Maya datum 21-12-2012 ?

Voor reportages m.b.t. mysterieuze zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Maya datum 21-12-2012 ?

Bericht door Osiris » 09 jan 2016, 20:43

Volgens velen het 'einde van de wereld'.
Volgens anderen slechts een datum.

Maar was deze datum wel juist berekend ?
Volgens het volgende artikel afkomstig van In5D niet.
Door gebruik te maken van de Juliaanse en Gregoriaanse kalender om de datum te bepalen,kwamen ze uit op 2 verschillende datums; 8 en de bekende 21 december 2012.
Echter beiden gebruikten de compensatie van het schrikkeljaar ( eens in de 4 jaar een extra dag ) ?
Iets wat de Maya's nalieten in hun kalenders ( hoewel ze er wel bekend mee waren ).

Door de Maya telling te gebruiken zonder het schrikkeljaar als compensatie ontstaat er een andere datum.
Volgens dit artikel althans :wink:

Who knows :mrgreen:



http://in5d.com/june-3-2016-the-mayan-c ... -12-years/
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Maya datum 21-12-2012 ?

Bericht door univers » 09 jan 2016, 21:02

Spannend. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Maya datum 21-12-2012 ?

Bericht door Gast1 » 10 jan 2016, 09:03

Vannacht rond vijven werd ik 'even' wakker en zo kwam ik op dit topic terecht.
Ik had al een reactie geschreven maar de test werd 'Forbidden - error 403' en ik werd afgesloten van het forum.
Mijn aanname is dat dat kwam door een tweetal artikelen, waarna ik linkte, die ik nu anders zal duiden.

Komt-ie:

Nee, niet spannend.
Misschien zelfs wel niet eens interessant.
Lees even dit artikeltje van een Pastoor: “Zonsverduistering vrijdag kan einde van de wereld betekenen” van Robin de Boer (googlelen).
Niet schrikken, het is niet lang.
Lees nu dit artikeltje van van “Einde der tijden nabij: aarde wordt in september getroffen door dag des oordeels”, van dezelfde auteur ook eens (googlelen).

Tja, en dan de datum van de Maya's ... :-|
3 Juni 2016 dus ...
Ik denk dat we onszelf niet gek moeten maken, maar ik denk wel dat het goed is om onbezorgd te leven alsof elke dag weer opnieuw de laatste kan zijn.
Bepaalde stammen doen dat dan ook elke dag telkens weer, "Ze zingen de morgenzon toe als dank voor een nieuwe dag."
Maar ze danken ook elke avond voor de beleefde dag.

Dat er een eindtijd gaat komen staat voor mij als een paal boven water.
Persoonlijk denk ik dat we deze tijd al een poos geleden in zijn gegaan.
Talrijke mensen hebben al eerdere 'eindtijden' mee gemaakt.

In de tijd dat mensen nog maar een zeer beperkte actieradius hadden, verging hun wereld bij een vulkaanuitbarsting.
Of een aardbeving of soms wel een complete zonsverduistering.
Voor hoeveel mensen is er niet een eindtijd geweest met het begin van een oorlog?
Hoeveel vluchtelingen zien het als een eindtijd voor hen en stappen in een avontuur waarbij ze hun leven op het spel zetten?

Ooit heb ik ergens gelezen dat de eindtijd begint op het moment dat er niet meer geloofd wordt dat er een eindtijd zal komen.
Met die eindtijd die 'als een dief in de nacht' zal komen, zouden er 'tekenen' zijn van rampspoed.
Iets van 'plagen' of zo, die in frequentie op nadering van die eindtijd, zullen verhevigen.
Grappig, al typende kan ik mij steeds meer herinneren.

Eerder was er al een soort van mondiale eindtijd en werd de Aarde onder water gezet.
Wellicht dat zich iets dergelijks zou kunnen gaan herhalen, maar nu door middel van vuur.
Iets dergelijks wat er eerder gebeurde in het Bijbelse verhaal Sodom en Gomorra, maar nu mondiaal.
Ook destijds was (zo scheen het) de levenswijze er aldaar gekenmerkt door drie liefdes: liefde voor zichzelf (humanisme), de liefde voor geld (materialisme) en de liefde voor genot (Hedonisme).
De huidige tijd blijkt ook zo gekarakteriseerd te zijn, dus ... wie weet.

In dit nachtelijke uur ben ik dus eens gaan speuren en zo kwam ik bij deze tekst uit (-niet meteen afwijzen- interessant om te lezen).
Even later kwam ik hier bij uit.

Je blijft bij eindtijden uitkomen en er komt een eindtijd.
Zoals er nu even een eindtijd komt aan mijn nachtelijk waken.
Ik ga weer lekker achter die gebreide broek en ga mijn ogen sluiten.

Ik dank ook elke dag en misschien zou ik wat meer 'moeten' danken voor het ontwaken voor elke nieuwe dag.
Maar misschien dank ik nog wel het allermeeste dat ik elke keer weer opnieuw onder de wol kan kruipen en me lekker in bedje kan vleien.

De eindtijd, ik zal niet verbaasd zijn als ik 'm zelf ga ervaren.
Ik kan alleen maar hopen dat dat in bed is tijdens mijn slapen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Maya datum 21-12-2012 ?

Bericht door Osiris » 10 jan 2016, 09:40

Ik denk daar grotendeels hetzelfde over.
Er is ook geen angst als het zo ver zou komen,eerder een hoop op verbetering.
De wereld zoals die nu is voel ik me al langer niet meer in thuis.
De periode van galactische uitlijning die genoemd word ( 1980-2016 ) zie ik als periode van zeer grote en snellere veranderingen.
En dat is zeker gaande.

Zo'n 13.000 jaar geleden was het element water datgene wat de wereld 'zuiverde'; de periode van 'zondvloed' die wereldwijd bij alle oude culturen bekend is.

Hoe we het element vuur als zuivering omschrijven kan verschillend zijn; letterlijk door bijvoorbeeld zon-activiteit die veel extremer zou kunnen worden ( wat op dit moment echter de laatste jaren duidelijk aan het afnemen is ).

Vuur zou ook in de vorm van straling gezien kunnen worden ; straling die meer en meer toeneemt door afnemen magnetisch veld of die we zelf creeeren met alle technologische shit in de wereld.

Vuur word ook gezien als het bewustzijns stuk ; de vlam in ons zelf wat exponentieel groeit.
En naar mijn idee het belangrijkste,waar ook de Maya's de nadruk op legden, niet op de destructieve kant ( die wel degelijk onderdeel is van een eventuele zuivering van datgene wat niet meer voldoet ) van het verhaal .

Ik denk dat we al een tijdje in die eindtijd zitten waar dingen 'gezuiverd' worden.
En dat het waarschijnlijk niet van de één op de andere dag gebeurt,tenzij er een soort van 'kantelpunt' bereikt word.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Maya datum 21-12-2012 ?

Bericht door univers » 10 jan 2016, 11:09

Wij merken het wel, als het zover is.
ik zou er maar niet wakker van leggen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Maya datum 21-12-2012 ?

Bericht door Susan » 10 jan 2016, 12:11

Gast1 schreef: Dat er een eindtijd gaat komen staat voor mij als een paal boven water.
Persoonlijk denk ik dat we deze tijd al een poos geleden in zijn gegaan.
Talrijke mensen hebben al eerdere 'eindtijden' mee gemaakt.

In de tijd dat mensen nog maar een zeer beperkte actieradius hadden, verging hun wereld bij een vulkaanuitbarsting.
Of een aardbeving of soms wel een complete zonsverduistering.
Voor hoeveel mensen is er niet een eindtijd geweest met het begin van een oorlog?
Hoeveel vluchtelingen zien het als een eindtijd voor hen en stappen in een avontuur waarbij ze hun leven op het spel zetten?

Ooit heb ik ergens gelezen dat de eindtijd begint op het moment dat er niet meer geloofd wordt dat er een eindtijd zal komen.
Met die eindtijd die 'als een dief in de nacht' zal komen, zouden er 'tekenen' zijn van rampspoed.
Iets van 'plagen' of zo, die in frequentie op nadering van die eindtijd, zullen verhevigen.
Grappig, al typende kan ik mij steeds meer herinneren.

Eerder was er al een soort van mondiale eindtijd en werd de Aarde onder water gezet.
Wellicht dat zich iets dergelijks zou kunnen gaan herhalen, maar nu door middel van vuur.
Iets dergelijks wat er eerder gebeurde in het Bijbelse verhaal Sodom en Gomorra, maar nu mondiaal.
Ook destijds was (zo scheen het) de levenswijze er aldaar gekenmerkt door drie liefdes: liefde voor zichzelf (humanisme), de liefde voor geld (materialisme) en de liefde voor genot (Hedonisme).
De huidige tijd blijkt ook zo gekarakteriseerd te zijn, dus ... wie weet.

Je blijft bij eindtijden uitkomen en er komt een eindtijd.

De eindtijd, ik zal niet verbaasd zijn als ik 'm zelf ga ervaren.
Ik kan alleen maar hopen dat dat in bed is tijdens mijn slapen.
Ik denk dat de eindtijd al begonnen is, maar velen denken wel eens dat het dan in
één daverende klap einde 'wereld' zal zijn. Al weet ik natuurlijk ook niet óf dat misschien
op het einde van wat nu overal ter wereld al volop gaande is, uiteindelijk de 'rest' inderdaad met een allesomvattende vernietigende kracht 'opgeruimd' zal worden...omdat de mens er zelf niet
meer toe instaat is vrede te bewerkstelligen.

Ik zou dan niet in bed willen liggen...alléén wel indien ik heel diep slaap, zodat ik er
geen weet van zal hebben hoe mijn dierbaren misschien..... [think]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Maya datum 21-12-2012 ?

Bericht door Zoeker » 10 jan 2016, 12:15

Als tijd een illusie is…hoe kan er dan een 'eindtijd' zijn?
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Maya datum 21-12-2012 ?

Bericht door taigitu » 10 jan 2016, 16:58

Op de drempel van een nieuw tijdperk

De huidige overgangsfase

Aan het einde van elk tijdperk storten de oude machtsbolwerken in.
De vorm bestaat nog wel, maar de energie die het moet invullen heeft zich er al een tijd geleden uit teruggetrokken. In de tussentijd heeft het nieuwe, aanstormende tijdperk zijn energieën en schaduwen al vooruit geworpen. En dat is precies het kenmerk van de overgangstijd waarin we de laatste decennia leefden: de terugtrekkende Vissenenergie en de sterk opkomende Watermanenergie. De botsing van nieuwe ideeën met oude structuren. Een terugkerend ritueel aan het einde van elke tweeduizend jaar.

Daarom was het zo ontluisterend dat men de economische en politieke crises in de wereld in eerste instantie probeerde te ontkennen en in tweede instantie probeerde te verklaren uit de voorafgaande recente jaren. Een treffende samenvatting van de manier van denken die we achter ons gaan laten: zeer overtuigd van onze materiële welvaart en ontwikkeling, maar onwetendheid over wie we zijn, in welke geestelijke evolutie we zitten en waar we naartoe gaan.

De komst van een nieuw tijdperk is als een geboorteproces. Vóór deze geboorte is de wereld zwanger van de nieuwe energieën, die zich steeds sterker aandienen. Totdat deze sterk genoeg zijn om door te breken. Dit geboorteproces kan plaatsvinden omdat het oude plaats maakt voor het nieuwe. Dit ‘ruimte maken van het oude voor het nieuwe’ springt het meest in het oog, aangezien we getuige zijn en waren van het instorten van de oude bolwerken. Het blijkt een ‘systeemcrisis’ te zijn op alle gebieden.

De oude Vissenvorm hield nog even vol, maar de Vissenenergie die het normaliter moet invullen is zich al sinds tijden aan het terugtrekken. Het is nu voornamelijk vorm. Dit wegtrekken van de oude energie en het steeds krachtiger worden van de nieuwe is een proces dat in de laatste 50 jaar steeds sterker aan de oppervlakte kwam. En als het dan echt slecht gaat, zijn er aan het einde van een tijdperk altijd geluiden te horen van ‘hel en verdoemenis’. De wereld zal ten onder gaan. Of in ieder geval, de mensheid gaat het niet redden. En natuurlijk, als we op dezelfde voet waren doorgaan, zal dat zeker een werkelijkheid geworden zijn. (We weten ondertussen dat er een positieve kink in de kabel komt.) Binnen deze visie is er ook een groep die ervan overtuigd was dat er éérst nog iets heel ergs moest gebeuren, voordat we tot het besef komen dat het écht anders moet. Eerst nog de hel, dan pas de hemel. Een begrijpelijke gedachte en tegelijkertijd ook raar, want de grote ramp gebeurde gebeurt nog steeds al elke dag (zie § 2.2). Het hoeft dus niet nog erger. We zijn al voldoende bewust en met voldoende mensen van Goede Wil om het te laten slagen.

En als er dan een profeet of bijzonder persoon opstaat, wordt deze consequent door onheilsvoorspellers – of sommige christelijke stromingen – afgeschilderd als de antichrist: de laatste manifestatie van het kwaad alvorens de werkelijke Christus komt. De redenatie is dan als volgt: deze bijzondere persoon lijkt goed, maar het is een vermomming. Elke geestelijke leider die goed wil doen wordt op deze manier met argwaan bekeken. Echter, de echte antichrist is al geweest in de persoon van Hitler (zie §2.3). Dus de weg is vrij voor het echte profeet.

Vele heilige geschriften schrijven erover: de mensheid gaat nu eindelijk het paradijs op aarde verwezenlijken. De ruimere werkelijkheid zal meer rechtvaardigheid, juiste verhoudingen, vertrouwen, vrede, openheid, creativiteit, onbaatzuchtigheid en liefde brengen, waardoor een voor nu ondenkbare zachtheid over de wereld zal komen. Zacht is niet soft, maar krachtig, eerlijk, wijs en vergevingsgezind. Zacht wordt de nieuwe kracht.

Wonderen der openbaring
En nu – aan het begin van 2016 – is er geen houden meer aan. De sluizen en dijken begeven het, de vliezen zijn doorgebroken, de geboorte wordt een feit. De geboorte veegt niet meteen al het oude weg, maar het bekend worden van de ruimere manier van werkelijkheid zet wel een grote schoonmaak in werking.

Een mooi voorbeeld hiervan gaf de – destijds – minister van Onderwijs, Ronald Plasterk, in het tv-programma ‘Zomergasten’ van zomer 2011. Als bioloog refereerde hij aan de ontdekking van de chemische structuur van het DNA. Vóór deze belangrijke ontdekking speculeerden vele wetenschappers wat die structuur zou zijn en wat voor consequenties dat zou hebben. Tientallen boeken werden daarover geschreven, zei Plasterk. Maar toen de werkelijke structuur bekend was – en daar was geen twijfel over mogelijk – konden al deze boeken ‘zo de boekenplank af en de prullenbak in’, aldus Plasterk. Hij zette zijn zin kracht bij door met beide armen een wegveeg-gebaar te maken.
En zo is het. Iets is waar of niet waar. Iets ‘ertussen in’ bestaat niet. Met alle respect, maar miljoenen boeken en zienswijzen kunnen nu de prullenbak in. Niets meedogenlozer dan de waarheid. Onze totale kijk op de samenleving zal veranderen en daardoor de samenleving.

Bron: http://www.helloaquarius.org/watermantijdperk/7887-2/
We zitten op de kentering van 2 tijdperken. We gaan van Vissenenergie naar het Watermantijdperk. En het Universum is daar druk doende mee, hetgeen op allerlei niveaus, de natuur en de mens, merkbaar is. Het Vissentijdperk staat voor het collectieve en het watermantijdperk voor het individuele. Als ik dan kijk naar hoe veel mensen zich aan het ontworstelen zijn van de diverse opgelegde kaders zoals o.a. het geloof waarin hele volken ingekapseld waren, en nog veel zijn, veel mensen nu individueel hun eigen weg zoeken naar een voor hun zinnige invulling van geloof of religie of juist zonder, dan zie ik dat als de stroming van deze tijdsperkovergang. En dat ontworstelen houdt verlies van macht in bij degenen die aan de top van de macht staan en daar ontstaat chaos. Waardoor er brandhaarden ontstaan die grote chaos veroorzaken over de hele aarde. Dat is onontkoombaar als we naar een nieuwe samenleving (moeten) groeien.

Afbeelding

Ongeveer eind vorige eeuw kwam de westerse New Age beweging in beeld en daarvan zou je kunnen zeggen dat de verandering van het tijdperk in aanzet zichtbaar werd. Zeker als je de onderstaande kenmerken van de New Age leest.
Kenmerken
- New age gaat uit van een holistisch mens- en wereldbeeld: alles hangt met alles samen.
- New age is monistisch: achter de wereld der verschijnselen ligt één universele werkelijkheid, waar de mens deel van uitmaakt en zich bewust van kan worden.
- Natuurwetenschappen en logica schieten tekort om 'de werkelijkheid' te begrijpen, omdat ze voorbijgaan aan de persoonlijke beleving en intuïtie, en reductionistisch zijn.
- New age gaat uit van het bestaan van een persoonlijke ziel en een wereldziel. Deze worden ervaren als gescheiden, maar zijn dit niet. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld perspectieven uit monotheïstische religies, waarin de weg die een mens gaat, vooral door God of het goddelijke wordt bepaald.
- Goed en kwaad zijn geen objectieve grootheden. De persoonlijke ervaring is medebepalend voor de bepaling van goed en kwaad. 'Goede' en 'kwade' krachten in de mens dienen met elkaar verbonden te worden om tot een groter geheel te komen.
- Door persoonlijke ontwikkeling verkrijgt men inzicht in de achterliggende eenheid van alles. Dit inzicht werkt bevrijdend.
- Persoonlijke ontwikkeling leidt tot 'heelwording' (healing), waarbij men verbonden is met de verschillende kanten van zichzelf en met hogere krachten, waardoor een hogere eenheid ontstaat.
- Deze eenheid geldt ook voor de eenheid met de natuur, die niet buiten de mens staat, maar waar de mens deel van uitmaakt. Hiermee dient de mens zich opnieuw te verbinden.
- New age is syncretisch: het integreert elementen uit verschillende religieuze levensbeschouwingen en perspectieven, naast occulte elementen, astrologie en paranormale verschijnselen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/New_age_%28beweging%29
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Maya datum 21-12-2012 ?

Bericht door Gast1 » 10 jan 2016, 18:15

Zoeker schreef:Als tijd een illusie is…hoe kan er dan een 'eindtijd' zijn?
Aan daglicht komt elke avond een eind, aan nacht komt elke morgen een eind.
Op het einde van elke nacht begint er een nieuwe dag en op het einde van elke dag begint een nieuwe nacht.
Zo is er elk etmaal een een eindtijd van de nacht en een eindtijd van de dag ... tijdvakken.

Het Cenozoïcum is het laatste era uit de geologische geschiedenis tussen 66,0 miljoen jaar geleden (Ma) en nu.
Het wordt onderverdeeld in de Systemen/Perioden en Series/Tijdvakken:
Paleogeen: (66,0 - 23,03 miljoen jaar geleden)
Neogeen: (23,03 - 2,588 miljoen jaar geleden)
Kwartair: (2,588 miljoen jaar geleden - heden)

Waarbij in de laatstgenoemde de tijdvakken:
Pleistoceen (2,588 miljoen jaar geleden - 11.700 jaar geleden) en het
Holoceen (11.700 jaar geleden - heden)
Het Holoceen zou als gevolg van de door menselijk handelen ontstane veranderingen in de atmosfeer, lithosfeer, biosfeer, cryosfeer en oceanen overgegaan zijn in het Antropoceen.
Het Antropoceen is dus de voorgestelde naam van het tijdperk waarin het Aardse klimaat en de atmosfeer de gevolgen ondervinden van menselijke activiteit.

Tijdvakken, de metaforische dagen en nachten ...
Laatst gewijzigd door Gast1 op 10 jan 2016, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Maya datum 21-12-2012 ?

Bericht door Zoeker » 10 jan 2016, 18:43

Gast1 schreef:
Zoeker schreef:Als tijd een illusie is…hoe kan er dan een 'eindtijd' zijn?
Aan daglicht komt elke avond een eind, aan nacht komt elke morgen een eind.
Op het einde van elke nacht begint er een nieuwe dag en op het einde van elke dag begint een nieuwe nacht.
Zo is er elk etmaal een een eindtijd van de nacht en een eindtijd van de dag ...

Zelfs aan mijn maaltijd zit een eindtijd.
Wat zeg ik? Zelfs aan deze reactie zit een eindtijd.
Strikt genomen is er alleen maar eindtijd!
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Maya datum 21-12-2012 ?

Bericht door Gast1 » 10 jan 2016, 18:54

Klopt, ik had aan mijn vorige post nog een en ander toegevoegd alvorens ik jouw reactie las.
Maar je vergeet de 'begintijd' van je maaltijd.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Maya datum 21-12-2012 ?

Bericht door univers » 10 jan 2016, 19:00

Aan alles komt een eind, behalve in de tijd, die blijft gewoon doorgaan.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Maya datum 21-12-2012 ?

Bericht door Zoeker » 10 jan 2016, 19:19

Gast1 schreef:Klopt, ik had aan mijn vorige post nog een en ander toegevoegd alvorens ik jouw reactie las.
Maar je vergeet de 'begintijd' van je maaltijd.

Ik ga meer voor de quote van Univers. Eindtijd bestaat niet, tijd gaat immers gewoon door. (Tenzij het hele universum om onbekende redenen plots zou ophouden te bestaan)

Eindtijd is op de eigen soort (ik) gericht. En zoals we weten heeft de mens al heel wat catastrofes overleeft.
Hooguit zijn er tijdelijk wat meer mensen dood gegaan dan regulier. Maar dan is een tsunami of WO2 ook een eindtijd. Beter gezegd: eind van veel mensen.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Maya datum 21-12-2012 ?

Bericht door Gast1 » 10 jan 2016, 19:37

Zo bedoelde ik het ook inzake de eindtijd, maar ik dacht dat al omschreven te hebben.
De quote van Uni klopt uiteraard, tijd kent geen einde.
Ik zal de quote even vervolmaken.
"Tijd kent geen einde, noch een begin. Het is slechts een illusie."
Maar dat schreef je zelf ook al.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Maya datum 21-12-2012 ?

Bericht door Osiris » 10 jan 2016, 20:24

Tja wat is tijd ?
Is er een begintijd en eindtijd ?
Niet zozeer aan tijd zelf, wel periodes van tijd oftewel tijdperken ( ingeperkte tijd ).
Zoals het einde van het Vissentijdperk tevens de begintijd van het Watermantijdperk is.Of onze kalenders.
In het 2 dimensionaal denken kan tijd lineair of cyclisch zijn,maar schiet in mijn ogen tekort.
Kwam ooit in een boek een andere voorstelling tegen.
Zie tijd als een spiraalvorm,denk daarbij aan een schokbrekerveer.
Van onderaf in 2D gezien lijkt het een cyclische cirkelvorm te hebben,echter in 3D raken begin en eindpunt van de cirkel elkaar niet,refereren wel naar elkaar, maar maakt een beweging naar boven,waardoor er een afstand tussen het eerder in 2D gestelde begin cq eindpunt ontstaat.
Voor mij benaderd dat het begrip tijd het meest,het lijkt eindig,maar gaat onverminderd door.

Een soort van cyclische stijgende trilling.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie