En dat blijkt verontrustend te zijn.
Ikzelf heb al heel lang in de gaten dat de objectiviteit ver te zoeken is.
Of eigenlijk moet ik zeggen, de neutraliteit.
Ook ik heb het gevoel dat het tegenwoordig 1 kant op gaat zoals in het artikel word beschreven.
En ook al ben ik geen fan van Trump, wat er in zijn land gebeurd met eenzijdige berichtgeving waar hij het vaak over heeft klopt.
En ik vraag mij af waarom dat zo gebeurd tegenwoordig.
Wat is er mis om allebei de kanten net zo vaak te belichten in plaats van wat er nu gebeurd ?
Hieronder alvast een stuk uit het artikel en daarin een verwijzing naar het onderzoek:

Gastcolumn: 'Mainstream media zijn spreekbuis voor klein gedeelte bevolking geworden'
Ook Nederlandse journalisten kunnen niet voorbij gaan aan de 'systeemcrisis' van de media, schrijft gastcolumnist Britta Böhler.
Begin deze week werd het rapport van een Duits onderzoek gepubliceerd waarin de mediaberichtgeving van een aantal Duitse kranten over Merkels asielbeleid in 2015 en 2016 onder de loep werd genomen. En de conclusies in het rapport zijn niet mals.
De onderzoekers verwijten de journalisten dat ze Merkels 'Willkommenskultur' vrijwel kritiekloos hebben overgenomen en vooral de voorstanders van het beleid aan het woord hebben gelaten. Een neutrale, evenwichtige berichtgeving was in de meeste gevallen ver te zoeken, aldus het rapport. Volgens de leider van het project, professor Michael Haller van het European Institute for Journalism and Communication Research in Leipzig, was er dan ook sprake van een ernstig 'disfunctioneren van de mainstream media'.
Dit is een zorgwekkende constatering, te meer omdat het rapport een probleem blootlegt dat groter is dan een eenmalige misser in een aantal Duitse kranten; niet voor niets spreekt Haller van een 'systeemcrisis' van de mainstream media. Het draait er in de kern om dat de mainstream media gevaar lopen de spreekbuis te worden van een bepaald deel van de bevolking.
Denigrerende toon.
Met andere woorden, er is geen sprake meer van objectieve berichtgeving die alle standpunten weergeeft, maar er worden standpunten weerspiegeld die slechts door een deel van het publiek worden gedeeld. Afwijkende meningen blijven stelselmatig onderbelicht, of worden, zoals Haller stelt, alleen op 'een denigrerende toon' in de berichtgeving verwerkt.
Lees HIER het volledige artikel.