Theorie of simpelweg complot

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Theorie of simpelweg complot

Bericht door Osiris » 24 apr 2017, 19:22

Interview met een Hollands voormalige elite bankier,die het psychopatische spel niet meer mee kon spelen.

Hoewel veel voor mij al langer bekend was,zal het voor velen een shock teweegbrengen.
Een kijkje in de realiteit van de financiele machtstructuren.
Niet geschikt voor mensen die liever in onwetendheid blijven.

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... EpcY5JU120
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Theorie of simpelweg complot

Bericht door Vitharr » 25 apr 2017, 09:20

En nu eens proberen om je eigen ogen te openen. Dit is een zielige loopjongen die uit een overdaad aan hebberige mensen gevist is. Zoals hij zelf zegt gaan ze snel dood. Het zijn dan ook destructieve verslaafden. Hoeveel mensen denk je dat er bestaan die werkelijk een keuze maken voor wie ze werken? Het algemeen geaccepteerde excuus dat er brood op de plank moet komen maakt iemand niet beter dan de vogel uit het interview hoor.

Wat het interview laat zien is een stukje dagelijkse praktijk waar ongelofelijk veel mensen aan meewerken. Diezelfde mensen gaan er echter thuis over zitten klagen. Dat is pas shocking.

Dit is dus geen bijzonderheid. Voor wie wil en durft te zien is het open. En het is praktijk. Dus geen complot en geen theorie.

Heb je ook gehoord hoe dit figuur geworven is? Er is hem verteld dat hij gewetenloos moest zijn. Hij had dus een keus. Alles wat hem daarna overkwam lag dus aan zijn keuze. Dat maakt HEM gevaarlijk, maar als hij verteld wat we willen horen gaan we zijn invloed vergroten door te delen...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Theorie of simpelweg complot

Bericht door Osiris » 25 apr 2017, 18:44

Sorry,niet met je eens.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Theorie of simpelweg complot

Bericht door Vitharr » 25 apr 2017, 19:12

'Sorry hoeft niet. Het spijt mij.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Theorie of simpelweg complot

Bericht door Vitharr » 25 apr 2017, 19:26

Rob Vellekoop schreef:Angst voor armoede verklaart onze hebzucht en egoisme

Nederland behoort nog steeds tot de rijkste landen ter wereld. Echter missen 2 a 3 miljoen mensen de boot (denk aan uitkeringsgerechtigden, AOW-ers) en leven met zorgen en stress om het einde van de maand voldoende geld voor voeding en huur over te houden. Hoe komt het dat het deze mensen niet gegund wordt ook in de welvaart te delen?

En hoe komt het dat mensen, onder andere op deze site, als reactie geven dat zij ontzettend boos worden bij de gedachte dat zij iets van hun (top)inkomen moeten afstaan en delen met een ander die geen inkomen heeft?

Zijn deze mensen dan werkelijk zo egoïstisch en hebzuchtig of is het iets anders? Waarom geven zij zo af op mensen zonder werk? Waarom stoort het hen weinig dat ouderen steeds meer moeten inleveren?

Dit kabinet steunt in woord en daad al diegenen die werk hebben en beloont hen daarvoor, althans in woorden. Werklozen worden gestraft voor het feit dat zij geen baan meer hebben en heropgevoed, wat Rutte ‘participatie’ en ‘re-integratie’ noemt. Daarnaast moeten zij tal van vernederingen ondergaan om een uitkering te mogen ontvangen. Rutte zegt eigenlijk: “Onze welvaart hoeft niet met werklozen gedeeld te worden, iedere bezuinigingsronde laten we hen meer creperen, eigen schuld.”

Ik denk dat de verklaring voor de huidige stemming in ons land van hebzucht en niet willen delen een hele eenvoudige is. Nederland wordt beheerst door angst. Angst om te verliezen wat men bezit of denkt te hebben. De crisis en bezuinigingsdrift woekeren voort als een virus en eisen steeds meer slachtoffers. Het spook van de armoede en behoeftigheid komt steeds dichter bij.

Mensen met een baan van modaal of meer worden nauwelijks geraakt in hun portemonnee, maar veel meer in hun hoofd, in hun gemoed. Ook voor hen kan het mes vallen en ook zij kunnen huis en haard verliezen. Daarom reageren zij zo woest op voorstellen van nivellering, waarbij hen gevraagd zou kunnen worden iets van hun welvaart te delen met de buurman of buurvrouw. Want in hun ogen hebben zij zoveel te verliezen waarvoor zij ‘iedere dag zo hard werken’. Zij verdienen het toch om een goed leven te leiden? Zij werken er toch zeker voor?

Nee. Zij hebben het geluk dat zij nog steeds werk en bezit hebben. Dat is geen verdienste. Dat is het gevolg van een handigheid of een specifieke bekwaamheid of opleiding, maar rechtvaardigt dit dat zij het goed hebben en anderen in misère moeten leven?

Nee. Er is geen enkel redelijk argument om deze tweedeling in onze maatschappij te rechtvaardigen. Er hoeven geen armen te zijn! Er hoeft helemaal geen armoede en honger in NL voor te komen. Het is de keuze van een groep die bang is om iets van hun inkomen en bezit te verliezen en toevallig nog steeds de macht heeft. Maar ook deze macht zullen zij verliezen en uiteindelijk zal door de invoering van het basisinkomen hen geleerd worden eerlijker te delen.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Theorie of simpelweg complot

Bericht door Vitharr » 25 apr 2017, 19:43

Vrijgevigheid (dana) is de eerste van de tien parami’s (perfecties), kwaliteiten die de Boeddha in voorgaande levens heeft ontwikkeld als voorbereiding op zijn Boeddhaschap. De tweede parami is ethisch gedrag (sila). Het zijn vrijgevigheid en ethisch gedrag die in de geschriften genoemd worden als voorbereiding en ondersteuning van het meditatieproces.

Zowel het beoefenen van vrijgevigheid als het beoefenen van meditatie betekent oefenen in loslaten. De meditatie als proces van het loslaten leidt tot transformatie. Hiermee wordt met name bedoeld dat de zogenaamde kelesa’s, ook wel als vergiften vertaald, worden getransformeerd tot vrijgevigheid, haat en kwaadheid worden losgelaten en getransformeerd tot liefde, onwetendheid wordt getransformeerd tot wijsheid.

Het praktiseren van vrijgevigheid wordt zo een ondersteuning van je meditatieproces om jezelf te bevrijden van hebzucht, die zich uitdrukt in onze verlangens en gehechtheden.

Dana giftenHet praktiseren van vrijgevigheid kan op vele verschillende manieren. Dit kan door tastbare dingen met iemand te delen. Je kunt daarbij iemand blij maken met iets groots, maar ook door iets kleins te geven. Onze vrijgevigheid wordt vooral op de proef gesteld als het gaat om dingen waaraan we gehecht zijn en dus liever voor onszelf houden. Maar juist daarin kan de belangrijke uitdaging schuilen om te komen tot loslaten.

Daarnaast dienen we te beseffen dat de vrijgevigheid ook kunnen beoefenen met kleine dingen en mensen blij kunnen maken met bijvoorbeeld het geven van een complimentje of een bos bloemen en het sturen van een kaart.

We kunnen vrijgevigheid ook beoefenen door onze tijd en of aandacht aan iemand te geven. Als je goed oplet kom je regelmatig (misschien wel dagelijks) momenten tegen waarin een uitnodiging tot zo’n vrijgevigheid verscholen ligt. Dat kan zijn de helpende hand bieden aan iemand die oud of ziek is. Het kan ook zijn een luisterend oor bieden aan iemand die het moeilijk heeft.

Liefde

Vrijgevigheid kun je zien als een uitdrukking van liefde. Naarmate je meer van iemand houdt ben je ook bereid om alles wat je hebt met zo iemand te delen. Als je als gevolg van je meditatieproces metta (liefdevolle vriendelijkheid) gaat ervaren, wordt het beoefenen van vrijgevigheid steeds meer een natuurlijk iets. Vrijgevigheid maakt blij! We merken dat vrijgevigheid niet alleen vreugde schept bij de ontvanger, maar het maakt ook de gever blij. Daarnaast ervaart de gever dat hoe meer er gegeven wordt hoe meer er ook ontvangen wordt. Daarom is er ook de uitdrukking: hoe meer je geeft hoe rijker je wordt.

Het is eveneens een uitdaging vrijgevigheid te beoefenen tegenover iemand waarmee je een moeilijke relatie hebt. Zo iemand een cadeautje geven kan soms wonderen verrichten in de onderlinge relatie.

In het blad ‘Silence’ van 21 maart 2008 staat een artikel onder de titel ‘Spending money on others promotes happyness’. In dit artikel laten twee Canadese psychologen en een Amerikaanse marketingonderzoeker aan de hand van onderzoeken zien dat geld weggeven mensen gelukkiger maakt, dan wanneer hetzelfde bedrag aan zichzelf wordt besteed. Natuurlijk zijn er gelukkig heel wat mensen die daar inmiddels ook achter zijn gekomen. Het zijn meestal de mensen die in staat zijn om ruim te denken en niet alleen bezig zijn hun eigen belangen te behartigen maar eveneens oog hebben en rekening houden met de belangen van hun medemensen.

Onderricht

De Boeddha heeft de laatste 45 jaar van zijn leven besteed aan het helpen van andere mensen, in het bijzonder door het geven van zijn onderricht. Hij heeft dat allemaal gedaan vanuit een houding van vrijgevigheid! De mensen die zijn onderricht ontvingen hebben hem en zijn monniken eveneens voedsel, kleding, medicijnen en onderdak verschaft vanuit vrijgevigheid. En deze traditie is in de oosterse boeddhistische landen nog steeds springlevend.

De mensen in deze landen geven ook veel meer uitdrukking aan de vreugde die het beoefenen van vrijgevigheid hen geeft en ze willen deze vreugde graag delen met andere mensen. Toen ik daar nog maar kort was, gaf ik mijn dana anoniem, zoals ik gewend was. Na verloop van tijd was ook ik gewonnen om de vreugde van het geven met anderen te delen. In het Oosten heerst ook sterker het besef dat het beoefenen van vrijgevigheid een goed karma geeft, het schept gunstige voorwaarden voor je huidige bestaan en mogelijk je volgend(e)) leven (s). De Boeddha heeft daar ook duidelijk op gewezen. Maar zoals bij alle handelingen is het de motivatie die dit bepaalt. Vandaar de uitdaging om vrijgevigheid te beoefenen vanuit een zuivere motivatie.

Met de Boeddha ben ik ervan overtuigd dat als de mensen de werkelijke waarde en betekenis van het beoefenen van vrijgevigheid zouden beseffen en het vanuit die instelling zouden praktiseren, dit ze rijker en gelukkiger zou maken en de samenleving mooier en harmonischer.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Theorie of simpelweg complot

Bericht door Osiris » 25 apr 2017, 20:09

Met deze 2 reacties ben ik het dus wel eens.
Zie alleen niet wat dat met geplaatst interview te maken heeft ?

De man laat juist zien en horen waar hij uit is gekomen, wat precies de macht is die alles aan het vernietigen is.
Hij geeft juist aan dat hij zelf aan die hebzucht en totale gewetenloosheid verslaafd was, totdat er een breekpunt bereikt was.
En dat hij het nu als het ultieme kwaad ziet, maar pas nadat hij zichzelf tot aan de grond toe had afgebrand in dienst van dat kwaad en er bijna het leven bij liet ( ja, i.d.d. eigen keuze ).

Wat voor mij belangrijk is dat dit soort satanisch elitair handelen ( met zelfs pedofilie en kinderoffers in die gelederen ) juist in de openbaarheid komt ( openbaring; uit het verborgene halen,in het licht plaatsen ) zodat er eindelijk eens weerstand ontstaat en er wat verandert.

En dat is wat hij ook met dat interview probeert te bereiken.

Als maar 8000 mensen ( zijn woorden ) in staat zijn de 7 miljard anderen volledig in hun macht te houden, wie hebben dan werkelijk de ogen gesloten ??

Ook noemt hij juist degenen die het nog te goed hebben en genoegen nemen met een biertje op de bank de 'blinde schapen' ( 'mijn woorden' ) .
Die hebben geen idee.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Theorie of simpelweg complot

Bericht door Osiris » 25 apr 2017, 20:25

Nog even als laatste;
Met het plaatsen van dat interview hoop ik juist dat mensen zien waar die hebzucht en dat gewetenloze psychopatisch egoisme toe leidt.

En dan juist zich daarvan distantieren en als collectief gaat handelen, wat voor elkaar opkomt.
Waardoor die, door hem genoemde, duistere macht uiteindelijk a.h.w. door het licht verblind zal worden en wegkwijnt.

Wij als mensheid geven het die macht en onze eigen lichtkracht geven we weg.

En dat is mijn intentie van het plaatsen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Theorie of simpelweg complot

Bericht door Vitharr » 25 apr 2017, 20:30

Deze man heeft aangegeven hoe gewetenloos hij kan zijn. Hij is zichtbaar trots op zijn 'gave'. Hij maakt hier gebruik van een nieuw soort macht, zittend in een stoeltje. Met zijn 'gave' en gewetenloosheid had hij veel meer effect gehad als hij werkelijk boete zou doen door zijn 'gave' op een andere manier toe te passen. Praters hebben we al genoeg. Ik moet zulke lui niet.

Het eerste stuk wat ik deelde geeft aan wat er werkelijk mankeert aan de mensheid. Hoewel onbedoeld toont de auteur aan dat, net als de rijkere klasses, ook de onderklasse geregeerd wordt door dezelfde angst om iets tekort te komen. Dat is het vergif wat onze maatschappij beheerst. Het tweede stuk toont de oplossing en die begint bij onszelf. Individuen die zo min mogelijk nodig hebben en dat met elkaar delen kunnen niet gecontroleerd worden in het huidige systeem. En die macht ligt juist bij de werkende klasse. Kijk maar naar Colorado. :wink:

Ik zie in dat figuur dan ook geen klokkenluider maar one hell of a black soul. Dat The Ghost Rider het eruit moge branden...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Theorie of simpelweg complot

Bericht door Osiris » 25 apr 2017, 21:12

Dat laatste ben ik dan weer niet met je eens.
Het gaat mij niet om de boodschapper,maar om de boodschap.

Als het klopt heeft karma hem z'n portie wel teruggegeven en als dat hetgene is geweest wat hem er nu toe beweegt erover uit te wijden,vind ik dat prima.
Hij was trots op zijn gave om gewetenloos te zijn,dat zeker,maar kostte hem ook bijna zijn leven.
Terwijl anderen om hem heen werkelijk het leven lieten.
Heb verder geen medelijden met hem,hij koos zelf voor dat pad, maar ook het pad wat hij nu volgt met niets meer wat hem ooit zo 'groot' maakte.
En als dat zijn boetedoening is,prima.

Je geeft aan in het tweede stuk o.a. dat vrijgevigheid en liefde ( juist ook aan degenen 'met wie je moeite hebt' ) de oplossing is.

Je laat bij deze man vanwege zijn verleden ( zeker verrot ) het er liever uitbranden ( jouw woorden ) ?
Practice what you preach ??

Hij krijgt van mij het voordeel van de twijfel.
En dat is simpelweg een gevoelskwestie mijnerzijds.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Theorie of simpelweg complot

Bericht door Vitharr » 25 apr 2017, 21:44

Osiris schreef:Je geeft aan in het tweede stuk o.a. dat vrijgevigheid en liefde ( juist ook aan degenen 'met wie je moeite hebt' ) de oplossing is.

Je laat bij deze man vanwege zijn verleden ( zeker verrot ) het er liever uitbranden ( jouw woorden ) ?
Practice what you preach ??
I do. Het heeft lang geduurd voordat ik besefte wat Liefde is. Wat ik schreef heeft niets met de man zijn verleden van doen maar alles met hoe hij er in het heden op reageert. En wat de Ghost Rider betreft; alleen dat wat achter het masker zit brandt. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Theorie of simpelweg complot

Bericht door Mypos » 20 dec 2017, 14:13

Osiris schreef:Dat laatste ben ik dan weer niet met je eens.
Het gaat mij niet om de boodschapper,maar om de boodschap.

Als het klopt heeft karma hem z'n portie wel teruggegeven en als dat hetgene is geweest wat hem er nu toe beweegt erover uit te wijden,vind ik dat prima.
Hij was trots op zijn gave om gewetenloos te zijn,dat zeker,maar kostte hem ook bijna zijn leven.
Terwijl anderen om hem heen werkelijk het leven lieten.
Heb verder geen medelijden met hem,hij koos zelf voor dat pad, maar ook het pad wat hij nu volgt met niets meer wat hem ooit zo 'groot' maakte.
En als dat zijn boetedoening is,prima.

Je geeft aan in het tweede stuk o.a. dat vrijgevigheid en liefde ( juist ook aan degenen 'met wie je moeite hebt' ) de oplossing is.

Je laat bij deze man vanwege zijn verleden ( zeker verrot ) het er liever uitbranden ( jouw woorden ) ?
Practice what you preach ??

Hij krijgt van mij het voordeel van de twijfel.
En dat is simpelweg een gevoelskwestie mijnerzijds.
Voor mij is deze man een held. Klokkeluiders zijn sowieso onwijs moedige mensen. Moet je je voorstellen dat je dit soort dingen moet gaan vertellen in een maatschappij wat hier een compleet ander beeld van heeft. Dan mag je wel sterk in je schoenen staan. En dat mensen in het verleden fouten hebben gemaakt en daarna toch voor een ander pad kiezen is toch juist waanzinnig mooi?

Gast1

Re: Theorie of simpelweg complot

Bericht door Gast1 » 20 dec 2017, 18:06

Mypos schreef:Klokkeluiders zijn sowieso onwijs moedige mensen.
Moet je je voorstellen dat je dit soort dingen moet gaan vertellen in een maatschappij wat hier een compleet ander beeld van heeft.
Dan mag je wel sterk in je schoenen staan.
Per 17 juni 2014 ben ik als zodanig geoormerkt.
Er kwam een extern onderzoek en het bleek zelfs nog ernstiger te zijn dan dat ik het naar voren heb gebracht.
Op 17 oktober 2016 deed ik dat nog een 'dunnetjes' over, en het heeft mij 'zure vruchten' opgeleverd.
Dat dat zou gebeuren wist ik van tevoren.
Twee zaken lopen bij de Centrale Raad van Beroep en een bij de rechtbank in Roermond.
Dieper kan en mag ik hier niet op ingaan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Theorie of simpelweg complot

Bericht door Mypos » 20 dec 2017, 18:56

Gast1 schreef:
Mypos schreef:Klokkeluiders zijn sowieso onwijs moedige mensen.
Moet je je voorstellen dat je dit soort dingen moet gaan vertellen in een maatschappij wat hier een compleet ander beeld van heeft.
Dan mag je wel sterk in je schoenen staan.
Per 17 juni 2014 ben ik als zodanig geoormerkt.
Er kwam een extern onderzoek en het bleek zelfs nog ernstiger te zijn dan dat ik het naar voren heb gebracht.
Op 17 oktober 2016 deed ik dat nog een 'dunnetjes' over, en het heeft mij 'zure vruchten' opgeleverd.
Dat dat zou gebeuren wist ik van tevoren.
Twee zaken lopen bij de Centrale Raad van Beroep en een bij de rechtbank in Roermond.
Dieper kan en mag ik hier niet op ingaan.
Veel respect voor die beslissing Gast1!

De situatie van klokkeluider lijkt me heel raar aangezien je iets doet voor het algemeen belang en eigenlijk tegen je eigen belang. En je krijgt een een karrevracht aan negativiteit aan terug. Van je werkgever, van overheden. Ik hoop dat je wel ook positieve reacties hebt gehad van oud collega's, vrienden, familie etc.

Ik wens je veel kracht toe! Om te doen wat je moet doen. ;P!

Gast1

Re: Theorie of simpelweg complot

Bericht door Gast1 » 20 dec 2017, 19:09

Thanks bro. ;P!

Hoewel het daar bij mij niet om draait, heb ik 'ladingen' positieve reacties gekregen, maar misschien nog wel meer dankbaarheid van ... 1000-den mensen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Theorie of simpelweg complot

Bericht door Mypos » 20 dec 2017, 19:16

Gast1 schreef:Thanks bro. ;P!

Hoewel het daar bij mij niet om draait, heb ik 'ladingen' positieve reacties gekregen, maar misschien nog wel meer dankbaarheid van ... 1000-den mensen.
Ben wel benieuwd wat het precies inhoudt eigenlijk. :mrgreen:

Gast1

Re: Theorie of simpelweg complot

Bericht door Gast1 » 21 dec 2017, 08:26

Dat begrijp ik, maar het is niet verstandig hier en nu te melden waar het allemaal over gaat.
Mogelijk dat dat nog gaat gebeuren ...

Plaats reactie