Houden aliens momenteel een langdurige winterslaap?

Alles over UFO's en Aliens , Roswell , Alien abductees en Area51 en nog veel meer kun je hier vinden. The truth is in here.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Houden aliens momenteel een langdurige winterslaap?

Bericht door univers » 03 jun 2017, 10:19

Volgens de Fermiparadox zijn er miljarden aardachtige exoplaneten in ons sterrenstelsel. Maar waarom is er dan nog geen contact geweest met geavanceerde buitenaardse beschavingen? Wetenschappers vermoeden dat aliens wellicht een langdurige winterslaap houden.

In een nieuw paper opperen drie wetenschappers dat aliens zichzelf in een soort slaapmodus kunnen zetten. Misschien heb je de film Passengers gezien, waarin kolonisten naar een verre aardachtige planeet reizen en zich tijdens de honderd jaar durende reis in diepe slaap bevinden. Zoiets doen buitenaardse beschavingen dus ook, alleen gaat het dan om een winterslaap van vele miljarden of biljarden jaren. Maar waarom willen aliens dit?

Onderzoekers Anders Sandberg, Stuart Armstrong en Milan Ćirković vermoeden dat geavanceerde buitenaardse beschavingen een groot deel van het universum al hebben verkend. Toch weten ze dat er een betere, koele tijd aankomt. “Op dit moment is vrijwel iedere plek in het universum drie graden Celsius warmer dan het absolute nulpunt”, schrijven Sandberg en Ćirković in een blogpost. “Dit komt door de kosmische achtergrondstraling. Wanneer het heelal verder uitzet, daalt de temperatuur.” De kosmische achtergrondstraling is de warmtestraling die is uitgezonden tijdens de oerknal.

Steeds meer wetenschappers zijn ervan overtuigd dat geavanceerde buitenaardse beschavingen wellicht niet uit vlees en bloed bestaan, maar dat het computers zijn, die gebruik maken van kunstmatige intelligentie. Het is aannemelijk dat aliens hun brein uploaden naar een computer en hun inefficiënte biologische lichamen dumpen. Alles draait dan om rekenkracht.

Koel = cool
En daarom is een lage temperatuur van groot belang. Een computer kan tien keer zo snel rekenen als het tien keer kouder is (in Kelvin). Als het heelal de komende miljarden jaren verder afkoelt, wordt het dus een steeds betere plek voor buitenaardse beschavingen. Het is daarom een mogelijkheid dat ze zichzelf momenteel hebben uitgeschakeld.

Tien quintiljoen keer meer doen
“In een koudere toekomst kunnen zij tien quintiljoen keer zoveel doen,” zeggen de onderzoekers. Voor een alien is het dus verstandiger om een lang dutje te doen. Er zijn alternatieve mogelijkheden om koele plekken te vinden. Zo kunnen aliens een zwart gat gebruiken om warmte af te voeren. De temperatuur van zwarte gaten is kouder dan die van achtergrondstraling. Helaas werkt dit ‘slechts’ een paar honderd miljard jaar, daarna is de achtergrondstraling koeler.

Sparen voor later
“Stel je voor dat je een portemonnee hebt met een paar biljetten (energie) en je wil graag taart kopen,” vertelt astrofysicus David Brin aan Gizmodo. “De taart wordt in de toekomst goedkoper. Je kunt dan beter je bankbiljetten sparen tot de minimumprijs is bereikt, anders krijg je minder taart voor je geld.”

We zullen voorlopig niet weten of de hypothese van Sandberg, Armstrong en Ćirković klopt, maar het zorgt in ieder geval voor wat mooie discussies.

Afbeelding

In de film Passengers houden toekomstige kolonisten een langdurige winterslaap. Daarvoor maken zij gebruik van slaapcapsules.

https://www.scientias.nl/houden-aliens- ... nterslaap/

http://aleph.se/andart2/space/the-aesti ... e-and-faq/
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gouwepeer

Re: Houden aliens momenteel een langdurige winterslaap?

Bericht door gouwepeer » 03 jun 2017, 21:41

Naar mijn mening gaat het niveau van scientias.nl steeds verder achteruit.
een winterslaap van vele miljarden of biljarden jaren
Het heelal bestaat "maar" 13,8 miljard jaar. Voor het ontstaan van leven zijn planeten nodig die rond een 3e generatie ster rond cirkelen. De evoluatie naar intelligent leven neemt ook veel tijd in beslag, als het al zo ver zal komen. De kans op primitief leven op andere planeten is vele malen groter.
Verder is het heelal zo groot dat de kans groot is dat beschavingen elkaar mis lopen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Houden aliens momenteel een langdurige winterslaap?

Bericht door univers » 04 jun 2017, 09:32

Het heelal bestaat "maar" 13,8 miljard jaar.
Ja de big bang.
Bij de 13,8 mag je nog ontelbare nullen achter zetten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gouwepeer

Re: Houden aliens momenteel een langdurige winterslaap?

Bericht door gouwepeer » 04 jun 2017, 10:00

univers schreef: Ja de big bang.
En daarmee het begin van de ruimte-tijd en de geldigheid van de natuurwetten.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Houden aliens momenteel een langdurige winterslaap?

Bericht door univers » 04 jun 2017, 10:27

En daarmee het begin van de ruimte-tijd en de geldigheid van de natuurwetten.
Die bestonden al, ver voor de big bang.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gouwepeer

Re: Houden aliens momenteel een langdurige winterslaap?

