Illuminati plannen

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Illuminati plannen

Bericht door univers » 19 sep 2015, 13:46

Wat is hoogopgeleid?

Iemand die voor de klas staat noemen ze al professor, en een kwakzalver doctor.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Illuminati plannen

Bericht door gusteman » 19 sep 2015, 14:22

Tardis schreef:
gusteman schreef:Hoezo oorlog?
Dat zal ik je vast niet hoeven uit te leggen.
gusteman schreef:Sinds wanneer is Rusland in staat van oorlog? En met welk land dan wel?
Ik had het over Syrië en een deel van de buurlanden, daar heerst oorlog.
gusteman schreef:Volgens Poetin zelf is Rusland met niemand in staat van oorlog en is dat ook niet de bedoeling.
Ik weet niet wat Poetin allemaal wel en niet gezegd heeft, ik stel hem als voorbeeld voor iemand die niet weifelt, los van de vraag of ik zijn handelingen goedkeur of niet.
gusteman schreef:Waarom is er dan geen plaats voor democratie?
In tijden van oorlog is geen plaats voor democratie. Democratie werkt alleen als er tijd genoeg is en er iets te verdelen valt. In tijden van nood is er gebrek aan beide en een samenleving of groep mensen is dan gebaat bij iemand die zich ontpopt als natuurlijke leider, d.w.z. iemand die zijn/haar hersens bij elkaar houdt en volgens een bepaalde visie opdrachten geeft aan anderen om die uit te voeren. Dit is een universeel principe dat van toepassing is om brandende gebouwen te blussen, noodhospitalen in te richten en daar gewonden te verzorgen, enzovoorts. In dit soort gevallen heeft democratie geen enkele zin, is dan zelfs contraproductief.
Duidelijk, ik was de mening toegedaan dat je opmerking dat in tijden van oorlog geen plaats is voor democratie in verband stond met het feit dat Poetin een "echte leider" is.
Het kwam er ook in één zucht achteraan, in dezelfde alinea, zonder verwijzing naar andere personen of plaatsen.

Het is inderdaad zo dat oorlogssituaties niet gebaat zijn met een democratische benadering.
Dit betekent echter niet dat daarmee alle democratisch verworven rechten en plichten zouden komen te vervallen.
Een militair kan zich nooit beroepen op een oorlogssituatie om democratische rechten te negeren.
Anders vallen we terug op "befehl ist befehl" en dat standpunt werd internationaal verworpen.
In tijden van oorlog is er wel degelijk plaats voor democratie, echter niet voor een democratisch beleid waar het de aanpak van gewapende conflicten "op het terrein" betreft.
En ook dan moet er nog aandacht worden besteed aan het behoud van de menswaardigheid die ligt vervat in de UVRM en de Geneefse Conventies, welke trouwens werden opgemaakt binnen een democratische context.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Illuminati plannen

Bericht door Zoeker » 19 sep 2015, 14:27

Tardis schreef: In de tussentijd heeft Poetin al partij gekozen voor Assad, iets wat ik in hem waardeer. Een paar jaar geleden gold Assad als onderdrukker

Poetin en zijn voorgangers hebben altijd al gekozen voor Assad (en zijn vader)
Niets nieuws onder de zon. Geopolitieke belangen.
Kennelijk is Poetin de oorlog in Oekraine zat en gaat hij zich nu maar eens bemoeien met de oorlog in Syrie.
En zoals gewoonlijk kiest hij voor zijn eigen belang. Dat Assad kwistig vatbommen over onschuldige burgers uitstrooit zijn zaken die Poetin niet warm of koud kunnen maken.

En de huidige Russische aanwezigheid in Syrie is des te meer reden voor Nederland en het hele westen om daar z.s.m. weg te wezen. Voor je het weet bombardeert het westen Russen. Een wespennest heet zoiets….
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Illuminati plannen

Bericht door Vitharr » 19 sep 2015, 14:57

gusteman schreef:
Vitharr schreef:Ik hou van auto's en motoren, en ik vergeef ze hun zonden. Heel anders denk ik over die ......
Hier maak je dus duidelijk een onderscheid naar afkomst en overtuiging.
Hoe heet dat ook alweer?
Oh ja, discriminatie ..... alhoewel ik het bij jouw voorbeeld eerder zou hebben over een onbalans in toegeeflijkheid ten overstaan van diverse groepen ..... jammer genoeg komt dit dus wel neer op ..... inderdaad, discriminatie.
Voordat ik op iets anders uit jouw gedachten reageer verklaar je eerst de grond van deze aantijging maar eens want nu begin ik toch te twijfelen aan je verstandelijke vermogens. Blijkbaar vind je het weer nodig om over mij te spreken in plaats van over het onderwerp. En de lading die je nu aan mijn post geeft heeft relevante gevolgen voor de strekking van mijn argumentatie. Dus graag hoor ik van je waarom bovenstaande naar jouw mening discriminatie is.
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Illuminati plannen

Bericht door gusteman » 19 sep 2015, 16:04

Vitharr schreef:Voordat ik op iets anders uit jouw gedachten reageer verklaar je eerst de grond van deze aantijging maar eens want nu begin ik toch te twijfelen aan je verstandelijke vermogens. Blijkbaar vind je het weer nodig om over mij te spreken in plaats van over het onderwerp.
Ik reageer hier specifiek naar jou toe omdat ik niet anders kan.
Jij hebt zelf geschreven
Ik hou van auto's en motoren, en ik vergeef ze hun zonden. Heel anders denk ik over die ......
Je opmerking kwam duidelijk vanuit de ik-persoon dus kan ik niet anders dan naar die ik-persoon verwijzen.

Je eindigt je zin met
Heel anders denk ik over die ......
Wat of wie je bedoelt met "die ..." maak je niet duidelijk dus kan ik niet anders dan besluiten dat het slaat op de groep waarover het onderwerp handelt, namelijk de stroom vluchtelingen.

Je schrijft dat je anders denkt dan wat je daarvoor aanhaalde (zijnde auto's en motoren), namelijk dat je daar van houdt en hen hun zonden vergeeft. Dat je van auto's en motoren kan houden begrijp ik best, dat die zouden kunnen zondigen lijkt mij volstrekt onmogelijk dus kan het niet anders dan dat je hierbij verwijst naar de bestuurders van die voertuigen. Dat zou ook in overeenstemming zijn met mijn verwijzing naar de slachtoffers in het verkeer in West-Europa: die komen er ook niet door de schuld van voertuigen maar wel door de schuld van de bestuurders.
Waaruit volgt dat je wel houdt van de bestuurders van voertuigen in West-Europa en hen hun zonden (de dood van mede-verkeersdeelnemers) vergeeft maar dat je niet houdt van vluchtelingen en hen hun zonden niet vergeeft.

Je kan niet ontkennen dat de vluchtelingen niet afkomstig zijn uit West-Europa waaruit volgt dat je houden van (tenzij jij natuurlijk elk van die vluchtelingen zou kunnen beoordelen vanuit persoonlijke ervaringen maar dat lijkt me dermate onwaarschijnlijk dat ik daar voldoende twijfels over heb om er te kunnen van uit gaan dat dit niet zo is) kan gekoppeld worden aan een verschil in oorsprong.

Waaruit volgt dat je houding discriminerend is; iedereen heeft altijd het voordeel van de twijfel tenzij anders werd aangetoond. Dat geldt ook voor elke vluchteling.

Er bestaat natuurlijk ook de mogelijkheid dat jij met
die ......
uitsluitend doelde op die personen waar jij zelf slechte ervaringen mee hebt gehad, maar dat valt niet op te maken uit je tekst.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Illuminati plannen

Bericht door univers » 19 sep 2015, 16:44

Afbeelding :aliensmile:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Illuminati plannen

Bericht door gusteman » 19 sep 2015, 18:12

univers schreef:Afbeelding :aliensmile:
Dat spreekt voor zich, beste Univers.
Het is ook allerminst mijn bedoeling om ruzie te maken of te stoken.
Ik geef gewoon weer wat ik lees en hoe dat al dan niet strookt met mijn standpunten.
En ik veronderstel dat dit bij Vitharr eender is.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Illuminati plannen

Bericht door univers » 19 sep 2015, 19:07

;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Illuminati plannen

Bericht door Vitharr » 19 sep 2015, 21:06

gusteman schreef:
Vitharr schreef:Voordat ik op iets anders uit jouw gedachten reageer verklaar je eerst de grond van deze aantijging maar eens want nu begin ik toch te twijfelen aan je verstandelijke vermogens. Blijkbaar vind je het weer nodig om over mij te spreken in plaats van over het onderwerp.
Ik reageer hier specifiek naar jou toe omdat ik niet anders kan.
Jij hebt zelf geschreven
Ik hou van auto's en motoren, en ik vergeef ze hun zonden. Heel anders denk ik over die ......
Je opmerking kwam duidelijk vanuit de ik-persoon dus kan ik niet anders dan naar die ik-persoon verwijzen.

Je eindigt je zin met
Heel anders denk ik over die ......
Wat of wie je bedoelt met "die ..." maak je niet duidelijk dus kan ik niet anders dan besluiten dat het slaat op de groep waarover het onderwerp handelt, namelijk de stroom vluchtelingen.

Je schrijft dat je anders denkt dan wat je daarvoor aanhaalde (zijnde auto's en motoren), namelijk dat je daar van houdt en hen hun zonden vergeeft. Dat je van auto's en motoren kan houden begrijp ik best, dat die zouden kunnen zondigen lijkt mij volstrekt onmogelijk dus kan het niet anders dan dat je hierbij verwijst naar de bestuurders van die voertuigen. Dat zou ook in overeenstemming zijn met mijn verwijzing naar de slachtoffers in het verkeer in West-Europa: die komen er ook niet door de schuld van voertuigen maar wel door de schuld van de bestuurders.
Waaruit volgt dat je wel houdt van de bestuurders van voertuigen in West-Europa en hen hun zonden (de dood van mede-verkeersdeelnemers) vergeeft maar dat je niet houdt van vluchtelingen en hen hun zonden niet vergeeft.

Je kan niet ontkennen dat de vluchtelingen niet afkomstig zijn uit West-Europa waaruit volgt dat je houden van (tenzij jij natuurlijk elk van die vluchtelingen zou kunnen beoordelen vanuit persoonlijke ervaringen maar dat lijkt me dermate onwaarschijnlijk dat ik daar voldoende twijfels over heb om er te kunnen van uit gaan dat dit niet zo is) kan gekoppeld worden aan een verschil in oorsprong.

Waaruit volgt dat je houding discriminerend is; iedereen heeft altijd het voordeel van de twijfel tenzij anders werd aangetoond. Dat geldt ook voor elke vluchteling.

Er bestaat natuurlijk ook de mogelijkheid dat jij met
die ......
uitsluitend doelde op die personen waar jij zelf slechte ervaringen mee hebt gehad, maar dat valt niet op te maken uit je tekst.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is?
Ja en nee. Ik zie welke vergissing je maakt aangaande mijn post, maar begrijp maar niet hoe dat ontstaat. Het overkomt ons namelijk vaker.

Je quote uit een reactie op een post waarin een vergelijk gemaakt wordt tussen slachtoffers in het verkeer en slachtoffers van terreurgroepen. Jij besluit die oorspronkelijke post met de vraag; welke groep moeten we het meeste vrezen.

In mijn reactie wijs ik op de tekortkomingen van een dergelijk vergelijk. Aan het eind kom ik terug op je vraag en zeg dat ik geen vrees heb voor het verkeersrisico maar voor die ... waarbij ik met die ... niet de vluchtelingen bedoel maar de groep die aanleiding is tot de doden door terreur. Met die ... geef ik aan dat woorden tekort schieten om ze te benoemen zoals ik over ze denk. Daarom besluit ik met de opmerking; 'onderschat die terreurgroep dus niet'. Dat ik met 'die terreurgroep' geen vluchtelingen bedoel heb ik in dit topic al meerdere malen aangegeven.

Ik vond het onprettig om te lezen dat daar overheen gestapt wordt. Het maakt een discussie enorm moeilijk als ik steeds mijn uitgangspunten moet herhalen.

Ik bekritiseer dus eigenlijk de vergelijking die jij voorlegt. De hele kritiek laat je links liggen, plukt enkele regels uit die context en beweert dan dat er discriminatie in het spel is. Ik vind het storend als ik dergelijke labels opgeplakt krijgt in een discussie, omdat het mijn posts een verborgen lading geeft die er niet bij hoort. Maar voor de betreffende posts is het ook helemaal niet relevant of ik discrimineer of niet. Waar het om draaide in die posts was de risico-inschatting. En precies dat thema wordt in dit topic nu als leidraad gebruikt. Ik begrijp maar niet waarom daar overheen gestapt wordt om een waardeoordeel over een persoonlijke uitspraak te doen.

Over discrimineren ben ik al eerder heel duidelijk geweest, dat doe ik alleen bij Fransen.
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Illuminati plannen

Bericht door gusteman » 20 sep 2015, 10:56

Vitharr schreef:Ja en nee. Ik zie welke vergissing je maakt aangaande mijn post, maar begrijp maar niet hoe dat ontstaat. Het overkomt ons namelijk vaker.
Wel, beste Vitharr, ook ik vond het intrigerend, mede om dezelfde reden die jij aanhaalt, namelijk dat dit vaker voor komt.
Ik heb de reacties gelezen en herlezen en ik denk dat ik heb gevonden waar de oorzaak ligt.

Vooreerst geef ik bijna nooit opmerkingen over die argumenten waar ik kan achter staan maar reageer voornamelijk op die standpunten waar ik het niet mee eens ben (of waar ik vragen bij heb).
Wanneer ik reageer op een reactie dan plaats ik die in het geheel van het onderwerp en beschouw die als zijnde een onderdeel van het geheel. En dan niet een los staand maar als een geïntegreerd onderdeel.
Ik zoek dus altijd naar de raakvlakken bij argumenten waar ik het niet mee eens ben.
Dit kan soms vreemd lijken of onsamenhangend maar ik doe dit bewust, en wel omdat anti-gevoelens meestal een gemeenschappelijke oorzaak hebben en ik uit ervaring heb geleerd dat het wegnemen (of bestrijden) van die oorzaak ook de gevoelens doet verdwijnen of toch op zijn minst verzwakt zodat er ruimte ontstaat voor debat.

In dit onderwerp bijvoorbeeld staat de vluchtelingenstroom centraal, alhoewel de aanzet tot de discussie een vermoeden was, namelijk dat een elitaire groep die stroom kunstmatig activeert met de bedoeling een machtspositie te versterken.
Een idee wat op zich geen steek houdt: het aantal vluchtelingen loopt mondiaal gezien al in de miljoenen, en geen enkele machtsorganisatie is gediend met een dergelijk aantal misnoegde burgers die zo ver gedreven werden dat zij hun leven in de waagschaal stellen in hun poging te ontsnappen aan ellende. De kans is namelijk groot dat die vluchtelingen een reactie opstarten waardoor ook andere groepen burgers zich mee aansluiten in die misnoegdheid en in opstand komen tegen de heersende machten.
Wat een elitaire groep veeleer zal doen is tweedracht zaaien en bevolkingsgroepen tegen elkaar op zetten volgens het "verdeel en heers" principe.

En dus probeer ik in alle reacties te zoeken naar argumenten die in dit patroon passen in de hoop dat ik kan aantonen dat het ongenoegen, het wantrouwen en de angst totaal ongegrond zijn en worden gestuurd door overheden die bang zijn om hun machtsposities te verliezen aan een ontevreden bevolking.

En dan kan het gebeuren dat één of meer reacties schijnbaar buiten proporties worden geprofileerd. Er zal nochtans altijd een verband zijn met alle andere reacties die eenzelfde grondslag hebben, in dit geval dus ongenoegen, wantrouwen en angst.

Tevens is dit een dermate complex probleem waar een groot aantal factoren in mee spelen dat ook daardoor een reactie soms kan overtrokken lijken.

Ik hoop dat je nu mijn invalshoek beter begrijpt?

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Illuminati plannen

Bericht door Vitharr » 20 sep 2015, 13:13

@gusteman

Bedankt voor je toelichting. Toch blijf ik het moeilijk vinden om te doorzien waardoor de miscommunicatie ontstaat. Ik ga het eens laten bezinken.
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Illuminati plannen

Bericht door gusteman » 20 sep 2015, 14:02

Graag gedaan hoor, beste Vitharr.
En neem gerust de tijd, ik heb zo het idee dat dit onderwerp nog lang niet zal verdwijnen naar het Zwarte Gat. :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Illuminati plannen

Bericht door Tammy » 21 sep 2015, 05:27

Gusteman schreef:
Kijk om je heen en trek je besluiten: gisteren is een jongeman op het laatste nippertje op een Thalys trein gesprongen en heeft zich verstopt in het toilet in de hoop een gratis ritje te kunnen versieren.
Hoe heeft men gereageerd?
Buiten alle proporties.
Dit toont aan hoe diep de angst voor terreuraanslagen zit, en niet alleen bij de gewone burger, ook bij de overheden.
Deze vorm van reageren is gewoon waanzinnig en geeft uiting aan een volslagen gebrek aan realiteitszin.
Buiten alle proporties ?
Volslagen gebrek aan realiteitszin ?

Weet je Gusteman, ik heb Nederland altijd een land gevonden die zo vaak afwachtend is.
Als een dreigingsniveau in de buurlanden word verhoogd dan doet Nederland nog niks.
Altijd maar wachten en wachten.
Nu deden ze dat niet, eindelijk ! [clap] [clap]

Misschien ben je vergeten wat er een maand eerder is gebeurd in die anderen trein ?
Nederland is waakzamer geworden en terecht.
Gelukkig was het dit keer loos alarm maar ik ben voor het eerst trots geweest hoe men het zekere voor het onzekere nam.

Want dat brengt deze tijd met zich mee beste Gusteman.
Daar hebben wij niet voor gezorgd , daar hebben anderen mensen voor gezorgd dat we waakzaam zijn.
Het aantal aanslagen zal toenemen in Europa Gusteman, het is een kwestie van tijd.

Geen gebrek aan realiteitszin maar volledige realiteitszin.
Zien wat er gaat gebeuren, en niet geschokt zijn achteraf.
Maar weten dat dit eraan kwam.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Illuminati plannen

Bericht door gusteman » 21 sep 2015, 09:38

Kijk, hier had ik toch wel wat naar uitgekeken.
Je bent de eerste die hierop reageert, lieve Tammy, ik had eigenlijk meer reacties verwacht.

Jij schrijft
Tammy schreef:Als een dreigingsniveau in de buurlanden word verhoogd dan doet Nederland nog niks.
Altijd maar wachten en wachten.
En hoeveel onschuldigen zijn daarvan het slachtoffer geworden?
Ik ben niet goed op de hoogte of het inderdaad ook zo is dat Nederland altijd maar wacht en wacht. Wat ik wel weet is dat er de afgelopen twintig jaar in Nederland nog geen enkel slachtoffer is gevallen van georganiseerde terreuracties.

Dat kan betekenen dat nog geen enkele terrorist het opportuun heeft gevonden om in Nederland een aanslag uit te voeren maar het kan net zo goed zo zijn dat de veiligheidsdiensten (uit het zicht van de media en bevolking) hun taken prima en naar behoren hebben ingevuld.
In elk geval heeft die afwachtende houding er nog niet voor gezorgd dat er slachtoffers zijn gevallen.
Dus valt er tot dusver niets aan te merken op het veiligheidsbeleid.
Tammy schreef:Nu deden ze dat niet, eindelijk ! [clap] [clap]
En met welk resultaat?
Ze hebben een zwartrijder weten te vangen; een jongeman die de avond voordien ook al in Rotterdam uit de Thalys werd gezet omdat hij niet over een geldig vervoerbewijs beschikte.

Je kan natuurlijk vertrekken vanuit de stelling dat voorkomen beter is dan genezen, dit houdt echter een groot risico in want door voor dit soort futiliteiten een dergelijk machtsapparaat in te zetten glijdt je af naar een situatie die wel gevaarlijk kan zijn.
Je creëert daarmee het "cry wolf" effect: hoe vaker veiligheidsdiensten worden ingezet om banale situaties aan te pakken, hoe meer de noodzakelijke waakzaamheid verslapt.
De Nederlandse overheid is zich daarvan vrij goed bewust, het Wetenschappelijk Onderzoeks en Documentatiecentrum (Ministerie van veiligheid en Justitie) heeft daar, trouwens terecht, een onderzoek aan gewijd.
Ik ben er zeker van dat nu al binnen het veiligheidssysteem grapjes de ronde doen in de aard van "ben benieuwd waar ze ons de volgende keer naartoe sturen: een kat in een boom?".
Je zou kunnen stellen "zo'n grapje is toch normaal" maar binnen een anti-terrorisme eenheid ligt dit wel iets anders.
Wanneer die mensen moeten uitrukken komen zij onder zware stress te staan, hun adrenaline peil bereikt een fenomenale hoogte en dat is maar goed ook; dat hebben zij nodig om hun opdracht uit te voeren.
Regelmatig een vals alarm of een inzet voor een futiliteit echter heeft tot gevolg dat die mensen niet meer "op scherp" zullen staan wanneer het een reële interventie zal zijn.
En dan zullen er pas echt slachtoffers vallen.

Daarom had ik het over een tussenkomst "buiten proporties".
Er wordt een vals gevoel van veiligheid gecreëerd en dat is nu net het soort situaties wat door echte terroristen wordt uitgebuit: die zien maar al te graag dit soort gebeurtenissen omdat zij weten dat dit hun mogelijkheden en kansen vergroot.

Il guercio

Re: Illuminati plannen

Bericht door Il guercio » 21 sep 2015, 11:24

@gusteman:


:post:

Ik had deze reactie niet beter kunnen verwoorden!

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Illuminati plannen

Bericht door Berjan » 21 sep 2015, 13:45

Fenna schreef:Ik denk niet dat mensen zo zeer bang zijn voor hun luxe leventje maar voor de kans dat hun vredige leventje ondergesneeuwd raakt door al die culturen die graag ons hun normen en waarden willen opdringen en wil daarbij wijzen op wat er in de Schilderswijk gebeurt.
Het gebeurt ook op andere plaatsen in Nederland, daar waar de moslimbroeders/zusters de overhand krijgen willen zij gaan dicteren hoe wij ons moeten gedragen.
Ik ondervind dit vaak zelf omdat ik bij een moskee in de buurt woon en vaak genoeg getuige ben van misstanden waarbij een moslim oudere vrouwen, niet de oudere mannen maar juist vrouwen intimideren, van het voetpad af jagen terwijl de oudere daar wandelt en de moslim op bijv. brommer rijdt en haar tevens de meest vreselijke dingen toewenst, jonge meisjes die liggen te zonnen en water over zich heen krijgen direkt gevold door het verzoekt op te zouten omdat dit niet hoort ??? etc. etc.
Het zijn altijd de vrouwen die door de heren moslim worden lastig gevallen, ik hoor en zie vrijwel nooit dat de mannen die problemen ondervinden.
Ook en cultuurprobleem wat bij ons niet speelt maar waar zij maar niet aan kunnen wennen dat vrouwen hier gelijk worden behandeld.
Toen ik er in de buurt ging wonen dacht ik hoe meer zielen hoe meer vreugd, maar na een half jaar ben ik daar op teruggekomen nadat zij mij bespuugden, mijn hond trapten terwijl ik de hond bij hen weg hield, ik wist dat zij daar niet van gediend waren, maar ze liepen mij gewoon na om te trappen of spugen.
Ik heb terug gespuugd en ben die schopper met een ketting achterna gegaan, ik pik dit soort zaken niet als ik geen overlast veroorzaak dat zij mij dan na komen en dit soort rottigheid uithalen.
En de nederlandse jongens en meisjes van een bepaalde leeftijd zijn brave burgers zeker? Met andere woorden, heeft het met cultuur te maken of met iets anders? Jaren geleden was een nederlandse man gaan fietsen in islamitische landen, zonder eten en drinken en zonder plaatsen om te slapen. Hij was bij Pauw en Witteman om over zijn ervaringen te praten en hij zei "de gastvrijheid die ik daar heb ondervonden was iets waar we in nederland nog wat van kunnen leren". Gastvrijheid zit dan ook in de islam ingebakken.
Het verhaal wat jij afsteekt is gewoon een gekleurd (hehe) en eenzijdig onzinverhaal. Moet je eens bij mij in het dorp komen, kijken wat de Nederlandse jongeren uithalen.
Ik denk dat wij dat station al gepasseerd zijn, wij hebben andere culturen met open armen ontvangen maar en hebben daar onze lering uit getrokken, vandaar dat wij argwanend zijn geworden.
Argwanend? Ik denk eerder racistisch als de ****

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Illuminati plannen

Bericht door entropy » 21 sep 2015, 13:55

De Marokkanen die we destijds naar hier hebben gehaald waren de laag opgeleide. Misschien is het goed dat die groep wat wordt verdund met de wat hoger opgeleiden.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Illuminati plannen

Bericht door Vitharr » 21 sep 2015, 18:36

entropy schreef:De Marokkanen die we destijds naar hier hebben gehaald waren de laag opgeleide. Misschien is het goed dat die groep wat wordt verdund met de wat hoger opgeleiden.
Die laag opgeleiden doen het anders zelf ook behoorlijk goed qua uitdunning. Als ze nou alleen onschuldige mensen nog eens met rust leerden laten.
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Illuminati plannen

Bericht door gusteman » 22 sep 2015, 02:05

Even Wikipedia geraadpleegd: Moslimfundamentalisme in Nederland
Eveneens in 2004 maakt Theo van Gogh met toenmalig VVD-politica Ayaan Hirsi Ali de film Submission, een verhaal over de vrouwenonderdrukking in de islamitische wereld. In november van dat jaar wordt Van Gogh vermoord door de geradicaliseerde moslim Mohammed Bouyeri, die contacten heeft met de radicale Hofstadgroep. De moord doet een schokgolf door Nederland gaan en zet de verhouding tussen moslims en niet-moslims verder op scherp. Na de moord op Van Gogh is het lang onrustig in Nederland. De discussie over de vrijheid van meningsuiting verscherpt en er volgt een korte, maar hevige opleving van gewelddadige aanslagen. Islamitische scholen in onder meer Eindhoven en Uden worden kort na de moord in brand gestoken. In een rapport van de Europese Commissie tegen racisme en intolerantie legt men een causale relatie tussen de slechte positie van moslims in Nederland en de berichtgeving. De Commissie stelt dat moslims in Nederland onderworpen zijn aan stereotyperend, stigmatiserend en soms ronduit racistisch politiek taalgebruik, vooringenomen mediaberichtgeving en buitenproportionele aandacht voor veiligheids- en ander beleid.
Nou, als ik dit zo lees valt het best nog mee en hoeft de modale Nederlander echt geen schrik te hebben voor moslimfundamentalisten.
Meer zelfs: uit de tekst blijkt dat tot nu toe het meeste geweld richting onschuldige mensen afkomstig is van autochtone Nederlanders.

Toch de moeite om eens over na te denken. [think]

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Illuminati plannen

Bericht door Tammy » 22 sep 2015, 05:08

Gusteman schreef:
Ik ben er zeker van dat nu al binnen het veiligheidssysteem grapjes de ronde doen in de aard van "ben benieuwd waar ze ons de volgende keer naartoe sturen: een kat in een boom?".
Je zou kunnen stellen "zo'n grapje is toch normaal" maar binnen een anti-terrorisme eenheid ligt dit wel iets anders.
Wanneer die mensen moeten uitrukken komen zij onder zware stress te staan, hun adrenaline peil bereikt een fenomenale hoogte en dat is maar goed ook; dat hebben zij nodig om hun opdracht uit te voeren.
Regelmatig een vals alarm of een inzet voor een futiliteit echter heeft tot gevolg dat die mensen niet meer "op scherp" zullen staan wanneer het een reële interventie zal zijn.
En dan zullen er pas echt slachtoffers vallen.

We hebben het hier niet over wijkagenten Gusteman.
Maar mensen van een anti-terrorisme eenheid .
Ik denk niet dat die mensen minder scherp gaan staan zoals jij het beschrijft.
Je doet ze geen eer aan om zo luchthartig over deze eenheid te denken.
Je komt niet zomaar bij die eenheid.
Ik kijk dus totaal anders tegen deze kwestie aan dan jij.
En dat moet ook kunnen.
Jij ziet iets anders dan ik, ik juich deze acties dus wel toe.
Het werd tijd, zoals ik al zei: voorkomen is beter dan genezen.

En ik ben op de hoogte dat de burgers niet alles meekrijgen van de veiligheidsdiensten.
Dat is overal op de wereld, het zou te stom voor woorden zijn als alles openbaar word gemaakt.
Er zijn zeer zeker aanslagen waar dan ook voorkomen door deze diensten.
Achter de schermen zoals dat altijd gaat.
Gelukkig hebben we die diensten, en de rest van gebeurtenissen die in het openbaar gebeuren ook direct aanpakken graag.
Ook al is het loos alarm later.
Heb ik totaal geen problemen mee.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie