Dieren in het nieuws

De plek voor nieuws en feiten over de Natuur en het Milieu op aarde.
Ook topics over de prachtige Dierenwereld op onze planeet kunnen hier worden geplaatst.
Plaats reactie
tofu_kronos

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door tofu_kronos » 22 mei 2013, 15:48

Voila de oplossing tegen tornados. Bouw de huizen in deze vorm. van beton.

Afbeelding

carbon

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door carbon » 22 mei 2013, 21:59

Wij bouwen toch ook geen huizen op een boot omdat we onder de water spiegel leven, maar hier gebeurt het tot nu toe niet dat we onder water komen te staan. In dat tornado gebied zou ik wel een huis bouwen die tornado bestendig is, dit is de vierde keer al dat dat in dat dorp gebeurt, 4 keer je huis overnieuw bouwen kost ook niet nix..

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door taigitu » 22 mei 2013, 22:40

Australië doodt 10.000 wilde paarden
Bewerkt door: redactie − 22/05/13, 12:35 − bron: ANP
Afbeelding

Jagers gaan de komende weken tot 10.000 wilde paarden doden in het Australische binnenland. De omstreden operatie is volgens Australische media woensdag begonnen in de buurt van Alice Springs.

Het nieuws over de ruiming van de paarden zorgde eerder voor protesten van paardenliefhebbers. Maar volgens de autoriteiten is de jacht nodig. Paarden, kamelen en ezels sterven bij duizenden door gebrek aan voedsel en water. Ze afschieten zou 'humaner' zijn.

De paarden zouden ook 'catastrofale' schade aanrichten aan waterpoelen waaruit ook inheemse dieren drinken. Jagers schieten de paarden dood vanuit helikopters. De jacht duurt naar verwachting tot midden juni.

De wilde paarden zijn afstammelingen van de zogeheten Waler-paarden. Dat ras werd gefokt in New South Wales en door het Australische leger gebruikt, onder meer tijdens de Eerste Wereldoorlog.
Triest........
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Gast1 » 23 mei 2013, 07:27

Maar volgens de autoriteiten is de jacht nodig. Paarden, kamelen en ezels sterven bij duizenden door gebrek aan voedsel en water. Ze afschieten zou 'humaner' zijn.
"Vader vergeef het hun, ze weten niet wat ze doen" ... de dieren worden dus uit hun lijden verlost. Hoe gaan wij dan met de mensen om die dagelijks de hongerdood sterven ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door univers » 23 mei 2013, 08:05

Hoe gaan wij dan met de mensen om die dagelijks de hongerdood sterven ...
Dagelijks voedsel droppen, wat anders hier de verbrandingsoven ingaat kunnen wij de mensen daar helpen.
maar dat doen ze niet, want dat brengt geen geld op.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Gast1 » 23 mei 2013, 15:49

Dagelijks voedsel droppen, wat anders hier de verbrandingsoven ingaat kunnen wij de mensen daar helpen.
Bijvoorbeeld inderdaad...

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 25 mei 2013, 02:50


Leeuw en hond als vrienden door het leven.



Wat je noemt een opmerkelijke vriendschap: deze teckel deinst er zelfs niet voor terug om na het avondeten de tanden van zijn veel grotere kameraad Bonedigger schoon te likken. Het opmerkelijke duo wijkt al vijf jaar lang niet van elkaars zijde in het exotische dierenpark van Wynnewood (Oklahoma).

De leeuw gaat half kreupel door het leven, een gevolg van slechte botvorming bij zijn geboorte. Toen Milo inzag dat Bonedigger niet goed te been was, ging hij hem -samen met nog twee teckels- troosten en beschermen.

John Reinke (43) zag met eigen ogen hoe de band tussen de twee sindsdien steeds sterker werd. 'Deze vriendschap tussen een teckel van vijf kilo en een leeuw van ruim tweehonderd kilo is uniek in de wereld', aldus de dierenverzorger. 'Tegenover andere honden zou hij zo lief niet zijn.' Reinke kan zich perfect in de situatie van Bonedigger inleven, vermits hij bij een bungeesprong zelf zijn twee benen verloren heeft.

De dodelijke tornado van enkele dagen geleden spaarde ook het park niet. Ondanks de vele vernielingen en overstromingen kunnen dakloos geworden dieren er wel nog steeds terecht.

Bron: AD.nl


http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... b-VQI5smMI



<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<



Kijk nou toch hoe dapper.! :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Vitharr » 31 mei 2013, 10:16

Automobilist ramt beer die daarna het bos in verdwijnt

Beren zijn bijzonder taaie beesten. Dat weten we dankzij onderstaande video van een 'dashcam', een camera die heel wat Russische chauffeurs op hun dashboard installeren om de beelden te gebruiken als bewijs voor de verzekering. Zo'n dashcam registreerde in Siberië een vreemd ongeval waarbij een truck en een forse beer betrokken waren.

Op de beelden is te zien hoe een voertuig over een lange rechte weg dendert, door een uitgestrekt Siberisch woud op weg naar de stad Tobolsk. Op een bepaald moment wordt hij ingehaald door een blauwe auto, die even later vol in de remmen gaat. Voor de trucker beseft waarom, ramt hij een flink uit de kluiten gewassen beer. De kolos vliegt tegen de voorruit van de truck, maakt enkele buitelingen, maar staat daarna vreemd genoeg gewoon weer op.

Schade aanzienlijk
De beer moet wel even van de schok bekomen, maar zet vervolgens redelijk miraculeus zijn weg verder in het bos alsof er niets gebeurd is. Hopelijk zijn de verwondingen die de beer opliep bij het ongeval niet te zwaar en kan het dier herstellen. De trucker is ook stevig geschrokken. Hij parkeert zijn tientonner aan de kant van de weg en stapt uit om de schade op te meten.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... ijnt.dhtml



:shock: Taaie rakker hoor...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door univers » 31 mei 2013, 10:29

De auto heeft meer schade dan die beer.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door taigitu » 31 mei 2013, 11:43

Miljoenen trekvogels sneuvelen in vangnetten
Bewerkt door: redactie − 31/05/13, 00:48 −
Bron: NABU, BR, Die Welt, RD.nl, Natuurpunt

De vallen langs de Afrikaanse kust van de Middellandse Zee.

Over een strook van 700 kilometer langs de kust van de Middellandse zee, van Libië tot Israël, staan vijf meter hoge vangnetten voor vogels. Dat ontdekte een reportageploeg van de Duitse omroep Bayerischer Rundfunk in Egypte. Het doel: vogels vangen voor lokale consumptie.
Afbeelding
© NABU - Holger Schultz.

Naar schatting 10 miljoen trekvogels, waaronder veel Europese broedvogels, zouden jaarlijks de dood vinden in de 700 kilometer aan vangnetten. Bioloog Holger Schulz, die met het reportageteam meereisde, zegt dat die schatting waarschijnlijk nog voorzichtig is. 'Dat men met grote vangnetten werkt, was bekend, maar niet van zó'n omvang. Dat is nieuw.'

Lars Lachmann, vogelexpert bij NABU (Nature and Biodiversity Conservaton Union), ziet de netten als een extra verklaring voor de achteruitgang van bepaalde vogelsoorten. 'Een groot aandeel van onze soorten heeft al af te rekenen met habitatverlies en klimaatsveranderingen: populaties van soorten als fitis, nachtegaal, tapuit en nachtzwaluw moeten hier enorm onder lijden.'

http://www.trouw.nl/tr/nl/5948/Dierenwe ... tten.dhtml
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door univers » 31 mei 2013, 12:41

Daar moeten ze flink de fik in zetten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Vitharr » 31 mei 2013, 13:10

Doen die sukkels hier ook, alleen noemen ze het dan een 'golfbaan'. [burn]
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Gast1 » 31 mei 2013, 16:11

Miljoenen trekvogels sneuvelen in vangnetten
Mijn hart huilt. Dit is wat wij doen. Heerschappij over de dieren. We hadden het er over nietwaar Vitharr? Vogels die insecten vangen en ons verblijden met hun prachtige verentooi en zang. We 'vreten' de diertjes op en alvorens dat te doen bezorgen we ze een lijdensweg. Mijn God zeg ...

Ik geloof dat ik mij weer een poos ga distantiëren van dit soort berichten, ik ben en blijf er te gevoelig voor en dien op te passen dat ik de mensheid niet iets ergs toe ga wensen. Bah ...

Aanvulling: ik hoef het niet meer te wensen, het is al bezig. Een jaar of 6000 al en mogelijk komt er binnenkort wel een apocalyps, een einde en een nieuw begin. Een einde van de meest vraatzuchtige diersoorten ter wereld, de mens. Ik heb er al veel over geschreven en de mens zelfs noemt het 'zijn planeet' en spreekt ende schrijft over 'beschaving'... Noemt zich intelligent... Ik noem het arrogant en hypocriet. De mens heeft een bewustzijn gekregen maar de mens is in het algemeen 'bewusteloos' ...

Hier de diersoort in het nieuws en ik ben benieuwd wie hier naar deze clips durft te kijken, of sluiten we onze ogen voor de 'werkelijkheid'?...:



Dat zijn wij ... heeft iemand het droog gehouden of een kop koffie gepakt?

En dit ook:



Dan mag ik hier op dit moment wel mijn zegeningen tellen nietwaar?
Klaagde er nog iemand over het weer of dat we het 'met minder moeten doen'?
Stoort ons de reclame die er telkens weer tussen komt?

Ik bedoel maar ......................................

Afbeelding

Vergeef het ons, want we weten verdorie niet wat we doen ............

Gast1

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Gast1 » 31 mei 2013, 18:05

Ik heb me gisteren lid gemaakt van cliniclowns en krijg nu precies op dit moment een bevestiging...

Het stelt minder dan niets voor ... terug naar de andere dieren ... :-|

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door univers » 31 mei 2013, 18:39

Ik geloof dat ik mij weer een poos ga distantiëren van dit soort berichten, ik ben en blijf er te gevoelig voor en dien op te passen dat ik de mensheid niet iets ergs toe ga wensen. Bah ...
Heb ik jaren geleden al gedaan.
Het beroerde is dat ik het gratis voorgeschoteld krijg.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Gast1 » 31 mei 2013, 19:04

Excuus Univers .... :oops:

Ook ik heb mij al jaren geleden gedistantieerd van krant en journaal, maar af-en-toe eens kijken kan geen kwaad (dus wel).
Het blijft altijd hetzelfde ... :-(

Ik krijg mijn ogen niet gesloten en zal dat ook niet doen. Maar dagelijks naar dit soort zaken kijken laat je in een grote dip belanden, althans als je bewust kijkt. Niet als je bewusteloos kijkt.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 01 jun 2013, 02:42

De kinderen in de video zijn gered.
Gelukkig maar.
Maar dit is de reden waarom ik altijd zeg dat men daar moet ophouden om kinderen ter wereld te brengen als er geen eten is.
I know, er spelen meer zaken daar mee, maar alsjeblieft doe aan geboortebeperking daar.!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Tammy » 01 jun 2013, 05:30

Hondje op het nippertje gered van ophanging door lift.

Hartverwarmende beelden van de Russische televisie. Een man weet door snel ingrijpen te voorkomen dat een hondje wordt opgehangen door zijn eigen riem.

De eigenaresse van de hond was in eerst instantie samen met de hond de lift ingelopen, maare op het laatste moment glipt de viervoeter naar buiten. De liftdeuren sluiten zich en het hondje wordt langzaam omhoog getild. De man die op een andere lift staat te wachten, aarzelt geen moment en grijpt vliegensvlug in.

Bron: HLN.

[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=ADEzpL3b ... r_embedded[/youtube-2]




<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<



Pfff gelukkig alles goed gekomen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door tofu_kronos » 01 jun 2013, 07:51

Kende hem al van facebook

Gast1

Re: Dieren in het nieuws

Bericht door Gast1 » 01 jun 2013, 10:13

univers schreef:
Ik geloof dat ik mij weer een poos ga distantiëren van dit soort berichten, ik ben en blijf er te gevoelig voor en dien op te passen dat ik de mensheid niet iets ergs toe ga wensen. Bah ...
Heb ik jaren geleden al gedaan.
Het beroerde is dat ik het gratis voorgeschoteld krijg.
Vandaag voelt het niet zo goed wat ik gisteren geplaatst heb, de twee clips. Jouw reactie bleef me bij Univers, waar ik toch blij mee ben. Dank voor dit leermoment en het overkomt mij ook vaker dat ik gruwelijke beelden gratis voorgeschoteld krijg. Ik voel me daar dan ook beroerd bij en het spijt mij nogmaals. Het heeft denk ik te maken met de gevoel-situatie waar ik mij in bevond.

Terug naar dieren in het nieuws:

Afbeelding

Plaats reactie