Roken slecht voor je ???

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Roken slecht voor je ???

Bericht door Osiris » 16 jan 2014, 19:08

Kreeg dit artikel van een vriendin.
Plaats hem hier vanwege het complot gehalte.
Ben zelf nog steeds roker,omdat mijn gevoel al jaren aangeeft dat er wat achter de antirook hetze zit en ik er dus niet mee moest stoppen.

Is dit de reden waarom ??

http://www.sott.net/article/226999-Smok ... ung-Cancer.

Weet dat er velen hier tegen in zullen gaan,ik blijf mijn gevoel maar volgen al wist ik voorheen niet waarom...... "solved:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door univers » 16 jan 2014, 19:30

Is bij de schell werken, dan zo gezond.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door Vitharr » 16 jan 2014, 19:32

Over die fallout heb ik toevallig de afgelopen weken al het een en ander geschreven Osiris.

Met de hand op het hart kan ik je vertellen dat het stuk wat je quote niet de waarheid verteld. En ik kan het ook uitleggen zodat je het zelf kunt controleren.

Er zijn 3 soorten straling, Alfa, Bèta en Gamma.

Alfastraling wordt gevormd door zogenaamde 'naakte heliumkernen'. Oftewel, 2 protonen, 2 neutronen en geen elektronen.

Bétastraling bestaat uit elektronen, of hun antimaterie variant, positronen.

Gammastraling bestaat uit hoogenergetische gammafotonen. Lijkt op licht, maar bezit dus een veel hogere energie.

De verschillende soorten straling brengen ieder hun eigen risico's mee. En daar stapt het artikel waar je naar linkt dus overheen.

Alfadeeltjes zijn door hun afmetingen vrij eenvoudig tegen te houden. De dracht (=reikwijdte) in lucht is klein, en je houdt ze al tegen met een velletje papier. Alfadeeltjes zijn dan ook vooral schadelijk als je ze inademt, en ze in je longen in contact komen met teer weefsel. Huidkanker zul je er niet van krijgen omdat de alfadeeltjes niet eens door je bovenste huidlaag kunnen dringen.

Nu is het zo dat bekende alfadeeltjes voortkomen uit Radongas, maar bijvoorbeeld ook uit Polonium-210. En dat zit dus in sigaretterook.

Bétastraling heeft een grotere dracht, maar tegelijkertijd minder impact door de veel kleinere massa. Het verschil is daarbij nog groter dan tussen een kanonskogel (alfadeeltje) en een normale kogel. (bétadeeltje)

Gammastraling bezit geen massa, maar veroorzaakt ellende door de hoge energie die de gammafotonen bezitten. Die knallen dwars door je heen, waarbij de gammafotonen diverse malen interactie aan gaan met de moleculen in je lichaam. Een effect wat licht overigens in mindere mate ook op je heeft.

In mijn geklaag over de wereldwijde Fall-Out door nucleaire testen gaf ik aan met wat voorbeelden en links dat verspreiding van die radioactieve delen inderdaad wereldwijd speelde. Maar het risico is dan niet slechts inademen. Als je het inademt, dan slaat het ook neer en komt bijvoorbeeld in de voedselketen. Je krijgt het dan op andere manieren binnen.

Dat dat nucleaire geknoei de wereld aardig verziekt heeft, en misschien, of waarschijnlijk, ook tot een toename van kanker heeft geleid daar kan ik wel redelijk in mee gaan. Dat roken je daartegen beschermt kan ik op basis van de aan mij bekende feiten echter niet aannemen, en je bron zit wat dat betreft ook aantoonbaar fout qua stralingsschade. :wink:

Dat zegt overigens niet dat het niet waar is, maar wel dat het artikel niet zo gefundeerd is als het op jou over komt. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door Osiris » 16 jan 2014, 19:49

Ging mij ook niet zo zeer over die fallout,ook al zou het kunnen bijdragen ( had 'm daarom ook onder complottheorieen geplaatst en niet onder medisch :wink: ).

Maar meer over de uitkomst van het wel roken.

Weet dat er vele andere zaken zijn die kanker veroorzaken,zoals chemische toevoegingen in voeding,accuzuur in cola,chemische bestanddelen in zonnebrandlotions,in make-up ( heb daar zelf dan weer geen last van :grin: ) in fijnstof,in asbest,veelvuldige medicatie enz enz de lijst is oneindig.

Maar juist het roken voert in al die anti-campagnes ( onterecht ) de boventoon.

En wat ik nog belangrijker vind uit het stuk; het wel roken maakt je minder controleerbaar/beinvloedbaar qua bewustzijn.

Al die sjamanen/medicijnmannen en vele 'helers' die ik ken, roken dus blijkbaar ( bewust of onbewust ) niet voor niks :-P .
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door Vitharr » 16 jan 2014, 20:42

Osiris, ik ga natuurlijk niet met je in discussie over jouw visie. Als jij vind dat het zo is, dan is dat je goed recht natuurlijk.

Wat mij echter weerhoudt om ook maar iets van dit artikel te accepteren is dat het pleidooi zelf volstrekt ongeloofwaardig is opgezet, alsof de schrijver geen idee heeft waar hij het over heeft. En dan wantrouw ik zelf automatisch ook de conclusie. :wink:

Neem nu alleen al dit kleine stukje:
Nowadays we look back on American prohibition with justifiable astonishment. Is it really true that an entire nation allowed itself to be denied a beer or scotch by a tiny group of tambourine-bashing fanatics? Sadly, yes it is, despite a total lack of evidence that alcohol causes any harm to humans, unless consumed in truly astronomical quantities.
Hiermee wekt het stuk de indruk dat de drooglegging bedoelt was om rare gezondheidseffecten te beteugelen die nooit bewezen zouden zijn, terwijl in werkelijkheid het probleem 'alcoholisme' heette, en dat lijkt me toch niet zo'n ongelofelijk moeilijk iets?

En zo beukt het artikel maar door. En daar wordt ik dus wantrouwig van. En geloof me, ik ben zelf ook absoluut geen mainstreamvolger hoor. :wink:

Daarom zei ik ook, dat ik niet wil zeggen dat je fout zit met je ideeën. Ik probeer enkel aan te geven waarom dit artikel mij niet op hetzelfde idee als jou brengt.

Iets wat ik overigens mis in dit artikel is het schofterige feit dat de ontwerpers van de Trinity testploffert vreesden dat een temperatuur bereikt kon worden die een kettingreactie in de atmosfeer zou kunnen veroorzaken. Maar omdat ze Japan op de knieën wilden krijgen namen die *#Y@ het risico dat ze de Mayavoorspelling van de zee van vuur wat vervroegden. Ongekend stompzinnig! [doh]

En voor huidkanker kijk ik zelf wat wantrouwig naar onze magnetosfeer. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door univers » 16 jan 2014, 20:47

Ik zit nu van een lekkere blow te genieten, en voel zo de pijn uit mijn donder vloeien.
het is de enige medicijn die ik gebruikt, en ook de enigste die helpt.
Wat denk je wat je inademt als je in de fille staat, en een vrachtauto voor je staat te pruttelen, ik denk dat het ongezonder is dan een sigaretje.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

IvanB

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door IvanB » 16 jan 2014, 20:58

ik denk dat het ongezonder is dan een sigaretje.
Absoluut!
Ik zit nu van een lekkere blow te genieten, en voel zo de pijn uit mijn donder vloeien.
het is de enige medicijn die ik gebruikt, en ook de enigste die helpt.
Welke pijn ervaar je Univers?

Wij hebben zelfs projecten in samenwerking met andere zorgverleners, om zware pijn patiënten te behandelen met medicinale cannabis. Ik ben hier erg voor. we zien veel goede resultaten, zonder zeer vervelende bijwerkingen/ wisselwerkingen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door univers » 16 jan 2014, 21:12

Ik mis kraakbeen tussen mijn 4e en 5e wervel, en verder heb ik van mijn grote teen tot in mijn nek last van otestarose, kreeg ook het advies, om er mee te leren leven :mrgreen:
Een arts rade me aan, om wat ik bij andere altijd gedaan hebt, op me zelf toe te passen,
En dat doe ik nu, als ik de pijn op voel komen, concentreer ik me daar op, en voel ik de pijn zo weg vloeien.
Laatst gewijzigd door univers op 16 jan 2014, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door Osiris » 16 jan 2014, 21:43

Vitharr schreef:Osiris, ik ga natuurlijk niet met je in discussie over jouw visie. Als jij vind dat het zo is, dan is dat je goed recht natuurlijk.

Wat mij echter weerhoudt om ook maar iets van dit artikel te accepteren is dat het pleidooi zelf volstrekt ongeloofwaardig is opgezet, alsof de schrijver geen idee heeft waar hij het over heeft. En dan wantrouw ik zelf automatisch ook de conclusie. :wink:

Neem nu alleen al dit kleine stukje:
Nowadays we look back on American prohibition with justifiable astonishment. Is it really true that an entire nation allowed itself to be denied a beer or scotch by a tiny group of tambourine-bashing fanatics? Sadly, yes it is, despite a total lack of evidence that alcohol causes any harm to humans, unless consumed in truly astronomical quantities.
Hiermee wekt het stuk de indruk dat de drooglegging bedoelt was om rare gezondheidseffecten te beteugelen die nooit bewezen zouden zijn, terwijl in werkelijkheid het probleem 'alcoholisme' heette, en dat lijkt me toch niet zo'n ongelofelijk moeilijk iets?

En zo beukt het artikel maar door. En daar wordt ik dus wantrouwig van. En geloof me, ik ben zelf ook absoluut geen mainstreamvolger hoor. :wink:

Daarom zei ik ook, dat ik niet wil zeggen dat je fout zit met je ideeën. Ik probeer enkel aan te geven waarom dit artikel mij niet op hetzelfde idee als jou brengt.

Iets wat ik overigens mis in dit artikel is het schofterige feit dat de ontwerpers van de Trinity testploffert vreesden dat een temperatuur bereikt kon worden die een kettingreactie in de atmosfeer zou kunnen veroorzaken. Maar omdat ze Japan op de knieën wilden krijgen namen die *#Y@ het risico dat ze de Mayavoorspelling van de zee van vuur wat vervroegden. Ongekend stompzinnig! [doh]

En voor huidkanker kijk ik zelf wat wantrouwig naar onze magnetosfeer. :wink:
Posting deed ik eigenlijk meer omdat het de eerste keer is dat ik tegenkom dat roken goed voor je zou zijn.
Dat er misschien vraagtekens gezet kunnen worden bij bepaalde stukken,wil nog niet zeggen dat ze helemaal verkeerd zitten.
Zoals gezegd volg ik hierin mijn gevoel over het roken.

Deed dat ook jaren geleden toen ik ineens out of the blue stopte/minderde met gebruiken van melkproducten.
Jaren daarna kwam pas aan het licht dat veelvuldig gebruik ervan helemaal niet ( meer) zo gezond was.

Ook veelvuldig gebruik van alcohol is gestopt ( zo af en toe).

Wat ik geloof is dat een enigszins benevelde toestand, op welke wijze dan ook, je uit de geconditioneerde realiteit haalt,wat uiteraard beter zou zijn dmv bijvoorbeeld meditatie.
En dat dat meer een bedreiging vormt voor degenen die het liefst alles onder totale controle willen krijgen,vandaar de drooglegging destijds ??
Het verbieden van hennep en als verboden middel classificeren valt daar m.i. ook onder net als de huidige hetze tegen het roken.

Maar goed ,is slechts mijn manier van hoe mijn gedachtekronkels werken ; des te harder iets gepromoot of afgekraakt word des te meer doe ik het tegenovergestelde.
Iemand wel eens iets over het 'unspeak' systeem gehoord ??
Toegepast door leiders op alle vlakken in onze maatschappij om ons het tegenovergestelde te doen geloven of nastreven dan waar ze zelf in geloven of nastreven ??

Zoals gezegd ; mijn gedachtekronkels en gevoel die hier de keuzes in maken en zal zeker niet bij iedereen op die wijze gaan [joker]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door Witte wel » 16 jan 2014, 23:57

30 jaren heb ik gerookt en rook nu ca 2 1/2 jaar niet meer.
Ik was het beu, voelde mij er niet goed bij en had besloten het niet meer te doen.
Ik ben niet gestopt maar heb het gewoon niet meer gedaan wat het niet meer roken super eenvoudig maakte. Het stoppen werpt een muur op en het gewoon niet meer doen niet wat de weg eenvoudig maakt te betreden.

Osiris, ik heb ook altijd jou gedachten gehad en statistieken wijzen ook uit dat men van roken, per definitie, geen longkanker krijgt. Er blijken nog steeds meer longkanker patienten te zijn die niet roken dan die wél roken. Ik zeg niet dat de toevoegingen als suiker, honing, olie, menthol en nog velen meer zo goed zijn voor de mens maar tabac is een natuur product.
Als roker heb ik mij altijd prettig gevoeld met het roken en vond het roken ook erg lekker qua smaak. Zal ook niemand verbieden te roken in mijn omgeving. Ik ga echter niet bij iemand in de auto zitten die van die goedkope shag rookt uit één van de duitse supermarkten. Daar ga ik werkelijk van over mijn nek.
En natuurlijk de uitlaatgassen van auto's en het fijnstof wat rond dwarrelt zijn slechter voor je dan het inhaleren van sigaretten rook.

Maar wat ik altijd ontkend heb en niet wilde geloven, als vastbesloten roker, is dat het roken invloed heeft op je gestel.
Nu, na 2 1/2 jaar, kan ik oprecht mededelen dat het effect van roken vele malen groter is dan men denkt.
Ik voel mij nu fitter, ben veel rustiger gaan ademen, heb s'morgens niet meer die slijmhoest die door een roker niet meer opgemerkt wordt als zijnde een bijkomstigheid en mijn smaak en reuk is vele malen beter geworden.
Heb wel mijn eet patroon moeten aanpassen want de softwisseling krijg vreemde kuren als je niet meer rookt.
Maar als je rookt om longkanker te voorkomen dan kan je beter een handje vol bittere amandelpitten eten op een dag wat vele malen meer effect heeft op deze preventie.

@universe
Mijn L1-L2 heeft nog een krappe 50% en L4-L5 een 70%.
Ik heb tijden gekend dat ik op mijn knieën door de kamer ging en dan is een joint soms een welkom middel. Vele malen beter dan welke pijnstiller dan ook. Brufen bruis werkte overigens ook wel maar vreet je maagwand op.
Dus moedig het gebruik van cannabis in deze gevallen wel aan. Moet wel zeggen dat die mediwiet wel ontzettend slap is. Een joint van shiva is vele malen effectiever maar opent ook soms de poorten naar de hallucinogene werelden die vaak verward worden met psychodelische sferen. Echter psychodelische werking is iets totaal anders dan een hallucinogeen effect. Als je aan "vingerstuff" kan komen, maar dat zal niet meevallen, dan heb je het neusje van de zalm.

Dat sjamanen en medicijnmannen vaak roken zal ongetwijfelt te maken hebben met de bijkomstige hallucinogene werking van tabac en/ of cannabis.

Dus buiten het artikel dat je aanhaalde Osiris zeg ik dat het niet meer roken je wel degelijk voordelen zal geven. Je moet dan geen poten bier per dag gaan drinken want dan heb je zo een horeca-spoiler. :grin:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door Osiris » 17 jan 2014, 06:10

Witte wel,
Zal niet ontkennen dat roken wat met je gestel kan doen.
Ben zelf jaren terug anderhalf jaar gestopt, echter bij mij was er eerst weinig verschil,totdat ik die anderhalf jaar verder was , 15 kilo zwaarder .
At normaal en dronk amper alcohol,heb er gewoon aanleg voor,voelde me daardoor juist steeds minder fit en beroerder.
Ook de stressfactor steeg enorm in die tijd.
Ben toen na traumatische periode weer begonnen en niet meer gestopt.

De laatste jaren aan de shag zonder toevoegingen,weliswaar duurder,maar geen chemische troep als kleurstoffen,smaakstoffen,conserveringsmiddelen etc.
Ooit begonnen met sigaretten,waar ik 'smorgens beroerd van was en inderdaad met veelvuldig slijm en hoesten;wijt dat meer aan het chemisch gehalte van de schuimfilters ( zowieso overgevoelig voor alles wat chemisch is ) wat je ook miniscuul binnenkrijgt.

Ik denk dat gevolgen voor een ieder weer afhankelijk zijn van hoe je verder met je gezondheid omgaat ( alle andere ziekmakende factoren zoveel mogelijk vermijdt ) en hoe je gestel is, ook dit is bij een ieder verschillend.

Maar goed, een ieder moet dat voor zichzelf uitmaken natuurlijk.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door Gast1 » 17 jan 2014, 06:38

Osiris schreef:Ben zelf nog steeds roker,omdat mijn gevoel al jaren aangeeft dat er wat achter de antirook hetze zit en ik er dus niet mee moest stoppen.
Ah, kijk eens aan. Toch nog een verschil van mening. Mijn gezond verstand zegt dat het onlogisch is om te roken. Verder is de troep die je binnen krijgt, altijd schadelijk in meer of mindere mate, ook al is het een e.sigaret. Ik kan het onmogelijk anders zien. [wave]

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door taigitu » 17 jan 2014, 10:17

Ik heb ook gerookt. Ben toen gestopt voor 1,5 jaar en door de stress weer begonnen.
Tot het moment dat ik weer ben gestopt en dat is lang geleden.
Lichamelijk is het goed merkbaar als je niet meer rookt, dus is roken gewoon ongezond.
En als je dan foto's ziet van longen van rokers....... is het meer dan ongezond.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

tofu_kronos

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door tofu_kronos » 17 jan 2014, 12:10

univers schreef:Ik zit nu van een lekkere blow te genieten, en voel zo de pijn uit mijn donder vloeien.
het is de enige medicijn die ik gebruikt, en ook de enigste die helpt.
Wat denk je wat je inademt als je in de fille staat, en een vrachtauto voor je staat te pruttelen, ik denk dat het ongezonder is dan een sigaretje.
Ik nu ook, ben dan ook al 2 bezig met onderzoek naar thorium reactors. Willen we gaan gebruiken op mars. Vraag me trouwens af welke eikels het al 50 jaar voor mekaar krijgen, om nog steeds uranium en cesium te gebruiken voor reactoren. Thorium is schoon, je kunt er zelfs een auto mee voorzien. 8 gram, en je kar rijd 100 jaar onafgebroken.

tofu_kronos

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door tofu_kronos » 17 jan 2014, 12:13

Wat is otestarose univers, een nieuw woord nog nooit eerder gebruikt op het internet. Google geeft maar 1 link, naar dit forum. Misschien een type fout. Geef eens effe de juiste benaming door. Ik weet misschien een technologische remedie.
Laatst gewijzigd door tofu_kronos op 17 jan 2014, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

tofu_kronos

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door tofu_kronos » 17 jan 2014, 12:31

Ben ook eens gestopt met roken voor een jaar. Maar wat iedereen hier weet en niet durft te zeggen, zeg ik wel. Je gereedschap werkt een stuk beter. :mrgreen:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door univers » 17 jan 2014, 13:02

foutje = Osteoporose. ik verslik er in :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door univers » 17 jan 2014, 13:04

univers schreef:Ik mis kraakbeen tussen mijn 4e en 5e wervel, en verder heb ik van mijn grote teen tot in mijn nek last van Osteoporose, kreeg ook het advies, om er mee te leren leven :mrgreen:
Een arts rade me aan, om wat ik bij andere altijd gedaan hebt, op me zelf toe te passen,
En dat doe ik nu, als ik de pijn op voel komen, concentreer ik me daar op, en voel ik de pijn zo weg vloeien.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door univers » 17 jan 2014, 13:05

volgens mij, gaat er wat fout. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

tofu_kronos

Re: Roken slecht voor je ???

Bericht door tofu_kronos » 17 jan 2014, 13:06

univers schreef:foutje = Osteoporose. ik verslik er in :mrgreen:
Krijg je testosteron en oestrogeen injecties.

Plaats reactie