Bericht door gouwepeer » 04 jun 2017, 10:49

Tegelijkertijd met de oerknal zouden ruimte en tijd zijn ontstaan.
Bron: Wikipedia
De oerknal, die niet eens uit een knal bestond, want waar geen tijd en ruimte is
Bron: wetenschap.infonu.nl

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Houden aliens momenteel een langdurige winterslaap?

Bericht door Vitharr » 04 jun 2017, 11:07

Gouwepeer, dat de Big Bang het begin van ruimtetijd was is inmiddels al redelijk achterhaald. De Big Bang vond 13,82 miljard jaar geleden plaats vanuit het common observer perspectief. Er zijn delen die ouder zijn en delen die jonger zijn. (tijddilatatie)

Momenteel wordt gedacht dat de Big Bang een lokaal fenomeen was wat zich voortplant met de lichtsnelheid. Daar die te laag is om de uitdijing te overwinnen is een Big Bang geïsoleerd van de rest van het heelal.

Met normale transportmethoden kun je niet van de ene Big Bang bubble naar de andere reizen. Theoretisch kan dit wel met zaken als Warp of wormholes. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Houden aliens momenteel een langdurige winterslaap?

Bericht door univers » 04 jun 2017, 11:11

Bron: Wikipedia
Bron: wetenschap.infonu.nl
De toekomst zal het uitwijzen, dat ze er allebei glad naast zitten.
Ik ga niet in herhaling, heb het menige malen geplaatst op het forum.

Je was me weer voor, treiterkop. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Houden aliens momenteel een langdurige winterslaap?

Bericht door Vitharr » 04 jun 2017, 11:22

2 zielen 1 gedachte? En ik had weer haast om naar mijn vriendin te gaan. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

gouwepeer

Re: Houden aliens momenteel een langdurige winterslaap?

Bericht door gouwepeer » 04 jun 2017, 11:27

Vitharr schreef: met zaken als Warp of wormholes.
Warp (lichtsnelheid) is niet haalbaar voor materie (want rustmassa is groter dan 0).
Wormholes doen het goed in films, maar in werkelijkheid lijkt mij dat absoluut niet haalbaar. Je word namelijk door de getijdenkrachten uit elkaar getrokken voordat je de waarnemingshorizon bereikt. Dankzij de tijddilatatie zou het voor de waarnemer op veilige afstand ook eeuwig duren voordat de reiziger door deze rand zal reizen.
Vitharr schreef:dat de Big Bang het begin van ruimtetijd was is inmiddels al redelijk achterhaald
Dit is voor mij nieuw. Heb je ook links naar deze info?

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Houden aliens momenteel een langdurige winterslaap?

Bericht door Vitharr » 04 jun 2017, 12:26

gouwepeer schreef:Warp (lichtsnelheid) is niet haalbaar voor materie (want rustmassa is groter dan 0).
Dat is niet relevant omdat de materie niet beweegt in de klassiek mechanische zin des woords. Warp draait om plooiing van ruimtetijd. :wink:
gouwepeer schreef:Wormholes doen het goed in films, maar in werkelijkheid lijkt mij dat absoluut niet haalbaar. Je word namelijk door de getijdenkrachten uit elkaar getrokken voordat je de waarnemingshorizon bereikt. Dankzij de tijddilatatie zou het voor de waarnemer op veilige afstand ook eeuwig duren voordat de reiziger door deze rand zal reizen.
Dat we het ons niet voor kunnen stellen wil niet zeggen dat het niet mogelijk is uiteraard. :wink:
gouwepeer schreef:
Vitharr schreef:dat de Big Bang het begin van ruimtetijd was is inmiddels al redelijk achterhaald
Dit is voor mij nieuw. Heb je ook links naar deze info?
Het internet verschaft vrije toegang tot wetenschappelijke bronnen. Om 3 decennia informatievergaring in een paar links samen te vatten is een onmogelijk verzoek gouwepeer. Ik bedoelde dan ook zeker niet 'ik heb ergens gelezen dat'. :wink:

Multiple Big Bangs theory levert als zoekterm bijna 10 miljoen resultaten op inmiddels. Ik heb de tijd niet om al die bronnen door te nemen voor je tenzij je even op een zwart gat wil gaan wonen voor me. :mrgreen:

Maar serieus nu, bronnen als Wikipedia lopen hopeloos achter op de ontwikkelingen. De beste methode om bij te raken is googelen, een brononderzoek opsporen en die bibliotheken doorspitten.

Wat me fascineert is dat publiek gesponsord onderzoek openbaar is en vrij toegankelijk maar gruwelijk goed verborgen. Als je niet zomaar eet wat je voorgeschoteld krijgt maar het spoor van de ingrediënten terug volgt gaat er een multiversum voor je open. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Houden aliens momenteel een langdurige winterslaap?

Bericht door Tammy » 04 jun 2017, 12:46

Univers, zal ik deze topic verplaatsen naar Ufo subforum ?
Komt beter tot zijn recht daar denk ik.
Laat maar weten wat je wilt. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Houden aliens momenteel een langdurige winterslaap?

Bericht door univers » 04 jun 2017, 14:39

Ik vindt het best Tam.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Houden aliens momenteel een langdurige winterslaap?

Bericht door Tammy » 04 jun 2017, 14:52

Okidoki. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie