deze beweringen, te verkondigen aan al die zieken mensen, die van gekkigheid niet meer weten wat en hoe. En ja! dan ben je schandalig dat je iedere ziekte hiermee aanduid als psychosomatisch, hard wellicht? Tjah wat zaait, zal men oogsten..gelijke kappen, gelijke monniken.

Gast1 noemde een voorbeeld, dat heeft hij geheel uit eigen wil gedaan! Nu lijkt het alsof ik het alleen over mezelf heb. Maar laat even duidelijk zijn, ik heb over al die andere mensen, mensen om mij heen die ernstig ziek zijn, die worden uitgekleed door de wet, die dagelijks moeten vechten voor een zo normaal mogelijk bestaan, die lijden vreselijke pijnen..en dan twee mensen alhier, die even beweren dat je allemaal zelf in de hand hebt..is gewoon naar mijn mening hoogmoedswaanzin, en misplaatste arrogantie, dus yep schandalig. Susan je vraagt Aqaurius zich zelf te onderbouwen, maar die onderbouwing lees ik van jou ook niet.

Vanuit jullie standpunt word er geen moment verplaatst in een ander, als je zoiets al niet kunt, is het mij de discussie al niet meer waardig.Sterker nog mensonwaardig.

Aqaurius, wederom kies je het hazepad. Je wenst duidelijk niet te reageren, en bent de koning van kopieer en plak.

Onderbouw jezelf eens? kom met feiten, en vertel me vooral, waarom je schrijft:

Nu jij nog!

En aan teksten van een ander, heb ik niets..ik wil feiten zien, en je eigen verhaal hierin lezen. Je roept van alles, maar als het maar een moment te heet onder de voetjes word, ben je onbereikbaar. Of je qoute een stukje wikipedia of een vlaming en haar boek..

Even voor de goede orde, ik ben de laatste op zoek naar medelijden, laat dit heel duidelijk zijn! Vanity went out the window a long time ago!

@ Gast1, bedankt voor jou begrip hierin jongen. Je bent een puur en mooi mens, en enorme steun en een prachtig voorbeeld.

Tot slot:

Zelf ben ik ruime tijd bezig met de spirituele wereld, en ( nogmaals, ik verval in herhalingen) het open staan, bewust worden, jezelf ontwikkelen om je ziekte te accepteren, of wellicht minder erg te doen lijken, door jezelf hierin op te voeden, te verharden vind ik helemaal prima. Maar beweren dat je jezelf kunt genezen gaat te ver.

Dat kan niemand, tenzij je naam Jezus christus is en uit nazareth komt.

Er is altijd meer, tussen hemel en aarde.. maar je moet wel reëel blijven, en dat mis ik hier.

üfo1:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Susan » 20 mei 2012, 14:17

Ik heb nergens beweerd Agaat, dat we alles zelf in de hand hebben. Dat heeft niemand.

En waarom je zegt dat Gast1 geheel uit eigen wil reageerde met zijn voorbeeld...? Heb ik gezegt dat hij dat niet deed dan? Waar dit op slaat ontgaat mij nu.

Aquarius wees toch op een site? Als je dat leest weet je toch wat hij bedoelde,neem ik aan. Moet ik dat dan uitgaan leggen waar hij het over had,dan is het voor mij voldoende als ik kan zeggen dat ik achter die zienswijze sta en er mee bekend ben.
Dat je meteen jouw mening even geeft met dat wij dus lijden aan hoogmoedswaanzin,misplaatste arrogantie wat schandalig is,staat je geheel vrij natuurlijk he...
Net als je mag schrijven wat jij wil, daar ga ik niet over,dat had ik er idd niet duidelijk neer gezet, ik vind zelf dat zoiets niet kan of mag. En dat jij dat meteen opvat als een 'voor de voeten gooien' is ook jammer. Ik 'gooide' beslist nergens mee hoor.

En nog even als laatste Agaat, óók mensen met een ernstige ongeneeslijke ziekte staan hier achter
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Agaat

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Agaat » 20 mei 2012, 14:44

Susan schreef:Ik heb nergens beweerd Agaat, dat we alles zelf in de hand hebben. Dat heeft niemand.

En waarom je zegt dat Gast1 geheel uit eigen wil reageerde met zijn voorbeeld...? Heb ik gezegt dat hij dat niet deed dan? Waar dit op slaat ontgaat mij nu.

Aquarius wees toch op een site? Als je dat leest weet je toch wat hij bedoelde,neem ik aan. Moet ik dat dan uitgaan leggen waar hij het over had,dan is het voor mij voldoende als ik kan zeggen dat ik achter die zienswijze sta en er mee bekend ben.
Dat je meteen jouw mening even geeft met dat wij dus lijden aan hoogmoedswaanzin,misplaatste arrogantie wat schandalig is,staat je geheel vrij natuurlijk he...
Net als je mag schrijven wat jij wil, daar ga ik niet over,dat had ik er idd niet duidelijk neer gezet, ik vind zelf dat zoiets niet kan of mag. En dat jij dat meteen opvat als een 'voor de voeten gooien' is ook jammer. Ik 'gooide' beslist nergens mee hoor.

En nog even als laatste Agaat, óók mensen met een ernstige ongeneeslijke ziekte staan hier achter
Omdat je het direct citeerde, hiermee. Verder mag jij hieraan een aanvulling geven zoals je die wenst, maar jou woorden zijn mijn woorden niet, of andersom.

Verder sta ik geheel achter alles wat ik schrijf, en blijf ik bij mijn standpunten. Je onderbouwd jezelf met de woorden van een ander, erg makkelijk. Ik vind het onzin en daar blij ik bij, maar ik verval niet graag in herhalingen.. ik heb me zelf ook prima onderbouwd, zoals je kunt lezen. Hier ga je dan wel aan voorbij, en citeert in jou ogen alleen het negatieve. Mag hoor, zeer zeker gelukkig zijn wij allemaal volwasenen

Wat probeer je te bewijzen wanneer je schrijft: ook ernstige zieken staan hier achter, ik vind het prima. Blijf vooral geloven wat je wenst, maar voel je zelf niet beter dan een ander, of druk dit soort theorieën door de strot, scheer ze allemaal over een kam.. en nogmaals het feit dat je heel veel mensen hiermee (on)bewust afvalt, blijft wel staan..vraag jezelf dan ook even af, wat wel en niet mag? Alles word hiermee afgeschoven op het psyche, wat klinkklare onzin is. En datgene wat jullie citeren, of naar verwijzen zijn niet meer dan onsamenhangende verhalen, gehoord en gelezen via via..

Het is mij echter geen wellus/nietus spelletjes waard..

Ik wens iedereen wijsheid en genezing.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Susan » 20 mei 2012, 16:20

Jij hebt voor ons 'alles' al ingevuld zie ik, dat wij het van onsamenhangende verhalen hebben,gehoord en gelezen via via.. Zó..?,je kent mij helemaal niet, weet dus ook niets van mij, neem ik dan maar aan he?
Met mijn laatste zin probeerde ik helemaal niets te bewijzen Agaat,ik weet gewoon dat ze er zijn en vanuit de praktijk dus en niet via 'verhaaltjes' of horen/zeggen. En ik ga hier verder ook beslist niet op in,'k heb bepaald niet de behoefte om eigen of andermans dingen hier te gaan etaleren als 'bewijs'. Heeft ook geen nut, want je wijst het al zonder meer van de hand als klinklare onzin. Mag hoor, ieder denkt er weer anders over en terecht, maar daarom hoeven we anders denkenden nog niet in mootjes te hakken he of af te schilderen als weet ik wat allemaal.
En dat hele laatste stuk van jou...wie probeert hier nu eigenlijk iemand wat door de 'strot'te duwen, om ook maar even deze grove term te gebruiken?
Ik herken dit niet.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Agaat

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Agaat » 20 mei 2012, 16:30

Kun je lezen Susan?
Of lees je alleen datgene wat je wilt lezen?

Het is mij echter geen wellus/nietus spelletjes waard..
Rest my case dear..:)

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Paulus » 20 mei 2012, 19:28

Eventueel kan ziekte iets psychisch of psychosomatisch zijn: de psyche werkt in op de soma.
Dit staat in het artikeltje waar aquarius vandaag om 7.22 uur naar verwees!
De psyche KAN dus een oorzaak van ziekte zijn maar HOEFT dat dus niet te zijn!!!!!!!
De schrijfster van dat artikeltje (Bea van Wierst) zegt op het eind ook nog dat je medische hulp niet zomaar aan de kant moet zetten
Hiermee zeg ik niet dat je nu alle medische hulp direct aan de kant moet zetten.
Een iets genuanceerdere weergave dan wat hier geponeerd wordt.
In de 1e allinea van dat stukje schrijft ze eigenlijk ook dat niemand gezond is of kan zijn!
Dat stukje is uit 2004 en ik ben benieuwd of ze daar nu anders, helderder en/of genuanceerder over denkt. :D

Het klopt overigens wel dat een aantal ziekten psychosomatisch zijn, maar het is ook zo dat sommige somatische afwijkingen psychische problemen opleveren.
Daar wordt echter, in de zgn. bewijsvoering in alle toonaarden over gezwegen.
Als b.v. de schildklier niet of slecht meer werkt, veroorzaakt dit o.a. zware depressies en/of andere lichamelijke psychische problemen en kan in extreme gevallen zelfs overlijden tengevolge hebben.
Zowel de reguliere geneeskunde als veel beoefenaars van alternatieve geneeskunde, zijn het er overeens dat het in dit soort gevallen noodzakelijk is om de patiënt met schildklierhormoon te behandelen.
Een goede alternatieve genezer zal zijn patiënt ook altijd in eerste instantie doorverwijzen naar de reguliere geneeskunde om andere oorzaken van de kwaal/ziekte uit te sluiten!
En ja, c.a. 80% van de ziekten kan het lichaam uiteindelijk zelf aan, voor die andere 20% is er hulp noodzakelijk.

De 6 maanden oude kleinzoon van een vriend kreeg gisteren z'n 3e openhart operatie.
Zeker ook pychosomatisch en/of onbalans hè?
Dat valt tenminste wel te concluderen uit wat aquarius stelt en Susan volmondig ondersteund.
Net zo als b.v. stoflongen bij mijnwerkers, long en andere aandoeningen bij het (industrieel) gebruik van chemicaliën, ziekten door o.a. radioactieve besmetting, neerslag van o.a. digoxine vanuit vuilverbrandingsinstallaties, AIDS, pokken, cholera enz. enz. volgens die redenering dus ook wel psychosomatisch zullen zijn of door (geestelijke) onballans veroorzaakt worden.

Dethlefsen, Dahlke en o.a. Bach (van die bloesemtherapie) leefden in een tijd dat deze problemen en/of hun oorzaak niets of weinig bekend was.
Alleen dit al maakt het minder geloofwaardig, dat het nog steeds correct is wat zij beweerden.
Sigarettten werden in de vorige eeuw tenslotte ook gezien als een middel tegen veel kwalen!
Maar daar wordt nu ook heel anders over gedacht. :D

Wat mij in deze hele "discussie" over het zelfgenezen het meeste stoort, is de dogmatische toon van de "aanhangers" (het lijkt wel een religie :D), het niet beantwoorden van gerichte vragen, maar bovenal het (indirect) neerzetten van de "nietgelovigen" als een stelletje stommelingen, die niet weten waar ze het over hebbenen dus eigenlijk hun mond moeten houden.

Ik vermoed dat dit ook mede de oorzaak is van Agaats irritatie.

We hoeven het echt niet allemaal met elkaar eens te zijn, maar behandel elkaar wel met respect!
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Susan » 20 mei 2012, 22:19

Door de toonzetting meteen van Agaat ben ik er niet verder op in gegaan.Ook onderschrijf ik jouw opmerking niet,dat ik indirect de niet gelovigen zoals je het noemt, zie of neergezet heb als een stelletje stommelingen die niet wetenwaar het over gaat en eigenlijk hun mond moeten houden.
Als ze ons niet meteen neergezet had in die 'mooie' bewoordingen, had ze van mij een ander antwoord gekregen, want ook ik ben het niet in alles eens met de schrijvers.
En de reguliere geneeskunde is net zo nodig als de natuurgeneeskunde, dat heb ik altijd al zo gezien.
Maar ook daar had ik geen trek meer in,en over respect gesproken Paulus,ook dat geldt alleen hier voor mij? (ik spreek nml niet voor Aquarius) Of is wat Agaat hier allemaal zegt respectvol.Het is ook hier maar net wat er onder verstaan wordt he, en wie wat zegt.
We hoeven het ook niet met elkaar eens te zijn natuurlijk,maar daar kan niet iedereen op een fatsoenlijke manier mee omgaan jammer genoeg.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Agaat

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Agaat » 20 mei 2012, 23:56

Prachtig mooi beschreven Paulus! Bravo :search: --Aplaus smiley...

[clap] ----> Gevonden!


Inderdaad dat dogmatische gezever! Zoals ik schreef men mag er zeer zeker voor open staan, ik ben niemand om te melden dat dit niet zou mogen. Maar het beweren dat iedereen zich zelf kan genezen, vind ik gewoon weg ongenuanceerd, het alleen refereren aan een paar regels, vind ik persoonlijk net te makkelijk en te zwak.

Ik zou dan liever lezen, wat zijn of haar ervaringen persoonlijk zijn, zeker wanneer men zoiets beweerd, wenst te beweren of heeft beweerd. Er word geschreven over waarheden, welke precies dan? en onderbouwd..deze worden nagenoeg allemaal hetzelfde beantwoord: Stukje tekst met een linkje. Zijn ze zelf ziek? zo ja.. hoe benader je dit? hoe ga je ermee om? wat is pijn in jou beleving? gerichten vragen worden niet beantwoord. En dat vind ik ernstig jammer, lijkt wel of men gewoon maar wat roept, een discussie wenst te ontketenen, maar zich verder niet wil verantwoorden.



@ Susan.. ( laatste maal, hoop tot je door te dringen, anders houd het helaas op) :peace:

Je schrijft je zelf tegen:

Door de toonzetting meteen van Agaat ben ik er niet verder op in gegaan. --> Je doet niet anders.. Er gaat er duidelijk wel op in. Nu probeer je Paulus je ongenoegens kenbaar te maken, over mijn persoontje.. openlijk( ook niet echt fatsoenlijk) ik vind het prima, maar dan moet je niet gaan gooien met woorden als: Respect, of fatsoen terwijl je deze zelf ook nagenoeg niet bezit.

Als ze ons niet meteen neergezet had in die 'mooie' bewoordingen, had ze van mij een ander antwoord gekregen, want ook ik ben het niet in alles eens met de schrijvers.-- Ons? spreek je nu voor Aqaurius en jezelf? Is aqaurius niet mans genoeg dit voor zich zelf in te vullen? of..is het quoten van een stukje Wikipedia een normale gang van zaken in een discussie?..dus wie of wat en waarom..en wie vooral wie welke toon zet.

Reminder: Dit is nog altijd wel een discussie forum, waar ik lees dat er pittige discussie zijn toegestaan. Meningen worden geventileerd ik scheld niemand uit, en overschrijd geen regels, mocht dit wel zo zijn, dat neem ik aan dat het beheer mij op de vingers had getikt?

Ergo: :tweetty: Je irriteert je nogal aan mij. Wellicht is het dan eens tijd mij gerichte vragen te stellen? Dat deed je niet, je zet mij buitenspel door Gast1 te citeren met zijn reactie naar aqaurius, over mij.. waarin Gast1 hem een vraag stelt, waar jij het duidelijk niet mee eens bent. Je behandeld mij dus op een manier..die nogal dubieus is...onfatsoenlijk!? You tell me!


We hoeven het ook niet met elkaar eens te zijn natuurlijk,maar daar kan niet iedereen op een fatsoenlijke manier mee omgaan jammer genoeg. Nee dat is spijtig inderdaad.. maar wellicht kunnen we hier een les uittrekken? Waarom zouden er irritaties ontstaan/bestaan, en waarom zou aqaurius niet reageren op gerichte vragen, en waarom negeert hij? terwijl hij zo prat gaat op zelf genezing? en zelfs zeer beledigend en heel insinuerend schrijft: Ik geloof het! NU JIJ NOG, terwijl mijnheer donders goed wie ik ben, wat ik ben en hoe ik ben, en waar ik voor sta. En mij dus feitelijk wegzet als een persoon dat zich zelf ziek maakt, en laat blijven. Mag hij vinden, maar dan mag ik ook vinden dat ik dit schandalig vind, dat hij dit zomaar eventjes beweerd, en hoogmoedswaanzin vind.... en ja ik ben enorm direct en heb geen blad voor de mond noch pen ( of toetsenbord)

Het is overigens erg lief en aandoenlijk dat je voor hem opkomt. Jammer echter dat je totaal voorbij gaat aan alles wat ik al eerder schreef.

Daar sta je duidelijk geen moment bij stil, Je vult zelf mij persoontje al in bij voorbaat, op de reactie van Gast1 vervolgens krijg je daarop een reactie en is het forum te klein? En heb je het over fatsoensnormen?

Well, so be it then!

Persona non grata, agatha! :rolleys: haha rijmt!

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Paulus » 21 mei 2012, 01:21

Susan,

Misschien is het handig om deze hele discussie nog eens objectief na te lezen.
Ik weet donders goed dat dit moeilijk is, zeker als je zelf daar in betrokken bent, maar probeer het in ieder geval eens. :D
De toonzetting van Agaat, waar jij aan refereert en je aan ergert, was fel en primair, maar wel correct.
Dat primaire reageren doe jij hier trouwens ook, dus wat dat aan gaat lijken jullie wel op elkaar. :D

Jammer dat je je genoodzaakt voelt om zaken die algemeen gesteld zijn, direct op jezelf te betrekken.
Dit wekt bij mij (helaas) de indruk dat je misschien toch niet zo in balans bent als dat je zelf denkt, al is een andere oorzaak uiteraard niet uit te sluiten.
Maar daar kan jij zelf het beste over oordelen.

Wat dat respect betreft, dat geldt voor iedereen, daarom hebben we dat zelfs in de forumregels opgenomen!

Met je laatste zin ben ik het trouwens volkomen eens, vandaar ook mijn opmerking over respect.

Nog een kleine tip:
Susan schreef:En de reguliere geneeskunde is net zo nodig als de natuurgeneeskunde, dat heb ik altijd al zo gezien.
Maar ook daar had ik geen trek meer in
Wil je hiermee zeggen dat je dit nu niet meer zo ziet?
Want dat zeg je hier eigenlijk wel, ook al bedoel je het mogenlijk heel anders. :D
M.a.w. probeer wat duidelijker te formuleren, dat voorkomt al een heleboel misverstanden.
Dat geldt trouwens voor iedereen, maar dit was wel een heel mooi voorbeeld. :wink:
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Gast1

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Gast1 » 21 mei 2012, 06:33

:shock: Oei, wat gebeurd er toch allemaal? Ik heb even vlug door de teksten gescrold. Mijn eerste impuls zegt mij dat het aan duidelijkheid ontbreekt en dan begin ik eerst bij mij zelf te zoeken. Geschreven taal blijft o zo moeilijk. Gisteren heb ik twee mensen ontmoet die ik nog nooit gezien had. Met één daarvan heb ik wel even een telefoongesprek gehad. We hadden al veel naar elkaar toe geschreven en nu keek ik deze mensen in de ogen. Het zal er op lijken dat ik nu veel te snel iets ga beweren, maar de sprankeling in hun ogen en de uitstraling die ik zag bij deze mensen, vertelden mij al meer dan 1000 geschreven woorden. Met Susan heb ik ook gesproken en jawel met Agaat ook. Ik durf zomaar te beweren dat beide mensen grote vriendinnen van elkaar zouden kunnen zijn en dat kan heel simpel gezegd én zelfs gedaan; nog steeds. Het is altijd goed om bij jezelf te beginnen en ik zag dat ik onduidelijk was, terwijl mijn bedoelingen heel goed waren. Ik schreef iets en kreeg een reactie.
Pierre, iedereen die een ziekte/infectie heeft of oploopt is niet in balans, ook al had je er geen symptomen bij en kon je gewoon je werk blijven doen.
Het was veel beter geweest dat ik geschreven had:
Ik zat heel rustig bij de dokter die mij vroeg of ik me niet ziek voelde. Ik had werkelijk nergens last van. Misschien kwam dat omdat ik geestelijk in balans was.
Door het toevoegen van een bijvoeglijk naamwoord ben ik ineens duidelijk (hoop ik) en Susan had mij de opmerking dan niet hoeven te maken.
Wanneer iemand echter leest of concludeert dat hij of zijn niet in balans is, kán dat als een mokerslag aankomen. Ik begrijp de reacties van Agaat, van Susan én van aquarius en wanneer mij iets niet duidelijk is, dan stel ik vragen. Het is onmogelijk dat een geschreven tekst een boosheid in mij oproept. Ik stelde aqua een vraag en krijg geen direct antwoord, maar een tekst voorgeschoteld. Dat is geen reen om boos te zijn. Maar stel je voor je bent werkelijk verschrikkelijk ziek en hebt pijnen die zo sterk zijn, dat je het niet voor kunt stellen. Pijnen zoals Agaat die heeft en pijnen die vaak gepaard kunnen gaan met verdriet en onbegrip van de persoon zelf. "Waarom ik?" Pijnen die je leven beheersen en dus ook invloed hebben niet alleen op jezelf maar ook op je kinderen en op de man, op je omgeving en op je hele bestaan. Als je dan leest wat er beweert wordt, dan kan ik me voorstellen dat er wat gebeurd met mensen die deze pijnen hebben en dat is wat ik lees. Ik lees het niet alleen maar ik kan me het ook voorstellen. Geen twee zaken zijn gelijk en geen twee mensen zijn gelijk. We dienen op te passen met wat we naar elkaar ventileren en ik ga nog dagelijks 'in de fout', en zeg nooit nooit, maar ik zal me om een geschreven tekst nooit meer opwinden. Ik probeer het te begrijpen. De reactie die Agaat naar Susan toe schrijft, kan ik begrijpen en wanneer mijn tekst hierboven begrepen wordt, dan zal Susan dat ook begrijpen. Ik geef heel erg veel om Susan én ook om Agaat en beiden weten dat. Op dit moment maak ik mij een heel klein beetje zorgen wanneer ik dit nu typ, dat ik iemand voor het hoofd stoot. Dat is het laatste wat ik wil. Probeer het a.u.b te begrijpen. Wauw mensen, kom op! Paulus is werkelijk een fijne moderator en bekijkt het van twee kanten. Complimenten. ;P!
En toch... ik ben een misschien een muggenzifter maar schrijf het toch. Paulus schreef:
De toonzetting van Agaat, waar jij aan refereert en je aan ergert, was fel en primair, maar wel correct. Dat primaire reageren doe jij hier trouwens ook, dus wat dat aan gaat lijken jullie wel op elkaar. :grin:
Of het correct van Agaat was, dat vraag ik me af, maar ik kan wel begrijpen dat ze zo reageerde. Lieve Susan en Agaat, maak er een leermoment van en jullie zijn beide prachtige mensen. Ik heb jullie stemmen gehoord. :wink:

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Susan » 21 mei 2012, 08:08

Paulus schreef:Susan,
Misschien is het handig om deze hele discussie nog eens objectief na te lezen.

Jammer dat je je genoodzaakt voelt om zaken die algemeen gesteld zijn, direct op jezelf te betrekken.
Dit wekt bij mij (helaas) de indruk dat je misschien toch niet zo in balans bent als dat je zelf denkt, al is een andere oorzaak uiteraard niet uit te sluiten.


Nog een kleine tip:
Susan schreef:En de reguliere geneeskunde is net zo nodig als de natuurgeneeskunde, dat heb ik altijd al zo gezien.
Maar ook daar had ik geen trek meer in
Wil je hiermee zeggen dat je dit nu niet meer zo ziet?
Want dat zeg je hier eigenlijk wel, ook al bedoel je het mogenlijk heel anders. :D
M.a.w. probeer wat duidelijker te formuleren, dat voorkomt al een heleboel misverstanden.
Dat geldt trouwens voor iedereen, maar dit was wel een heel mooi voorbeeld. :wink:
Dit ga ik idd nog eens na lezen hoor, doe ik zo wie zo vaak op verschillende topics .
Wat die ene zin betreft Paulus daar heb je gelijk in, die is ook niet duidelijk helaas, want daar ontbrak wat en zo had het er dus moeten staan:

En de reguliere geneeskunde is net zo nodig als de natuurgeneeskunde,dat heb ik altijd al zo gezien.
'maar ook daar had ik geen trek meer in om er nog genuanceerder op in te gaan'

Ik zie dat dus ook nu nog steeds zo.
En dat ik hier zaken die idd algemeen gesteld zijn, nu ook op mij zelf betrek, heeft alles te maken met hoe er gerageerd werd. Wellicht heb ik alles wat hier over geschreven is, na het een aantal keren gelezen te hebben steeds verkeerd geinterpreteerd? Is ook een mogelijkheid misschien.
Of ik niet in balans was vraag je je (terecht) af, maar o jawel,ik was wel degelijk in balans. Het is een andere oorzaak, en ik heb ook beslist niet in een opwelling of te gehaast gereageerd.

Pierre:
Het is duidelijk wat jouw vraag aan Aquarius betreft.
Ook wat je verder zegt,ik ben bepaald niet boos of wat dan ook,al irriteerden sommige dingen mij in de bovenstaande stukken.
Verder lief bedoeld van jou,dank je wel, en ik begrijp en weet heel goed wat het betekent en inhoud die pijnen van Agaat.
Verder ga ik hier niet op in met voorbeelden enz van eigen ervaringen hier mee, maar geloof me,ik weet wat het kan betekenen elke dag hier mee te moeten leven.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Gast1 » 21 mei 2012, 09:17

Ik geloof je.

Agaat

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Agaat » 21 mei 2012, 09:30

Of het correct van Agaat was, dat vraag ik me af Dat mag... maar ik vind het zelf wel correct, direct maar correct. Zo voelt het bij mij, en er is geen moment dat ik hier anders over denk. Jammer maar helaas.

Je kunt niet iedereen ter vriend houden in een discussie, en zo primair en eerlijk ben ik dan weer om te melden dat dit mij intentie ook niet is. Gelukkig mogen we onze meningen ventileren.. verder ga ik er niet meer op in.

Ik ben geen voorstander ervan, en de reden daarvan is eigen ervaring.

Wens iedereen het beste toe.

Gast1

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Gast1 » 21 mei 2012, 09:46

Agaat schreef:Of het correct van Agaat was, dat vraag ik me af Dat mag... maar ik vind het zelf wel correct, direct maar correct. Zo voelt het bij mij, en er is geen moment dat ik hier anders over denk. Jammer maar helaas.

Je kunt niet iedereen ter vriend houden in een discussie, en zo primair en eerlijk ben ik dan weer om te melden dat dit mij intentie ook niet is. Gelukkig mogen we onze meningen ventileren.. verder ga ik er niet meer op in.

Ik ben geen voorstander ervan, en de reden daarvan is eigen ervaring.

Wens iedereen het beste toe.
Ik denk wel dat het mogelijk is om iedereen ter vriend te houden. Ik geloof er in maar sta op dat punt heel vaak alleen :wink: Ik schreef achter de zin die je citeerde:
maar ik kan wel begrijpen dat ze zo reageerde
Liefs van Pierre

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Healen, magnetiseren, reiki, handoplegging etc.

Bericht door Beatrix Kiddo » 21 mei 2012, 10:08

Agaat schreef:Of het correct van Agaat was, dat vraag ik me af Dat mag... maar ik vind het zelf wel correct, direct maar correct. Zo voelt het bij mij, en er is geen moment dat ik hier anders over denk.
Mijn ervaring hier is dat mensen die niet zo'n solide basis voor hun verhaal hebben, daar heel slecht mee kunnen omgaan. Ze reageren dan niet meer op de inhoud maar op de presentatie. Wij directen worden vervolgens als de boeman/-vrouw bestempeld...

Wat ik zeggen wil: wen er maar vast aan dat discussies voortijdig afgebroken worden; het is hier schering en inslag.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Plaats reactie